Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 10 juni 2019, 16:21 uur
luigifort schreef:
Hardcore soul haalt het hier niet, zoals jij noemt met die artiesten. Ook hier is de Veronicanisering ingetreden, de bekende en gevestigde namen en songs
Daar heb je zeker gelijk in. En in het geval van Marvin Gaye kan ik dat ook wel begrijpen maar de noteringen van Roberta Flack verbaast me echt. Ben ook wel benieuwd in wiens toplijstje ik die ga tegenkomen.Hardcore soul haalt het hier niet, zoals jij noemt met die artiesten. Ook hier is de Veronicanisering ingetreden, de bekende en gevestigde namen en songs
0
geplaatst: 10 juni 2019, 16:23 uur
Over mijn 'hardcore soul' maar ik me uiteraard geen illusies maar ik heb goede hoop dat in ieder geval Bobby Womack en Ann Peebles nog langs komen.
0
geplaatst: 10 juni 2019, 16:26 uur
Edgar18 schreef:
maar ik heb goede hoop dat in ieder geval Bobby Womack en Ann Peebles nog langs komen.
maar ik heb goede hoop dat in ieder geval Bobby Womack en Ann Peebles nog langs komen.
Dan zouden alle 4 mijn Soul nominaties het gehaald hebben.
0
geplaatst: 10 juni 2019, 16:28 uur
Jullie zouden pas echt gek op kijken als al mijn soulnominaties de lijst zouden halen
.
.
1
geplaatst: 10 juni 2019, 16:30 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Daar heb je zeker gelijk in. En in het geval van Marvin Gaye kan ik dat ook wel begrijpen maar de noteringen van Roberta Flack verbaast me echt. Ben ook wel benieuwd in wiens toplijstje ik die ga tegenkomen. Poker-face opzetten doet...
0
geplaatst: 10 juni 2019, 16:34 uur
Edgar18 schreef:
maar de noteringen van Roberta Flack verbaast me echt. Ben ook wel benieuwd in wiens toplijstje ik die ga tegenkomen.
maar de noteringen van Roberta Flack verbaast me echt. Ben ook wel benieuwd in wiens toplijstje ik die ga tegenkomen.
Hier! Wel nipt op plek 20 ?
0
geplaatst: 10 juni 2019, 16:35 uur
Misschien niet haar beste, maar evenzogoed een prima nummer van Roberta.
06. Stevie Wonder – Living for the City / Visions
07. Roberta Flack – Killing Me Softly With His Song / Just Like a Woman
10. Pink Floyd – Money / Any Colour You Like
17. Earth & Fire – Maybe Tomorrow, Maybe Tonight / Theme From "Atlantis"
06. Stevie Wonder – Living for the City / Visions
07. Roberta Flack – Killing Me Softly With His Song / Just Like a Woman
10. Pink Floyd – Money / Any Colour You Like
17. Earth & Fire – Maybe Tomorrow, Maybe Tonight / Theme From "Atlantis"
0
geplaatst: 10 juni 2019, 16:43 uur
Edgar18 schreef:
Ben ook wel benieuwd in wiens toplijstje ik die ga tegenkomen.
Ben ook wel benieuwd in wiens toplijstje ik die ga tegenkomen.
Roberta Flack is vaak een favoriet van de moeders van users van middelbare leeftijd. Hier spreekt er één.
0
geplaatst: 10 juni 2019, 16:44 uur
Altijd kippenvel gehad bij Killing Me Softly van Roberta Flack. Ook in mijn top 20. En nee, mijn moeder vindt het niet echt bijzonder.
0
geplaatst: 10 juni 2019, 16:50 uur
dix schreef:
Roberta Flack is vaak een favoriet van de moeders van users van middelbare leeftijd. Hier spreekt er één.
Dat verklaart een hoop Roberta Flack is vaak een favoriet van de moeders van users van middelbare leeftijd. Hier spreekt er één.
. Ik vind het ook helemaal geen slecht nummer he, zo bedoelde ik het niet. Maar ik zou verwachten dat liefhebbers van soulmuziek eerder bij andere liedjes uit zouden komen dan bij deze ietwat zoetige ballade.
3
zaaf
geplaatst: 10 juni 2019, 17:05 uur
Deze dan wellicht?
12. Ann Peebles - I Can’t Stand the Rain
https://www.youtube.com/watch?v=A09GZeORYlo
Punten : 282
Nom. : 14 x
Nr. 1 van : Koenr
RYM's #17 voor 1973
Southern Soul
Ann ging (en gaat) met songschrijver Don Bryant. Ze zouden uit gaan, maar een wolkbreuk deed Ann verzuchten: I can't stand the rain. En aangezien er net wat R&B hitjes waren, als Love Unlimited's Walkin' in the Rain with the One I Love, die de regen romantiseerden, moesten ze erom lachen en namen het als basis voor de compositie van diezelfde avond.
Volgens John Lennon "best song ever". Ik kende de Eruption cover eerder, dat helpt niet.
11. Gladys Knight & The Pips - Midnight Train to Georgia
https://www.youtube.com/watch?v=tSXLOQPozOc
Punten : 313
Nom. : 16 x
Nr. 1 van : Film Pegasus, Bonk
RYM's #33 voor 1973
Soul
Een cover van een cover. Geschreven en op de plaat gezet door Jim Weatherly onder de titel Midnight Plane to Houston. Of dat de aandacht trok, vertelt het verhaal niet, maar het nummer werd gecovered door Cissy Houston en daarmee van stijl veranderd (van country naar soul).
Deze versie, en de verandering van titel, werd geadapteerd door Gladys Knight & the Pips, van wie het een 'signature-song' werd. En wat doet de soul het weer goed dit jaar!
12. Ann Peebles - I Can’t Stand the Rain
https://www.youtube.com/watch?v=A09GZeORYlo
Punten : 282
Nom. : 14 x
Nr. 1 van : Koenr
RYM's #17 voor 1973
Southern Soul
Ann ging (en gaat) met songschrijver Don Bryant. Ze zouden uit gaan, maar een wolkbreuk deed Ann verzuchten: I can't stand the rain. En aangezien er net wat R&B hitjes waren, als Love Unlimited's Walkin' in the Rain with the One I Love, die de regen romantiseerden, moesten ze erom lachen en namen het als basis voor de compositie van diezelfde avond.
Volgens John Lennon "best song ever". Ik kende de Eruption cover eerder, dat helpt niet.
11. Gladys Knight & The Pips - Midnight Train to Georgia
https://www.youtube.com/watch?v=tSXLOQPozOc
Punten : 313
Nom. : 16 x
Nr. 1 van : Film Pegasus, Bonk
RYM's #33 voor 1973
Soul
Een cover van een cover. Geschreven en op de plaat gezet door Jim Weatherly onder de titel Midnight Plane to Houston. Of dat de aandacht trok, vertelt het verhaal niet, maar het nummer werd gecovered door Cissy Houston en daarmee van stijl veranderd (van country naar soul).
Deze versie, en de verandering van titel, werd geadapteerd door Gladys Knight & the Pips, van wie het een 'signature-song' werd. En wat doet de soul het weer goed dit jaar!
2
geplaatst: 10 juni 2019, 17:08 uur
Jeez, je zou deze niet op 1 verwachten bij dit tweetal als je hun top 10 ziet...
0
geplaatst: 10 juni 2019, 17:09 uur
Wow, Gladys Knight en haar Pips, die had ik hier niet verwacht. Toffe verrassing! Op Ann had ik een klein beetje gerekend maar toch fijn dat het ook gelukt is. Staat haar beste song ook in onze gezamenlijke lijst of vraag ik dan teveel? Laat ik voorlopig mijn zegeningen tellen met I Can't Stand the Rain.
4. Stevie Wonder - Living for the City / Visions
12. Gladys Knight & The Pips - Midnight Train to Georgia / Window Raisin' Granny
16. Stevie Wonder - Higher Ground / Too High
18. Ann Peebles - I Can't Stand the Rain / I've Been There Before
Ik verwacht nog twee gezamenlijke noteringen te scoren maar ik hoop heel brutaal op vijf. Zou het?
4. Stevie Wonder - Living for the City / Visions
12. Gladys Knight & The Pips - Midnight Train to Georgia / Window Raisin' Granny
16. Stevie Wonder - Higher Ground / Too High
18. Ann Peebles - I Can't Stand the Rain / I've Been There Before
Ik verwacht nog twee gezamenlijke noteringen te scoren maar ik hoop heel brutaal op vijf. Zou het?
2
geplaatst: 10 juni 2019, 17:13 uur
Voor Ann had ik ook een zeer bescheiden plekje gereserveerd in mijn Top 50. Op 49 om precies te zijn.
En Gladys Knight? Jemig dan zal in 1985 Dionne Warwick ook wel gaan scoren met That's what friends are for...
En Gladys Knight? Jemig dan zal in 1985 Dionne Warwick ook wel gaan scoren met That's what friends are for...
0
zaaf
geplaatst: 10 juni 2019, 17:14 uur
vigil schreef:
Ga je toetsenbord spoelen!En Gladys Knight? Jemig dan zal in 1985 Dionne Warwick ook wel gaan scoren met That's what friends are for...
1
geplaatst: 10 juni 2019, 17:15 uur
EttaJamesBrown schreef:
Ik heb een andere van Ann?
Ik heb een andere van Ann?
Goede vraag maar ik weet het niet ik heb je lijstje niet gezien
3
geplaatst: 10 juni 2019, 17:17 uur
Tja dat is lastig, zeg maar min meer virtueel oproepbaar geïntegreerd in mijn telefoon...
Maar goed t komt nu met bakken tegelijk uit de Schipluidense hemel (i can't stand the rain?) dus ik leg m wel ff in de tuin
2
geplaatst: 10 juni 2019, 17:49 uur
Ik heb de regen wel. Heb minder last van Eruption dan van Paul Young.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.