MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 1979

zoeken in:
3. Pink Floyd - Comfortably Numb (39 punten, 11 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: laxus11, vigil, Simon77 & nelis)

Over geen enkele band was de afgelopen weken (in dit spelletje) zoveel te doen als over Pink Floyd. Je houdt ervan of je verguist het, veel middenweg lijkt er niet te zijn. Dit komt ongetwijfeld ook doordat het 'een hoge boom' is want laten we wel zijn, is er nou iemand die Pink Floyd echt slecht vindt? Ik in ieder geval niet, al zal ik het niet snel voor mijn plezier opzetten. De liefhebbers trekken in dit geval aan het langste eind want Comfortably Numb presteert aanmerkelijk beter dan op basis van de halve finale verwacht mocht worden. De vier eerste plaatsen zullen daar ook zeker aan mee helpen. Meer dan plek drie zat er niet in voor de band want de top twee heeft toch wel een aanzienlijke voorsprong.

2. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric (47 punten, 14 keer genoemd)
(genomineerd door UK Top 100, nummer 1 van: Arno, DjFrankie, sheep67 & johannesA)

Het lag verdraaide dicht bij elkaar deze keer want slechts één puntje zit er tussen The Clash en Tubeway Army. Tubeway Army ging bijzonder voortvarend van start maar uit de laatste zeven lijstjes werden nog slechts drie punten gepakt en dat zijn er zestien minder dan The Clash. Desalniettemin een knappe prestatie. Ik wist dat dit nummer populair is op deze site maar dat het zo dicht bij de overwinning zou komen had ik niet gedacht.

1. The Clash - London Calling (48 punten, 15 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: 50tracks, ArthurDZ, wibro, andré, Gretz en mijzelf)

De meeste noteringen in totaal en de meeste nummer één noteringen. Als je dat zo leest dan lijkt het een makkie te zijn geweest voor The Clash maar niets is minder waar. Een puntje slechts scheidt de Britse punkers van hun wavende landgenoten. Op basis van de vorige ronden lag deze overwinning wel in lijn der verwachting want zowel in ronde één als in de halve finale haalde London Calling veruit het hoogste stempercentage. Persoonlijk ben ik erg content met de overwinning want voor mij is dit de afgetekende nummer één van dit jaar. Ik sluit me dan ook aan bij Geert: op naar de ladderfinale!

Song van het Jaar podia:

1972:

1. David Bowie - Starman
2. Neil Young - Heart of Gold
3. Bobby Womack - Across 110th Street

1979:

1. The Clash - London Calling
2. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
3. Pink Floyd - Comfortably Numb

1985:

1. The Smiths - How Soon Is Now?
2. The Waterboys - Don't Bang the Drum
3. Prince and the Revolution - Raspberry Beret

1995:

1. Pulp - Disco 2000
2. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
3. Mobb Deep - Shook Ones, Pt. 2

2001:

1. Alizée - Moi... Lolita
2. The Shins - New Slang
3. Röyksopp - Eple

Wel leuk trouwens, in de vorige editie scheelde het ook maar één puntje tussen de nummers één en twee. Lekker spannend iedere keer!

Ik bedank jullie weer hartelijk voor het meespelen en zie jullie hopelijk bij de volgende editie. Een der komende dagen start ik hem op.

Verwachte winnaar, al was het spannender dan ik had verwacht. Thanks voor de organisatie weer, Edgar18!

Leuke winnaar, jammer dat het beste nummer niet won. Maar goed, gelukkig hadden GrafGantz en ik het wel goed.

Wederom een fijne presentatie, Edgar. Waarvoor dank.
Helaas, maar wel een verwacht podium. Veel slechter kon dat voor mij niet zijn (toch nog even wat klagen zo op de vroege ochtend). Maar hey hey rock'n roll is here to stay.

Edgar18 schreef:
The Clash - London Calling ... Ik sluit me dan ook aan bij Geert: op naar de ladderfinale!
Als het daarmee Exit Music uit de finale houdt, dan beloof ik dat ik het niet op de laatste plek in de finale zal zetten.

Oh ja en bedankt voor de organisatie inderdaad, ben benieuwd naar het volgende jaar! Hopelijk nu weer eentje uit de eenentwintigste eeuw.

jordidj1 schreef:
Hopelijk nu weer eentje uit de eenentwintigste eeuw.
Ik zal je verzoek doorgeven aan random.org

Song van het Jaar 1979:

1. The Clash - London Calling
2. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
3. Pink Floyd - Comfortably Numb
4. The Cure - Boy's Don't Cry
5. Blondie - Atomic
6. Patti Smith Group - Dancing Barefoot
7. Neil Young & Crazy Horse - My, My, Hey, Hey (Out of the Blue)
8. Joy Division - Transmission
9. Michael Jackson - Don't Stop 'Til You Get Enough
10. The Buggles - Video Killed The Radio Star
11. Joy Division - New Dawn Fades
12. Joy Division - She's Lost Control
13. Joy Division - Disorder
14. Magazine - Permafrost
15. The Whispers - And the Beat Goes On
16. The Police - Message in a Bottle
17. Pink Floyd - Hey You
18. XTC - Making Plans for Nigel
19. Pink Floyd - Another Brick in the Wall (Part II)
20. Tom Petty & The Heartbreakers - Refugee

Gast
geplaatst: vandaag om 21:50 uur

geplaatst: vandaag om 21:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.