Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 1982
zoeken in:
0
geplaatst: 4 februari 2019, 22:08 uur
53. Bauhaus - Third Uncle spotify:track:7EXrShyhgeQLUxEHS2BYxw
54. Joan Jett - I Love Rock 'n' Roll spotify:track:2Cdvbe2G4hZsnhNMKyGrie
54. Joan Jett - I Love Rock 'n' Roll spotify:track:2Cdvbe2G4hZsnhNMKyGrie
0
geplaatst: 4 februari 2019, 22:10 uur
Ik ben offline, morgen in de namiddag/avond start ik in principe de eerste ronde op. Als dan tenminste alle nominaties zijn ingevuld maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat dat wel zal lukken.
Vergeet het iconische Planet Rock niet hé mensen!
Vergeet het iconische Planet Rock niet hé mensen!
0
geplaatst: 4 februari 2019, 22:11 uur
Waarschijnlijk een van de drie beste muziekjaren ooit. Heel moeilijk om er hier maar twee uit te pikken.
55. Duran Duran - The Chauffeur spotify:track:4kZOi9K2i06Syi2DiSfEqT
56. ABC - The Look of Love (Part One) spotify:track:6HvUtPLqkP0t6zd6YNdWby
55. Duran Duran - The Chauffeur spotify:track:4kZOi9K2i06Syi2DiSfEqT
56. ABC - The Look of Love (Part One) spotify:track:6HvUtPLqkP0t6zd6YNdWby
0
geplaatst: 4 februari 2019, 22:12 uur
Misschien kun je beginnen met een van de andere Duran Duran klassiekers te kiezen
.
.
1
geplaatst: 4 februari 2019, 22:15 uur
57. A Flock of Seagulls - I Ran (So Far Away)
58. Patrick Cowley Featuring Sylvester - Do Ya Wanna Funk
58. Patrick Cowley Featuring Sylvester - Do Ya Wanna Funk
0
geplaatst: 4 februari 2019, 22:18 uur
Ik ben heel blij met The Chauffeur (ik had hem al klaar staan als nominatie).
1
geplaatst: 4 februari 2019, 22:19 uur
Gretz schreef:
Zou er iemand nog wat fijne Italo willen nomineren? In dit koningsjaar verdienen een Gino Soccio, Casco, Steel Mind, Dharma of Electra het ook om mee te doen.
Zou er iemand nog wat fijne Italo willen nomineren? In dit koningsjaar verdienen een Gino Soccio, Casco, Steel Mind, Dharma of Electra het ook om mee te doen.
Zeker allemaal de moeite waard, vooral Casco en Dharma. Wat dat betreft kijk ik nu al op tegen '83: Spacer Woman, Take a Chance, Hypnotic Tango, Dolce Vita, Problèmes d'Amour, Vamos a la Playa en dan heb ik alleen nog maar de italo-toppers gehad...
1
geplaatst: 4 februari 2019, 22:23 uur
59. Dire Straits - Private Investagations
60. Billy Joel - Goodnight Saigon
Kan helaas nu geen linkjes neerzetten, als iemand anders dat aub zou willen doen
60. Billy Joel - Goodnight Saigon
Kan helaas nu geen linkjes neerzetten, als iemand anders dat aub zou willen doen
1
geplaatst: 4 februari 2019, 22:24 uur
61. Antena - Camino Del Sol spotify:track:164x73EfS67eCWhm2MvHgP
62. Shriekback - My Spine Is The Bassline spotify:track:6wSQaLsJBjicIQRxkuXSjn
62. Shriekback - My Spine Is The Bassline spotify:track:6wSQaLsJBjicIQRxkuXSjn
1
geplaatst: 4 februari 2019, 22:25 uur
laxus11 schreef:
59. Dire Straits - Private Investigations spotify:track:6wBJRGnGOrWy4sACdMekxO
60. Billy Joel - Goodnight Saigon spotify:track:3KwCGYVy7uBzWyIMSDq5WA
59. Dire Straits - Private Investigations spotify:track:6wBJRGnGOrWy4sACdMekxO
60. Billy Joel - Goodnight Saigon spotify:track:3KwCGYVy7uBzWyIMSDq5WA
0
geplaatst: 4 februari 2019, 22:26 uur
63. Soviet Sex - Tokyo spotify:track:69AtkHqXwtP1ccs2oV43Rl
64. Vangelis - Blade Runner (End Titles) spotify:track:1u1ATklwZesAvq1whHsI8Z
64. Vangelis - Blade Runner (End Titles) spotify:track:1u1ATklwZesAvq1whHsI8Z
3
geplaatst: 4 februari 2019, 22:34 uur
Lekker dan...net terug van oma (d'r huisraad) overhuizen naar d'r zeer waarschijnlijk laatste stek, ben ik nu al te laat om te nomineren...pfff.
Aantal nominatieplekken afgezet tegen het aantal mogelijke nomineerders begint zo langzamerhand wat onmogelijk te worden als je niet constant online bent.
Aantal nominatieplekken afgezet tegen het aantal mogelijke nomineerders begint zo langzamerhand wat onmogelijk te worden als je niet constant online bent.
1
geplaatst: 4 februari 2019, 23:25 uur
43. Joe Jackson - A Slow Song spotify:track:70vRVhygf1hbTcavKMesph
44. BAP - Kristallnaach spotify:track:2aZsp1KAJLMOaW2socza14
57. A Flock of Seagulls - I Ran (So Far Away) spotify:track:6YAfjLV16BJ0LUyLrHn17Z
58. Patrick Cowley Featuring Sylvester - Do Ya Wanna Funk? spotify:track:03bPizm2zHjY4AdSR2SJpR
59. Dire Straits - Private Investigations spotify:track:5KVak7r5YKcnkmARc0hy0Q
60. Billy Joel - Goodnight Saigon spotify:track:5bIwtIednTXz7BHnnoQN06
44. BAP - Kristallnaach spotify:track:2aZsp1KAJLMOaW2socza14
57. A Flock of Seagulls - I Ran (So Far Away) spotify:track:6YAfjLV16BJ0LUyLrHn17Z
58. Patrick Cowley Featuring Sylvester - Do Ya Wanna Funk? spotify:track:03bPizm2zHjY4AdSR2SJpR
59. Dire Straits - Private Investigations spotify:track:5KVak7r5YKcnkmARc0hy0Q
60. Billy Joel - Goodnight Saigon spotify:track:5bIwtIednTXz7BHnnoQN06
0
geplaatst: 4 februari 2019, 23:56 uur
Gretz schreef:
Teunnis GrafGantz yeahyeahyeah herman
Teunnis GrafGantz yeahyeahyeah herman
Sorry, ik las je tag pas na anderhalf uur, dan ben je blijkbaar al te laat hier... Anders had ik nog wel Stereo - Somewhere In The Night willen nomineren.
Maar het italo-koningsjaar is wat mij betreft 1983. En ook Casco - Cybernetic Love is uit dat jaar volgens mij?
Gelukkig zijn de 2 beste dansplaten van dit jaar al genoemd door jou en Heiko.
0
geplaatst: 5 februari 2019, 00:37 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Ik vind het toch knap hoe je in zo'n omvangrijk muziekjaar het voor elkaar krijgt twee bands te nomineren die al een keer meespelen
Waren ook mijn nominaties geweest. A Strange Day mag deze jaar wel winnen.
1
geplaatst: 5 februari 2019, 00:50 uur
jordidj1 schreef:
Waren ook mijn nominaties geweest. A Strange Day moet deze jaar wel winnen.
(quote)
Waren ook mijn nominaties geweest. A Strange Day moet deze jaar wel winnen.
Fixed it.
0
geplaatst: 5 februari 2019, 07:03 uur
herman schreef:
Sorry, ik las je tag pas na anderhalf uur, dan ben je blijkbaar al te laat hier...
(quote)
Sorry, ik las je tag pas na anderhalf uur, dan ben je blijkbaar al te laat hier...
Ik lees de tag nu pas. Over te laat gesproken...
0
geplaatst: 5 februari 2019, 18:49 uur
Poeha schreef:
Het gaat inderdaad rap. Anderzijds, iedereen heeft in principe gelijke kansen. De ene keer is de een online en de andere keer de ander. Aantal nominatieplekken afgezet tegen het aantal mogelijke nomineerders begint zo langzamerhand wat onmogelijk te worden als je niet constant online bent.
Wat mij betreft zijn er drie opties mogelijke 'oplossingen':
1. Het aantal automatische nominaties inperken.
2. Het aantal user nominaties terugbrengen van twee naar één.
3. Het aantal deelnemende nummers per jaar opschroeven van 64 naar 128.
Wat mij betreft is slechts optie twee een reële. Ik denk dat het uitbreiden van het aantal nummers jaar het spel niet ten goede gaat komen. In het gunstigste geval verdubbeld de speeltijd per editie, in de praktijk vrees ik dat het zelfs drie keer zo lang gaat duren voor er één jaar gespeeld is. Bovendien zit de kracht van het spel hem in de laagdrempeligheid en snelheid. Veel spelers kennen een groot gedeelte van de liedjes al waardoor het makkelijk instappen is. Daarnaast kun je van tevoren een aantal finalisten eigenlijk al invullen. Kijkend naar de vorige editie dan weet je dat Sinnerman, The Sound of Silence, Norwegian Wood, Like a Rolling Ston en, California Dreamin' de finale sowieso wel gingen halen. Ook een extra Beatles, Dylan etc. is niet echt een verrassing.
Minder automatische nominaties heeft ook niet mijn voorkeur. Enerzijds omdat de historie bewijst dat de automatische nominaties vaak degene zijn die goed scoren en anderzijds omdat het ook wel hoort bij de identiteit van dit spelletje. Zowel de door mij opgezette variant als de originele song van het jaar competitie zoals die al jaren gespeeld wordt.
Blijft over het inperken van de usernominaties. In beginsel iedereen één en de overgebleven plekken o.b.v. wie het eerst komt die het eerst maalt. Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Wat mij betreft veranderd er helemaal niets maar laat gerust jullie ideeën hierover horen, daar sta ik zeker voor open. Nog een laatste toevoeging/oproep: ik hoop wel dat iedereen die nomineert ook echt actief meespeelt. Vorige editie was er bijvoorbeeld iemand die wel genomineerd heeft maar vervolgens maar een laddertje of twee/drie heeft meegespeeld. In zo'n geval vind ik het wel zo chique om gewoon niets te nomineren.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 februari 2019, 18:57 uur
Is lastig als je niet thuis bent. Ik zat gisteravond bij een concert. Optie 3 heeft hier mijn voorkeur. 1982 is voor mij een van de beste jaren ooit zelfs.
Maar ben benieuwd naar andere reacties.
Maar ben benieuwd naar andere reacties.
0
geplaatst: 5 februari 2019, 19:02 uur
Gezien de niet geringe belangstelling voor dit spelletje (wat op zichzelf natuurlijk geweldig is!), zou het wat mij betreft legitiem zijn om meer nomineerders de mogelijkheid te geven om te nomineren.
Alle drie genoemde opties hebben hun voors en tegens, maar ik zou het meeste voelen voor optie 2. Dan heeft iedereen een grotere kans om in elk geval één nummer te nomineren en mogelijk daarna nog een tweede.
Alle drie genoemde opties hebben hun voors en tegens, maar ik zou het meeste voelen voor optie 2. Dan heeft iedereen een grotere kans om in elk geval één nummer te nomineren en mogelijk daarna nog een tweede.
0
geplaatst: 5 februari 2019, 19:08 uur
Ik was bij 1965 te laat, jammer maar ik vraag me af of daar snel 128 waren gekregen. Dat zal bij 1982, 1992 of 2012 wel makkelijker zijn denk ik.
Als er wat moet veranderen zou ik ook voor optie 2 kiezen al valt er ook wel wat te zeggen voor het verminderen van de automatische nominaties. Ok, veel finalisten komen daaruit maar er zitten ook veel kanslozen bij. Die nemen dan toch alleen maar plek in die anders opgevuld had kunnen worden.
Je zou ook nog kunnen kiezen voor bv max 2 per artiest en dat dan ook bij de automatische nominaties volhouden zodat er niet automatisch al 4x Beatles wordt genomineerd bijvoorbeeld.
Dat lost overigens het probleem van het snel vol zitten niet echt op, wel de variatie in de muziek.
Zelf probeer ik er wel rekening mee te houden, ik dacht voor 82 meteen aan Wax and Wane maar zag toen dat er al een andere Cocteau Twins was genomineerd dus ook wat anders gekozen.
Als er wat moet veranderen zou ik ook voor optie 2 kiezen al valt er ook wel wat te zeggen voor het verminderen van de automatische nominaties. Ok, veel finalisten komen daaruit maar er zitten ook veel kanslozen bij. Die nemen dan toch alleen maar plek in die anders opgevuld had kunnen worden.
Je zou ook nog kunnen kiezen voor bv max 2 per artiest en dat dan ook bij de automatische nominaties volhouden zodat er niet automatisch al 4x Beatles wordt genomineerd bijvoorbeeld.
Dat lost overigens het probleem van het snel vol zitten niet echt op, wel de variatie in de muziek.
Zelf probeer ik er wel rekening mee te houden, ik dacht voor 82 meteen aan Wax and Wane maar zag toen dat er al een andere Cocteau Twins was genomineerd dus ook wat anders gekozen.
0
geplaatst: 5 februari 2019, 19:15 uur
Ik zou wat minder plekken weggeven aan bv hoogste nummers van een bepaald jaar in de Top 2000 (overslaan), hoogste nummers uit de Top 40, Billboard en Uk Charts (bv overal 1 titel ivm 2 of 3).
Nu is meer dan een derde van te voren al bekend en dat is wat veel vind ik.
Nu is meer dan een derde van te voren al bekend en dat is wat veel vind ik.
0
geplaatst: 5 februari 2019, 19:18 uur
ranja schreef:
Ok, veel finalisten komen daaruit maar er zitten ook veel kanslozen bij. Die nemen dan toch alleen maar plek in die anders opgevuld had kunnen worden.
Klopt, maar hoe bepaal je vooraf of iets kansrijk of kansloos is? Dan zou ik dat moeten doen en dan wordt het wel erg arbitrair. Ok, veel finalisten komen daaruit maar er zitten ook veel kanslozen bij. Die nemen dan toch alleen maar plek in die anders opgevuld had kunnen worden.
De minst succesvolle bronnen zijn de hitlijsten uit Nederland, Engeland en Amerika. Maar het heeft (wat mij betreft) toch wel zijn charme om de grootste radiohits van een jaar mee te laten doen. Bovendien hebben ook die bronnen al meermaals finalisten afgeleverd (Tubeway Army, The Box Tops, Roberta Flack, deze editie wellicht O.M.D.).
0
geplaatst: 5 februari 2019, 19:19 uur
Ik denk dat jij ook wel weet dat Fame weinig kans heeft en dat bv OMD ook wel genomineerd zou g aan worden 

* denotes required fields.