MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #3

zoeken in:
You're My Heart You're My Soul

Cherry Cherry Lady

Dat zijn ze alle vijf!

Dat was een makkie, ik schaam mij diep

Die Franse hit uit 1989 is dat Casser La Voix van Patrick Bruel?
In Nederland een grote hit in ieder geval.

Als ik de hint goed begrepen heb was er eentje Franstalig en die is er al uit.

vigil schreef:
Als ik de hint goed begrepen heb was er eentje Franstalig en die is er al uit.

Break the Voice?

1982:
Ik zat even te kijken of Jarre in die periode nog bekende singles had en toen schoot de volgende ineens mijn hersenpan in (waarom weet ik ook niet maar t gebeurde), het zou zomaar goed kunnen zijn. Voor mij een GP in ieder geval

FR David - Words

Kaoma natuurlijk!
Lambada!

Die komen toch uit Frankrijk?

Gedeeltelijk volgens mij

vigil schreef:
Gedeeltelijk volgens mij

Alleen oma?

vigil schreef:
Gedeeltelijk volgens mij

Franse band met Braziliaanse zangeres.

BZN - Mon Amour uit 1980, bij Nederlandse hits, of komen ze toch uit Frankrijk?

Poek schreef:

De andere twee hits uit Nederland zijn uit 1980 (heel bekend) en 1988 (mij onbekend).
Die uit Italie 1980 (bekend nummer, minder bekende artiest) en 1984 (bekende artiest, minder bekend nummer).
Frankrijk: drie hits uit 1982, 1987 en 1989 die heel bekend zijn. Een minder bekend mummer uit 1987 van een Frans-Amerikaans duo. Maar één (nog niet geraden) hit is Franstalig.

Nog te raden: NL 1988 (artiest is geboren in Willemstad, buiten Duitsland en Oostenrijk weinig bekend vermoed ik), IT 1980 (in het Italiaans, maar in NL een hit in een Duitse coverversie, ook in 1980), IT 1984 (best geliefde artiest op MuMe) en het Frans-Amerikaanse duo uit 1984, maar die staan niet eens op de NL Wikipedia.

Ik heb die Nederlandse artiest uit 1988 opgezocht, puur uit nieuwsgierigheid. Nog nooit van gehoord, en dat nummer zegt mij ook niks.

Boney M is toch ook gedeeltelijk Nederlands?

deric raven schreef:
Boney M is toch ook gedeeltelijk Nederlands?

Bobby Farrell is een Arubaan, maar hij zong niet eens mee

Kan die Italiaan Santa Maria zijn, maar dan niet van Roland Kaiser? (er is mij geen Italiaanse versie bekend, maar wie weet.)

ranboy schreef:
Kan die Italiaan Santa Maria zijn, maar dan niet van Roland Kaiser? (er is mij geen Italiaanse versie bekend, maar wie weet.)

Dat is het nummer ja! De Italiaanse versie van een duo is het origineel. "Santa Maria scoorde met name in de Duitssprekende landen. In Duitsland en Oostenrijk haalde het plaatje de eerste plaats, in Zwitserland de tweede."

In Nederland zijn ze een ééndagsvlieg met een toptienhit in 1976 (die me bij beluistering weinig zegt, van een TV-serie die me niets zegt). Verder hebben ze heel veel filmmuziek gemaakt.

Oliver Onions!

Sandokan, sandokan...

Juist!

Bij de IT 84 dacht ik nog aan Alice e Batiato (best geliefd hier), maar dat lijkt me toch sterk.

De Duitse Wikipedia geeft bij het 1984-nummer:
"feat. Paul Engemann
offizielle Hymne der Olympischen Sommerspiele 1984"

Ik zal de resterende antwoorden maar geven. De missende Nederlander is
Guillermo Marchena met My Love is a Tango. De missende Italiaans Giorgio Moroder met Reach Out.
En het Frans-Amerikaanse duo Pierre Cosso & Bonnie Bianco met Stay.

1. Vijf uit Nederland.
Earth & Fire - Weekend (ranboy)
Stars on 45 - Stars on 45 (vigil)
De Electronica's - Dance little bird (vigil)
M.C. Miker 'G' & Deejay Sven - Holiday Rap (vigil)
Guillermo Marchena - My Love is a Tango
2. Vier en een half uit Frankrijk.
F.R. David - Words (vigil)
Desireless - Voyage Voyage (vigil)
Pierre Cosso & Bonnie Bianco - Stay.
France Gall - Ella elle l'a (catdog)
Kaoma - Lambada (deric raven)
3. Drie uit Italië.
Oliver Onions - Santa Maria (ranboy)
Gazebo - I Like Chopin (vigil)
Giorgio Moroder met Reach Out.
4. Één uit Denemarken.
Laid Back - Sunshine Reggae (motel matches)
5. Ëén uit Noorwegen.
a-ha - Take on me (Vigil)
6. Welke artiest heeft het record met vijf nummer-1-hits in de jaren '80? Extra knap als je ook nog de titels kunt noemen.
Modern Talking (deric raven)

vigil is de winnaar van deze vraag! Volgens oud gebruik hoort hij de volgende vraag te stellen, maar het eerste draadje van deze quiz bestaat niet meer, dus hij kan zich beroepen op gebrek aan bewijs.

Van de ontbrekende antwoorden had ik nooit iets kunnen raden.

Poek, bedankt voor het weer in leven brengen van de (immers toch) eeuwig voortdurende popquiz!

Ach, Giorgio! Nee daar was ik echt nooit op gekomen

Poek schreef:
vigil is de winnaar van deze vraag! Volgens oud gebruik hoort hij de volgende vraag te stellen, maar het eerste draadje van deze quiz bestaat niet meer, dus hij kan zich beroepen op gebrek aan bewijs.

https://www.musicmeter.nl/forum/4/10098/0#5697135

vigil schreef:
Ach, Giorgio! Nee daar was ik echt nooit op gekomen

Nee ik ook niet, terwijl ik zelfs ooit een Greatest Hits van de beste man hier heb georganiseerd

Arrie kan beter zoeken dan ik!

Titmeister schreef:
(quote)

Nee ik ook niet, terwijl ik zelfs ooit een Greatest Hits van de beste man hier heb georganiseerd

Even opgezocht, Reach Out stond toen niet in de startlijst (op zich begrijpelijk, hij heeft veel beter gemaakt ). Hij heeft trouwens nog een nummer-1-hit onder eigen naam gehad:

Als je dit in een popquiz draait gaat niemand het raden

Edit: behalve ranboy dan!

Gast
geplaatst: vandaag om 16:20 uur

geplaatst: vandaag om 16:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.