menu

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 1982

zoeken in:
avatar van Choconas
DjFrankie schreef:
Ik ook zit in Tallinn en krijg niet alles mee.

Dat is helemaal niet verkeerd, leuke stad om te vertoeven! =)

avatar van Edgar18
Choconas schreef:
Daarbij kun je de mening van de zwijgende meerderheid slechts interpreteren op basis van aannames, terwijl de mening van de minderheid gewoon op tafel ligt.
Inderdaad. Maar die aanname is in dit geval zo gek nog niet. Als er namelijk iets zou moeten veranderen dan zouden 'hen die zwegen' wel de moeite hebben genomen dit aan te kaarten .

Zonder gekheid, fijn dat een aantal mensen hun mening ventileert. Helaas blijkt er weinig consensus over de te volgen route. Het idee van meer dan vierenzestig nummers heb ik in een eerder stadium al 'afgeschoten', ik volg hierin de redenatie van dumb_helicopter:
96 lijkt me te lang, waardoor de toegankelijkheid afneemt en er waarschijnlijk ook minder deelnemers gaan zijn.
Verder is het zo dat - met hoeveel deelnemers je ook begint - je toch wel met dezelfde twaalf liedjes eindigt.

Voor nu twijfel ik tussen alles bij het oude laten of het aantal nominaties per persoon terugbrengen van twee naar één. Wellicht dat ik nog iets schuif in de automatische nominaties maar dit zal echt heel minimaal zijn.
Dit is nog steeds mijn uitgangspunt. Doorgaand met de huidige spelopzet is er plek voor twintig personen om te nomineren. Dit is aanzienlijk minder dan de gemiddeld 30 - 32 deelnemers per ladder. Door met automatische nominaties te schuiven kan ik nog één of twee plekjes extra creëren maar dit betekent dat alsnog zo'n tien personen achter het net vissen.

Lang verhaal kort, het wordt één van deze twee opties:
a) twee nominaties p.p., plek voor ongeveer twintig personen.
b) één nominatie p.p., plek voor ongeveer veertig personen. De nominatiemogelijkheid blijft zo'n 24 uur open staan, daarna geef ik het topic vrij voor een eventuele tweede nominatie totdat we aan vierenzestig zitten.

Tot nu heb ik vier users geteld die de voorkeur geven aan optie a en vier users die de voorkeur geven aan optie b. Ik probeer vanavond de nieuwe ronde op te zetten (en dus een knoop door te hakken) dus als je je mening wilt geven doe dat dan de komende één a twee uur nog even .



avatar van Choconas
Edgar18 schreef:
Verder is het zo dat - met hoeveel deelnemers je ook begint - je toch wel met dezelfde twaalf liedjes eindigt.

Als dat zo is, kunnen we net zo goed meteen met de finale beginnen! =P

#B

avatar van ranja
van deze 2 kies ik ook voor B


avatar van ArthurDZ
#teamB

avatar van johan de witt
A van afwisseling



avatar van vigil
B is het eerlijkst dus B



avatar van Edgar18
De komende editie bewijst (wat mij betreft) wel dat een verhoging naar 128 geen goed idee is .

Nu opzetten red ik niet meer, hopelijk morgen.

avatar van Cervantes
Mijn voorkeur gaat uit naar optie B.

avatar van Gretz
Edgar18 schreef:
De komende editie bewijst (wat mij betreft) wel dat een verhoging naar 128 geen goed idee is .

(<) 1965

avatar van Gretz
A en 32 nummers, want schijnbaar eindigen we toch altijd met dezelfde 12 finalisten

avatar van GrafGantz
Edgar18 schreef:
De komende editie bewijst (wat mij betreft) wel dat een verhoging naar 128 geen goed idee is .

Nu opzetten red ik niet meer, hopelijk morgen.


Een jaar uit de oude doos dus. Wat is eigenlijk het oudste jaar dat we hier kunnen spelen?

avatar van Edgar18
GrafGantz schreef:
Een jaar uit de oude doos dus. Wat is eigenlijk het oudste jaar dat we hier kunnen spelen?
In tegendeel, één van de recentere die we gaan spelen. En ik kan natuurlijk niet voor jullie spreken maar ik liep niet meteen warm bij het opstellen van de startlijst.

Wat betreft jouw vraag: mijn idee is om 1965 t/m 2009 af te werken. Met daarna eventueel nog wat 'extra' ronden als <1965, 70's, 80's etc.

avatar van Edgar18
Gretz schreef:
(>) 1965


Bedoel je (<) 1965? Want '65 hebben we al gehad en dat is de oudste editie die we spelen.

avatar van Gretz
Edgar18 schreef:
(quote)


Bedoel je (<) 1965? Want '65 hebben we al gehad en dat is de oudste editie die we spelen.

Typo ja. Godzijdank geen edities van voor '65, anders had ik nog meer jaren over moeten slaan

Edgar18 schreef:
(quote)
In tegendeel, één van de recentere die we gaan spelen. En ik kan natuurlijk niet voor jullie spreken maar ik liep niet meteen warm bij het opstellen van de startlijst.

Juist in een relatief nieuw jaar zou je met 96 of 128 nominaties met gemak de aandacht vast moeten kunnen houden. Bij Song '18 en '19 spelen gemiddeld ook 20 deelnemers mee en ligt de luisterdruk voor de gemiddelde user nog een stukje hoger.

avatar van jordidj1
Maar 2006 is juist één van de betere muziekjaren
Op 2010 na dan.

avatar van Edgar18
Hoewel de meerderheid niet zo groot is zijn er meer users die de voorkeur geven aan optie B.

b) één nominatie p.p., plek voor ongeveer veertig personen. De nominatiemogelijkheid blijft zo'n 24 uur open staan, daarna geef ik het topic vrij voor een eventuele tweede nominatie totdat we aan vierenzestig zitten.

We gaan het gewoon proberen, bevalt het niet of neemt het aantal deelnemers af dan kunnen we altijd weer teruggaan naar twee.

avatar van Edgar18
Song van het Jaar 1982:

1. The The - Uncertain Smile
2. Michael Jackson - Billie Jean
3. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc)
4. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84)
5. The Cure - One Hundred Years
6. Joe Jackson - A Slow Song
7. The Cure - A Strange Day
8. Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message
9. Peter Gabriel - San Jacinto
10. Simple Minds - Someone Somewhere in Summertime
11. ABBA - The Day Before You Came
12. A Flock of Seagulls - I Ran (So Far Away)
13. Prince - 1999
14. Joe Jackson - Real Men
15. Dexys Midnight Runners & The Emerald Express - Come on Eileen
16. New Order - Temptation
17. The Sound - Monument
18. Duran Duran - The Chauffeur
19. ABC - The Look of Love (Part One)
20. Dire Straits - Telegraph Road

Gast
geplaatst: vandaag om 02:44 uur

geplaatst: vandaag om 02:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.