menu

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2018 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
avatar van El Ninjo
Als het goed is heeft iedereen die een finale lijstje heeft ingestuurd voordat ik deze post plaatste, nu ook een berichtje terug ontvangen dat zijn/haar lijstje verwerkt is. Als dat niet zo is hoor ik het graag.

avatar van Dance Lover
Lijst opgestuurd na alle nummers nog eens beluisterd te hebben:

WEG:

4. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
9. Tame Impala - Let It Happen
10. Elliot Smith - Waltz #2
19. Pulp - Common People
20. Band Of Horses - The Funeral
28. Bruce Springsteen - Born to Run

TERUG:

10, 12, 15, 16, 22, 31

Ga er per saldo dus een klein beetje op achteruit.

Nrs. 1 t/m 6: 10 ( + Top 100 materiaal )
Nrs. 7 t/m 14: 9,5
Nrs. 15 t/m 21: 9
Nrs. 22 + 23: 8,5
Nrs. 24 t/m 27: 8
Nrs. 28 t/m 31: 7+
Nr. 32: 6

Cijfermatig dus gewoon weer een ijzersterke finale, alhoewel ik wat vernieuwing ook zeker toejuich!

* De nummer laatst staat daar nu alweer voor het derde jaar op rij, maar scoorde vorig jaar nog een onvoldoende. Toch liever een keer een ander nummer van deze verder briljante artiest in de finale.
* #29 Redelijk nummer van een briljante 80`s groep, graag een keer een ander nummer uit hun oeuvre hier.
* Grootste stijger: #24 ( +6 ) was zelf erg verrast door haar, grootste daler ten opzichte van de vorige keer dat dit nummer meedeed: #28 ( -15! ).
* + De hoogste positie ooit voor het bananen nummer.

avatar van El Ninjo
Bij deze een eerste herinnering voor de finale van onze eigen Top 2000, de MusicMeter tegenhanger van de Radio 2 Top 2000.

De nummers 33 t/m 2000 uit onze lijst zijn bekend en we moeten alleen de top 32 nog samenstellen. Na een heel jaar stemmen zijn de onderstaande 32 nummers boven komen drijven die gaan strijden om de 1e plaats.

De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.

De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.

Dus aub niet je lijst posten in het topic.

Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 14 december om 23.00u bij mij binnen zijn. Aangezien ik die vrijdagavond verhinderd ben (concert van Whispering Sons in Gent) zal ik dit jaar pas op zaterdag 15 december starten met het posten van de uitslag.
En ook dit jaar zal Orinoco internet radio net als voorgaande jaren op zondag de top 100 van onze top 2000 weer uitzenden en op zondagavond 16 december gaan we ook weer live op Orinoco Internet Radio de ontknoping van de top 10 en de nummer 1 bekendmaken.

De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Vorig jaar mocht ik 137 eindlijstjes ontvangen en de uitdaging is natuurlijk om dat aantal dit jaar te overtreffen en wellicht weer eens in de buurt te komen van ons recordjaar 2010 met 181 eindlijstjes.

In lijn met de vorige jaren begint de finale ronde weer met een startladder die even zwaar telt als ieder individueel lijstje van jullie. Deze wordt zoals elk jaar weer bepaalt aan de hand van het gewogen stempercentage van de finalenummers uit alle voorgaande rondes. De startladder zal ook op vrijdag 15 december bekend gemaakt worden.

En dit zijn ze dan, de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is en die op volgorde van 1 t/m 32 gezet moeten worden. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet, ze zijn voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.
Onder de youtube linkjes staat ook nog een link naar een Spotify playlist waarin je ook de hele top 32 kan beluisteren.

Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hieronder en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).

ALLEEN VOLLEDIGE LIJSTJES (dus een volledige top 32 van bovengenoemde nummers) zijn geldig en tellen mee.

Finale MuMeLadder 2018 (Top 2000 van MuMeter):

Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
David Bowie - "Heroes"
David Bowie - Life On Mars?
Depeche Mode - Enjoy The Silence
DJ Shadow - Stem / Long Stem
Fleetwood Mac - Go Your Own Way
Kate Bush - Wuthering Heights
Massive Attack - Unfinished Sympathy
New Order - Blue Monday
Nina Simone - Sinnerman
Pearl Jam - Black
Pixies - Debaser
Portishead - Glory Box
Prince - Sign O' The Times
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Radiohead - Paranoid Android
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Sigur Rós - Svefn-G-Englar
Sigur Rós - Untitled #8
Songs: Ohia - Lioness
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
Talking Heads - Once In A Lifetime
The Beatles - A Day In The Life
The Beatles - Eleanor Rigby
The Cure - A Forest
The Knife - Silent Shout
The Rolling Stones - Gimme Shelter
The Smiths - How Soon Is Now?
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
The Sound - Winning
The Velvet Underground - Venus In Furs

De lijst is ook hier op Spotify te beluisteren:



MuMeLadder 2018 [Luisterlijst] on Spotify - open.spotify.com

spotify:user:teunnis:playlist:7IY42DAxoi90GPsQy0BNRU


Nogmaals:

Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hierboven en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).
ALLEEN VOLLEDIGE LIJSTJES (dus een volledige top 32 van bovengenoemde nummers) zijn geldig en tellen mee.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC

Alle mensen die ooit genomineerd hebben en/of een finalelijstje hebben ingestuurd, mensen die meegestemd hebben dit jaar, mensen die getagd zijn voor een eindlijstje in De Witte Trui, mensen die lijstjes in het Radio 2 Top 2000 lijstjes hebben gepost en daar hebben meegediscucieerd (ik ga er gemakshalve even vanuit dat zij van lijstjes maken houden en daarom wellicht ook hier een lijstje willen insturen] en mensen die ik anderszin ken of in voorgaande jaren een lijstje hebben ingestuurd en/of aangeschreven zijn, krijgen een notificatie van dit bericht. Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De MuMeLadder stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt (ik had wat weinig tijd om de lijst goed te controleren, dus er kunnen wellicht wat namen missen).

Geadresseerden van dit bericht:

-SprayIt- , 123poetertjes , 7744leon , AbsoluteBeginner , adri1982 , Alicia , Angelo , Anne Maaike , AOVV , arcade monkeys , Aroentje , Arrie , Ataloona , Bardt1980 , Bartjeking , Bert Wasbeer , Bertus , bikkel2 , Bonk , catchup , catdog , Ceasar , Cerclezot , chansadres , charlotte2807 , Choconas , Chronos85 , Coma Cat , Cor , corn1holio1 , Cured , curufin , CWTAB , Cygnus , da_smiek , dazzler , Deren Bliksem , deric raven , dircky007 , dix , Domi Jacques , dumb_helicopter , dvdschaaf , Dystopia , E-Clect-Eddy , Edgar18 , eightynine , ErikM , Etiul , Fathead , freakey , freitzen , Finidi , Gebruiker43757 , Gele Stift , gerre , gherdt , Ghost , Good Music , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Hedser , Hendrik68 , herman , hoolie55 , HugovdBos , ineeeee , inquestos , itchy , jasper1991 , jassn , jberendsen , jeroentjuhh , Jester , JoaMuse , Johnny Marrissey , Joren999 , Joy4ever , kaj_666 , kemm , kobe bryant fan , Koenr , L_T_B , lebowski , lennon , liselotte111 , luigifort , Lukas , Lukk0 , Lying Mouth , Maartenn , madmadder , Maestrov , Magick1 , marsupilami , Martial , Marty McFly , Masimo , Mathough , Mausie , MDV , Metropolis , middleageguy , Minneapolis , Misterfool , mjk87 , Mjuman , Môrthul , Mozzer , musicborst , musicfriek , musician , muziekhater , MVW , nevyn , nico1616 , Nicolage Rico , odi , Oldfart , Omsk , Onweerwolf , Orbilin , Outlaw104 , Paap_Floyd , panjoe , pauljojo , Pepino , Perre Verhoeven , pjh1967 , Ploppesteksel , Poek , Porcupine Head , postpunker , principal2000 , Raceneus , Ralph. , remcodulac , RINO VINO , rkdev , Rodajc , Robbie34 , Rodenrijck , royh , Rudi S , Salvadore , Scorpion_21 , Sgt. Revolver , Silent_shout , Simon77 , SirNoodle , Slowgaze , Snoeperd , sokra , Soledad , sq , staralfur , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , StopMakingSenseo , Strangeways , Sundance , Sunderland , Superbitch , Svendra , tbouwh , Tek Stiel , Telamon , TEQUILA SUNRISE , Teunnis , The Eraser , the viking , thelion , tomatosz , Tom Traubert , Tony , Top2000 , Tribal Gathering , tsjong , uffing , Vinniee , VladTheImpaler , vleertje , Waverick , west , WhyNotSmile , wibro , yeahyeahyeah

avatar van Arno
Uit: nrs. 2-4-5-8-13-20-32
In: nrs. 2-4-15-25-28-29-30

Een vrij rampzalige verslechtering dus, van gemiddeld plek 12 naar gemiddeld plek 18.

Algemeen:
- 3x top 20 aller tijden
- 3x top 100-150
- een brede middenmoot van een 8-tal songs die ook geweldig zijn en een 8-tal gewoon goeie songs (die ik meestal gewoon te vaak gehoord heb)
- de laatste 10 zijn wat mij betreft wel oké, maar hebben helemaal niets te zoeken zo hoog in de lijst. En alleen nr. 32 vind ik ook werkelijk niets aan.

Dit jaar wordt het pleit trouwens duidelijk beslecht in het voordeel van De Witte Trui, waar mijn volledige top 10 in of op de rand van mijn persoonlijke top 100 staat.

avatar van El Ninjo
Op dit moment heb ik 75 lijstjes (incl. startladder) verwerkt dus tijd voor een 3e update.

De koploper blijft onbedreigd bovenaan staan, het mag dan wel zo'n 25pt minder voorsprong zijn dan bij de 2e update, maar er is nog steeds geen vuiltje aan de lucht.
Daarachter blijft het spannend, maar het is eigenlijk voornamelijk stuivertje wisselen, de top 10 van de vorige update vormt nog steeds de top 10 van deze update. Meest opvallende is wellicht dat de nummer 2 weggezakt is naar de 7e plaats. Verder is de nummer 5 ook nog steeds opvallend, het is het enige nummer uit de top 10 dat in geen van de 11 voorafgaande edities in de top 10 is geeindigd.
Ook de nummer 6 is best opvallend en dan m.n. het feit dat ie maar op 6 staat, want het is het nummer dat van de top 10 nummers het vaakst in de top 5 van jullie lijstjes is verschenen en het is ook nog door niemand op plaats 32 gezet.
De love / hate plaat van dit moment doet het niet best, ondanks maar liefst 8 eerste plaatsen, het meest van allemaal...maar hij is ook het vaakst bij de bottom 5 verschenen.

Ondertussen zijn er nog 6 nummers die nog niet op plaats 32 zijn verschenen in de finalelijstjes en nog 4 nummers die nog geen enkele keer bovenaan stonden.

Tussenstand na 50 lijstjes (tussen haakjes de postie na 25 lijstjes):

01. (01.) (01.) 1567 pt.
02. (03.) (03.) 1435 pt.
03. (04.) (05.) 1415 pt.
04. (06.) (04.) 1407 pt.
05. (05.) (06.) 1397 pt.
06. (09.) (07.) 1395 pt.
07. (02.) (02.) 1390 pt.
08. (07.) (11.) 1374 pt.
09. (08.) (13.) 1374 pt.
10. (10.) (09.) 1352 pt.
11. (18.) (08.) 1302 pt.
12. (12.) (17.) 1295 pt.
13. (14.) (14.) 1290 pt.
14. (11.) (12.) 1277 pt.
15. (13.) (15.) 1272 pt.
16. (17.) (18.) 1256 pt.
17. (16.) (16.) 1248 pt.
18. (22.) (21.) 1182 pt.
19. (15.) (19.) 1174 pt.
20. (25.) (30.) 1171 pt.
21. (24.) (27.) 1160 pt.
22. (19.) (10.) 1159 pt.
23. (31.) (29.) 1122 pt.
24. (23.) (23.) 1118 pt.
25. (28.) (24.) 1109 pt.
26. (20.) (20.) 1107 pt.
27. (26.) (26.) 1078 pt.
28. (27.) (28.) 1066 pt.
29. (29.) (32.) 1045 pt.
30. (21.) (22.) 1031 pt.
31. (32.) (31.) 1027 pt.
32. (30.) (25.) 1005 pt.

avatar van Kees-Jan
De top10 van de Radio top2000 is bekend. Ik vond het wel aardig om eens te kijken waar deze nummers in mijn MuMe ranglijst terecht zouden zijn gekomen als deze nummers aan onze finalelijst zouden worden toegevoegd.
Dit kwam eruit:

1. Queen - Bohemian Rhapsody
2. MuMe nr. 1
3. Eagles - Hotel California
4. Boudewijn de Groot - Avond
5. MuMe nr. 2
6. MuMe nr. 3
7. MuMe nr. 4
8. Billy Joel - Piano Man
9. MuMe nr. 5
10. Deep Purple - Child In Time
11. Pink Floyd - Wish You Were Here
12. MuMe nr. 6
13. MuMe nr. 7
14. Toto - Africa
15. MuMe nr. 8
16. Led Zeppelin - Stairway To Heaven
17. MuMe nr. 9
18. Coldplay - Fix You

Waar Pearl Jam terecht zou zijn gekomen kan ik natuurlijk nog niet zeggen, want dat nummer staat ook in onze finalelijst.
Ik moet zeggen dat ik verwacht had dat de MuMe nummers er een stuk slechter vanaf zouden zijn gekomen, maar de top9 in onze lijst is blijkbaar zo slecht nog niet.
Daarna gaat het wel snel achteruit overigens

avatar van AstroStart
Als ik mijn top 20 van de MuMeLadder-finale pak en ik plaats hierin de top 10 van de top 2000 (excl Black), dan redt slechts 1 nummer het: Stairway To Heaven (positie 11).

avatar van johan de witt
Zouden bij mij alle 10 ver buiten mijn top 20.000 vallen.

avatar van luigifort
Gives us your votes, you're the music man, give us your votes tonight...coz we're all in the mood for a melody...

avatar van ranja
Bij mij zouden Eagles en Purple denk ik op 9 en 10 komen, Toto 12 en Billy Joel 15, de rest behalve Black mag een plekje bij de onderste 10 veroveren, volgorde boeit daar niet echt (al zou Queen wel hoog in de laagste regionen staan en Boudewijn met Coldplay heftig de strijd zouden aangaan met die er nu staan om de laatste plaats).

avatar van Edgar18
Africa zou best weleens linkerrijtje kunnen scoren. Piano Man vind ik ook nog wel geinig. De rest eindigt in de achterhoede waar Pearl Jam en Coldplay de strijd aangaan voor de laatste plaats.

avatar van laxus11
Alleen Coldplay en Boudewijn zouden bij mij niet om de hoge regionen strijden, de rest is linkerrijtjes materiaal

avatar van El Ninjo
Benieuwd hoeveel mensen er uiteindelijk gaan stemmen in de finale...ik heb eens even een check gedaan op de geadresseerden lijst, blijken zowat 35 users die jarenlang trouw een lijstje hebben ingestuurd gewoon niet meer actief te zijn op MusicMeter of uitgeschreven of al langer dan 3 en veelal 6 maanden niet meer ingelogd.

avatar van Choconas
Zo, dat is niet mis! Tijd voor nieuwe MuMeLadderaanwas dus!

Bij mij zouden Fix You, Hotel California, Avond, Bohemian Rhapsody en waarschijnlijk ook Child In Time kandidaat nummer 32 zijn in de finale, en geen van de top 10-nummers zou de top 10 halen, dus doe mij maar mooi de MuMe-ladder

avatar van Arrie
Alleen Avond zou bij mij kans maken op linkerrijtje, de rest komt allemaal in de onderregionen terecht.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Dus de uitgekauwde Top 2000 liedjes in plaats van onze eigen uitgekauwde liedjes? De twee hoogste Coldplays bij Radio 2 doen hier de wenkbrauwen fronsen en Piano Man geeft me iets te veel karaoke-associaties, maar voor de rest zou dat toch wel tussen pakweg nummer 15 en nummer 3 eindigen bij mij.

Black raakte mij dit jaar bij de herbeluistering wat meer dan in eerdere jaren, dus die zal dan wel met recht hoog in beide staan.

avatar van Simon77
Lijstje opgestuurd.

Uit: 7, 10, 13, 24, 27, 28, 30
In: 6, 7, 16, 19, 23, 29, 31

Kwalitatief iets betere finale. De Top 10 is ijzersterk en staan in mijn eigen lijst allemaal bij de eerste 125. De nummers 11 t/m 18 zijn prima en staan in de top 500. De nummers 19 t/m 24 zijn goed en top 1000 materiaal. De nummers 25, 26 en 27 staan nog in mijn top 2000. 28 en 29 vallen er net buiten. 30, 31 en 32 komen niet in de buurt.

avatar van Dance Lover
Afrika, Stairway to Heaven en Avond zouden Top 20 kunnen scoren in een MuMe finale bij mij. BoRap, Piano Man en Black een ruime voldoende en de rest onvoldoende. Hou nog best wel van Coldplay op zijn tijd maar de pathos van Fix You staat mij echt tegen.

Hotel California & Wish You Were Here zelfs vechtend om plaats #32.

avatar van jordidj1
Piano Man zou bij mij de laatste plek pakken, Stairway To Heaven doet mee bij de bovenste plaatsen, voor de rest vind ik het kwalitatief stukken minder dan "onze" finale.

avatar van johan de witt
Waar staan die 10 nummers trouwens bij ons?
Is dat al bekend?
Of welke staan er niet in?
Alleen Stairway heeft ooit de finale gehaald toch?

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Avond staat er sowieso niet in. Fix you weet ik niet uit mijn hoofd. De posities van de rest zal ik opzoeken

avatar van chevy93
Uiteraard staat Fix You er ook in. 402 plaatsen omhoog naar 1108 dit jaar.

Wel een leuke vraag; zal straks eens mijn lijstje erlangs leggen.

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
De top 10 van de Top 2000 volgens MuMe maatstaven:

1. Pearl Jam - Black (n.n.b.)
2. Led Zeppelin - Stairway to heaven (75)
3. Deep Purple - Child In Time (109)
4. Pink Floyd - Wish You Were Here (143)
5. Queen - Bohemian rhapsody (228)
6. Eagles - Hotel California (396)
7. Billy Joel - Piano man (646)
8. Toto - Africa (706)
9. Coldplay - Fix You (1108)
10. Boudewijn De Groot - Avond (-)

avatar van Joren999
Grappig genoeg vind ik Fix You één van de weinige te verteren nummers van Coldplay. Verder vind ik Black heel erg mooi en zou Wish you were here lage middenmoot scoren hier. De rest heb ik weinig tot niets mee en zou hier bottom 5 scoren.

avatar van Onweerwolf
Zo, lijstje nummer 11 ingeleverd.

Tov vorig jaar verlies ik 6,14,22,23,24,29,32 en scoor ik 10,18,21,22,24,27,31

De finale is dus een heel klein tikje zwakker geworden.

Verder scoort de enige echte nieuwe ruimschoots beter dan alle re-entries, Scoren alle platen die al 11 jaar lang meedoen linkerrijtje muv 'Enjoy The Silence', scoren van de platen die vorig jaar meededen er 4 hun beste positie ooit en 2 hun slechtste positie ooit. Tenslotte is er 1 nummer dat nu al voor de 4e keer op een specifieke plek staat, echter niet in aaneengesloten jaren.

avatar van Gebruiker43757
Lijst nog lang niet klaar dus kan het niet precies zeggen, maar denk dat Fix You top 5 zou eindigen, Bohemian Rhapsody, Africa en Stairway ook duidelijk linkerrijtje, Child in Time ongeveer halverwege, Wish You Were Here en Hotel California rond plek 20, Avond en Piano Man rond plek 28.

avatar van chevy93
chevy93 schreef:
Uiteraard staat Fix You er ook in. 402 plaatsen omhoog naar 1108 dit jaar.

Wel een leuke vraag; zal straks eens mijn lijstje erlangs leggen.
Het gros zou een mooie toevoeging zijn.

MuMe Nr. 1
Eagles - Hotel California
MuMe Nr. 2
MuMe Nr. 3
MuMe Nr. 4
Toto - Africa
Pink Floyd - Wish You Were Here
MuMe Nr. 5
MuMe Nr. 6
Deep Purple - Child in Time
MuMe Nr. 7
Coldplay - Fix You
MuMe Nr. 8
MuMe Nr. 9
MuMe Nr. 10
MuMe Nr. 11
Queen - Bohemian Rhapsody
MuMe Nr. 12
Billy Joel - Piano Man
MuMe Nr. 13
...
MuMe Nr. 17
Led Zeppelin - Stairway to Heaven
MuMe Nr. 18
...
MuMe Nr. 23
Boudewijn de Groot - Avond
MuMe Nr. 24
...
MuMe Nr. 32

avatar van johan de witt
cosmic kid schreef:
De top 10 van de Top 2000 volgens MuMe maatstaven:

1. Pearl Jam - Black (n.n.b.)
2. Led Zeppelin - Stairway to heaven (75)
3. Deep Purple - Child In Time (109)
4. Pink Floyd - Wish You Were Here (143)
5. Queen - Bohemian rhapsody (228)
6. Eagles - Hotel California (396)
7. Billy Joel - Piano man (646)
8. Toto - Africa (706)
9. Coldplay - Fix You (1108)
10. Boudewijn De Groot - Avond (-)

Opmerkelijk dat 8 van de 10 toch nog in de top 1000 bij ons staan. Straks maar eens kijken waar onze top 10 in de top 2000 staat.

Wordt tijd dat iemand Avond nomineert

avatar van Teunnis

Afrika zou bij mij meestrijden om de bovenste plekken

Gast
geplaatst: vandaag om 13:34 uur

geplaatst: vandaag om 13:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.