MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song (per jaar)

zoeken in:
Mssr Renard
4-3

DjFrankie (moderator)
4-4

Death gaat, op de valreep, toch door. Bye bye Genes mighty drums en Rons pijnlijke teksten!

3. Suffocation - Liege of Inveracity vs. Soundgarden - Outshined

Battle tussen extreme uitersten. Punt voor de beste rockzanger ever.
0-1

Soundgarden 0-2

Mssr Renard
punt voor mijn nominatie. In een rockbattle had Soundgarden zeker gescoord. Ik voel wel dat mijn nominatie sneuvelt.

1-2

Mssr Renard
Jammer van Dark Angel, maar deze Death is echt ijzersterk.

Instrumentaal is Outshined toch gewoon dik metal?

1-3

Moeilijke keuze deze. Allebei toptracks, net de voorkeur voor de brute licht technische deathmetal van Suffocation.

Outshined vind ik inderdaad nog wel binnen alternatieve metal passen, hetzelfde geldt voor Jesus Christ Pose.

2-3

4. Soundgarden - Jesus Christ Pose vs. Alice Cooper - Dangerous Tonight

1-0

Wat een fantastisch nummer is dit van Soundgarden.
Hele album is trouwens van zeer hoor niveau.
Daarna werd het een stuk minder imo.

Mssr Renard
Hier wint Soundgarden wel duidelijk. Goede groovy alt.metal. Dat mensen dit gemakshalve grunge noemden vind ik toch vreemd. Ik vind de stem van Alice Cooper niet goed, al is de glammetal van Hey Stoopid wel lekker.

2-0

3-0

Jesus Christ Pose is mijn favoriete Soundgarden-nummer. Vieze sludgy riff, ronduit meedogenloze stuwende drumpartij van Matt Cameron en Chris Cornell die hier à la Robert Plant helemaal los gaat.

Mssr Renard
erg lastige: techdeath met waanzinnige baspartijen, bijna progmetal vs southern metal, waar ik ook altijd voor ben te porren. Ondoenlijk al die gave stijlen die het tegen elkaar moeten opnemen. Nog geen zwak nummer gehoord vanavond.

0-2 dan toch voor de catchy riff en diversiteit

2-2

Voorliefde voor de jazzy death van Atheist!

#metoo: 3-2

0-1

Die moddervette riffs

1-3

Allebei gave nummers, ik krijg toch wel een grote glimlach op mijn gezicht van de jazzgrindgekte van Painkiller.

DjFrankie (moderator)
3-3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:41 uur

geplaatst: vandaag om 16:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.