Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2018
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 mei 2019, 20:37 uur
20
Yes - Close to the Edge
Totaal punten: 255
Nummer 1 van: niemand
Nummer 20 van: Bonk, Bravejester, Gebruiker43757, Jester, jordidj1 en musicborst
Virtuele positie voor aanvang finale: 18
2017: 18
Standaarddeviatie: 6.77
Net als vorig jaar zetten niet minder dan 6 mensen (waaronder zowel betrekkelijke nieuwkomers als progladdermastodonten) Close to the Edge onderaan en met nog iets minder liefde dan in eerdere edities daartegenover, zit er niet meer in dan een roemloze rode lantaarn voor wat toch heus een van de ultieme progklassiekers is. In de laatste ronde moest er al herkanst worden, dus de fans kunnen zich al voorzichtig opmaken voor toekomstige Prog Ladderfinales zonder Yes.
Yes - Close to the Edge
Totaal punten: 255
Nummer 20 van: Bonk, Bravejester, Gebruiker43757, Jester, jordidj1 en musicborst
Virtuele positie voor aanvang finale: 18
2017: 18
Standaarddeviatie: 6.77
Net als vorig jaar zetten niet minder dan 6 mensen (waaronder zowel betrekkelijke nieuwkomers als progladdermastodonten) Close to the Edge onderaan en met nog iets minder liefde dan in eerdere edities daartegenover, zit er niet meer in dan een roemloze rode lantaarn voor wat toch heus een van de ultieme progklassiekers is. In de laatste ronde moest er al herkanst worden, dus de fans kunnen zich al voorzichtig opmaken voor toekomstige Prog Ladderfinales zonder Yes.
0
geplaatst: 21 mei 2019, 20:43 uur
Tja, volgens mij heb ik in eerdere edities al mijn verbazing uitgesproken over het feit dat deze grote klassieker het zo slecht doet in de finale.
0
geplaatst: 21 mei 2019, 20:50 uur
Ik heb het al eerder gezegd: Yes en ik zullen nooit vrienden worden, diverse pogingen van mijn kant ten spijt.
0
geplaatst: 21 mei 2019, 20:58 uur
Voor mij zou dit vroeger de logische nummer laatst geweest zijn, ware het niet dat bij herbeluistering opeens een half kwartje is gevallen. Er zitten toch wel heel mooie stukken in het nummer. Stond op 16 bij mij.
1
geplaatst: 21 mei 2019, 21:03 uur
Mastodon had hier beter gestaan in deze finale ja! Met The Czar of The Last Baron ofzo. En waar the FOK is Opeth????
0
geplaatst: 21 mei 2019, 21:05 uur
Ik had hem dit jaar op 4 staan. Blijft een fenomenale klassieker dit!
0
geplaatst: 21 mei 2019, 21:15 uur
Yes sterft ook zelf langzaamaan uit zichzelf uit...
Maar een prima muzikaal verleden hoor ! Yes en ik blijven zeker vriendjes
Maar een prima muzikaal verleden hoor ! Yes en ik blijven zeker vriendjes

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 mei 2019, 21:17 uur
19
Fish - Vigil in a Wilderness of Mirrors
Totaal punten: 259
Nummer 20 van: niemand
Virtuele positie voor aanvang finale: 20
2017: 19
Standaarddeviatie: 4.58
Met twee nieuwe binnenkomers en een mooie stijging voor Plague of Ghosts was het best een vruchtbare editie voor Fish solo. Het finalesucces voor Vigil is wat minder eclatant: geen laatste plaatsen, maar met verder toch wel overwegend wat lagere noteringen (en een laagste standaarddeviatie), handhaaft hij zijn 19e plek van vorig jaar.
Fish - Vigil in a Wilderness of Mirrors
Totaal punten: 259
Virtuele positie voor aanvang finale: 20
2017: 19
Standaarddeviatie: 4.58
Met twee nieuwe binnenkomers en een mooie stijging voor Plague of Ghosts was het best een vruchtbare editie voor Fish solo. Het finalesucces voor Vigil is wat minder eclatant: geen laatste plaatsen, maar met verder toch wel overwegend wat lagere noteringen (en een laagste standaarddeviatie), handhaaft hij zijn 19e plek van vorig jaar.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 mei 2019, 21:33 uur
18
Archive - Again
Totaal punten: 269
Nummer 1 van: Johnny Marr
Nummer 20 van: meesterdch, Rudi S en uffing
Virtuele positie voor aanvang finale: 16
2017: 25
Standaarddeviatie: 5.46
Na twee nummers die hun vierde finale beleven is het nu tijd voor de enige volledig nieuwe binnenkomer van dit jaar (er volgen straks nog twee re-entry's). De ervaring leert dat nieuwkomers het vaak moeilijk hebben in de finale, dus misschien moesten we maar niet te veel simmen over het feit dat Again op de 18e plek strandt, maar onze zegeningen tellen dat hij zijn continu stijgende lijn voortzet.
Archive - Again
Totaal punten: 269
Nummer 1 van: Johnny Marr
Nummer 20 van: meesterdch, Rudi S en uffing
Virtuele positie voor aanvang finale: 16
2017: 25
Standaarddeviatie: 5.46
Na twee nummers die hun vierde finale beleven is het nu tijd voor de enige volledig nieuwe binnenkomer van dit jaar (er volgen straks nog twee re-entry's). De ervaring leert dat nieuwkomers het vaak moeilijk hebben in de finale, dus misschien moesten we maar niet te veel simmen over het feit dat Again op de 18e plek strandt, maar onze zegeningen tellen dat hij zijn continu stijgende lijn voortzet.
0
geplaatst: 21 mei 2019, 21:40 uur
WTF, nu al, Again had ik veel hoger verwacht
Vreemd dit. Wat een nummer is het toch
ArthurDZ zeg er es ff wat van man, verdamme.
Vreemd dit. Wat een nummer is het toch
ArthurDZ zeg er es ff wat van man, verdamme.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 mei 2019, 21:46 uur
17
Archive - Lights
Totaal punten: 270
Nummer 1 van: Arno
Nummer 20 van: Alicia en chevy93
Virtuele positie voor aanvang finale: 17
2017: 20
Standaarddeviatie: 6.46
Lights was vorig jaar zo'n nieuwkomer die het moeilijk had. Dit jaar eindigt hij toch in elk geval 3 plaatsjes hoger dan die roemloze 20e plek van vorig jaar. En hoewel de band met zijn nogal afwijkende sound altijd de nodige tegenstanders in progland zal houden, mogen we misschien, in het tweede jaar op rij met twee finalisten, toch voorzichtig concluderen dat Archive ook wel een beetje establishment geworden is.
Archive - Lights
Totaal punten: 270
Nummer 1 van: Arno
Nummer 20 van: Alicia en chevy93
Virtuele positie voor aanvang finale: 17
2017: 20
Standaarddeviatie: 6.46
Lights was vorig jaar zo'n nieuwkomer die het moeilijk had. Dit jaar eindigt hij toch in elk geval 3 plaatsjes hoger dan die roemloze 20e plek van vorig jaar. En hoewel de band met zijn nogal afwijkende sound altijd de nodige tegenstanders in progland zal houden, mogen we misschien, in het tweede jaar op rij met twee finalisten, toch voorzichtig concluderen dat Archive ook wel een beetje establishment geworden is.
0
geplaatst: 21 mei 2019, 21:47 uur
Hahahaha, de volgende Archive ook maar meteen. Te gortig dit. Teunnis zeg er es wat van.
0
geplaatst: 21 mei 2019, 21:53 uur
Een paar jaar terug had ik Lights en Again waarschijnlijk bovenin mijn lijst gezet. Inmiddels ben ik er wel een beetje klaar mee. Met Lights nog iets meer dan Again. Zou volgend jaar overigens zo maar weer anders kunnen zijn. Daarbij bovendien aangetekend dat het niveau hier belachelijk hoog ligt.
Ben wel mooi mijn 'bottom' 2 kwijt:
7. Yes - Close to the Edge
(...)
16. Archive - Again
(...)
19. Fish - Vigil in a Wilderness of Mirrors
20. Archive - Lights
Ben wel mooi mijn 'bottom' 2 kwijt:
7. Yes - Close to the Edge
(...)
16. Archive - Again
(...)
19. Fish - Vigil in a Wilderness of Mirrors
20. Archive - Lights
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 mei 2019, 21:57 uur
16
Marillion - The Great Escape
Totaal punten: 271
Nummer 1 van: Bravejester, El Stepperiño, Outlaw104 en vigil
Virtuele positie voor aanvang finale: 7
2017: 13
Standaarddeviatie: 6.66
The Great Escape staat voor de derde keer in de finale en het is inmiddels traditie dat dit nummer een flink aantal eerste plaatsen en weinig tot geen laatste plaatsen combineert met een toch vrij matig eindresultaat. Dit jaar is dat voor de grand finale van Brave niet anders.
Marillion - The Great Escape
Nummer 1 van: Bravejester, El Stepperiño, Outlaw104 en vigil
Virtuele positie voor aanvang finale: 7
2017: 13
Standaarddeviatie: 6.66
The Great Escape staat voor de derde keer in de finale en het is inmiddels traditie dat dit nummer een flink aantal eerste plaatsen en weinig tot geen laatste plaatsen combineert met een toch vrij matig eindresultaat. Dit jaar is dat voor de grand finale van Brave niet anders.
0
geplaatst: 21 mei 2019, 22:06 uur
Hier speelt het grote aantal nummers van Marillion in de finale het nummer parten. Voor mij het minste nummer van hen in de finale.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 mei 2019, 22:09 uur
15
Marillion - Ocean Cloud
Nummer 1 van: Bonk en musicborst
Nummer 20 van: divart, Johnny Marr en meneer
Virtuele positie voor aanvang finale: 6
2017: 21
Standaarddeviatie: 6.01
Het langste nummer van Marbles is terug van een jaartje weggeweest en wel op dezelfde 15e plek als waar hij twee jaar geleden stond. Niet echt hoog, maar dat schijnt er iets mee te maken hebben dat sommige gebruikers een blauwdruk-erlebnis bij dit nummer hebben. Of het hoge aantal Marillion-nummers speelt de band toch gewoon parten; net als The Great Escape staat Ocean Cloud liefst 9 plaatsen lager dan op grond van de startlijst verwacht kon worden.
Marillion - Ocean Cloud
Nummer 1 van: Bonk en musicborst
Nummer 20 van: divart, Johnny Marr en meneer
Virtuele positie voor aanvang finale: 6
2017: 21
Standaarddeviatie: 6.01
Het langste nummer van Marbles is terug van een jaartje weggeweest en wel op dezelfde 15e plek als waar hij twee jaar geleden stond. Niet echt hoog, maar dat schijnt er iets mee te maken hebben dat sommige gebruikers een blauwdruk-erlebnis bij dit nummer hebben. Of het hoge aantal Marillion-nummers speelt de band toch gewoon parten; net als The Great Escape staat Ocean Cloud liefst 9 plaatsen lager dan op grond van de startlijst verwacht kon worden.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 mei 2019, 22:22 uur
14
Camel - Lady Fantasy: Encounter / Smiles For You / Lady Fantasy
Totaal punten: 280
Virtuele positie voor aanvang finale: 19
2017: 9
Standaarddeviatie: 5.36
Volgens de overlevering heeft Lady Fantasy nog eens gewonnen. Er is wel wat ruis in de overlevering gekropen: Lady Fantasy heeft 'slechts' een knock-out voorganger van de Prog Ladder een keer gewonnen. Anno 2019 lijkt de klad er hoe dan ook wel wat in te zitten: het is de enige finalist die onderweg twee herkansingen nodig had en een 14e plek is toch ook wel duidelijk lager dan de nummer 9 die hij in de vorige twee edities nog innam.
Camel - Lady Fantasy: Encounter / Smiles For You / Lady Fantasy
Totaal punten: 280
Virtuele positie voor aanvang finale: 19
2017: 9
Standaarddeviatie: 5.36
Volgens de overlevering heeft Lady Fantasy nog eens gewonnen. Er is wel wat ruis in de overlevering gekropen: Lady Fantasy heeft 'slechts' een knock-out voorganger van de Prog Ladder een keer gewonnen. Anno 2019 lijkt de klad er hoe dan ook wel wat in te zitten: het is de enige finalist die onderweg twee herkansingen nodig had en een 14e plek is toch ook wel duidelijk lager dan de nummer 9 die hij in de vorige twee edities nog innam.
0
geplaatst: 21 mei 2019, 22:27 uur
1.
2.
3.
4.
5. Archive - Again
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12. Archive - Lights
13.
14.
15. Camel - Lady Fantasy: Encounter / Smiles For You / Lady Fantasy
16. Fish - Vigil in a Wilderness of Mirrors
17.
18. Marillion - Ocean Cloud
19. Marillion - The Great Escape
20. Yes - Close to the Edge
zeker geen slecht begin dit.
Yes stak er voor mij toch wel in negatieve zin tussenuit. Doet me echt bijzonder weinig (geldt trouwens voor elk van het handjevol nummers dat ik ken van hun).
Beide Archives er uit is dan weer jammer, maar was tussen alle meer typische progklassiekers misschien wel te verwachten? (Had eigenlijk geen idee wat te verwachten want doe voor het eerst mee)
2.
3.
4.
5. Archive - Again
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12. Archive - Lights
13.
14.
15. Camel - Lady Fantasy: Encounter / Smiles For You / Lady Fantasy
16. Fish - Vigil in a Wilderness of Mirrors
17.
18. Marillion - Ocean Cloud
19. Marillion - The Great Escape
20. Yes - Close to the Edge
zeker geen slecht begin dit.
Yes stak er voor mij toch wel in negatieve zin tussenuit. Doet me echt bijzonder weinig (geldt trouwens voor elk van het handjevol nummers dat ik ken van hun).
Beide Archives er uit is dan weer jammer, maar was tussen alle meer typische progklassiekers misschien wel te verwachten? (Had eigenlijk geen idee wat te verwachten want doe voor het eerst mee)
0
geplaatst: 21 mei 2019, 22:35 uur
9. lights
10. vigil
13. close to the edge
14. again
17. lady fantasy
18. ocean cloud
19. the great escape
Valt niet tegen wat er nog moet komen
10. vigil
13. close to the edge
14. again
17. lady fantasy
18. ocean cloud
19. the great escape
Valt niet tegen wat er nog moet komen
0
geplaatst: 21 mei 2019, 22:41 uur
Rudi S schreef:
Haha, zeg het ze maar Johnny.
Haha, zeg het ze maar Johnny.
Ja, stimuleer die jongen nog even. E. Wortelboer is er niks bij

0
geplaatst: 21 mei 2019, 22:51 uur
1. Marillion - The Great Escape
2.
3. Fish - Vigil in a Wilderness of Mirrors
4. Archive - Lights
5.
6.
7. Marillion - Ocean Cloud
8.
9.
10.
11. Archive - Again
12.
13.
14.
15. Yes - Close to the Edge
16.
17.
18. Camel - Lady Fantasy: Encounter / Smiles For You / Lady Fantasy
19.
20.
Bijna mijn hele Top 4 al weg... drie mensen die Ocean Cloud op de laatste plaats hebben (blauwdruk-erlebnis... eeeh watte?), er gebeuren weer rare dingen hier. Nu wel tijd eens voor wat Wilson bijdrages lijkt me zo
2.
3. Fish - Vigil in a Wilderness of Mirrors
4. Archive - Lights
5.
6.
7. Marillion - Ocean Cloud
8.
9.
10.
11. Archive - Again
12.
13.
14.
15. Yes - Close to the Edge
16.
17.
18. Camel - Lady Fantasy: Encounter / Smiles For You / Lady Fantasy
19.
20.
Bijna mijn hele Top 4 al weg... drie mensen die Ocean Cloud op de laatste plaats hebben (blauwdruk-erlebnis... eeeh watte?), er gebeuren weer rare dingen hier. Nu wel tijd eens voor wat Wilson bijdrages lijkt me zo
* denotes required fields.