Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song (per jaar)
zoeken in:
0
geplaatst: 11 december 2019, 18:32 uur
0
geplaatst: 12 december 2019, 19:46 uur
Ronde 1 (tot de 5, 1 verschil)
25. Judas Priest - The Sentinel vs. Sacred Rite - Revelation
26. Saxon - Crusader vs. Anthrax - Metal Thrashing Mad
27. Trouble - Psalm 9 vs. Twisted Sister - Burn In Hell
28. Slayer - Chemical Warfare vs. Destruction - Mad Butcher
29. Loudness - Milky way vs. Vow Wow - Break Down
30. Manowar - Bridge of Death vs. Metal Church - Beyond the Black
31. Exciter - Evil Sinner vs. Armored Saint - March Of The Saint
32. Manowar - Guyana (Cult Of The Damned) vs. Celtic Frost - Procreation (Of the Wicked)
25. Judas Priest - The Sentinel vs. Sacred Rite - Revelation
26. Saxon - Crusader vs. Anthrax - Metal Thrashing Mad
27. Trouble - Psalm 9 vs. Twisted Sister - Burn In Hell
28. Slayer - Chemical Warfare vs. Destruction - Mad Butcher
29. Loudness - Milky way vs. Vow Wow - Break Down
30. Manowar - Bridge of Death vs. Metal Church - Beyond the Black
31. Exciter - Evil Sinner vs. Armored Saint - March Of The Saint
32. Manowar - Guyana (Cult Of The Damned) vs. Celtic Frost - Procreation (Of the Wicked)
0
geplaatst: 12 december 2019, 19:46 uur
0
geplaatst: 12 december 2019, 19:55 uur
Leuke Hawaiiaanse band, sacred rite, tot ze aan vaste land gingen.
Maar the sentinel is onweerstaanbaar.
1-0
Maar the sentinel is onweerstaanbaar.
1-0
0
geplaatst: 12 december 2019, 20:12 uur
2-0
Wat mij betreft is 'The Sentinel' een van de beste en mooiste nummers die Priest ooit geschreven heeft. Kippenvel!
Wat mij betreft is 'The Sentinel' een van de beste en mooiste nummers die Priest ooit geschreven heeft. Kippenvel!
0
geplaatst: 12 december 2019, 23:07 uur
0
geplaatst: 12 december 2019, 23:14 uur
Naar het schijnt komt hier de muziestijlnaam " thrash" vandaan( van horen zeggen)
2-1
2-1
0
geplaatst: 13 december 2019, 05:36 uur
The term "thrash metal" was reportedly coined by journalist Malcolm Dome, who referred to Anthrax's "Metal Thrashing Mad" in the British music magazine Kerrang.
Top-battle, heb beide wel in huis. Anthrax komt in de regel nooit echt ver in deze games. Bij de bespreking van Saxon's Innocence Is No Excuse uit '85 schreef Metal Mike in Aardschok dat het album zeven punten meer kreeg dan het zwakke Crusader uit '84.

2-2
Top-battle, heb beide wel in huis. Anthrax komt in de regel nooit echt ver in deze games. Bij de bespreking van Saxon's Innocence Is No Excuse uit '85 schreef Metal Mike in Aardschok dat het album zeven punten meer kreeg dan het zwakke Crusader uit '84.

2-2
6
geplaatst: 13 december 2019, 12:51 uur
4-4
Aan 'Metal Thrashing Mad' heb ik heel goede herinneringen. Dit is de versie van het debuut album van Anthrax maar er is ook een andere versie. Namelijk die van de 'Armed and Dangerous' EP. Het is het vierde nummer op die EP en het werd live in de studio opgenomen. Deze versie wordt gezongen door Joey Belladonna, is beter geproduceerd en een stuk sneller.
Toen de band in 1985 naar Nederland kwam om het album 'Spreading the Disease' te promoten deed men ook Eindhoven aan, meer precies, het Dynamo Hard rock café. Charlie Benante and Scott Ian hadden wel zin in een sessie met locale muzikanten.
Henk Laars die een jaar later Elegy zou starten deed ook mee. Men ging er vanuit dat Joey gewoon de zang kon doen. Maar wat bleek? Hij had net het album ingezongen kende de teksten van het album nog niet uit het hoofd, bovendien kwam hij uit een heel andere scene. Hij was liefhebber van bands als Journey en dus niet bekend met het materiaal van Metallica bijvoorbeeld.
Voor ik het wist werd ik door vrienden op het podium geduwd want: 'jij kent alle teksten'. Dat was helemaal niet zo want bij het Metallica nummer 'Metal Militia' maakte ik er een compleet zooitje van. Maar dat mocht de pret niet drukken!! 'Seek and Destroy' en, inderdaad, 'Metal Thrashing Mad' gingen wel redelijk.
De beelden hebben nog op YouTube gestaan maar zijn op een gegeven moment op verzoek van de band verwijderd. Een onvergetelijke avond en dus is mijn connectie met het nummer onverbrekelijk.
Aan 'Metal Thrashing Mad' heb ik heel goede herinneringen. Dit is de versie van het debuut album van Anthrax maar er is ook een andere versie. Namelijk die van de 'Armed and Dangerous' EP. Het is het vierde nummer op die EP en het werd live in de studio opgenomen. Deze versie wordt gezongen door Joey Belladonna, is beter geproduceerd en een stuk sneller.
Toen de band in 1985 naar Nederland kwam om het album 'Spreading the Disease' te promoten deed men ook Eindhoven aan, meer precies, het Dynamo Hard rock café. Charlie Benante and Scott Ian hadden wel zin in een sessie met locale muzikanten.
Henk Laars die een jaar later Elegy zou starten deed ook mee. Men ging er vanuit dat Joey gewoon de zang kon doen. Maar wat bleek? Hij had net het album ingezongen kende de teksten van het album nog niet uit het hoofd, bovendien kwam hij uit een heel andere scene. Hij was liefhebber van bands als Journey en dus niet bekend met het materiaal van Metallica bijvoorbeeld.
Voor ik het wist werd ik door vrienden op het podium geduwd want: 'jij kent alle teksten'. Dat was helemaal niet zo want bij het Metallica nummer 'Metal Militia' maakte ik er een compleet zooitje van. Maar dat mocht de pret niet drukken!! 'Seek and Destroy' en, inderdaad, 'Metal Thrashing Mad' gingen wel redelijk.
De beelden hebben nog op YouTube gestaan maar zijn op een gegeven moment op verzoek van de band verwijderd. Een onvergetelijke avond en dus is mijn connectie met het nummer onverbrekelijk.
0
geplaatst: 13 december 2019, 15:19 uur
Het heeft een beetje een ‘opa vertelt’ gehalte dus ben ik blij dat er mensen zijn die het waarderen. ?
0
geplaatst: 13 december 2019, 15:45 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.