Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2019]
zoeken in:
2
Onweerwolf
geplaatst: 23 december 2019, 11:48 uur
kaj_666 schreef:
En ik zie dat Neverland van Marillion (een echte Witte Trui-band natuurlijk
) toen op 401 eindigde.. Is dat in de Witte Trui-annalen ooit aangepast en is e.e.a. een plek opgeschoven? Oftewel: is Mr. Brightside Lance Armstrong of Bjarne Riis?
(quote)
En ik zie dat Neverland van Marillion (een echte Witte Trui-band natuurlijk
) toen op 401 eindigde.. Is dat in de Witte Trui-annalen ooit aangepast en is e.e.a. een plek opgeschoven? Oftewel: is Mr. Brightside Lance Armstrong of Bjarne Riis? Niet aangepast omdat ik er pas veel later achter kwam toen.
3
geplaatst: 23 december 2019, 11:51 uur
Onweerwolf schreef:
De Bubbling Under 2019 oftewel "waar stonden toch al die mooie platen van mij die weer eens niet werden gesnapt door die muziekbarbaren hier?"
401. Khruangbin - Maria También [Poeha]
De Bubbling Under 2019 oftewel "waar stonden toch al die mooie platen van mij die weer eens niet werden gesnapt door die muziekbarbaren hier?"
401. Khruangbin - Maria También [Poeha]
Puur toeval dat ik die regelmatig als achtergrondmuziek gebruikte tijdens de uitzending.. Had er best in gemogen!

0
geplaatst: 23 december 2019, 11:52 uur
Wat is dit voor ondankbare plek voor een wereldnummer?
Had ik misschien zelf maar (wat meer) mee moeten stemmen
Had ik misschien zelf maar (wat meer) mee moeten stemmen

6
Onweerwolf
geplaatst: 23 december 2019, 11:52 uur
Is JM geen Plastic Bitch Houser? 
Wat een elitair kliekje ook.

Wat een elitair kliekje ook.

4
geplaatst: 23 december 2019, 11:57 uur
Haha. High school all over again, uitsluiten van de minder hippe kids
We starten wel ons eigen clubje op JM xx
0
geplaatst: 23 december 2019, 11:59 uur
Doe eens even een verklaring, Niek. Ik zag dit gisteren ook regelmatig voorbij komen.
#ietsmetanderegeneratie
#ietsmetanderegeneratie
2
geplaatst: 23 december 2019, 11:59 uur
EY PLASTIC BITCH HOUSE, IK HEB OOK HIPSTER-TATTOOS EN BEN OOK BOOS, GEEF SUPPORT-PLEK. GEWOON GUNNEN!
4
geplaatst: 23 december 2019, 12:00 uur
Ik Heb Totaal Geen Zin Om een Kwiz met Jouw Bitch House te Doen
2
geplaatst: 23 december 2019, 12:01 uur
Koenr schreef:
Is goed. Ik zou er toch niet bij mogen van Arrie
Die vind me stom.
4
Onweerwolf
geplaatst: 23 december 2019, 12:01 uur
[quote]Poeha schreef:
De mensen in deze club willen zo graag samen dingen doen dat ze hebben gevraagd of ze volgend jaar als blok mogen stemmen ipv individueel en dat mag. Tevens krijgen ze als clubje in januari samen 1 nominatielijstje.
(quote)
De mensen in deze club willen zo graag samen dingen doen dat ze hebben gevraagd of ze volgend jaar als blok mogen stemmen ipv individueel en dat mag. Tevens krijgen ze als clubje in januari samen 1 nominatielijstje.

2
geplaatst: 23 december 2019, 12:05 uur
Johnny Marr schreef:
En Arno. Wist je dat je in de stemmen kunt neuzelen van andere users op deze site? Dat heb ik net gedaan bij jou hihi
Nu voel ik me vies en gebruikt. En Arno. Wist je dat je in de stemmen kunt neuzelen van andere users op deze site? Dat heb ik net gedaan bij jou hihi

En ik was het niet eens.
1
geplaatst: 23 december 2019, 12:07 uur
Johnny Marr schreef:
En Arno. Wist je dat je in de stemmen kunt neuzelen van andere users op deze site? Dat heb ik net gedaan bij jou hihi
Je verbaast me elke dag een beetje meer.En Arno. Wist je dat je in de stemmen kunt neuzelen van andere users op deze site? Dat heb ik net gedaan bij jou hihi
0
geplaatst: 23 december 2019, 12:20 uur
Johnny Marr schreef:
Tjah, je hebt zelf geen enkel album met 5* uit 2014, en maar een paar met 4,5*. Zelf zou ik dat niet direct als het beste jaar van de 10's bestempelen dan. Maar ik respecteer jouw keuze.
Omdat het zo belangrijk is, heb ik een top 10 gemaakt van de 10 jaren. Daaruit blijkt DUIDELIJK dat 2014 net in de beste helft zit.(quote)
Tjah, je hebt zelf geen enkel album met 5* uit 2014, en maar een paar met 4,5*. Zelf zou ik dat niet direct als het beste jaar van de 10's bestempelen dan. Maar ik respecteer jouw keuze.
15 > 16 > 13 > 18 > 14 > 17 > 10 > 11 > 12 > 19
0
geplaatst: 23 december 2019, 12:21 uur
Arno schreef:
15 > 16 > 13 > 18 > 14 > 17 > 10 > 11 > 12 > 19
(quote)
Omdat het zo belangrijk is, heb ik een top 10 gemaakt van de 10 jaren. Daaruit blijkt DUIDELIJK dat 2014 net in de beste helft zit.15 > 16 > 13 > 18 > 14 > 17 > 10 > 11 > 12 > 19
Ik respecteer jouw keuze. Loslaten nu xx
1
geplaatst: 23 december 2019, 12:21 uur
Koenr schreef:
19 onderaan?? Ben je helemaal betoeterd
Misschien een groei-jaartje. Vraag het over 10 jaar nog een keer.19 onderaan?? Ben je helemaal betoeterd
0
geplaatst: 23 december 2019, 13:18 uur
2
geplaatst: 23 december 2019, 13:19 uur
JM is niet door de ballotagecommissie heen gekomen. #sorrynotsorry
2
geplaatst: 23 december 2019, 13:30 uur
Back to business lijkt me:
Puntenverdeling: 8-7-6-4-3-2 (dit laten staan!)
Voorrondeladder MM Song v/h Jaar Maandwinnaars: (De beste 6 gaan door)
166 Vampire Weekend - Harmony Hall 8
140 Big Thief - Not 4
99 The National - Not in Kansas 6
86 La Dispute - FULTON STREET I 7
86 BROCKHAMPTON - NO HALO
84 Little Simz - Boss 3
82 Julia Holter - Words I Heard
82 Low - Quorum
79 KH - Only Human
69 ROSALÍA - Aute Cuture
63 clipping. - Blood of the Fang 2
44 Little Simz - Venom
Deadline: op z'n vroegst donderdag 26 december 23:59 uur
Puntenverdeling: 8-7-6-4-3-2 (dit laten staan!)
Voorrondeladder MM Song v/h Jaar Maandwinnaars: (De beste 6 gaan door)
166 Vampire Weekend - Harmony Hall 8
140 Big Thief - Not 4
99 The National - Not in Kansas 6
86 La Dispute - FULTON STREET I 7
86 BROCKHAMPTON - NO HALO
84 Little Simz - Boss 3
82 Julia Holter - Words I Heard
82 Low - Quorum
79 KH - Only Human
69 ROSALÍA - Aute Cuture
63 clipping. - Blood of the Fang 2
44 Little Simz - Venom
Deadline: op z'n vroegst donderdag 26 december 23:59 uur
2
geplaatst: 23 december 2019, 13:45 uur
Onweerwolf hartelijk bedankt voor een mooi jaar! Ik ga dit jaar weer proberen actief mee te stemmen. Ik vroeg me af of het mogelijk is om vooruit te stemmen tijdens iedere ronde? (ik weet dat dat voor vakanties wel wordt gedaan). Door de onvoorspelbaarheid van mijn baan is het moeilijk om iedere dag te kunnen stemmen.
Als ik zo keek naar het stuk dat ik mee heb geluisterd gisteren (van nummer 60 t/m 25) vond ik daar vrijwel ieder nummer beter dan in de finale. Maar ik kan niet echt iets zeggen, want actief meegestemd heb ik niet.
Wel erg blij met de nummer 1! Niks ouwelullenmuziek, maar gewoon prachtige muziek van een oudgediende die telkens maar weer laat blijken relevant te zijn. Juist mooi dat op deze manier de jonge generatie nog steeds met hem in aanraking komt.
Ik had laatst trouwens een discussie over hoe je de muziek in de jaren '10 zou kunnen definiëren, we kwamen daar bepaald niet uit. Mijn conclusie is dat in de jaren '10 het meest diverse decennium is tot nu toe waar op festivals verschillende generaties net zo goed bij een Nick Cave gaan kijken als een Moderat of Asap Rocky. Al is dat natuurlijk persoonlijke impressie. Zou in het kader van de Witte Trui nog wel een mooi topic zijn, hoe herinneren wij ons de jaren '10. Volgend jaar in 2020 zullen we in ieder geval zien in welke 400 nummers wij als Musicmeter de jaren '10 zien.
Als ik zo keek naar het stuk dat ik mee heb geluisterd gisteren (van nummer 60 t/m 25) vond ik daar vrijwel ieder nummer beter dan in de finale. Maar ik kan niet echt iets zeggen, want actief meegestemd heb ik niet.
Wel erg blij met de nummer 1! Niks ouwelullenmuziek, maar gewoon prachtige muziek van een oudgediende die telkens maar weer laat blijken relevant te zijn. Juist mooi dat op deze manier de jonge generatie nog steeds met hem in aanraking komt.
Ik had laatst trouwens een discussie over hoe je de muziek in de jaren '10 zou kunnen definiëren, we kwamen daar bepaald niet uit. Mijn conclusie is dat in de jaren '10 het meest diverse decennium is tot nu toe waar op festivals verschillende generaties net zo goed bij een Nick Cave gaan kijken als een Moderat of Asap Rocky. Al is dat natuurlijk persoonlijke impressie. Zou in het kader van de Witte Trui nog wel een mooi topic zijn, hoe herinneren wij ons de jaren '10. Volgend jaar in 2020 zullen we in ieder geval zien in welke 400 nummers wij als Musicmeter de jaren '10 zien.
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 december 2019, 13:48 uur
Voor vakanties kun je bij mij een vakantie invul spreadsheet krijgen maar dat is niet is dat ik permanent ga faciliteren. Je kunt uiteraard wel iets afspreken met een andere user om voor jou te stemmen als het je zelf niet lukt.
0
geplaatst: 23 december 2019, 13:52 uur
668. Gregory Alan Isakov - Amsterdam [chevy93] 
Hoezo zo laag? Volgend jaar in de finale ten koste van Daughter of London Grammar jongens!

Hoezo zo laag? Volgend jaar in de finale ten koste van Daughter of London Grammar jongens!
4
geplaatst: 23 december 2019, 14:04 uur
The day after
.
De realisatie.
De celebratie.
Van harte ome Nick
Wat een prestatie
.
De realisatie.
De celebratie.
Van harte ome Nick
Wat een prestatie
0
geplaatst: 23 december 2019, 14:06 uur
0
geplaatst: 23 december 2019, 14:12 uur
Alle andere dingen rondom de finalelijst zal me een worst wezen eigenlijk, behalve informatie over in welke winkel ik die blauwe vogel kan kopen 

* denotes required fields.