Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 30 maart 2019, 18:07 uur
Daar kan ik mij dan weer niet in vinden. Van 1980-1984/5 heb je veel goede singles. Ik kocht ze ook in die tijd (1978-1984 ruwweg). En het is inderdaad een kwestie van smaak.
0
geplaatst: 30 maart 2019, 18:17 uur
Ik denk dat elk jaar wel meer dan voldoende goede singles heeft. Daarom jammer dat sommige jaren samen worden getrokken. Zeker als je het in 1 week moet zien rond te krijgen 

0
geplaatst: 30 maart 2019, 18:24 uur
Vergeten jullie deze gekke dame niet in je lijstje op te nemen?
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8f/Patsy_Cline_II.jpg/220px-Patsy_Cline_II.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8f/Patsy_Cline_II.jpg/220px-Patsy_Cline_II.jpg
0
zaaf
geplaatst: 30 maart 2019, 18:28 uur
johan de witt schreef:
Ik denk dat elk jaar wel meer dan voldoende goede singles heeft. Daarom jammer dat sommige jaren samen worden getrokken. Zeker als je het in 1 week moet zien rond te krijgen
mopperjohanIk denk dat elk jaar wel meer dan voldoende goede singles heeft. Daarom jammer dat sommige jaren samen worden getrokken. Zeker als je het in 1 week moet zien rond te krijgen
1
geplaatst: 30 maart 2019, 18:40 uur
1962-'64 vind ik ook wel overdreven samengetrokken. Dan zijn er tientallen goede singles per jaar. Sommige heel goede dingen zullen het dus niet halen. Komkommerjaren zijn er volgens mij niet; wel jaren waarin de verkeerde dingen populair zijn. Na 2005 zal waarschijnlijk het probleem ontstaan dat veel favorieten niet op single verschenen zijn, maar dat zie ik dan wel.
0
geplaatst: 31 maart 2019, 20:38 uur
Komkommerjaren zijn er inderdaad niet, maar wel een verschuiving van stijlen.
De jaren 50 met hun overdaad aan blues waren een beproeving voor mij. Ik ben opgelucht dat we bij de 60s zijn beland, al zijn voor mij de topjaren voor singles de 70s en 80s. De top 40 stond tot halverwege de jaren 80 bomvol kwaliteit, zo rond 1987 keerde het (o.a. door Stock, Aitkin & Waterman) ...
De jaren 50 met hun overdaad aan blues waren een beproeving voor mij. Ik ben opgelucht dat we bij de 60s zijn beland, al zijn voor mij de topjaren voor singles de 70s en 80s. De top 40 stond tot halverwege de jaren 80 bomvol kwaliteit, zo rond 1987 keerde het (o.a. door Stock, Aitkin & Waterman) ...
0
geplaatst: 31 maart 2019, 20:49 uur
Voor mij zijn de topjaren toch de periode waarin we nu zitten, zeg 63-69 en dan een poosje niks tot 1977-78 en dan 82-95 al is er al halverwege die laatste periode wel een schifting van Nederlandse top 40 naar Britse indie charts en ook nog wel UK top 40.
2
zaaf
geplaatst: 31 maart 2019, 21:07 uur
We hebben nog wat vers bloed opgedaan! Dus ondanks het gemis van 3 deelnemers tikken we nu de 25 lijsten aan.
Die gaven 199 singles en 17 van de lijsten lieten onze nr 1 zien. Die pakte daarmee 430 punten!
Die gaven 199 singles en 17 van de lijsten lieten onze nr 1 zien. Die pakte daarmee 430 punten!
0
geplaatst: 31 maart 2019, 22:12 uur
nico1616 schreef:
De top 40 stond tot halverwege de jaren 80 bomvol kwaliteit, zo rond 1987 keerde het (o.a. door Stock, Aitkin & Waterman) ...
De top 40 stond tot halverwege de jaren 80 bomvol kwaliteit, zo rond 1987 keerde het (o.a. door Stock, Aitkin & Waterman) ...
Gelukkig mag je ook singles kiezen die niet de Top 40 gehaald hebben
0
geplaatst: 31 maart 2019, 22:40 uur
Ja, Pixies, Cure, Smiths, Chills, Prefab Sprout, Sugarcubes, R.E.M., Stone Roses (en dan niet Fool's gold), is er een betere periode geweest dan eind jaren '80?
1
geplaatst: 31 maart 2019, 22:56 uur
Jahoor, begin-mid 90s.... madchester, shoegaze, britpop, collegerock, indie/alt.rock, triphop, grunge... nog een beetje goede dance en dan ook nog bands die alles bij elkaar gooien en er wat nieuws van maakten.
0
geplaatst: 31 maart 2019, 23:29 uur
ranja schreef:
Jahoor, begin-mid 90s.... madchester, shoegaze, britpop, collegerock, indie/alt.rock, triphop, grunge... nog een beetje goede dance en dan ook nog bands die alles bij elkaar gooien en er wat nieuws van maakten.
Ja, in die genres had je goede bands (en dus ook goede singles). Daarentegen waren al de door mij genoemde bands ruim voorbij hun hoogtepunt...
0
geplaatst: 31 maart 2019, 23:47 uur
Nou, je noemt Sonic Youth niet eens en die bleef nog wel even goede muziek maken. Stone Roses misschien niet maar Charlatans en Inspiral Carpets wel. Voor Sugarcubes kregen we Björk terug. Dus dat valt m.i. nogal mee.
0
zaaf
geplaatst: 1 april 2019, 07:00 uur
20. Ray Charles - Hit the Road Jack (1961)
http://images.45cat.com/ray-charles-and-his-orchestra-hit-the-road-jack-1961-23-s.jpg
Punten : 109
Nom. : 6x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #10 voor 1961
Soul, Rhythm & Blues
Een platgetreden pad, haha. Maar Ray kan wel een potje breken bij mij, dus toch leuk dat ie er weer bij staat.
Ray Charles - Hit the Road Jack (1961)
19. Everly Brothers - Cathy's Clown (1960)
http://images.45worlds.com/s/78/everly-brothers-cathys-clown-warner-bros-78-s.jpg
Punten : 113
RYM's #11 voor 1960
Close Harmony, Brill Building, Rock & Roll, Pop
Ha gelukkig, ze hebben ondanks de verdeelde stemmen (nou ja, ik bedoel 7 genomineerde singles) toch nog de top 20 gehaald. De samenzang op dit nummer was een leerschool voor Lennon en McCartney, wat op Please Please Me terug te horen is.
Everly Brothers - Cathy's Clown (1960)
http://images.45cat.com/ray-charles-and-his-orchestra-hit-the-road-jack-1961-23-s.jpg
Punten : 109
RYM's #10 voor 1961
Soul, Rhythm & Blues
Een platgetreden pad, haha. Maar Ray kan wel een potje breken bij mij, dus toch leuk dat ie er weer bij staat.
Ray Charles - Hit the Road Jack (1961)
19. Everly Brothers - Cathy's Clown (1960)
http://images.45worlds.com/s/78/everly-brothers-cathys-clown-warner-bros-78-s.jpg
Punten : 113
RYM's #11 voor 1960
Close Harmony, Brill Building, Rock & Roll, Pop
Ha gelukkig, ze hebben ondanks de verdeelde stemmen (nou ja, ik bedoel 7 genomineerde singles) toch nog de top 20 gehaald. De samenzang op dit nummer was een leerschool voor Lennon en McCartney, wat op Please Please Me terug te horen is.
Everly Brothers - Cathy's Clown (1960)
0
geplaatst: 1 april 2019, 08:12 uur
Hm dat tekstje belooft weinig goeds voor de andere Everlys... dit was bij mij hun op 1 na hoogste notering dit trio jaren.
0
geplaatst: 1 april 2019, 09:21 uur
Ik had geen Everly Brothers, maar wel 2 andere singles van Ray Charles. Dus hopelijk komt die nog terug. Al is Hit the road jack wel een leuk nummertje van hem.
0
geplaatst: 1 april 2019, 10:02 uur
Ik had (als enige artiest) Everyly Brothers twee keer in mijn lijstje. Ze konden mijn punten voor Cathy's Clown goed gebruiken.
1
geplaatst: 1 april 2019, 10:09 uur
Heb een andere van de broeders in m'n lijst, maar nu ik deze zo eens voor me uit zit te neuriën bedenk ik me dat ik deze misschien toch ook wel mee had moeten nemen.
0
zaaf
geplaatst: 1 april 2019, 11:07 uur
18. Elvis Presley - (Marie's the Name) His Latest Flame / Little Sister (1961)
http://images.45cat.com/elvis-presley-little-sister-rca-10-s.jpg
Punten : 136
Nr. 1 van : J.J. Wever
RYM's #8 voor 1961
Rock & Roll
Deze Bo Diddley beat was een dubbele A-kant in de States (met Little Sister dus). Een kwetsbare Elvis delivery. Ook Little Sister heeft erg duidelijke referenties, naar een song die een stukkie lager in de top 50 staat: Shakin' All Over. Wel lekker toch...
Elvis Presley - (Marie's the Name) His Latest Flame / Little Sister (1961)
17. Isley Brothers - Shout (1959)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/a/aa/Shout_by_The_Isley_Brothers_US_vinyl.jpg/220px-Shout_by_The_Isley_Brothers_US_vinyl.jpg
Punten : 140
Nom. : 8x
RYM's #7 voor 1959
Rhythm & Blues, Rock & Roll
Prima opzwepend origineel. The Trammps versie vond ik altijd erg lekker, maar deze topt m eigenlijk wel. Geschreven als reactie op Lonely Teardrops (Jackie Wilson).
Isley Brothers - Shout (1959)
http://images.45cat.com/elvis-presley-little-sister-rca-10-s.jpg
Punten : 136
Nr. 1 van : J.J. Wever
RYM's #8 voor 1961
Rock & Roll
Deze Bo Diddley beat was een dubbele A-kant in de States (met Little Sister dus). Een kwetsbare Elvis delivery. Ook Little Sister heeft erg duidelijke referenties, naar een song die een stukkie lager in de top 50 staat: Shakin' All Over. Wel lekker toch...
Elvis Presley - (Marie's the Name) His Latest Flame / Little Sister (1961)
17. Isley Brothers - Shout (1959)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/a/aa/Shout_by_The_Isley_Brothers_US_vinyl.jpg/220px-Shout_by_The_Isley_Brothers_US_vinyl.jpg
Punten : 140
Nom. : 8x
RYM's #7 voor 1959
Rhythm & Blues, Rock & Roll
Prima opzwepend origineel. The Trammps versie vond ik altijd erg lekker, maar deze topt m eigenlijk wel. Geschreven als reactie op Lonely Teardrops (Jackie Wilson).
Isley Brothers - Shout (1959)
0
zaaf
geplaatst: 1 april 2019, 11:44 uur
Even een opmerking van huishoudelijke aard: morgen heb ik een vrij druk bezette dag.
Dus zal ik de top 20 voor een groot deel vandaag uitrollen, ws tot 5 of 4... (positie)
Dus zal ik de top 20 voor een groot deel vandaag uitrollen, ws tot 5 of 4... (positie)
0
geplaatst: 1 april 2019, 11:46 uur
Heb er 2 van Elvis, maar deze dus niet. Ook een fijne van de Isley Brothers, was een van m'n laatste afvallers dus ergens rond 21-25 bij mij.
0
geplaatst: 1 april 2019, 11:49 uur
Van deze had ik alleen Ray Charles, op 13. Wellicht een platgetreden pad, maar ik vind het toch wel een erg leuk nummer. Net als de antwoordsong Come Back Jack van Nina Simone, al haalde die het bij mij niet.
Bij die van Elvis moet ik wel even mijn geheugen opfrissen.
Bij die van Elvis moet ik wel even mijn geheugen opfrissen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 1 april 2019, 11:52 uur
4 artiesten zijn genoemd, stonden alle 4 niet in mijn lijst 

0
geplaatst: 1 april 2019, 11:53 uur
Shout had ik niet.
Elvis bij mij op 5. Ook leuk door The Smiths gecoverd.
Elvis bij mij op 5. Ook leuk door The Smiths gecoverd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.