MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Talk Talk's ultieme Top 25

zoeken in:
Hartelijk dank Sander. Mooi 3 tracks van Spirit Of Eden in de top 10

Een mooi eerbetoon aan Mark Hollis het genie.

Marzipaintree schreef:
Op 1 april 1986 draaide Tom Blomberg in de avondspits het nummer minstens 10 keer achter elkaar op de radio.
Ik zat toen te luisteren naar dat programma en heb mij geen moment verveeld.
Ik vermoedde al een 1 april grap omdat ik die dag al een paar keer eerder te grazen was genomen.
ranboy schreef:
Altijd leuk om (nog eens) te melden dat Frits Spits in 1986 op 1 april Living in another world rond kwart over zes instartte, en pas vlak voor zeven uur eraf haalde. Hij draaide een mix van de single waarbij de overgang naar een eerdere fase in het liedje ongemerkt voorbij ging, en dat steeds weer. Het duurde dus vrij lang voor je dacht: hé, is die nou nog bezig? (Het was een 1-april-grap natuurlijk.)
Altijd leuk om (binnen een week nog eens) te melden dat het Tom van de dikke Blomberg was.

Dank Vigil, voor deze toplijst! Hollis was heel groot.

Krokus
Als laatste groet aan de wereld had " I believe in you" inderdaad moeten winnen.

De definitieve Talk Talk top 25-naar-1 countdown is verwerkt in de afspeellijst.

Marzipaintree schreef:
(quote)
(quote)
Altijd leuk om (binnen een week nog eens) te melden dat het Tom van de dikke Blomberg was.

Oei, dat verhaal van jou had ik gemist. Maar was het Tom Blomberg op die dag? In mijn herinnering was het Frits Spits, en als ik op het internet rondkijk, was Frits Spits in 1986 nog gewoon de vaste presentator van de Avondspits. Uiteraard is hij ook in zijn vaste presentatieperiode wel eens vervangen door Tom Blomberg maar hoe weet jij zo zeker dat het op die dag ook zo was?

ranboy schreef:
hoe weet jij zo zeker dat het op die dag ook zo was?
Herinnering. Want ik dacht nog toen, nou is het 1 april en dan komt die Spits ook nog niet.
Het was trouwens derde Paasdag toen dus die Spits nam waarschijnlijk nog een extra snipperdag.

En het wordt ook bevestigd door de Nederlandse Wiki van Talk Talk onder trivia.

Ja, mooie presentatie! Bedankt, vigil

Hier nog zo'n mooie herinnering!
http://okkibox.net/scrapbook/wp-content/uploads/2019/03/TalkTalk11b-1-e1552257589204.jpg
Mark Hollis, Hengelo, 1985.

Bedankt voor de organisatie vigil! Het is een mooi eerbetoon geworden!

Voor de liefhebbers. Ik heb de top 25 nu ook op volgorde in de Spotify playlist:

Musicmeter Talk Talk Top 25 on Spotify - open.spotify.com

Dankjewel Sander, beetje laat

Marzipaintree schreef:
(quote)
Herinnering. Want ik dacht nog toen, nou is het 1 april en dan komt die Spits ook nog niet.
Het was trouwens derde Paasdag toen dus die Spits nam waarschijnlijk nog een extra snipperdag.

En het wordt ook bevestigd door de Nederlandse Wiki van Talk Talk onder trivia.

Kan ik volledig bevestigen. 100% Tom. Ik vond het fantastisch.

Hulde aan Sander!

Bedankt voor alle positieve reacties!

In de ochtend MuMe aanklikken en ik zag 26 notificaties. Gelukkig dat jullie er zo van genoten hebben. Dat geeft vooral aan dat Hollis/Talk Talk nog steeds erg populair en geliefd is

Nog even een oudje om het af te leren
Talk Talk - AGAIN A GAME... AGAIN - 1984 - YouTube

Jaha, want ook met B-kantjes konden ze er wat van. Dit was het B-kantje van Such a Shame.

Ja, AaGA is errugg lekkurrrr!

En 'It's Getting Late in The Evening' - b-kant van Life's What You Make It - is hemels! Zou denk ik mijn nr. 1 geweest zijn.

Niet onverdienstelijk gecoverd door Nils Frahm c.s.:

Spotify stond nog op een nummer van Talk Talk van de vorige keer (waarschijnlijk voor dit spel) en voor ik het wist was ik het halve album van The Colour of Spring (en inmiddels al bijna het einde van Spirit of Eden) aan het luisteren. Wat. Een. Muziek.

Opvallend dat Time It's Time zo hoog komt. Ik ga het niet doen, maar die zou dus zomaar hoge ogen kunnen gooien als Laddernominatie *hint*.

Bedankt vigil!

Ik zie dat op dit moment Spirit of Eden op numero uno staat in de Mume rotatielijst

Tsjonge, ik zit wat te fiefelen in ‘mijn’ forum updates en ik zie plotseling deze Talk Talk 25 staan. Ik sta wat verbaasd want waarom was ik hier niet voor gevraagd of heb ik hier geen seintje van gehad ? Maar dan besef ik dat ik ‘mijn’ forum updates aan het bekijken ben dus ik moet hier wel iets ‘geplaatst’ hebben en ja hoor. Op bladzijde 1 al..

Ik vraag mij af waarom ik deze lijst compleet vergeten ben ? Terugdenkend herinner ik mij een zeer drukke periode op mijn werk waar ik een nieuwe functie had gekregen en daar voluit in ben gegaan. Maar ik baal wel. Ik heb een mooie lijst gemist.

Sorry vigil dat ik dit vergeten ben... Ik ga de lijst wel even lekker doorsnuffelen

Bizar dat ik deze editie gemist heb...

luigifort schreef:
Bizar dat ik deze editie gemist heb...

Waar was je

Geen idee, 2,5 jaar in winterslaap?

Mijn top 10:

1. Living In Another World
2. Such A Shame
3. Give It Up
4. Life's What You Make It
5. It's My Life
6. Tomorrow Started
7. I Don't Believe In You
8. Dum Dum Girl
9. Eden
10. Renee

Gast
geplaatst: vandaag om 16:41 uur

geplaatst: vandaag om 16:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.