MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1978Meter

zoeken in:
Hier een nieuw topic met nummers uit 1978. Ik ga niet alleen voor songs die in Nederland hits zijn geworden, maar ga trachten er een aardige mix van te maken.
Ik dacht aan 1978, omdat het 40 jaar geleden is en het best een behoorlijk muziekjaar was. Nieuwe frisse elan in een hoop opzichten. Ik hoop uiteraard op veel deelnemers!

Laat ik eens aftrappen met deze:

1. The Jam - Down In The Tube Station At Midnight

The Jam - Down In The Tube Station At Midnight - YouTube

Prachtig jaar inderdaad en prachtige eerste keus!

9,7

Heel mooi, die aandacht voor The Jam; en gelijk ook een sterke track !

8,75

40 jaar geleden alweer, even slikken hoor....

Martial
7

7,3

Kick out the Style, bring back the Jam

9,4

1. The Jam - Down In The Tube Station At Midnight 8,20 ( 16)

Mooie score voor The Jam.

Tijd voor wat postpunk.

Gang of Four - Damaged Goods (EMI Version) - YouTube

2. Gang Of Four - Damaged Goods

7,5

8.0

nee, dit is (helaas) niet zo aan mij besteed; 'k ga er een beetje van stuiteren...

6,25

Martial
6

Een beetje eentonig is het wel

6,5

boeiend dat dit al post punk genoemd wordt terwijl de punk klassieker Never Mind the Bollocks, Here's the Sex Pistols en ook het 2e Clash album dan pas een jaar oud zijn. De (britse) punkhype viel al uit elkaar vordat deze goed en wel begonnen was

Jam 9

Gang 5,7

8

De punkhype was inderdaad snel voorbij (begin 1978) en punkbands moesten daardoor hun horizonten verbreden (postpunk) en dat leverde veel interessante muziek (zoals The Jam en Gang of Four).

Gast
geplaatst: vandaag om 01:20 uur

geplaatst: vandaag om 01:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.