Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 1979
zoeken in:
0
geplaatst: 11 augustus 2018, 16:20 uur
1. Patti Smith Group - Dancing Barefoot
2. The Cure - Boys Don't Cry
3. Joy Division - New Dawn Fades
4. Neil Young & Crazy Horse - My, My, Hey, Hey (Out of the Blue)
5. Joy Division - Transmission
3. Joy Division - New Dawn Fades
0
geplaatst: 11 augustus 2018, 17:05 uur
Teleurstellende finale. Jammer dat bv. The Whispers en The Crusaders het niet gehaald hebben. De nrs 13 tot 18 zouden hier wellicht allemaal meespelen voor mijn top 5-plaatsjes.
1. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
2. Blondie - Atomic
3. Michael Jackson - Don't Stop 'Til You Get Enough
4. Joy Division - Transmission
5. The Cure - Boy's Don't Cry
2. Blondie - Atomic
4. Joy Division - Transmission
5. The Cure - Boy's Don't Cry
0
geplaatst: 11 augustus 2018, 17:35 uur
Arno schreef:
Jammer dat bv. The Whispers en The Crusaders het niet gehaald hebben.
Helemaal mee eens, al vind ik het alsnog wel een prima finale. Drie keer JD is wellicht wat veel en de lijst is wel erg wit maar er staan alsnog prima liedjes in. Jammer dat bv. The Whispers en The Crusaders het niet gehaald hebben.
Een
voor iedereen met London Calling bovenaan, dat zal bij mij ook zo zijn. De andere elf ga ik nog even op mijn gemakje luisteren en rangschikken.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 11 augustus 2018, 17:40 uur
Pr8ige finale, louter goeie nummers erin.
1 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
2 Blondie - Atomic
3 Joy Division - Transmission
4 Joy Division - She's Lost Control
5 Pink Floyd - Comfortably Numb
1 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
2 Blondie - Atomic
3 Joy Division - Transmission
4 Joy Division - She's Lost Control
5 Pink Floyd - Comfortably Numb
0
geplaatst: 11 augustus 2018, 22:27 uur
1. The Clash - London Calling
2. Joy Division - Transmission
3. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
4. Joy Division - New Dawn Fades
5. Michael Jackson - Don't Stop 'Til You Get Enough
2. Joy Division - Transmission
3. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
4. Joy Division - New Dawn Fades
5. Michael Jackson - Don't Stop 'Til You Get Enough
0
geplaatst: 12 augustus 2018, 00:24 uur
2. Pink Floyd - Comfortably Numb
4. Blondie - Atomic
5. The Buggles - Video Killed The Radio Star
4. Blondie - Atomic
0
geplaatst: 12 augustus 2018, 08:38 uur
1. Pink Floyd - Comfortably Numb
3. Patti Smith Group - Dancing Barefoot
5. The Clash - London Calling
3. Patti Smith Group - Dancing Barefoot
0
johannesA
geplaatst: 12 augustus 2018, 09:04 uur
2. Joy Division - New Dawn Fades
3. Blondie - Atomic
4. Joy Division - She's Lost Control
6. The Cure - Boy's Don't Cry
7. Pink Floyd - Comfortably Numb
8. Neil Young & Crazy Horse - My, My, Hey, Hey (Out of the Blue)
9. Patti Smith Group - Dancing Barefoot
10. The Clash - London Calling
11. The Buggles - Video Killed The Radio Star
12. Michael Jackson - Don't Stop 'Til You Get Enough
2. Joy Division - New Dawn Fades
3. Blondie - Atomic
4. Joy Division - She's Lost Control
6. The Cure - Boy's Don't Cry
7. Pink Floyd - Comfortably Numb
8. Neil Young & Crazy Horse - My, My, Hey, Hey (Out of the Blue)
9. Patti Smith Group - Dancing Barefoot
10. The Clash - London Calling
11. The Buggles - Video Killed The Radio Star
12. Michael Jackson - Don't Stop 'Til You Get Enough
0
geplaatst: 12 augustus 2018, 10:04 uur
De gemiddelde maandfinale van de contemporaire SvhJ vind ik toch leuker, vooral op het vlak van variatie. Voor een spel als dit is het ook nooit goed dat één band drie nummers overhoudt en zeker niet wanneer hun beste dan juist weer ontbreekt. Topdrie is dat wel weer geweldig.
1. The Cure - Boys Don't Cry
2. The Clash - London Calling
4. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric?
5. Patti Smith Group - Dancing Barefoot
6. Joy Division - Transmission
7. The Buggles - Video Killed The Radio Star
8. Joy Division - New Dawn Fades
9. Blondie - Atomic
10. Joy Division - She's Lost Control
11. Neil Young & Crazy Horse - My, My, Hey, Hey (Out of the Blue)
12. Pink Floyd - Comfortably Numb
1. The Cure - Boys Don't Cry
4. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric?
5. Patti Smith Group - Dancing Barefoot
6. Joy Division - Transmission
7. The Buggles - Video Killed The Radio Star
8. Joy Division - New Dawn Fades
9. Blondie - Atomic
10. Joy Division - She's Lost Control
11. Neil Young & Crazy Horse - My, My, Hey, Hey (Out of the Blue)
12. Pink Floyd - Comfortably Numb
0
geplaatst: 12 augustus 2018, 10:18 uur
123poetertjes schreef:
De gemiddelde maandfinale van de contemporaire SvhJ vind ik toch leuker, vooral op het vlak van variatie. Voor een spel als dit is het ook nooit goed dat één band drie nummers overhoud
Daar ben ik ook nooit zo voor, maar als een album zo toonaangevend is, dan is het ook wel weer begrijpelijk dat zoveel nummers de finale bereiken.De gemiddelde maandfinale van de contemporaire SvhJ vind ik toch leuker, vooral op het vlak van variatie. Voor een spel als dit is het ook nooit goed dat één band drie nummers overhoud
0
geplaatst: 12 augustus 2018, 12:15 uur
1. Patti Smith Group - Dancing Barefoot
3. The Buggles - Video Killed The Radio Star
3. The Buggles - Video Killed The Radio Star
0
geplaatst: 12 augustus 2018, 20:07 uur
Poeha schreef:
Daar ben ik ook nooit zo voor, maar als een album zo toonaangevend is, dan is het ook wel weer begrijpelijk dat zoveel nummers de finale bereiken.
Bovendien is het in vijf edities de eerste keer dan een artiest met drie nummers de finale bereikt dus zo'n big deal is het nou ook weer niet. Ik vind het gebrek aan variatie in muziekstijlen eigenlijk opvallender.Daar ben ik ook nooit zo voor, maar als een album zo toonaangevend is, dan is het ook wel weer begrijpelijk dat zoveel nummers de finale bereiken.
3
geplaatst: 12 augustus 2018, 20:15 uur
Poeha schreef:
(quote)
Daar ben ik ook nooit zo voor, maar als een album zo toonaangevend is, dan is het ook wel weer begrijpelijk dat zoveel nummers de finale bereiken. Goed punt. Groetjes van Graf

https://i.imgur.com/DshOvo1.jpg
0
geplaatst: 12 augustus 2018, 20:55 uur
1. Pink Floyd - Comfortably Numb
2. The Cure - Boy's Don't Cry
3. Neil Young & Crazy Horse - My, My, Hey, Hey (Out of the Blue)
4. The Clash - London Calling
5. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
3. Neil Young & Crazy Horse - My, My, Hey, Hey (Out of the Blue)
5. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
0
geplaatst: 13 augustus 2018, 14:00 uur
sterke finale
1. Joy Division - New Dawn Fades
3. The Cure - Boy's Don't Cry
5. Joy Division - She's Lost Control
1. Joy Division - New Dawn Fades
3. The Cure - Boy's Don't Cry
5. Joy Division - She's Lost Control
0
geplaatst: 13 augustus 2018, 14:04 uur
Laten we hopen dat dit ook de opmaat wordt voor een nieuwe entree van London Calling in de MuMeLadder-finale later dit jaar.
3. Blondie - Atomic
4. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
3. Blondie - Atomic
4. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
0
geplaatst: 13 augustus 2018, 19:57 uur
1. Neil Young & Crazy Horse - My, My, Hey, Hey (Out of the Blue)
2. The Buggles - Video Killed The Radio Star
3. Pink Floyd - Comfortably Numb
4. The Cure - Boy's Don't Cry
2. The Buggles - Video Killed The Radio Star
3. Pink Floyd - Comfortably Numb
4. The Cure - Boy's Don't Cry
0
geplaatst: 14 augustus 2018, 09:12 uur
1. Michael Jackson - Don't Stop 'Til You Get Enough
3. Blondie - Atomic
4. The Buggles - Video Killed The Radio Star
5. Pink Floyd - Comfortably Numb
3. Blondie - Atomic
4. The Buggles - Video Killed The Radio Star
5. Pink Floyd - Comfortably Numb
0
geplaatst: 14 augustus 2018, 20:55 uur
2. Joy Division - She's Lost Control
4. Blondie - Atomic
5. Joy Division - New Dawn Fades
Met dit vijfentwintigste en laatste finalelijstje sluit ik de lijnen. De uitslag komt eraan....
2. Joy Division - She's Lost Control
4. Blondie - Atomic
5. Joy Division - New Dawn Fades
Met dit vijfentwintigste en laatste finalelijstje sluit ik de lijnen. De uitslag komt eraan....
0
geplaatst: 14 augustus 2018, 21:00 uur
12. Joy Division - She's Lost Control (16 punten, 7 keer genoemd)
(automatisch genomineerd)
Toch wel enigszins roemloos onderaan eindigt She's Lost Control. Het populairste nummer van Unknown Pleasures is één van de drie nummers die in deze finale geen enkele toppositie wist te scoren in een finalelijstje. De zeven keer dat het nummer genoemd werd is ook niet veel, slechts de nummer elf werd nog een keer minder genoemd. Ik vind het wel jammer want voor mij is dit de beste van de drie Joy Divisions in deze finale.
Toch wel enigszins roemloos onderaan eindigt She's Lost Control. Het populairste nummer van Unknown Pleasures is één van de drie nummers die in deze finale geen enkele toppositie wist te scoren in een finalelijstje. De zeven keer dat het nummer genoemd werd is ook niet veel, slechts de nummer elf werd nog een keer minder genoemd. Ik vind het wel jammer want voor mij is dit de beste van de drie Joy Divisions in deze finale.
0
geplaatst: 14 augustus 2018, 21:07 uur
11. Joy Division - New Dawn Fades (20 punten, 6 keer genoemd)
(genomineerd door jordidj1, nummer 1 van: GrafGantz & jordidj1)
Een keer minder genoemd dan de nummer laatst maar wel twee eerste plaatsen. Joy Division plaatste zich met drie nummers voor deze finale maar we zijn nog niet eens bij de top tien en de Britten zijn al twee troeven kwijt. Ik ben benieuwd hoe het was verlopen wanneer slechts één Joy Division nummer zich had geplaatst voor deze finale. Joy Division, de mainstream band van MuMe
.
Owhja, 2-0 al!
(genomineerd door jordidj1, nummer 1 van: GrafGantz & jordidj1)
Een keer minder genoemd dan de nummer laatst maar wel twee eerste plaatsen. Joy Division plaatste zich met drie nummers voor deze finale maar we zijn nog niet eens bij de top tien en de Britten zijn al twee troeven kwijt. Ik ben benieuwd hoe het was verlopen wanneer slechts één Joy Division nummer zich had geplaatst voor deze finale. Joy Division, de mainstream band van MuMe
.Owhja, 2-0 al!
0
geplaatst: 14 augustus 2018, 21:12 uur
10. The Buggles - Video Killed The Radio Star (22 punten, 11 keer genoemd)
(genomineerd door stardust_be)
Op plek tien weer een Britse act, The Buggles. Wat mij betreft de opvallendste finalist. Een iets eenvoudigere halve finale wellicht? Plaatste zich met het laagste stempercentage voor deze finale en leek mij ook de gedoodverfde nummer laatst. Plek tien is daarom best een prestatie want meer zat er ook echt niet in. Ik blijf het leuk vinden dat juist dit nummer de eerste MTV-video ooit was. Persoonlijk associeer ik het vooral met GTA Vice City waar het een hoogtepuntje in de soundtrack is.
(genomineerd door stardust_be)
Op plek tien weer een Britse act, The Buggles. Wat mij betreft de opvallendste finalist. Een iets eenvoudigere halve finale wellicht? Plaatste zich met het laagste stempercentage voor deze finale en leek mij ook de gedoodverfde nummer laatst. Plek tien is daarom best een prestatie want meer zat er ook echt niet in. Ik blijf het leuk vinden dat juist dit nummer de eerste MTV-video ooit was. Persoonlijk associeer ik het vooral met GTA Vice City waar het een hoogtepuntje in de soundtrack is.
0
geplaatst: 14 augustus 2018, 21:14 uur
9. Michael Jackson - Don't Stop 'Til You Get Enough (26 punten, 8 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: charlotte2807)
Tijd voor een liedje uit Amerika en wel van 'The King of Pop'. Ik was blij verrast dat één van de liedjes van zijn meest soulvolle album zich wist te plaatsen voor deze finale. Zwarte muziek is bepaald niet populair op deze site maar een late opmars in de halve finale zorgde ervoor dat dit nummer zich (terecht) plaatste voor deze finale. Veel meer dan plek negen zat er op basis van de halve finale niet in. Benieuwd hoe de Thriller nummers het te zijner tijd gaan doen.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: charlotte2807)
Tijd voor een liedje uit Amerika en wel van 'The King of Pop'. Ik was blij verrast dat één van de liedjes van zijn meest soulvolle album zich wist te plaatsen voor deze finale. Zwarte muziek is bepaald niet populair op deze site maar een late opmars in de halve finale zorgde ervoor dat dit nummer zich (terecht) plaatste voor deze finale. Veel meer dan plek negen zat er op basis van de halve finale niet in. Benieuwd hoe de Thriller nummers het te zijner tijd gaan doen.
0
geplaatst: 14 augustus 2018, 21:19 uur
8. Joy Division - Transmission (28 punten, 11 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: ranja & Titmeister)
Daar is ie dan al, Joy Division nummer drie. Werd weliswaar elf keer genoemd (net zo veel als de nummer drie) maar erg veel hoge noteringen zaten daar niet tussen. Jammer dat zo'n icoon als Joy Division zo matig presteert. Die andere 'grootverbruiker' (Pink Floyd) startte ook met vier liedjes maar daarvan haalde er maar één de finale. Dat ene liedje staat echter wel beduidend hoger dan deze plek acht.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: ranja & Titmeister)
Daar is ie dan al, Joy Division nummer drie. Werd weliswaar elf keer genoemd (net zo veel als de nummer drie) maar erg veel hoge noteringen zaten daar niet tussen. Jammer dat zo'n icoon als Joy Division zo matig presteert. Die andere 'grootverbruiker' (Pink Floyd) startte ook met vier liedjes maar daarvan haalde er maar één de finale. Dat ene liedje staat echter wel beduidend hoger dan deze plek acht.
0
geplaatst: 14 augustus 2018, 21:23 uur
7. Neil Young & Crazy Horse - My, My, Hey, Hey (Out of the Blue) (28 punten, 9 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Poeha & dumb_helicopter)
Met evenveel punten maar iets meer nummer drie posities dan Transmission voert Neil Young het rechterrijtje aan. Plaatste zich als nummer vijf voor deze finale en 'won' in de halve finale van Comfortably Numb. Er had dus wel iets meer ingezeten dan deze zevende plek. Ik ben niet zo'n Neil Young fan maar dit vind ik een van zijn beste.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Poeha & dumb_helicopter)
Met evenveel punten maar iets meer nummer drie posities dan Transmission voert Neil Young het rechterrijtje aan. Plaatste zich als nummer vijf voor deze finale en 'won' in de halve finale van Comfortably Numb. Er had dus wel iets meer ingezeten dan deze zevende plek. Ik ben niet zo'n Neil Young fan maar dit vind ik een van zijn beste.
0
geplaatst: 14 augustus 2018, 21:28 uur
6. Patti Smith Group - Dancing Barefoot (30 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door stardust_be, nummer 1 van: johan de witt, Cervantes & stardust_be)
Mevrouw Smith staat met haar groep op plek zes. Een knappe prestatie want in de halve finale eindigde het achter She's Lost Control en maar nipt voor The Whispers. In deze werd ze drie keer bovenaan gezet en dat doet alleen de top drie beter. Bijgevoegd filmpje is van haar optreden op Way Out West afgelopen weekend. Ik was daarbij en heb er meer van genoten dan ik van tevoren had verwacht. Helaas kan ik juist met dit nummer niet zo heel veel maar daar denken jullie duidelijk anders over. Ik ben voornemens een verslagje van het festival te schrijven, daarin zal ik ook zeker wat woorden wijden aan Patti Smith.
(genomineerd door stardust_be, nummer 1 van: johan de witt, Cervantes & stardust_be)
Mevrouw Smith staat met haar groep op plek zes. Een knappe prestatie want in de halve finale eindigde het achter She's Lost Control en maar nipt voor The Whispers. In deze werd ze drie keer bovenaan gezet en dat doet alleen de top drie beter. Bijgevoegd filmpje is van haar optreden op Way Out West afgelopen weekend. Ik was daarbij en heb er meer van genoten dan ik van tevoren had verwacht. Helaas kan ik juist met dit nummer niet zo heel veel maar daar denken jullie duidelijk anders over. Ik ben voornemens een verslagje van het festival te schrijven, daarin zal ik ook zeker wat woorden wijden aan Patti Smith.
0
geplaatst: 14 augustus 2018, 21:31 uur
5. Blondie - Atomic (35 punten, 12 keer genoemd)
Het hoogste nummer zonder topposities vinden we op plek vijf. Werd twaalf keer genoemd en mist daarmee op slechts vier punten het podium. Won haar halve finaleladder van Pink Floyd maar die rollen zijn nu omgedraaid. Ik heb dit nummer leren kennen in deze versie maar het origineel is natuurlijk flink wat tandjes beter.
Het hoogste nummer zonder topposities vinden we op plek vijf. Werd twaalf keer genoemd en mist daarmee op slechts vier punten het podium. Won haar halve finaleladder van Pink Floyd maar die rollen zijn nu omgedraaid. Ik heb dit nummer leren kennen in deze versie maar het origineel is natuurlijk flink wat tandjes beter.
0
geplaatst: 14 augustus 2018, 21:38 uur
4. The Cure - Boys Don't Cry (36 punten, 12 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van: 123poetertjes)
Een van MuMe's ultieme knuffelbands mist op een paar punten het podium. Plaatste zich met het op één na hoogste stempercentage voor de finale maar moet daarin dus genoegen nemen met plek vier. Ik vind zeker niet alles van deze band even goed maar deze vrolijke single mag ik erg graag horen. Kwam net tekort voor mijn top vijf maar leuk dat ie het zo goed doet.
(genomineerd door en nummer 1 van: 123poetertjes)
Een van MuMe's ultieme knuffelbands mist op een paar punten het podium. Plaatste zich met het op één na hoogste stempercentage voor de finale maar moet daarin dus genoegen nemen met plek vier. Ik vind zeker niet alles van deze band even goed maar deze vrolijke single mag ik erg graag horen. Kwam net tekort voor mijn top vijf maar leuk dat ie het zo goed doet.
* denotes required fields.