Muziek / Muziekgames / 1978Meter
zoeken in:
2
geplaatst: 8 juli 2018, 15:47 uur
Hier een nieuw topic met nummers uit 1978. Ik ga niet alleen voor songs die in Nederland hits zijn geworden, maar ga trachten er een aardige mix van te maken.
Ik dacht aan 1978, omdat het 40 jaar geleden is en het best een behoorlijk muziekjaar was. Nieuwe frisse elan in een hoop opzichten. Ik hoop uiteraard op veel deelnemers!
Laat ik eens aftrappen met deze:
1. The Jam - Down In The Tube Station At Midnight
The Jam - Down In The Tube Station At Midnight - YouTube
Ik dacht aan 1978, omdat het 40 jaar geleden is en het best een behoorlijk muziekjaar was. Nieuwe frisse elan in een hoop opzichten. Ik hoop uiteraard op veel deelnemers!
Laat ik eens aftrappen met deze:
1. The Jam - Down In The Tube Station At Midnight
The Jam - Down In The Tube Station At Midnight - YouTube
0
geplaatst: 8 juli 2018, 18:41 uur
Heel mooi, die aandacht voor The Jam; en gelijk ook een sterke track !
8,75
40 jaar geleden alweer, even slikken hoor....
8,75
40 jaar geleden alweer, even slikken hoor....
0
geplaatst: 10 juli 2018, 08:58 uur
1. The Jam - Down In The Tube Station At Midnight 8,20 ( 16)
Mooie score voor The Jam.
Tijd voor wat postpunk.
Gang of Four - Damaged Goods (EMI Version) - YouTube
2. Gang Of Four - Damaged Goods
Mooie score voor The Jam.
Tijd voor wat postpunk.
Gang of Four - Damaged Goods (EMI Version) - YouTube
2. Gang Of Four - Damaged Goods
1
geplaatst: 10 juli 2018, 11:24 uur
nee, dit is (helaas) niet zo aan mij besteed; 'k ga er een beetje van stuiteren... 
6,25

6,25
0
geplaatst: 10 juli 2018, 19:24 uur
6,5
boeiend dat dit al post punk genoemd wordt terwijl de punk klassieker Never Mind the Bollocks, Here's the Sex Pistols en ook het 2e Clash album dan pas een jaar oud zijn. De (britse) punkhype viel al uit elkaar vordat deze goed en wel begonnen was
boeiend dat dit al post punk genoemd wordt terwijl de punk klassieker Never Mind the Bollocks, Here's the Sex Pistols en ook het 2e Clash album dan pas een jaar oud zijn. De (britse) punkhype viel al uit elkaar vordat deze goed en wel begonnen was
0
geplaatst: 10 juli 2018, 23:17 uur
8
De punkhype was inderdaad snel voorbij (begin 1978) en punkbands moesten daardoor hun horizonten verbreden (postpunk) en dat leverde veel interessante muziek (zoals The Jam en Gang of Four).
De punkhype was inderdaad snel voorbij (begin 1978) en punkbands moesten daardoor hun horizonten verbreden (postpunk) en dat leverde veel interessante muziek (zoals The Jam en Gang of Four).
* denotes required fields.