menu

Muziek / Muziekgames / 1969Meter

zoeken in:
7.7

Mickey Newbury op MusicMeter, daar word ik blij van!

Dit liedje is één van de (slechts) twee liedjes die Newbury samen met zijn vriend Townes van Zandt schreef. En hoewel ik het een mooie keuze vind zit ik toch met een grote maar. 50tracks, bij mijn weten komt dit nummer uit 1968, zowel de albumversie als de single (Organized Noise) waarvan dit een b-kant is.

Uit 1969 stamt wel het album Looks Like Rain met daarop wonderschone liedjes als Write a Song a Song/ Angeline en 33rd of August. Misschien kun je er daar een van plaatsen?

sheep67 (crew)
6,5

Prachtig nummer dat ik nog niet kende! 1969 levert blijkbaar nog meer parels dan ik dacht.

9,5

Soort van verborgen parel.

Fraai. 8.8

bij mijn weten komt dit nummer uit 1968, zowel de albumversie als de single (Organized Noise) waarvan dit een b-kant is.
Edgar18 Dat zou kunnen Edgar, ik sluit het zeker niet uit. Zowel Wikipedia als RYM geven echter 1969 als datum voor de single. 45cat geeft december 1968 en daar zou de verwarring kunnen zitten. Singles uit de 2e helft van december waren altijd gericht op het volgende jaar. Zo tellen we hier singles van 31 december weleens bij het jaar van die 31 december maar horen, zeker met de distributie van toen, eigenlijk bij het volgende jaar. De jaarlijsten waren dan al uitgezonden. Tegenwoordig met de Spotifys van deze wereld ligt dat anders.

4,8 Plastic Ono Band
Hier vind ik geen bal aan.

7,0 Blood, Sweat and Tears
7,8 Mickey Newbury

Er zit vooruitgang in dus.

7

Afgelopen weken wel een paar keer gedraaid, maar het kwartje is niet gevallen. Misschien toch eens 's nachts proberen...

6

The Queen pakt (voorlopig) de troon
1. Mickey Newbury - The Queen 8,121 (14)
2. Plastic Ono Band - Cold Turkey 7,477 (13)
3. Blood, Sweat & Tears - You Made Me So Very Happy 7,264 (14)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=bJUVwedlsIQ

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Het volgende nummer is geschreven door hitmaker Eugene Record (o.a. Chi-lites) en Sonny Sanders. Barbara Acklin, vrouw van Eugene Record, heeft er de eerste vocale hit mee in 1969. Later dat jaar zal ook Dusty Springfield er een kleine hitje mee scoren. Het nummer is bekender van een cover door Swing Out Sister in 1992. De grootste hit was het in een instrumentale versie in 1968 onder de titel Soulful Strut door Young-Holt Unlimited.

Barbara Acklin - Am I The Same Girl

7,8

50tracks schreef:
Dat zou kunnen Edgar, ik sluit het zeker niet uit. Zowel Wikipedia als RYM geven echter 1969 als datum voor de single. 45cat geeft december 1968 en daar zou de verwarring kunnen zitten.
Mijn ervaring is dat Discogs de meest betrouwbare bron is. Die heb ik eigenlijk nog nooit op een fout kunnen betrappen.

Hoe dan ook, Mickey Newbury geef ik een 8,5. Ik ben een enorme liefhebber en bekend met (bijna) zijn gehele oeuvre. Daarin vind ik dit niet per se één van de toppers.

Barbara Acklin krijgt een 8,0 omdat ik nog flink wat (betere) soul verwacht in dit topic.

6.8

Mickey 7,3
Barbara 6,5

7.5

7.2

7,8

Justus18 schreef:
Het nummer komt deze week binnen in mijn TOP40, maar het is niet de hoogste binnenkomer.8
En dan is het ook nog de vraag hoe je de A-kant beoordeelt. Niet best verwacht ik.

Ik cijfer over het algemeen lager dan Justus. Bij hem halen nummers met meer dan een 7,5 de top 40.
Bij mij zijn dat vrijwel altijd top 10-nummers. Mijn top 3 scoort 8 of hoger en de nummers die in mijn weeklijstje tussen 10 en 20 blijven steken scoren tussen de 6,8 en 7,5.
Tussen 21 en 40 is er een enorm grote massa nummers die lopen van rapportcijfer 6,3 tot 7,0.

Dit alles is tenslotte nog afhankelijk van of je met een goed of slecht jaar te maken hebt.
En 1969 is een heel goed jaar.

Cold Turkey 6,9
Blood, Sweat and Tears 7,2

Mickey Newbury - The Queen

Edgar18 schreef:
Mijn ervaring is dat Discogs de meest betrouwbare bron is. Die heb ik eigenlijk nog nooit op een fout kunnen betrappen.
Het nummer is van begin december 1968. Dat kun je in deze oude Cashbox van 7 december 1968 lezen (helemaal rechts zesde van boven).
Ik heb het nummer pas laat in mijn weeklijstje ontdekt omdat ik er erg aan wennen moest en omdat ik eerst lang de mindere A-kant beluisterd heb.
Want dit is nota bene een B-kantje.

Overigens heb ik er geen moeite mee als nummers uit december 1968 meegaan met 1969. Ze rijpen altijd een paar maandjes door in de airplay.
Wel heb ik er moeite mee als nummers die pas in januari 1970 of later zijn opgenomen hier voorbij komen. Dat wordt mij dan weer te prenataal.

The Queen 7,3

Barbara Acklin - Am I The Same Girl
7,3

Marzipaintree schreef:
(quote)
En dan is het ook nog de vraag hoe je de A-kant beoordeelt. Niet best verwacht ik.

Die had ik nog niet beluisterd en vind ik nog beter.
Marzipaintree schreef:
Ik cijfer over het algemeen lager dan Justus. Bij hem halen nummers met meer dan een 7,5 de top 40.
Bij mij zijn dat vrijwel altijd top 10-nummers. Mijn top 3 scoort 8 of hoger en de nummers die in mijn weeklijstje tussen 10 en 20 blijven steken scoren tussen de 6,8 en 7,5.
Tussen 21 en 40 is er een enorm grote massa nummers die lopen van rapportcijfer 6,3 tot 7,0.

In alle meters waaraan ik meedoe cijfer ik hoger dan de andere deelnemers. Goed is bij mij een 8. Zit een nummer daaronder (per definitie is dat dus niet goed) dan kan dat nog wel in aanmerking komen voor een notering in mijn TOP40. Geef ik nu te hoge rapportcijfers of ben ik te veel een muziekliefhebber?

7,5

7,6

8

De leukste tot nu toe.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:45 uur

geplaatst: vandaag om 12:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.