Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 10 februari 2020, 23:44 uur
Sleeping In vind ik wel prachtig, had t wel gehaald bij mij, maarja geen single. Promo anywhere out in the world?
0
geplaatst: 10 februari 2020, 23:45 uur
Zozo. Mijn Nummer 2 verwacht ik zeker nog in de TOP 10. Mijn nummer 3 misschien, das een moeilijke. De rest verwacht ik niet meer terug te zien.
01. Coldplay - Clocks
04. Placebo - The Bitter End
05. Moloko - Forever More
----
25. Queens of the Stone Age - Go With the Flow
26. The Killers - Mr. Brightside
01. Coldplay - Clocks
04. Placebo - The Bitter End
05. Moloko - Forever More
----
25. Queens of the Stone Age - Go With the Flow
26. The Killers - Mr. Brightside
1
geplaatst: 11 februari 2020, 05:55 uur
Such Great Heights deed mij denken aan die goede ‘filmhuis’ movies uit die tijd die je haalde uit een speciaal hoekje bij de videotheek. Big Fish, Amelie, Donnie Darko, Y Tu Mama Tambien, films van Almodovar schieten me nu te binnen die we zo leerden kennen, maar Such Great Heights blijkt uit Garden State te komen.
Met Zach Braff die later erg grappig was in de ziekenhuisserie Scrubs.
Met Zach Braff die later erg grappig was in de ziekenhuisserie Scrubs.
3
zaaf
geplaatst: 11 februari 2020, 06:39 uur
7. Radiohead - There There
https://www.youtube.com/watch?v=AbdcuL_dmrw
Punten : 245
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #7 voor 2003
Alternative Rock, Art Rock
There There was al ten gehore gebracht tijdens een webcast met Kid A materiaal in 2000. Het lukte de band maar niet om het groots te laten klinken al werden er vele pogingen gedaan in verschillende studio's. En ja hoor, in de eigen studio in Oxfordshire lukte het wel.
Men schreide van geluk, sloeg malkander op den schoudersch en dronk dronk tot de levers het schier begaven.
https://www.youtube.com/watch?v=AbdcuL_dmrw
Punten : 245
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #7 voor 2003
Alternative Rock, Art Rock
There There was al ten gehore gebracht tijdens een webcast met Kid A materiaal in 2000. Het lukte de band maar niet om het groots te laten klinken al werden er vele pogingen gedaan in verschillende studio's. En ja hoor, in de eigen studio in Oxfordshire lukte het wel.
Men schreide van geluk, sloeg malkander op den schoudersch en dronk dronk tot de levers het schier begaven.
0
geplaatst: 11 februari 2020, 07:35 uur
Dus dan krijgen we nog Outkast, Cash, Blur, Roots, Stripes, Muse?
Zal ik er voor dit jaar op drie blijven steken, denk ik.
Zal ik er voor dit jaar op drie blijven steken, denk ik.
0
geplaatst: 11 februari 2020, 08:26 uur
zaaf schreef:

3
geplaatst: 11 februari 2020, 08:28 uur
zaaf schreef:
Is dat weer zo'n hit van Spinvis?

0
geplaatst: 11 februari 2020, 08:30 uur
Inmiddels:
4. The Veils - Lavinia
16 Coldplay - Clocks
33 Interpol - Say Hello to the Angels / NYC (!)
38 Placebo - Special Needs
39 Madrugada - Majesty
40 Moloko - Forever More
De laatste 10 van mijn top 40 doen het echt goed!
4. The Veils - Lavinia
16 Coldplay - Clocks
33 Interpol - Say Hello to the Angels / NYC (!)
38 Placebo - Special Needs
39 Madrugada - Majesty
40 Moloko - Forever More
De laatste 10 van mijn top 40 doen het echt goed!
0
geplaatst: 11 februari 2020, 08:31 uur
remcodulac schreef:
Vergeet jij niet Fish?
Spinning Fish?
0
geplaatst: 11 februari 2020, 08:37 uur
8. Radiohead - There There
9. Interpol - Say Hello to the Angels
15. Madrugada - Majesty
16. Coldplay - Clocks
24. The Postal Service - Such Great Heights
25. Moloko - Forever More
26. Placebo - The Bitter End
31. Sigur Rós - ( ) #1
40. The Veils - Lavinia
42. The Killers - Mr. Brightside
9. Interpol - Say Hello to the Angels
15. Madrugada - Majesty
16. Coldplay - Clocks
24. The Postal Service - Such Great Heights
25. Moloko - Forever More
26. Placebo - The Bitter End
31. Sigur Rós - ( ) #1
40. The Veils - Lavinia
42. The Killers - Mr. Brightside
0
geplaatst: 11 februari 2020, 08:44 uur
Ik had alleen naar de eerste pagina gekeken, want dat is toch wat we hier gemiddeld doen. Wel benieuwd wie van de zes dan door Spinnie uit de top 20 gehouden wordt. Ik zal toch niet op twee blijven steken?!
0
geplaatst: 11 februari 2020, 08:51 uur
remcodulac schreef:
(quote)
Ik had alleen naar de eerste pagina gekeken, want dat is toch wat we hier gemiddeld doen. Dit spel in het kort!

0
geplaatst: 11 februari 2020, 08:58 uur
Hoezo niemand herkent zijn eigen lijstje in de algemene lijst? 
1. Interpol – Say Hello To The Angels/NYC
2. Radiohead – There There
3. Kanye West - Through the Wire
5. The Postal Service – Such Great Heights
10. Coldplay – Clocks
13. Placebo – The Bitter End

1. Interpol – Say Hello To The Angels/NYC
2. Radiohead – There There
3. Kanye West - Through the Wire
5. The Postal Service – Such Great Heights
10. Coldplay – Clocks
13. Placebo – The Bitter End
0
geplaatst: 11 februari 2020, 08:59 uur
remcodulac schreef:
Ik had alleen naar de eerste pagina gekeken, want dat is toch wat we hier gemiddeld doen.
Ik had alleen naar de eerste pagina gekeken, want dat is toch wat we hier gemiddeld doen.
Dat idee heb ik soms wel ja, en zou ik wel jammer vinden, dat mensen zo vergroeid zijn met het laddersysteem van MuMe dat de lijst van RYM - sommige misschien inderdaad alleen de 1e pagina, anderen ook de 2e of zelfs 3e - ook als ladder gezien wordt waar dan een top 20 uit gehaald wordt zonder na te denken over eigen smaak en voorkeur.
2
geplaatst: 11 februari 2020, 09:07 uur
ranja schreef:
...dat de lijst van RYM - sommige misschien inderdaad alleen de 1e pagina, anderen ook de 2e of zelfs 3e - ook als ladder gezien wordt waar dan een top 20 uit gehaald wordt zonder na te denken over eigen smaak en voorkeur.
(quote)
...dat de lijst van RYM - sommige misschien inderdaad alleen de 1e pagina, anderen ook de 2e of zelfs 3e - ook als ladder gezien wordt waar dan een top 20 uit gehaald wordt zonder na te denken over eigen smaak en voorkeur.
Nou moe. Nu onderschat je toch de meeste deelnemers. Kijk straks maar weer naar alle verschillende lijstjes.
0
geplaatst: 11 februari 2020, 09:10 uur
Ik stel eerst zelf een lijstje op met favoriete songs van het lopende jaar om dan bij RYM af te toetsen of het dat jaar ook een single was. En dan nog even een blik in de toplijst van de site om te zien of ik niets vergeten ben. Al moet ik zelden nog iets aanvullen.
0
geplaatst: 11 februari 2020, 09:12 uur
Film Pegasus schreef:
En dan nog even een blik in de toplijst van de site om te zien of ik niets vergeten ben. Al moet ik zelden nog iets aanvullen.
En dan nog even een blik in de toplijst van de site om te zien of ik niets vergeten ben. Al moet ik zelden nog iets aanvullen.
Meen je dat? Ik neem al die 1000 nummers door en de top 100 van de top 40.
0
geplaatst: 11 februari 2020, 09:14 uur
Ik heb mijn muziekcollectie al grotendeels bijgehouden met de nodige info zoals het jaartal van verschijnen. Als muzieknerd is de voorbereiding dus al wat bij handen.
1
geplaatst: 11 februari 2020, 09:22 uur
Film Pegasus schreef:
Ik heb mijn muziekcollectie al grotendeels bijgehouden met de nodige info zoals het jaartal van verschijnen. Als muzieknerd is de voorbereiding dus al wat bij handen.
(quote)
Dat klinkt goed. Wat ik wel leuk vind is dat je toch nog allerlei goede muziek tegenkomt die je nog niet kent, als je die hele lijst doorloopt. Gevaar is dan wel, dat de muziekcollectie moet worden uitgebreid.

0
geplaatst: 11 februari 2020, 09:25 uur
De top zoveel zit zelden wat leuks bij. Ik bekijk altijd de bottom 1000 van RYM, daar zitten de echte pareltjes!
1
geplaatst: 11 februari 2020, 09:30 uur
Hoho There There, beste Radioheadsong van na OK Computer voor mij. Dat instrumentale stuk na 4 minuten alleen verdient al een notering. 
2. Radiohead - There There
6. The Killers - Mr. Brightside
8. Queens of the Stone Age - Go With the Flow
11. Placebo - The Bitter End
16. Interpol - Say Hello to the Angels

2. Radiohead - There There
6. The Killers - Mr. Brightside
8. Queens of the Stone Age - Go With the Flow
11. Placebo - The Bitter End
16. Interpol - Say Hello to the Angels
2
geplaatst: 11 februari 2020, 09:37 uur
Vroegah zou deze bij mij op 1 hebben gestaan. Klassesong, maar er is iets van de glans af gegaan, iets te malkanderig geworden...
6. Radiohead - There There
12. Interpol - Say Hello to the Angels / NYC
19. Moloko - Forever More
6. Radiohead - There There
12. Interpol - Say Hello to the Angels / NYC
19. Moloko - Forever More
1
geplaatst: 11 februari 2020, 09:37 uur
1
geplaatst: 11 februari 2020, 09:38 uur
Jij kan er ook 1 worden. Paar euro doneren aan RYM en je ziet er 1500 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.