MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
De 2 Smithjes staan bij mij tussen de 20 en 30
Een andere staat wel in mijn top 20, maar die komt ws niet meer, want promo...
Talk Talk bij mij op 16!

Talk Talk bij mij ook op 8.

Op 5 hier. En heb er nog eentje hoger, maar die komt morgen vast aan bod.

ranja schreef:
Ik heb heel weinig verschil in deze 3 singles, staan allemaal ergens tussen 25 en 50 denk ik.
Misschien Heaven Knows toch het hoogst dan.

Ja, had ik eerst ook. Had ze eerst op 12, 13, 14 ofzo. Na een paar keer extra draaien kwamen er toch wel wat meer verschillen.

TT ❤️

Gisteren 0 uit 13. Alle calamiteiten zijn geweest; vandaag de catastrofe? Ik voorspel regen en hoop op de boten van de heiligen en een band, die een walsje speelt.

3x The Smiths vlak achter elkaar. Wat een leuke en vooral gevarieerde lijst is dit toch geworden. 1984 ten voeten uit.

Van Talk Talk heb ik een ander nummer op 8. Such a shame dat die het door die liedjes hiervoor niet gehaald heeft. It's My Life heb ik op 26.

jordidj1 schreef:
(quote)

Ga er wel vanuit dat Oldfield en de nummer 1 van ForWhomThePeteTolls nog voorbijkomt ❤️

Als mijn #1 voorbij komt hoor ik bij het gepeupel, wat ik in dat geval prima vind

west schreef:
3x The Smiths vlak achter elkaar. Wat een leuke en vooral gevarieerde lijst is dit toch geworden.

Het lijkt de MuMe-ladder wel.

Leuke Smiths-singles, maar geen van allen top twintig waardig. IMHO

jordidj1 schreef:
Leuke Smiths-singles, maar geen van allen top twintig waardig. IMHO

Volgend jaar precies hetzelfde vrees ik.

west schreef:
(quote)

Volgend jaar precies hetzelfde vrees ik.

We kunnen het dan tenminste tackelen met drie keer The Cure ???

En Andre van Duin heeft ook weer een ontzettend leuk liedje.

Zojuist commentaar van Harry Nak: Nou, ontzettend?

jordidj1 schreef:
(quote)

We kunnen het dan tenminste tackelen met drie keer The Cure ???

Ik dacht eerder aan drie keer Prince.

Justus18 schreef:
en een band, die een walsje speelt.

He, die heb ik ook een uit Ierland op 5, maar die verwacht ik eigenlijk niet in de top 50.

zaaf
7. Prince - When Doves Cry / 17 Days
https://www.youtube.com/watch?v=f1jNIjustsM

Punten : 332
Nom. : 14 x
Nr. 1 van : west, ArthurDZ, Rudi S

RYM's #1 voor 1984
Synthpop, Pop Rock, Film Soundtrack

Geschreven op verzoek van de regisseur van Purple Rain, het moest over een affaire gaan en tevens over de huwelijksperikelen van zijn ouders. Dat lukte hem wonderwel en aangezien de band al vertrokken was - de rest van het album was klaar - deed Prince een solootje, zoals hij dat vroeger wel vaker deed. Er was oorspronkelijk wel een baslijn, maar die liet hij weg om het niet te conventioneel te laten klinken...
Prachtsong!

Kiek es oan

0 op 14. Ik ben duidelijk alternatief.

Film Pegasus schreef:
0 op 14. Ik ben duidelijk alternatief.
Nee joh, dan gaan ze zeggen dat je helemaal geen smaak hebt en/of stronteigenwijs bent. Je moet er gewoon eentje op plek 20 zetten (liefst op kracht van de B-kant) en als je dan voor de rest stronteigenwijs bent, dan mag je jezelf alternatief noemen.

20. The Smiths - Heaven Knows I'm Miserable Now / Suffer Little Children

Deze op 20 jij bent waarschijnlijk erg alternatief

I rest my case

west schreef:

Van Talk Talk heb ik een ander nummer op 8. Such a shame dat die het door die liedjes hiervoor niet gehaald heeft.

Dat lijkt me een wat vroege aanname

When Doves Cry was het eerste nummer dat ik van Prince hoorde - ooit - en vond het wel ok, het zou nog even duren voor ik echt liefhebber werd. Dit nummer staat nu ook niet heel hoog in m'n favoriete Prince songs en ook niet in m'n top 20 van dit jaar.

Geen TT of Prince.

Blijft bij 4 op 14.

1984 is natuurlijk het jaar van Prince en The Smiths, kijk gewoon naar de singles top 5 van RYM. Die laatste hebben hun 3 noteringen in onze top 20 al, bij Prince zal het bij When Doves Cry blijven, vrees ik. Een van de beste singles ooit gemaakt uit mijn allerfavorietste album ooit.
Bij mij op 2, enkel overtroffen door zichzelf...

Dat titelnummer komt echt nog wel.
Verder verwacht ik de nummers 2, 15, 22 en 23 van RYM ook nog.

Ik kijk vandaag niet naar RYM en laat mij volledig verrassen door de spelleider. Oh, ja ik heb niet op Prince en The Smiths gestemd (omdat ik wist dat jullie dat wel zouden doen). Dat Up on the Catwalk de top 20 nu gehaald heeft doet mij veel plezier: wat hou ik van dat bombastisch nummer.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:12 uur

geplaatst: vandaag om 01:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.