Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 29 april 2019, 20:32 uur
vigil schreef:
Heb ik niet, niet mijn editie geloof ik. We gaan waarschijnlijk ook die twee waardeloze konijnen nog krijgen...
Heb ik niet, niet mijn editie geloof ik. We gaan waarschijnlijk ook die twee waardeloze konijnen nog krijgen...
Heb je iets tegen konijnen

1
geplaatst: 29 april 2019, 20:33 uur
1
zaaf
geplaatst: 29 april 2019, 20:33 uur
ranja schreef:
Box Tops bij mij op 5, kan ook best nog een cover langskomen in de 70s.
Ik hoop wel van Bojoura dan.Box Tops bij mij op 5, kan ook best nog een cover langskomen in de 70s.
0
zaaf
geplaatst: 29 april 2019, 20:34 uur
Die heb ik geschrapt virgil... sorry... heb je de PM niet gezien?
1
geplaatst: 29 april 2019, 20:34 uur
2
zaaf
geplaatst: 29 april 2019, 20:43 uur
Totaal off topic en misschien nog slechte reclame ook, maar wtf: ik heb net mijn 1977 lijstje gemaakt. Na wat komkommer is dat peper! Heerlijk!
1
geplaatst: 29 april 2019, 21:12 uur
ranja schreef:
Ik heb niet zoveel met Box Tops. Bij mij op 52.

Even resumé: jij hebt niet zoveel met Jimi Hendrix en ik niet zoveel met Box Tops.

1
geplaatst: 29 april 2019, 21:19 uur
herman schreef:
Geweldig nummer met een streepje soul.
Geweldig nummer met een streepje soul.
Leuk nummer met inderdaad een streepje soul. Dat laatste later nog beter benadrukt door Joe Cocker.
In alle geweld van 1967 verbaast mij de top 10 klassering hier van Box Tops met The Letter. Ik heb ze overigens wel nog net in mijn playlist van ruim 60 nummers. En ik vind het natuurlijk leuk dat jij het wel een geweldig nummer vindt!

2
geplaatst: 29 april 2019, 21:35 uur
west schreef:
Even resumé: jij hebt niet zoveel met Jimi Hendrix en ik niet zoveel met Box Tops.
(quote)

Zo hebben we allemaal wat niet

1
geplaatst: 29 april 2019, 21:42 uur
Je weet niet wat je mist! Ik gooi al dat moois in een spotify playlist per jaar. Anders stonden daar bij mij The Turtles en Box Tops niet in. Stel je eens voor!

2
zaaf
geplaatst: 29 april 2019, 21:44 uur
8. Procol Harum - A Whiter Shade of Pale
https://www.youtube.com/watch?v=F-COxkzp3mQ
Punten : 315
Nom. : 15 x
Nr. 1 van : vigil, nico1616
RYM's #9 voor 1967
Baroque Pop, Psychedelic Pop, Blue-Eyed Soul
Vroege progsong, zeer succesvol en bewierookt. En dat voor een debuutsingle… Met een Bach-beïnvloed Hammondorgel. Over fout gespelde bandnamen gesproken...
https://www.youtube.com/watch?v=F-COxkzp3mQ
Punten : 315
Nom. : 15 x
Nr. 1 van : vigil, nico1616
RYM's #9 voor 1967
Baroque Pop, Psychedelic Pop, Blue-Eyed Soul
Vroege progsong, zeer succesvol en bewierookt. En dat voor een debuutsingle… Met een Bach-beïnvloed Hammondorgel. Over fout gespelde bandnamen gesproken...
1
geplaatst: 29 april 2019, 21:45 uur
west schreef:
Je weet niet wat je mist! Ik gooi al dat moois in een spotify playlist per jaar. Anders stonden daar bij mij The Turtles en Box Tops niet in. Stel je eens voor!
(quote)
Ik heb wel meer gedraaid dan die 20 maar qua volgorde vind ik het dan wel mooi, om nou te gaan nadenken welke 34 en welk 35 moet worden laat staan 89 en 90.
Voor andere lijsten wel hoor, jaarlijkse allertijden lijsten, maar niet voor dit doel

0
geplaatst: 29 april 2019, 21:52 uur
Nou, dat is er weer één uit mijn top 20: 
1. The Jimi Hendrix Experience - Purple Haze
3. James Carr - The Dark End of the Street
5. Aretha Franklin - Respect / Dr. Feelgood
10 Procol Harum - A Whiter Shade of Pale
12 Aretha Franklin - (You Make Me Feel Like) A Natural Woman
13 The Beatles - (Hello, Goodbye /) I Am the Walrus
14 The Moody Blues - Nights in White Satin
15 The Rolling Stones - She's a Rainbow / 2000 Light Years From Home
48 David McWilliams - Days of Pearly Spencer
52 Box Tops - The Letter
53 The Turtles - Happy Together
55 The Velvet Underground - White Light / White Heat

1. The Jimi Hendrix Experience - Purple Haze
3. James Carr - The Dark End of the Street
5. Aretha Franklin - Respect / Dr. Feelgood
10 Procol Harum - A Whiter Shade of Pale
12 Aretha Franklin - (You Make Me Feel Like) A Natural Woman
13 The Beatles - (Hello, Goodbye /) I Am the Walrus
14 The Moody Blues - Nights in White Satin
15 The Rolling Stones - She's a Rainbow / 2000 Light Years From Home
48 David McWilliams - Days of Pearly Spencer
52 Box Tops - The Letter
53 The Turtles - Happy Together
55 The Velvet Underground - White Light / White Heat
0
geplaatst: 29 april 2019, 21:55 uur
herman schreef:
The Beatles had ik zelf op 2 vanwege de magistrale b-kant. Vorig jaar live gezien in de versie van The Analogues en sindsdien een van mijn topfavorieten van de Fab Four. Het stuk met de strijkers is echt geweldig.
The Beatles had ik zelf op 2 vanwege de magistrale b-kant. Vorig jaar live gezien in de versie van The Analogues en sindsdien een van mijn topfavorieten van de Fab Four. Het stuk met de strijkers is echt geweldig.
Helemaal mee eens Herman. Wat was dat mooi gedaan! Ik ga begin juni naar een try out van Abbey Road, hun volgende concertreeks. Ik heb I Am The Walrus iets lager staan, omdat ik de A-kant minder vind.
1
geplaatst: 29 april 2019, 22:01 uur
zaaf schreef:
Box Tops - The Letter
Alex Chilton (Big Star) als jonkie! Leuk nummer hoor, maar Chilton was nog maar net begonnen.
Box Tops - The Letter
Alex Chilton (Big Star) als jonkie! Leuk nummer hoor, maar Chilton was nog maar net begonnen.
Kijk, daar zal ik eens eerlijk zijn: dit wist ik helemaal niet. Leerzaam dit spelletje.
0
geplaatst: 29 april 2019, 22:50 uur
Met deze Beatles heb ik volgens mij mijn tweede treffer te pakken. Ergens aan het einde van mijn lijstje, plek 18 uit mijn hoofd gezegd. Al die klassiekers die erna kwamen zijn best aardig maar absoluut geen top twintig materiaal.
1
geplaatst: 29 april 2019, 23:08 uur
west schreef:
Helemaal mee eens Herman. Wat was dat mooi gedaan! Ik ga begin juni naar een try out van Abbey Road, hun volgende concertreeks. Ik heb I Am The Walrus iets lager staan, omdat ik de A-kant minder vind.
(quote)
Ah leuk, ik heb die try outs nog helemaal niet voorbij zien komen. De a-kant heb ik buiten beschouwing gelaten, die zou niet mijn top 300 halen denk ik.
0
geplaatst: 29 april 2019, 23:11 uur
Omdat ik ranja niet teleur wil stellen: Procol Harum heb ik op 108.
Deze dan, want er staan er nog twee hoger.
Deze dan, want er staan er nog twee hoger.
1
geplaatst: 29 april 2019, 23:35 uur
Gelijk gecheckt, maar gelukkig nog lang niet voor alle shows en ook niet voor die waar ik heen zou willen. Ik ben bij de laatste 3 tours geweest en wil deze (van mogelijk mijn favoriete Beatles-album) zeker niet missen.
1
geplaatst: 29 april 2019, 23:49 uur
Ik was verbaasd hoe gegrepen ik nog was bij herbeluisteren van A Whiter Shade of Pale.
Dat orgel, die stem, de melancholie, zelfs na honderden keren is dat nummer niet stuk te krijgen bij mij.
Dat orgel, die stem, de melancholie, zelfs na honderden keren is dat nummer niet stuk te krijgen bij mij.
1
geplaatst: 30 april 2019, 00:53 uur
Hee zaaf, je maakt ons morgenochtend toch wel zachtjes wakker? 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.