menu

Muziek / Muziekgames / Pre-Historic Meter; De Jaren 1916 t/m 1949

zoeken in:
avatar van nelis
6,7

avatar van Shaky
6,3





avatar van Kees-Jan
Komt er nog een volgend nummer, wibro?

avatar van wibro
Het probleem is dat er weinig animo hiervoor is en ik achteraf er toch te weinig van weet. Dat is gebleken toen ik het eindklassement zag van de Singles top 20 per jaar <1951

Hoewel ik het volgende nummer wel de moeite waard vind om te plaatsen:


Johnny Preston & His Prestonians - Rock this Joint (1949)


avatar van zaaf
wibro schreef:
Het probleem is dat er weinig animo hiervoor is
Wim, dit is bij uitstek een topic voor fijnproevers. En per nummer meer dan 10 stemmen is echt niet gek hoor. Vind ik persoonlijk althans. En er zijn nog veel nummers uit deze tijd (welke niet eigenlijk) waarvan ik benieuwd ben wat mijn genoten er van vinden bij aandachtige beluistering.

avatar van wibro
8,2






avatar van Rudi S
7,5



avatar van Kees-Jan
wibro schreef:
Het probleem is dat er weinig animo hiervoor is en ik achteraf er toch te weinig van weet. Dat is gebleken toen ik het eindklassement zag van de Singles top 20 per jaar <1951

Ik wil anders wel samen met je deze meter gaan onderhouden. Ik ken nog vele pareltjes uit deze periode. Geen idee alleen of ze ook goed gescoord hebben in de hitlijsten (ik weet niet of je dat een eis vindt).
Ik kan je ook een lijstje sturen met nummers als je liever de meter in je eigen hand houdt.

Grootste nadeel van mijn muziekkeuzes is dat deze niet zo breed is, waardoor bepaalde muziekstromingen onderbelicht blijven en dat vind ik eigenlijk jammer in een meter als deze.

avatar van nelis
7,5


avatar van remcodulac
Kees-Jan schreef:
(quote)

Ik wil anders wel samen met je deze meter gaan onderhouden. Ik ken nog vele pareltjes uit deze periode. Geen idee alleen of ze ook goed gescoord hebben in de hitlijsten (ik weet niet of je dat een eis vindt).
Ik kan je ook een lijstje sturen met nummers als je liever de meter in je eigen hand houdt.

Grootste nadeel van mijn muziekkeuzes is dat deze niet zo breed is, waardoor bepaalde muziekstromingen onderbelicht blijven en dat vind ik eigenlijk jammer in een meter als deze.
Maar dan rouleren we toch gewoon?

avatar van wibro
Lijkt me een goed idee. het volgende nummer wordt geplaatst door Kees-Jan, dan volgt Remodulac en vervolgens ik weer.

avatar van Kees-Jan
Ha, leuk! Met remcodulac erbij als mooie tegenpool van mijn muziekkeuzes moet het lukken om hier een gevarieerd veel-gangen diner voor te schotelen voor de fijneproevers op MusicMeter.

avatar van Kees-Jan
Na vier nummers is dit de tussenstand:

1 Nat 'King' Cole - Nature Boy (1948) 7,7364 (11 stemmen)
2 Johnny Preston & His Prestonians - Rock This Joint (1949) 7,6583 (12 stemmen)
3 Fats Domino - The Fat Man (1949) 7,6077 (13 stemmen)
4 Artie Shaw - Frenesi (1940) 6,9700 (10 stemmen)

avatar van Kees-Jan
Mijn eerste bijdrage aan deze meter wordt de eerste opname van de eerste (?) commerciële country sterren:


The Carter Family - Burry Me Under the Weeping Willow Tree
Opgenomen op 1 augustus 1927.

Er bestaan zelfs echte live beelden van de opnamesessie van dit nummer.

avatar van wibro
7,1

Toch niet slecht voor een opname uit 1927, hoewel country nog steeds niet hoog staat op mijn MusicMeter ladder.

avatar van Shaky
Kees-Jan schreef:
Er bestaan zelfs echte live beelden van de opnamesessie van dit nummer.

nét echt die beelden


5,5

Gast
geplaatst: vandaag om 16:32 uur

geplaatst: vandaag om 16:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.