menu

Muziek / Muziekgames / Pre-Historic Meter; De Jaren 1916 t/m 1949

zoeken in:
avatar van remcodulac
Marzipaintree schreef:
Ik vermoed dat Remco steeds moet bijkomen van die inzendingen van Kees-Jan.
Dus dan ga ik er maar weer tussen zitten.
Ja, dan zie ik de bijdrage van Kees-Jan en dan denk ik eerst "dan zal ik maar snel een nieuwe plaatsen", dan "maar dat is ook niet aardig" en vervolgens vergeet ik het helemaal.

Ik zal deze tot het weekend laten staan
Evergreen maar wel een klein beetje beu geraakt. Of spreek ik mezelf dan tegen?
Anyway: 6,5



avatar van wibro
Wat schreef ik over die film en ik heb het dan over The Wizard of Oz (1939) uiteraard.

Die zit dus best wel mooi in elkaar, maar ik kan er nu toch niet meer die waardering voor hebben die ik lange tijd geleden voor deze film had. En dat ligt gewoon aan Judy Garland, die bij mij nu overkomt als een vreselijk aanstellerig personage. Helaas... maar niettemin alle lof voor haar drie begeleiders, de bange leeuw, de blikke man en de vogelverschrikker. Die deden het perfect en dat kan ook van de heks gezegd worden. De soundtrack vind ik ook nu nog steeds goed voor een musical van zo'n 70 jaar geleden, maar de irritante hoofdrolspeelster - ik zeg het nog maar eens - vind ik een smet op deze verder uitstekende film.

Niet al te positief over Judy Garland dus en over de song: tja, het kan er mee door.

6,2


avatar van remcodulac
Hm, ik had niet gezegd tot welk weekend, hè?

Judy komt tot een gemiddelde van 8,0333 over 12 stemmen. Voorwaar niet slecht.

Voor de volgende bijdrage grijp ik even terug naar de Prehistorische ladders van weleer. Bij mijn oriëntatie voor nominaties was ik eens uitgekomen bij Lee Morse met het nummer Moanin' Low en dat deed het verrassend goed in de ladders. Dus lijkt het me wel leuk om Miss Lee Morse hier ook een kans te geven. Ze was destijds bekend om haar beetje jodelend zingen, dus dat is ook leuk voor Kees-Jan. Al komt het in het volgende nummer niet heel erg naar voren. En nee, dat is niet Moanin' Low, want die wil ik voor later bewaren. Bovendien nomineerde sokra (waarom stemt die eigenlijk niet mee?!) het jaar daarop een ander nummer van Lee, dat wel zo mooi aansluit bij het vorige van Judy.




Lee Morse - If You Want The Rainbow (You Must Have The Rain) (1928)



avatar van Kees-Jan
Lee Morse - If You Want The Rainbow (You Must Have The Rain) : 7,5

Uit welk jaar is dit nummer, remcodulac? Leuke ontdekking (had niet gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen over een nummer dat jij plaatst )!

avatar van remcodulac
Kees-Jan schreef:
Lee Morse - If You Want The Rainbow (You Must Have The Rain) : 7,5

Uit welk jaar is dit nummer, remcodulac? Leuke ontdekking (had niet gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen over een nummer dat jij plaatst )!
O ja, dat was wat ik vergat. Ik wist dat er iets was, maar ik bleef er maar suf naar kijken zonder het te zien. 1928, heb ik ge-edit.

Ik heb het even gecheckt en je hebt er in de 2017-editie van de Prehistorische ladder nog wel eens een puntje aan gegeven Maar leuk dat je het nummer nu herontdekt hebt

avatar van Kees-Jan
Heeft dit nummer meegedaan in de prehistorische ladder?
Ik kan het me inderdaad niet meer herinneren
Maar ja, net 50 geworden, hè, dan gaat dat geheugen met sprongen achteruit.
(Ahem, ik zie nu dat blijkbaar het lezen ook achteruit gaat, want je schrijft het gewoon in je stukje hierboven)









avatar van remcodulac
Als Marzipaintree even voorgedrongen heeft, betekent dat dat wibro nu aan de beurt is?

avatar van wibro
Uit 1949 het volgende nummer van Wynonie Harris


Wynonie Harris - Grandma Plays the Numbers (1949)

avatar van Kees-Jan
Wynonie Harris - Grandma Plays the Numbers (1949) : 7







avatar van Marzipaintree
wibro schreef:
Wat schreef ik over die film en ik heb het dan over The Wizard of Oz (1939) uiteraard.

Die zit dus best wel mooi in elkaar, maar ik kan er nu toch niet meer die waardering voor hebben die ik lange tijd geleden voor deze film had. En dat ligt gewoon aan Judy Garland, die bij mij nu overkomt als een vreselijk aanstellerig personage. Helaas... maar niettemin alle lof voor haar drie begeleiders, de bange leeuw, de blikke man en de vogelverschrikker. Die deden het perfect en dat kan ook van de heks gezegd worden. De soundtrack vind ik ook nu nog steeds goed voor een musical van zo'n 70 jaar geleden, maar de irritante hoofdrolspeelster - ik zeg het nog maar eens - vind ik een smet op deze verder uitstekende film.

Niet al te positief over Judy Garland dus en over de song: tja, het kan er mee door.

6,2
Je hebt niet altijd zwak voor jonge meisjes, blijkbaar.

Heb je die film over die irritante Garland met Renée Zellweger als Judy ook al gezien?

avatar van Marzipaintree
remcodulac schreef:
Lee Morse - If You Want The Rainbow (You Must Have The Rain) (1928)
Daar waren aardig wat uitvoeringen van in 1928. En die waren best wel veelkleurig.
Dit was geloof ik, de meest originele uitvoering, die van Lou Gold.

En deze van Annette Hanshaw die ken ik dan weer het beste.

De uitvoering van Lee:
7

Gast
geplaatst: vandaag om 18:41 uur

geplaatst: vandaag om 18:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.