MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder [Discussietopic]

zoeken in:
gerre schreef:
Dat laatste weet ik. Hij concludeerde vorig jaar dat blijkbaar niemand dat nog bijhoudt.
War vreemd is, de 2 jaren ervoor dus wel.

Ik ben er zelf vorig jaar niet meer aan toegekomen om die stats te genereren. Maar we houden het nog steeds allemaal goed bij in Excel

Gretz schreef:
Ik ben er zelf vorig jaar niet meer aan toegekomen om die stats te genereren. Maar we houden het nog steeds allemaal goed bij in Excel

Houden jullie ook bij van welke de albums de liedjes uit de lijst komen? En is er dan een mogelijkheid dat die excel ook gedeeld wordt? Ik wil die albums graag op m'n to-do luisterlijstje zetten.

cosmic kid (moderator)
marsupilami schreef:
(quote)

Houden jullie ook bij van welke de albums de liedjes uit de lijst komen? En is er dan een mogelijkheid dat die excel ook gedeeld wordt? Ik wil die albums graag op m'n to-do luisterlijstje zetten.

Nee, niet meer. Althans, ik niet. Dat vind ik echt een te grote klus. Met enig zoekwerk is dit wel te vinden via Spotify, AllMusic of Discogs, zo is mijn ervaring.

Jammergenoeg heb ik hier ergens opgevangen dat AstroStart er niet goed aan toe is.. Veel beterschap alvast!

Wie neemt er dan het beheer van mumeladder.nl over?

Ik meen begrepen te hebben dat cosmic kid zich met de stats bezig houdt. Of Gretz?
Zou erg leuk vinden als de lijst per jaartal en geüpdate historische lijst van 2023 hier verschijnen.

Laten jullie iets weten. En liefst nog dit jaar. Nadien ligt de focus weer op beluisteren van nieuwe muziek.

Onweerwolf
Ik vroeg me dat ook al af. Ik weet niet wat er aan de hand is maar sterkte AstroStart.

Ik heb je vorige week een .csv gemaild omdat dat in mijn stappenplan staat maar negeer het vooral.

Onweerwolf
Overigens hou ik nog steeds een overall totaal spreadsheet bij van de Ladder dat ik op verzoek elk jaar aan een aantal mensen stuur. Laat het gerust weten als je hem ook wil. Ik ben er meestal pas in januari klaar mee, echter.

Zojuist de finalepresentatie terug gelezen en daar viel me iets op. Op plek 14 (Cloudbusting) en plek 12 (Living In Another World) lees ik in El Ninjo's commentaar over grijze muizen. Middenmotors die door (bijna) niemand heel hoog of heel laag worden ingeschaald. Daar haal je dus randje top tien mee.

Tegelijk lees ik bij Sinnerman (plek 17) dat het liedje negen keer op plek één is gezet en dat het daarnaast de nummer twee van de reguliere competitie was. Ook Black (plek 11) en Wuthering Heights (plek 8 ) zou ik op basis van het reguliere seizoen en het aantal top vijf noteringen aanzienlijk hoger verwachten. Zelfs nummer 31 (Shook Ones) scoort aanzienlijk meer top vijf plekken dan bovengenoemde grijze muizen.

Ik vind dat krom. Ik heb het balletje eerder eens opgegooid, maar ik pen hem toch nog eens neer. Tijd om de finale in lijn te brengen met de rest van het spel. Een x-aantal nummers (twaalf, of zestien) krijgen punten en de rest niet. A la de Witte Trui finale dus. Mijns inziens sluit dat veel meer aan bij hoe de rest van het spel, door het jaar heen, gespeeld wordt. Dat mijn "gokje voor het eerste blokje" precies klopte is natuurlijk ook geen hogere wiskunde, want met de huidige manier van finalestemmen voel je de laatste plekken van mijlenver aankomen.

Ik sluit me volmondig bij Edgar aan. Een aantal jaar geleden hebben we de reguliere spelopzet aangepast, waardoor de lijst minder eenzijdig werd. Ik weet dat veel mensen het leuk vinden om een top 32 te maken, dus wmb maken we een top 32 met progressieve puntentelling, die de topnoteringen relatief meer punten geeft (gelijk de reguliere rondes).

Gast
geplaatst: vandaag om 19:43 uur

geplaatst: vandaag om 19:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.