Muziek / Muziekgames / King Kenny got the whole world talkin': a top 75 by jordidj1
zoeken in:
10
geplaatst: 18 december 2018, 19:29 uur
Nou, beste HipHop Fiend, het wordt geen top 100 van beste openingszinnen ooit (sorry Niek), maar een toplijst van één van de populairste hip-hopartiesten van dit moment: Kendrick Lamar. Niet zomaar een toplijst, maar zijn beste vijfenzeventig nummers door mij geselecteerd en daarna door jullie muziekvrienden vakkundig beoordeeld, zodat ik ze op de "juiste" volgorde kan zetten.
Huh? Ja, ik probeer hier elke dag een K-Dottrack met benodigde achtergrondinformatie te droppen, die jullie dan kunnen becijferen. Aan het eind van de rit, bij mijn nummer één, hebben dan de gewenste eindstand volgens jullie. Snap je het niet, spiek dan even bij de Bossmeter (shout-out naar de boyz Arty & cosmic kid).
Kendrick Duckworth Lamar dus, geboren in Compton, de stad waar hij tevens een leuk conceptalbum over heeft uitgebracht in 2012. Ik kan wel zijn hele biografie hier neerkwakken, maar ik zal gaandeweg wel het e.e.a. vertellen. Zijn jullie er klaar voor? Let's go!
https://lastfm-img2.akamaized.net/i/u/770x0/1dc101dfc08264c52958e1ee9b3ee4eb.jpg#1dc101dfc08264c52958e1ee9b3ee4eb
catdog ArthurDZ Johnny Marr Slowgaze Arrie Edgar18 Ploppesteksel bennerd Cervantes nedbed Koenr panjoe Poeha Poek Titmeister GarnalenPeller HipHop Fiend Gretz 123poetertjes Teunnis Rudi S ni slecht
Huh? Ja, ik probeer hier elke dag een K-Dottrack met benodigde achtergrondinformatie te droppen, die jullie dan kunnen becijferen. Aan het eind van de rit, bij mijn nummer één, hebben dan de gewenste eindstand volgens jullie. Snap je het niet, spiek dan even bij de Bossmeter (shout-out naar de boyz Arty & cosmic kid).
Kendrick Duckworth Lamar dus, geboren in Compton, de stad waar hij tevens een leuk conceptalbum over heeft uitgebracht in 2012. Ik kan wel zijn hele biografie hier neerkwakken, maar ik zal gaandeweg wel het e.e.a. vertellen. Zijn jullie er klaar voor? Let's go!
https://lastfm-img2.akamaized.net/i/u/770x0/1dc101dfc08264c52958e1ee9b3ee4eb.jpg#1dc101dfc08264c52958e1ee9b3ee4eb
catdog ArthurDZ Johnny Marr Slowgaze Arrie Edgar18 Ploppesteksel bennerd Cervantes nedbed Koenr panjoe Poeha Poek Titmeister GarnalenPeller HipHop Fiend Gretz 123poetertjes Teunnis Rudi S ni slecht
0
geplaatst: 18 december 2018, 19:35 uur
Kennymeter dus 
Een top 75 hoort in de toplijstensectie lijkt me.

Een top 75 hoort in de toplijstensectie lijkt me.
0
geplaatst: 18 december 2018, 19:53 uur
#75. Alien Girl (Today With Her)
Voordat Kendrick zijn eerste echte album dropte met Section.80, dropte een vijftal mixtapes, waarvan Overly Dedicated de laatste was. Eentje die zeker niet genegeerd mag worden, want daar staan echt heel veel lekkere tracks op, zeker als je het vergelijkt met de voorgaande mixtapes. Daarop spitte hij voornamelijk op instrumentals van Tha Carter III, het meesterwerk van Lil' Wayne. Leuk voor K-Dot om op te oefenen, maar zeker niet vergelijkbaar met het werk dat 'ie nu uitgebracht.
De eerste track die hier langskomt is dus Alien Girl, waar Lamar de liefde beschrijft voor een schijnbaar ongelofelijk prachtige dame, zo onweerstaanbaar dat ze wellicht wel een f*cking alien is. Ik vind Aliens niet zo sexy, maar als ik K-Dot moet geloven was deze chick wel echt knap.
Voordat Kendrick zijn eerste echte album dropte met Section.80, dropte een vijftal mixtapes, waarvan Overly Dedicated de laatste was. Eentje die zeker niet genegeerd mag worden, want daar staan echt heel veel lekkere tracks op, zeker als je het vergelijkt met de voorgaande mixtapes. Daarop spitte hij voornamelijk op instrumentals van Tha Carter III, het meesterwerk van Lil' Wayne. Leuk voor K-Dot om op te oefenen, maar zeker niet vergelijkbaar met het werk dat 'ie nu uitgebracht.
De eerste track die hier langskomt is dus Alien Girl, waar Lamar de liefde beschrijft voor een schijnbaar ongelofelijk prachtige dame, zo onweerstaanbaar dat ze wellicht wel een f*cking alien is. Ik vind Aliens niet zo sexy, maar als ik K-Dot moet geloven was deze chick wel echt knap.
0
geplaatst: 18 december 2018, 20:03 uur
Ik heb OD eigenlijk nog nooit in z’n geheel gedraaid, al ken ik wel wat losse nummers. Deze kende ik nog niet.
De spacey productie dig ik wel, maar ik vind Kendrick zelf nogal monotoon op deze track.
5
De spacey productie dig ik wel, maar ik vind Kendrick zelf nogal monotoon op deze track.
5
0
HipHop Fiend
geplaatst: 18 december 2018, 20:27 uur
Ik rock maar een track van hem, vind zijn stem superannoying.
0
geplaatst: 18 december 2018, 21:40 uur
Het refrein is wel leuk, de coupletten wat minder. Maar dat hoort zo in hiphop geloof ik.
6,2
6,2
0
geplaatst: 18 december 2018, 21:42 uur
Poek schreef:
Het refrein is wel leuk, de coupletten wat minder. Maar dat hoort zo in hiphop geloof ik.
???
0
geplaatst: 18 december 2018, 21:45 uur
Nouja, bij veel hiphopliedjes vind ik het refrein een stuk leuker dan de coupletten.
0
geplaatst: 18 december 2018, 21:54 uur
Je houdt gewoon niet zo van rap, begrijp ik. De refreinen zijn vaak melodieuzer en minder rap-achtig.
Voor veel hiphopliefhebbers draait het juist heel erg om de verses.
Voor veel hiphopliefhebbers draait het juist heel erg om de verses.
0
zaaf
geplaatst: 18 december 2018, 22:16 uur
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/48369645_2053971004649734_206176146948096000_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=2a1065a645d2a01d781354e04e10a0f7&oe=5CA2B92A
Afspelen vlgs de link leverde wat problemen op.
Gelukkig heb ik het album zelf. 7.3
Enneh.... geen tag?
Enneh.... geen tag?
1
geplaatst: 18 december 2018, 22:25 uur
zaaf schreef:
(afbeelding)
Enneh.... geen tag?
(afbeelding)
Enneh.... geen tag?
"Dit nummer is niet beschikbaar op jouw planeet"
Dan zit jij waarschijnlijk op dezelfde planeet als die chick van Kendrick. Ook lekker.
Vergeten te taggen denk ik, voel je je nu gedumpt?
1
HipHop Fiend
geplaatst: 18 december 2018, 22:30 uur
Arrie schreef:
Wat is die ene track dan?
Wat is die ene track dan?
The Art of Peer Pressure
2
geplaatst: 18 december 2018, 23:51 uur
jordidj1 schreef:
Het wordt geen top 100 van beste openingszinnen ooit (sorry Niek)
Girl, I can buy yo' ass the world with my paystubHet wordt geen top 100 van beste openingszinnen ooit (sorry Niek)
ya bish
1
geplaatst: 18 december 2018, 23:53 uur
Gaat Ye trouwens niet jaloers worden dat hij geen eigen draadje krijgt?
2
geplaatst: 19 december 2018, 00:13 uur
Poek schreef:
https://www.musicmeter.nl/forum/18/9979
0
geplaatst: 19 december 2018, 05:36 uur
Poek schreef:
Die komt nog een andere keer, want die lijst klopt lang niet

0
geplaatst: 19 december 2018, 10:45 uur
6,5
Haha. Voor mij is 't meestal precies andersom.
Poek schreef:
Nouja, bij veel hiphopliedjes vind ik het refrein een stuk leuker dan de coupletten.
Haha. Voor mij is 't meestal precies andersom.
0
geplaatst: 19 december 2018, 11:51 uur
ni slecht schreef:
Chronologische volgorde?
Chronologische volgorde?
Ik presenteer mijn top 75 van 75 naar één, dan beoordelen jullie de nummers en op het eind hebben we ook een rangschikking volgens de stemmers

0
geplaatst: 20 december 2018, 11:47 uur
#74. Hol' Up
Echte womanizer was Kendrick in het begin, want ook deze track gaat weer om de vrouwtjes. Kendrick vertelt hier hoe hij een stewardess ontmoet op de vlucht, waarna hij hun romance naar grote hoogte laat vliegen. Grappig verhaal, vergezelschapt door een productie die erg smooth is.
Echte womanizer was Kendrick in het begin, want ook deze track gaat weer om de vrouwtjes. Kendrick vertelt hier hoe hij een stewardess ontmoet op de vlucht, waarna hij hun romance naar grote hoogte laat vliegen. Grappig verhaal, vergezelschapt door een productie die erg smooth is.
* denotes required fields.