MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The Greatest Flops of...

zoeken in:
...Want eigenlijk kan je pas echt fan zijn van een band of artiest als je ook de mindere momentjes kan benoemen toch? Ik stel me een spel gelijkwaardig aan The Greatest Hits of... voor, maar dan met de slechtste/meest overgewaardeerde nummers van deze band of artiest. Van ieder album minstens een paar nummers op de nominatielijst, om ervoor te zorgen dat het spel niet in de eerste fase al gedomineerd wordt door nummers van dat album, om vervolgens het spel precies zo als The Greatest Hits te spelen, maar dan omgekeerd. Wat vinden jullie?

Als er wat animo is lijkt het me wel leuk om een ronde te starten met mijn absoluut favoriete band.

Ook hetzelfde format dan? Want "flops" van mijn favoriete artiesten, ja, die heb ik niet echt eigenlijk.

Niet? Ik ben echt een gigantische fan van Radiohead en dat zal altijd zo blijven, maar toch heb ik persoonlijk bij nummers als House of Cards of Street Spirit niet de wow-factor die andere mensen blijkbaar wel hebben (bij Sufjan zou dit dan Chicago zijn, bij Arcade Fire Ready to Start). Vind het juist wel leuk om eens goed kritisch te kijken naar je favorieten, en ik denk dat dit format wel zou kunnen meehelpen met dat "kill your darlings"-gevoel dat andere spellen leuk maakt.

Casartelli (moderator)
Mijn darlings hebben zeker allemaal hun missers, de boel eens omdraaien is soms verfrissend, maar om de hele opzet van het Greatest Hits-spel te spiegelen, wordt mij toch wat veel van het goede, denk ik.

Ik loop ook niet direct warm maar mocht het doorgaan vinden dan zou het best kunnen dat ik een keer aanhaak.

Wordt een dergelijk format niet gewoon hitje-bashen?

Zo zijn er genoeg mensen die bv. niets met Don't You of Alive and Kicking hebben van Simple Minds, maar maak mij wijs dat een echte Simple Minds-kenner deze ook daadwerkelijk als (één van de) grootste flops beschouwd in hun omvangrijke oeuvre. Zie o.a. Simple Minds - Dancing Barefoot EP (2001), Simple Minds - Neon Lights (2001) en Simple Minds - Our Secrets Are the Same (2004)

En als ik naar de artiestenpagina van Sufjan Stevens ga, zie ik ook genoeg albums waar de gemiddelde kwaliteit aanmerkelijk lager lijkt te liggen, bv. Sufjan Stevens - Enjoy Your Rabbit (2001) en Sufjan Stevens - The BQE (2009)

Onweerwolf
De Simple Minds nummers lijken me aansluiten bij meest overgewaardeerde en de Sufjan nummers bij slechtste. Beide categorieën zijn voorgesteld door TS in de OP.

Vandaar inderdaad het idee om in de albums te spreiden in de startlijst! Maar zie er niet heel veel animo voor, dus ik heb het idee eigenlijk al opgegeven, haha

Gast
geplaatst: vandaag om 19:58 uur

geplaatst: vandaag om 19:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.