Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 1 juli 2019, 18:11 uur
Johnny Marr schreef:
Flamin' wie zegt u? Nog noooooit van gehoord...
Flamin' wie zegt u? Nog noooooit van gehoord...
Beste power pop nummer ooit!
Mijn eerste 2 overeenkomsten zijn een feit:
11 Flamin' Groovies - Shake Some Action
16 The Damned - New Rose
Stevie ook nog op 31, deze van Blondie is het voor mij nog niet.
2
geplaatst: 1 juli 2019, 18:20 uur
0
geplaatst: 1 juli 2019, 18:33 uur
jordidj1 schreef:
Damned? Nooit van gehoord.
Damned? Nooit van gehoord.
Kendrick is groot fan van ze! Heeft zelfs een album naar ze vernoemd (met Amerikaanse spelling dan).
1
geplaatst: 1 juli 2019, 18:33 uur
Is 36 weer niet hoog genoeg voor je

Er komt de komende 10 jaar nog wel wat Damned aan wat beter gaat scoren, wees niet bevreesd!
0
geplaatst: 1 juli 2019, 18:34 uur
Dit zijn mijn overeenkomsten tot zover.
06. Al Stewart - Year of the Cat
07. Stevie Wonder - I Wish
09. Patti Smith - Pissing in a River / Ask the Angels*
16. Flamin' Groovies - Shake Some Action
19. The Damned - New Rose
20. Boston - More Than a Feeling
06. Al Stewart - Year of the Cat
07. Stevie Wonder - I Wish
09. Patti Smith - Pissing in a River / Ask the Angels*
16. Flamin' Groovies - Shake Some Action
19. The Damned - New Rose
20. Boston - More Than a Feeling
0
geplaatst: 1 juli 2019, 19:11 uur
Niet voor het eerst bewaart zaaf het beste voor het eerst
Persoonlijk ben ik altijd meer onder de indruk geweest van Somebody to Love dan van Bohemian Rhapsody.
Verder nog twee overeenkomsten (Al Stewart op 6 en Boston op 20), meerdere nummers die tegen mijn lijst aan hingen, een enkele die niet in de verste verte in de buurt kwam en ik heb nog wel wat ontdekkingswerk te doen (Max Romeo, Flamin' Groovies en Damned) .
Persoonlijk ben ik altijd meer onder de indruk geweest van Somebody to Love dan van Bohemian Rhapsody.
Verder nog twee overeenkomsten (Al Stewart op 6 en Boston op 20), meerdere nummers die tegen mijn lijst aan hingen, een enkele die niet in de verste verte in de buurt kwam en ik heb nog wel wat ontdekkingswerk te doen (Max Romeo, Flamin' Groovies en Damned) .

0
zaaf
geplaatst: 1 juli 2019, 19:19 uur
10. Fleetwood Mac - Rhiannon (Will You Ever Win)
https://www.youtube.com/watch?v=wgmRb3MlpHQ
Punten : 307
Nom. : 14 x
Nr. 1 van : Bucquoy, Film Pegasus, Salvadore
RYM's #22 voor 1976
Pop Rock
Rhiannon is een van de hoofdpersonen uit een middeleeuwse verhalenbundel uit Wales. Daar kwam Nicks pas achter na het schrijven van de song, die gebaseerd is op een figuur uit Triad, een boek van de Amerikaanse schrijfster Mary Bartlet Leader. De Welshe mythe gaf de live-uitvoering van Rhiannon in die jaren extra cachet en haar fascinatie met dat verhaal leverde nog een song op: Angel van het album Tusk.
https://www.youtube.com/watch?v=wgmRb3MlpHQ
Punten : 307
Nom. : 14 x
Nr. 1 van : Bucquoy, Film Pegasus, Salvadore
RYM's #22 voor 1976
Pop Rock
Rhiannon is een van de hoofdpersonen uit een middeleeuwse verhalenbundel uit Wales. Daar kwam Nicks pas achter na het schrijven van de song, die gebaseerd is op een figuur uit Triad, een boek van de Amerikaanse schrijfster Mary Bartlet Leader. De Welshe mythe gaf de live-uitvoering van Rhiannon in die jaren extra cachet en haar fascinatie met dat verhaal leverde nog een song op: Angel van het album Tusk.
0
geplaatst: 1 juli 2019, 19:44 uur
Whoop whoop, ik heb gescoord!
6. Stevie Wonder - I Wish
Hierna nog eentje, of misschien twee. Max Romeo en Flamin' Groovies heb ik wel overwogen, al dat Radio Veronica spul niet.
Hierna nog eentje, of misschien twee. Max Romeo en Flamin' Groovies heb ik wel overwogen, al dat Radio Veronica spul niet.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 1 juli 2019, 19:49 uur
17 The Damned - New Rose
20 Blondie - X Offender
20 Blondie - X Offender
0
catchup
geplaatst: 1 juli 2019, 20:05 uur
Ook in mijn plebejische radio veronica lijst:
Pissing In A River (4)
Dancing Queen (6)
I Wish (10)
Pissing In A River (4)
Dancing Queen (6)
I Wish (10)
1
zaaf
geplaatst: 1 juli 2019, 20:25 uur
9. David Bowie - Station to Station / TVC 15
https://www.youtube.com/watch?v=bnEc91KRKrc
Punten : 308
Nom. : 12 x
Nr. 1 van : GrafGantz
RYM's #2 voor 1976
Art Rock
TVC 15.
. Geschreven naar aanleiding van een hallucinatie van Iggy Pop tijdens zijn bezoek aan Bowie in LA waar stiekem een heel klein beetje drugs werd gebruikt. De TV at zijn vriendin op.
De titelsong introduceert The Thin White Duke, die weer is afgeleid van de hoofdrol die Bowie vervult in de film van Roeg, The Man Who Fell To Earth. De uiterlijke verschijning van Bowie in deze tijd weerspiegelt deze ook.
https://www.youtube.com/watch?v=bnEc91KRKrc
Punten : 308
Nom. : 12 x
Nr. 1 van : GrafGantz
RYM's #2 voor 1976
Art Rock
TVC 15.
. Geschreven naar aanleiding van een hallucinatie van Iggy Pop tijdens zijn bezoek aan Bowie in LA waar stiekem een heel klein beetje drugs werd gebruikt. De TV at zijn vriendin op. De titelsong introduceert The Thin White Duke, die weer is afgeleid van de hoofdrol die Bowie vervult in de film van Roeg, The Man Who Fell To Earth. De uiterlijke verschijning van Bowie in deze tijd weerspiegelt deze ook.
0
geplaatst: 1 juli 2019, 20:33 uur
Ondanks zaaf zijn 'aanklacht' tegen deze singleversie (die ik begrijp) heb ik hem toch maar opgenomen. De albumversie daarbij wel stiekem in mijn achterhoofd houdend.
2. David Bowie - Station to Station / TVC 15
2. David Bowie - Station to Station / TVC 15
1
geplaatst: 1 juli 2019, 20:34 uur
Fleetwood Mac hier op 6. Heb lang niet zoveel met de band gehad, maar sinds ik ben gevallen voor de stem van Stevie Nicks scoren veel nummers waar zij op zingt wel hoog. Dit vind ik een van de mooiste.
Van Bowie had ik de single waarop TVC 15 de a-kant was. Eigenlijk vind ik het niet kunnen dat uitgerekend van een song met als titel Station to Station het begin en einde is afgeknipt.
Van Bowie had ik de single waarop TVC 15 de a-kant was. Eigenlijk vind ik het niet kunnen dat uitgerekend van een song met als titel Station to Station het begin en einde is afgeknipt.
0
geplaatst: 1 juli 2019, 20:40 uur
herman schreef:
Eigenlijk vind ik het niet kunnen dat uitgerekend van een song met als titel Station to Station het begin en einde is afgeknipt.
Eigenlijk vind ik het niet kunnen dat uitgerekend van een song met als titel Station to Station het begin en einde is afgeknipt.
Hadden ze de single eigenlijk Station moeten noemen

0
geplaatst: 1 juli 2019, 20:41 uur
Ik heb me eerder deze week al bij zaafmans verexcuseerd. Ben normaal altijd erg scherp op verknipte singleversies, maar voor het beste nummer van een van m'n favoriete albums aller tijden kon ik niet anders dan een uitzondering maken. Ik heb hem dus op 1 met de albumversie in gedachten 
1. David Bowie - Station to Station
6. Fleetwood Mac - Rhiannon (Will You Ever Win)
7. Blondie - X Offender
10. ABBA - Dancing Queen
20. Stevie Wonder - I Wish

1. David Bowie - Station to Station
6. Fleetwood Mac - Rhiannon (Will You Ever Win)
7. Blondie - X Offender
10. ABBA - Dancing Queen
20. Stevie Wonder - I Wish
1
geplaatst: 1 juli 2019, 20:42 uur
Bij mij op 8.
1. Flamin' Groovies - Shake Some Action / Teenage Confidential (1976)
5. Patti Smith - Pissing in a River / Ask the Angels (1976)
8. David Bowie - Station to Station / TVC 15 (1976)
12. The Damned - New Rose / Help (1976)
14. ABBA - Dancing Queen / That's Me (1976)
1. Flamin' Groovies - Shake Some Action / Teenage Confidential (1976)
5. Patti Smith - Pissing in a River / Ask the Angels (1976)
8. David Bowie - Station to Station / TVC 15 (1976)
12. The Damned - New Rose / Help (1976)
14. ABBA - Dancing Queen / That's Me (1976)
1
geplaatst: 1 juli 2019, 20:49 uur
De hele station to station was op een 3e plaats gekomen, maar deze single editie heb ik niet .
0
geplaatst: 1 juli 2019, 20:52 uur
Rudi S schreef:
De hele station to station was op een 3e plaats gekomen, maar deze single editie heb ik niet .
Ik bewonder je moed.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.