MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
vigil schreef:
Heb ik niet, niet mijn editie geloof ik. We gaan waarschijnlijk ook die twee waardeloze konijnen nog krijgen...

Heb je iets tegen konijnen

Film Pegasus schreef:
(quote)

People are strange…

Ik heb 2 andere van The Doors

zaaf
ranja schreef:
Box Tops bij mij op 5, kan ook best nog een cover langskomen in de 70s.
Ik hoop wel van Bojoura dan.

Box tops , mooi, op 11 hier en de Moodys op 20

zaaf
vigil schreef:
(quote)

Ik heb 2 andere van The Roots
Die heb ik geschrapt virgil... sorry... heb je de PM niet gezien?

ranja schreef:
(quote)

Heb je iets tegen konijnen

Jive Bunny is ook al niet mijn favoriet

zaaf schreef:
(quote)
Die heb ik geschrapt virgil... sorry... heb je de PM niet gezien?

Ik zal de spambox even raadplegen beste zaav

zaaf
Totaal off topic en misschien nog slechte reclame ook, maar wtf: ik heb net mijn 1977 lijstje gemaakt. Na wat komkommer is dat peper! Heerlijk!

ranja schreef:
Box Tops bij mij op 5, kan ook best nog een cover langskomen in de 70s.

Ik heb niet zoveel met Box Tops. Bij mij op 52.

Even resumé: jij hebt niet zoveel met Jimi Hendrix en ik niet zoveel met Box Tops.

Geweldig nummer met een streepje soul.

Volgens m'n brief aan zaaf had ik deze brief op nummer 13.

herman schreef:
Geweldig nummer met een streepje soul.

Leuk nummer met inderdaad een streepje soul. Dat laatste later nog beter benadrukt door Joe Cocker.

In alle geweld van 1967 verbaast mij de top 10 klassering hier van Box Tops met The Letter. Ik heb ze overigens wel nog net in mijn playlist van ruim 60 nummers. En ik vind het natuurlijk leuk dat jij het wel een geweldig nummer vindt!

west schreef:
(quote)

Ik heb niet zoveel met Box Tops. Bij mij op 52.

Even resumé: jij hebt niet zoveel met Jimi Hendrix en ik niet zoveel met Box Tops.

Zo hebben we allemaal wat niet

Ik had hem op 79

Ik hou sowieso op bij 20, meer telt toch niet

ranja schreef:
Ik hou sowieso op bij 20, meer telt toch niet

Je weet niet wat je mist! Ik gooi al dat moois in een spotify playlist per jaar. Anders stonden daar bij mij The Turtles en Box Tops niet in. Stel je eens voor!

zaaf
8. Procol Harum - A Whiter Shade of Pale 
https://www.youtube.com/watch?v=F-COxkzp3mQ

Punten : 315
Nom. : 15 x
Nr. 1 van : vigil, nico1616

RYM's #9 voor 1967
Baroque Pop, Psychedelic Pop, Blue-Eyed Soul

Vroege progsong, zeer succesvol en bewierookt. En dat voor een debuutsingle… Met een Bach-beïnvloed Hammondorgel. Over fout gespelde bandnamen gesproken...

west schreef:
(quote)

Je weet niet wat je mist! Ik gooi al dat moois in een spotify playlist per jaar. Anders stonden daar bij mij The Turtles en Box Tops niet in. Stel je eens voor!

Ik heb wel meer gedraaid dan die 20 maar qua volgorde vind ik het dan wel mooi, om nou te gaan nadenken welke 34 en welk 35 moet worden laat staan 89 en 90.
Voor andere lijsten wel hoor, jaarlijkse allertijden lijsten, maar niet voor dit doel

Nou, dat is er weer één uit mijn top 20:

1. The Jimi Hendrix Experience - Purple Haze
3. James Carr - The Dark End of the Street
5. Aretha Franklin - Respect / Dr. Feelgood
10 Procol Harum - A Whiter Shade of Pale
12 Aretha Franklin - (You Make Me Feel Like) A Natural Woman
13 The Beatles - (Hello, Goodbye /) I Am the Walrus
14 The Moody Blues - Nights in White Satin
15 The Rolling Stones - She's a Rainbow / 2000 Light Years From Home

48 David McWilliams - Days of Pearly Spencer
52 Box Tops - The Letter
53 The Turtles - Happy Together
55 The Velvet Underground - White Light / White Heat

Ja die had ik dus ook

In de voorspelling op 7

herman schreef:
The Beatles had ik zelf op 2 vanwege de magistrale b-kant. Vorig jaar live gezien in de versie van The Analogues en sindsdien een van mijn topfavorieten van de Fab Four. Het stuk met de strijkers is echt geweldig.

Helemaal mee eens Herman. Wat was dat mooi gedaan! Ik ga begin juni naar een try out van Abbey Road, hun volgende concertreeks. Ik heb I Am The Walrus iets lager staan, omdat ik de A-kant minder vind.

zaaf schreef:
Box Tops - The Letter

Alex Chilton (Big Star) als jonkie! Leuk nummer hoor, maar Chilton was nog maar net begonnen.

Kijk, daar zal ik eens eerlijk zijn: dit wist ik helemaal niet. Leerzaam dit spelletje.

Box Tops mijn tweede hit. Bij mij op 5.

Met deze Beatles heb ik volgens mij mijn tweede treffer te pakken. Ergens aan het einde van mijn lijstje, plek 18 uit mijn hoofd gezegd. Al die klassiekers die erna kwamen zijn best aardig maar absoluut geen top twintig materiaal.

west schreef:
(quote)

Helemaal mee eens Herman. Wat was dat mooi gedaan! Ik ga begin juni naar een try out van Abbey Road, hun volgende concertreeks. Ik heb I Am The Walrus iets lager staan, omdat ik de A-kant minder vind.

Ah leuk, ik heb die try outs nog helemaal niet voorbij zien komen. De a-kant heb ik buiten beschouwing gelaten, die zou niet mijn top 300 halen denk ik.

Omdat ik ranja niet teleur wil stellen: Procol Harum heb ik op 108.
Deze dan, want er staan er nog twee hoger.

herman schreef:
(quote)

Ah leuk, ik heb die try outs nog helemaal niet voorbij zien komen.

Sterker nog: de gewone concerten zijn al in de verkoop.

west schreef:
(quote)

Sterker nog: de gewone concerten zijn al in de verkoop.

Gelijk gecheckt, maar gelukkig nog lang niet voor alle shows en ook niet voor die waar ik heen zou willen. Ik ben bij de laatste 3 tours geweest en wil deze (van mogelijk mijn favoriete Beatles-album) zeker niet missen.

Ik was verbaasd hoe gegrepen ik nog was bij herbeluisteren van A Whiter Shade of Pale.
Dat orgel, die stem, de melancholie, zelfs na honderden keren is dat nummer niet stuk te krijgen bij mij.

dix
Hee zaaf, je maakt ons morgenochtend toch wel zachtjes wakker?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:48 uur

geplaatst: vandaag om 21:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.