Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song (per jaar)
zoeken in:
0
geplaatst: 19 mei 2021, 07:50 uur
1
geplaatst: 19 mei 2021, 11:42 uur
4-5
Zojuist geluisterd naar Witchfynde en Scorpions doet me nog even terugkomen op de vraag wat wel of geen metal is.
Ik vind - over het algemeen gesproken - dat in deze periode waarin we verzeild geraakt zijn, de beginjaren 80 dus, het gehalte van veel uitgebracht materiaal niet duidelijk te classificeren valt onder (Heavy) Metal.
Het viel me al op door het luisteren van de nominaties van de afgelopen tijd, waarin voor mijn gevoel meer sprake is van rock en hardrock dan van pure metal (ook Rush valt zeker onder rock, Johnny Marr
).
Voor mij maakt het niet uit, ik vind de muziek uit deze periode best prettig om naar te luisteren en heb zodoende al heel wat aardige liedjes gehoord.
Omdat ik verder geen echte kenner ben van alle Metalperiodes ook niet van de subgenres zoals Trashmetal Death en Doommetal en wat al niet meer, vroeg ik me af of jullie dat gevoel ook hebben?
Zojuist geluisterd naar Witchfynde en Scorpions doet me nog even terugkomen op de vraag wat wel of geen metal is.
Ik vind - over het algemeen gesproken - dat in deze periode waarin we verzeild geraakt zijn, de beginjaren 80 dus, het gehalte van veel uitgebracht materiaal niet duidelijk te classificeren valt onder (Heavy) Metal.
Het viel me al op door het luisteren van de nominaties van de afgelopen tijd, waarin voor mijn gevoel meer sprake is van rock en hardrock dan van pure metal (ook Rush valt zeker onder rock, Johnny Marr
). Voor mij maakt het niet uit, ik vind de muziek uit deze periode best prettig om naar te luisteren en heb zodoende al heel wat aardige liedjes gehoord.
Omdat ik verder geen echte kenner ben van alle Metalperiodes ook niet van de subgenres zoals Trashmetal Death en Doommetal en wat al niet meer, vroeg ik me af of jullie dat gevoel ook hebben?
1
geplaatst: 19 mei 2021, 11:55 uur
Ach Jacoto hier is het nu ook weer niet zo streng, als je echt onzin nomineert komt zo'n nummer meestal ook niet ver.
In de jaren '70 had je hard rock ( beton , heavy metal) maar vanaf de jaren '80 werd het allemaal wat heftiger waardoor het genre met terugwerkende krachten een herwaardering kreeg.
In onderstaand topic mag je nominatie enkel meedoen als het album hier op musicmeter ook het label metal heeft.
Metal album van het jaar
1
geplaatst: 19 mei 2021, 13:40 uur
Als het alleen metal had mogen zijn hadden we dit jaar wel met de helft mogen inkorten. En verder dacht ik niet dat Lemmy zijn muziek als metal beschouwde, dat was rock and roll (rock, heavy rock volgens wijlen Phil Taylor). Vind dit één van de betere jaargangen al ben ik wel geneigd op meer heavy songs te stemmen.
0
geplaatst: 19 mei 2021, 13:50 uur
0
geplaatst: 19 mei 2021, 16:45 uur
4-2
Nou, als meneer Brian Johnson begint te zingen ben ik al gevlucht naar Angel Witch. Makkelijke keuze.
Nou, als meneer Brian Johnson begint te zingen ben ik al gevlucht naar Angel Witch. Makkelijke keuze.
0
geplaatst: 19 mei 2021, 17:31 uur
Don Cappuccino schreef:
Om een eerlijke keuze te maken moet je wel een nummer helemaal uitzitten

0
geplaatst: 19 mei 2021, 19:04 uur
Kwartfinales (tot de 7, 2 verschil)
1. Angel Witch - Angel Witch vs. Black Sabbath - Children of the Sea
2. Black Sabbath - Heaven and Hell vs. Rush - Jacob's Ladder
3. Motörhead - Ace of Spades vs. Iron Maiden - Prowler
4. Scorpions - The Zoo vs. AC/DC - Hells Bells
2. Black Sabbath - Heaven and Hell vs. Rush - Jacob's Ladder
3. Motörhead - Ace of Spades vs. Iron Maiden - Prowler
4. Scorpions - The Zoo vs. AC/DC - Hells Bells
1
geplaatst: 19 mei 2021, 19:11 uur
Heel zachtjes nog op de achtergrond terwijl ik naar Angel Witch aan het luisteren was.

2
geplaatst: 19 mei 2021, 19:49 uur
Jacoto schreef:
1980 is gewoon year zero voor metal. Natuurlijk kan er beargumenteerd worden dat Black Sabbath er al in 1970 mee startte, maar het jaar dat echt metal op gang kwam was 1980. Voor 1980 zou nagenoeg alles een grensgeval zijn. Ook zijn er veel tracks uit die tijd die we nu onder hardrock zouden plaatsen, maar toen waarschijnlijk (heavy) metal waren.
Daarom ben ik ook niet-metal gaan nomineren van dit jaar, aangezien ik post-punkbands als Bauhaus en Killing Joke in die tijd misschien wel meer een metalen geluid vond hebben dan de ''metal''-bands en de Amerikaanse punk/hardcore (X en Dead Kennedys) was net zo fel.
Het jaar daarna (1981) komt er al meer hardere metal en komt bijvoorbeeld Welcome to Hell van Venom uit. Dat is toch wel het startschot voor de meer extreme kant van het metalspectrum.
0
geplaatst: 19 mei 2021, 20:32 uur
Die andere Sabbath had het wellicht gehaald, maar nu gaat mijn stem naar Angel Witch.
1-0
Die andere Sabbath had het wellicht gehaald, maar nu gaat mijn stem naar Angel Witch.
1-0
0
geplaatst: 19 mei 2021, 21:04 uur
Het is mij nog nooit gelukt om genoeg te krijgen van Children of the Sea.
1-1
1-1
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.