Muziek / Muziekgames / Talk Talk's ultieme Top 25
zoeken in:
1
geplaatst: 10 maart 2019, 20:51 uur
De mooie single-hoezen van Talk Talk waren mij als millenial enigszins ontgaan.
Gaaf dat je ze bij de nummers zet.
Gaaf dat je ze bij de nummers zet.
1
geplaatst: 10 maart 2019, 20:53 uur
15. Wealth
57 punten
talk talk wealth - YouTube
https://i.ytimg.com/vi/Y0i_ZhYkqjg/hqdefault.jpg
De afsluiter van Spirit of Eden start de beste 15. Een mooi resultaat al zeg ik het zelf.
57 punten
talk talk wealth - YouTube
https://i.ytimg.com/vi/Y0i_ZhYkqjg/hqdefault.jpg
De afsluiter van Spirit of Eden start de beste 15. Een mooi resultaat al zeg ik het zelf.
1
geplaatst: 10 maart 2019, 20:57 uur
14. Desire
78 punten
Desire - Talk Talk - YouTube
https://s3.amazonaws.com/thisismyjam/i/b9c6b6c94b4145c1fc3aba4941594966_395.png?1357760396
Weer eentje van Spirit of Eden, een van de hoogst gewaarde albums van deze band. Voor mij de beste van het drieluik volgens jullie blijkbaar niet. Opvallend is het grote verschil in punten met de nummer 15.
78 punten
Desire - Talk Talk - YouTube
https://s3.amazonaws.com/thisismyjam/i/b9c6b6c94b4145c1fc3aba4941594966_395.png?1357760396
Weer eentje van Spirit of Eden, een van de hoogst gewaarde albums van deze band. Voor mij de beste van het drieluik volgens jullie blijkbaar niet. Opvallend is het grote verschil in punten met de nummer 15.
1
geplaatst: 10 maart 2019, 21:02 uur
13. After the Flood
80 punten
Talk Talk - After The Flood - YouTube
https://images.rapgenius.com/acd3a54b8c1491c543a9e7da51503be2.577x576x1.jpg
Dit nummer van Laughing Stock is zelfs op single uitgebracht! Ze dachten dat dit de meest commerciele was blijkbaar. Een hit werd het natuurlijk niet en mocht je het setje (het werd in drie delen uitgebracht) nog in goede staat in huis hebben dan is dat inmiddels wel de nodige centjes waard.
80 punten
Talk Talk - After The Flood - YouTube
https://images.rapgenius.com/acd3a54b8c1491c543a9e7da51503be2.577x576x1.jpg
Dit nummer van Laughing Stock is zelfs op single uitgebracht! Ze dachten dat dit de meest commerciele was blijkbaar. Een hit werd het natuurlijk niet en mocht je het setje (het werd in drie delen uitgebracht) nog in goede staat in huis hebben dan is dat inmiddels wel de nodige centjes waard.
2
geplaatst: 10 maart 2019, 21:06 uur
12. April 5th
93 punten
Talk Talk - April 5th (2013 Remaster) - YouTube
https://dervswerve.files.wordpress.com/2015/04/april-5th.jpg
Dit nummer van The Colour of Spring had ik hoger verwacht. Niet alleen door mijn eigen notering maar ook door de prestaties in eerdere rondes en het feit dat dit nummer redelijk sterk uit de startblokken schoot bij het begin van deze finale. In het 2de gedeelte kwamen de (hit)singles sterker en sterker naar voren en dit prachtwerkje was daar o.a. het slachtoffer van.
93 punten
Talk Talk - April 5th (2013 Remaster) - YouTube
https://dervswerve.files.wordpress.com/2015/04/april-5th.jpg
Dit nummer van The Colour of Spring had ik hoger verwacht. Niet alleen door mijn eigen notering maar ook door de prestaties in eerdere rondes en het feit dat dit nummer redelijk sterk uit de startblokken schoot bij het begin van deze finale. In het 2de gedeelte kwamen de (hit)singles sterker en sterker naar voren en dit prachtwerkje was daar o.a. het slachtoffer van.
1
geplaatst: 10 maart 2019, 21:10 uur
11. Renée
94 punten
Talk Talk - RENEE - 1984 - YouTube
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71vbIWO95lL._SX355_.jpg
Net geen Top 10 notering voor het melancholische Renée. Een nummer wat in het spel erg veel in de lijstjes voorkwam maar niet vaak echt hoog. Het was wel een nummer wat de begin hits en het later werk met elkaar verbond. Renée kwam in allerlei lijstjes voor.
94 punten
Talk Talk - RENEE - 1984 - YouTube
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71vbIWO95lL._SX355_.jpg
Net geen Top 10 notering voor het melancholische Renée. Een nummer wat in het spel erg veel in de lijstjes voorkwam maar niet vaak echt hoog. Het was wel een nummer wat de begin hits en het later werk met elkaar verbond. Renée kwam in allerlei lijstjes voor.
2
geplaatst: 10 maart 2019, 21:13 uur
Voor de Top 10 van start gaat hierbij de nummers 1 van iedereen!
Casartelli: Wealth
Coys: After the Flood
Mathough: The Colour of Spring
aERodynamIC: I Believe in You
EttaJamesBrown: I Believe in You
Andre: It's My Life
Chevy93: The Rainbow
likeahurricane: It's My Life
Edski: I Believe in You
remcodulac: Renée
sheep67: Happiness Is Easy
vigil: Tomorrow Started
dazzler: Living in Another World
Alicia: Tomorrow Started
E-Clect-Eddy: Living in Another World
Manfield: The Rainbow
nelis: I Believe in You
johannesA: Living in Another World
GrafGantz: Such a Shame
pureshores: Time It's Time
reptile71: I Believe in You
Arno: Living in Another World
Simon77: Such a Shame
Jupiter: Such a Shame
Chameleon Day: I Believe in You
Bikkel2: I Believe in You
50tracks: Such a Shame
jordidj1: Time It's Time
Johnny Marr: The Rainbow
johan de witt: It's My Life
ArthurDZ: Happiness Is Easy
Barney Rubble: Taphead
Choconas: Life's What You Make It
Laxus11: Living in Another World
Brunniepoo: After the Flood
ranboy: Time It's Time
Poeha: Life's What You Make It
Marzipaintree: Living in Another World
Casartelli: Wealth
Coys: After the Flood
Mathough: The Colour of Spring
aERodynamIC: I Believe in You
EttaJamesBrown: I Believe in You
Andre: It's My Life
Chevy93: The Rainbow
likeahurricane: It's My Life
Edski: I Believe in You
remcodulac: Renée
sheep67: Happiness Is Easy
vigil: Tomorrow Started
dazzler: Living in Another World
Alicia: Tomorrow Started
E-Clect-Eddy: Living in Another World
Manfield: The Rainbow
nelis: I Believe in You
johannesA: Living in Another World
GrafGantz: Such a Shame
pureshores: Time It's Time
reptile71: I Believe in You
Arno: Living in Another World
Simon77: Such a Shame
Jupiter: Such a Shame
Chameleon Day: I Believe in You
Bikkel2: I Believe in You
50tracks: Such a Shame
jordidj1: Time It's Time
Johnny Marr: The Rainbow
johan de witt: It's My Life
ArthurDZ: Happiness Is Easy
Barney Rubble: Taphead
Choconas: Life's What You Make It
Laxus11: Living in Another World
Brunniepoo: After the Flood
ranboy: Time It's Time
Poeha: Life's What You Make It
Marzipaintree: Living in Another World
1
geplaatst: 10 maart 2019, 21:16 uur
10. Eden
96 punten
Talk Talk - EDEN - 1988 - YouTube
https://images.991.com/large_image/image-24108b.jpg
De nummers 12, 11 en 10 staan erg dicht bij elkaar maar het is Eden die miini-competitie wint en voor altijd trots kan melden dat dit toch maar bereikt is in deze prestigieuze verkiezing. Hollis zingt hier intenser dan ooit.
96 punten
Talk Talk - EDEN - 1988 - YouTube
https://images.991.com/large_image/image-24108b.jpg
De nummers 12, 11 en 10 staan erg dicht bij elkaar maar het is Eden die miini-competitie wint en voor altijd trots kan melden dat dit toch maar bereikt is in deze prestigieuze verkiezing. Hollis zingt hier intenser dan ooit.
1
geplaatst: 10 maart 2019, 21:19 uur
9. The Rainbow
105 punten
Talk Talk - THE RAINBOW - 1988 - YouTube
https://i1.sndcdn.com/artworks-000422629599-302fc5-t500x500.jpg
Dan knallen we deze er gelijk maar achteraan. Tenminste het knalt niet echt, het is eerder verstilde schoonheid.
105 punten
Talk Talk - THE RAINBOW - 1988 - YouTube
https://i1.sndcdn.com/artworks-000422629599-302fc5-t500x500.jpg
Dan knallen we deze er gelijk maar achteraan. Tenminste het knalt niet echt, het is eerder verstilde schoonheid.
2
geplaatst: 10 maart 2019, 21:22 uur
8. Happiness Is Easy
109 punten
Talk Talk Happiness Is Easy HQ - YouTube
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/619NM49QN0L._SX355_.jpg
Een zeer mooi resultaat voor dit nummer. Het is niet mijn favoriete nummer omdat ik gewoon niet van (kinder)koren hou in popmuziek maar ondanks dat is het natuurlijk wel gewoon eg mooi.
109 punten
Talk Talk Happiness Is Easy HQ - YouTube
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/619NM49QN0L._SX355_.jpg
Een zeer mooi resultaat voor dit nummer. Het is niet mijn favoriete nummer omdat ik gewoon niet van (kinder)koren hou in popmuziek maar ondanks dat is het natuurlijk wel gewoon eg mooi.
1
geplaatst: 10 maart 2019, 21:26 uur
7. It's My Life
114 punten
Talk Talk - It´s My Life - YouTube
https://media.ultratop.be/cover/big/talk_talk-its_my_life_s_4.jpg
Hier is de eerste echte hit in de lijst. Bij Veronica komt deze met grote regelmaat nog voorbij. Is het niet deze dan wel de No Doubt cover welke ook een hit werd. Erg sterke pop met een erg sterke drive.
114 punten
Talk Talk - It´s My Life - YouTube
https://media.ultratop.be/cover/big/talk_talk-its_my_life_s_4.jpg
Hier is de eerste echte hit in de lijst. Bij Veronica komt deze met grote regelmaat nog voorbij. Is het niet deze dan wel de No Doubt cover welke ook een hit werd. Erg sterke pop met een erg sterke drive.
1
geplaatst: 10 maart 2019, 21:30 uur
6. Tomorrow Started
122 punten
Talk Talk Live - Rotterdam 1984 - Tomorrow Started - YouTube
https://www.top40.nl/media/cache/related/uploads/subtitle/50104/original.jpg
Mijn nummer 1 dus woorden schieten tekort voor deze pracht en praal. Vooral de live versie is waanzinnig. Wie was er bij Veronica's Rock Night? Het nummer werd live gebracht bij deze legendarische avond en het nummer binnen een paar dagen als single in de winkel. Dat was nog eens commercieel denken van de band . Een hit werd het overigens niet, drie weekjes Tipparade slechts in Nederland.
122 punten
Talk Talk Live - Rotterdam 1984 - Tomorrow Started - YouTube
https://www.top40.nl/media/cache/related/uploads/subtitle/50104/original.jpg
Mijn nummer 1 dus woorden schieten tekort voor deze pracht en praal. Vooral de live versie is waanzinnig. Wie was er bij Veronica's Rock Night? Het nummer werd live gebracht bij deze legendarische avond en het nummer binnen een paar dagen als single in de winkel. Dat was nog eens commercieel denken van de band . Een hit werd het overigens niet, drie weekjes Tipparade slechts in Nederland.
2
geplaatst: 10 maart 2019, 21:34 uur
5. Time It's Time
133 punten
https://i.ytimg.com/vi/nwkrNNeVTWk/hqdefault.jpg
De ruim 8 minuten durende afsluiter van het Colour of Spring album uit 1986 behaald zomaar de Top 5. Een zeer fraaie prestatie van een zeer fraai nummer.
133 punten
https://i.ytimg.com/vi/nwkrNNeVTWk/hqdefault.jpg
De ruim 8 minuten durende afsluiter van het Colour of Spring album uit 1986 behaald zomaar de Top 5. Een zeer fraaie prestatie van een zeer fraai nummer.
2
geplaatst: 10 maart 2019, 21:38 uur
4. Life's What You Make It
156 punten
https://www.vinyl-minded.com/images/1/1883679.jpg
En de volgende Veronica klapper. Deze deed het ook in de breedte erg goed, en heel veel lijstjes opgenomen en met een paar fikse uitspatingen omhoog staat je zo maar op de vierde plek. Een plek net naast het podium is een ondankbare maar ik denk dat het een zeer mooie prestatie is.
156 punten
https://www.vinyl-minded.com/images/1/1883679.jpg
En de volgende Veronica klapper. Deze deed het ook in de breedte erg goed, en heel veel lijstjes opgenomen en met een paar fikse uitspatingen omhoog staat je zo maar op de vierde plek. Een plek net naast het podium is een ondankbare maar ik denk dat het een zeer mooie prestatie is.
0
geplaatst: 10 maart 2019, 21:40 uur
Gokje voor de top 3:
3. I Believe In You
2. Living In An Another World
1. Such a Shame
3. I Believe In You
2. Living In An Another World
1. Such a Shame
0
geplaatst: 10 maart 2019, 21:41 uur
Ik denk
3. I Believe in You
2. Such a Shame
1. Living in Another World
3. I Believe in You
2. Such a Shame
1. Living in Another World
1
geplaatst: 10 maart 2019, 21:42 uur
3. Such a Shame
166 punten
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/518kjiazNZL.jpg
En de volgende klapper, misschien wel het bekendste nummer van de band. In deze finale ging Such a Shame ietwat voorzichtig van staart maar in de tweede helft misschien wel de best scorende van allemaal maar toen hadden enkel de nummers 1 en 2 al een enorm gat geslagen. De clip laat de grappige kant van Hollis/de band zien.
166 punten
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/518kjiazNZL.jpg
En de volgende klapper, misschien wel het bekendste nummer van de band. In deze finale ging Such a Shame ietwat voorzichtig van staart maar in de tweede helft misschien wel de best scorende van allemaal maar toen hadden enkel de nummers 1 en 2 al een enorm gat geslagen. De clip laat de grappige kant van Hollis/de band zien.
10
geplaatst: 10 maart 2019, 21:48 uur
2. I Believe in You
173 punten
https://images.genius.com/dc013472d9a706decb3efdeb82597615.600x600x1.jpg
Deze prachttrack kon de strijd om de eerste plaats heel erg lang vasthouden. Sterker nog gistermiddag stonden ze nog gedeeld eerste maar (vooral) de laatste lijstjes waren ernstig in het voordeel van de concurrent. Maar ook hier kan ik alleen maar zeggen dat het een fantastische prestatie is!
1. Living in Another World
203 punten
https://i.genius.com/007a8b3a891052f8b43aff9b4fd6e5b62364beec?url=http%3A%2F%2Fjamesmarsh.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2014%2F10%2FLiving-in-another-world-s.jpg
Altijd schitterend hoe dit nummer er gelijk in knalt en knallen dat deed hij sowieso! Uiteindelijk toch een ruime overwinning maar daar zag het lang niet naar uit. Een prachthoes en een prachtclip van een prachtsong. Een terechte nummer 1!
173 punten
https://images.genius.com/dc013472d9a706decb3efdeb82597615.600x600x1.jpg
Deze prachttrack kon de strijd om de eerste plaats heel erg lang vasthouden. Sterker nog gistermiddag stonden ze nog gedeeld eerste maar (vooral) de laatste lijstjes waren ernstig in het voordeel van de concurrent. Maar ook hier kan ik alleen maar zeggen dat het een fantastische prestatie is!
1. Living in Another World
203 punten
https://i.genius.com/007a8b3a891052f8b43aff9b4fd6e5b62364beec?url=http%3A%2F%2Fjamesmarsh.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2014%2F10%2FLiving-in-another-world-s.jpg
Altijd schitterend hoe dit nummer er gelijk in knalt en knallen dat deed hij sowieso! Uiteindelijk toch een ruime overwinning maar daar zag het lang niet naar uit. Een prachthoes en een prachtclip van een prachtsong. Een terechte nummer 1!
1
geplaatst: 10 maart 2019, 21:54 uur
Hee bedankt, Sander!
Leuk dat I Believe in You de nummer 2 heeft gehaald. Jammer van die laatste lijstjes dus.
Leuk dat I Believe in You de nummer 2 heeft gehaald. Jammer van die laatste lijstjes dus.
4
geplaatst: 10 maart 2019, 21:57 uur
Bedankt voor deze top 25, vigil!
Altijd leuk om (nog eens) te melden dat Frits Spits in 1986 op 1 april Living in another world rond kwart over zes instartte, en pas vlak voor zeven uur eraf haalde. Hij draaide een mix van de single waarbij de overgang naar een eerdere fase in het liedje ongemerkt voorbij ging, en dat steeds weer. Het duurde dus vrij lang voor je dacht: hé, is die nou nog bezig? (Het was een 1-april-grap natuurlijk.)
Altijd leuk om (nog eens) te melden dat Frits Spits in 1986 op 1 april Living in another world rond kwart over zes instartte, en pas vlak voor zeven uur eraf haalde. Hij draaide een mix van de single waarbij de overgang naar een eerdere fase in het liedje ongemerkt voorbij ging, en dat steeds weer. Het duurde dus vrij lang voor je dacht: hé, is die nou nog bezig? (Het was een 1-april-grap natuurlijk.)
1
geplaatst: 10 maart 2019, 22:13 uur
dank vigil voor deze ingelaste editie van MuMe greatest hits ... daarmee wordt al weer 2 weken Talk Talk schoonheid in ons geheugen bijgeschreven.
1
geplaatst: 10 maart 2019, 22:28 uur
Bedankt hiervoor vigil! Prachtmuziek, prachtlijst van één van de beste bands ooit!
1
geplaatst: 10 maart 2019, 23:01 uur
Van mij had I Believe in You mogen winnen, maar met zo'n mooie lijst heb ik eigenlijk niks te klagen.
1
geplaatst: 10 maart 2019, 23:03 uur
Hartelijk dank. vigil, voor de kleurrijke presentatie. Mooie lijst!
* denotes required fields.