MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song (per jaar)

zoeken in:
Arbeidsdeskundige
1-1

2-3

2-4

3-5

Niet mijn finale.

4-5

4-6

5-6

aslan (crew)
5-7

En we hebben een winnaar!
De eer en eeuwige roem gaan dit keer naar Jacoto!

(...)
1983
1984 Judas Priest - The Sentinel
1985
1986 Metallica - Master of Puppets
1987
1988 Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son
1989
1990 Slayer - Seasons in the Abyss
1991
(...)
1995
1996 Opeth - Black Rose Immortal
1997
(...)
2004
2005 Moonsorrow - Pimeä
2006
(...)
2009
2010 Gallowbraid - Ashen Eidolon
2011
(...)
2015 My Dying Bride - And My Father Left Forever (from Feel the Misery)
2016
2017
2018 Redemption - Long Night's Journey Into Day
2019 Blood Incantation - The Giza Power Plant

Proficiat, Jacoto! Toch wel een verrassende winnaar, dit nummer. Benieuwd naar het volgende jaar.

Gefeliciteerd, My Dying Bride! Niet mijn persoonlijke favoriet, maar toch wel een erg sterk nummer.

Prima keuze Jacoto,gefeliciteerd en nu in spanning afwachten welk jaar er nu weer afgestoft wordt.

Dank voor de felicitaties en de eer met de eeuwige roem.
2015 zit er inmiddels op en ik moet zeggen met een winnaar die ik zelf ook niet had verwacht!
Op de pagina hiervoor las ik ergens dat 2015 de twijfelachtige eer kreeg een mager metal-jaar te zijn. En gelijk daaronder stond dan een bericht gepost dat het eigenlijk best wel meeviel. Zo zie je maar weer dat ook in zo’n muziekjaar onze muzieksmaken duidelijk uit elkaar liggen.
Zelf vond ik het geen verkeerd jaar, ik ben luisterend naar alle nominaties toch een paar aardige bands op het spoor gekomen, waaronder Amorphis, Tribulation, Symphony X en Avantarum om maar eens wat te noemen.
En natuurlijk niet te vergeten Leprous die altijd garant staat voor een eigenzinnig geluid.

Dan nog dit:
Met het zoeken naar kandidaten voor 2015 ben ik o.a. bij de Amerikaanse band Earthside terecht gekomen.
Earthside’s album uit 2015 stond al langere tijd op mijn to-do lijstje, vandaar dat deze jaargang een mooi moment was om daar eens werk van te maken. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het hele album A Dream in Static me niet helemaal meeviel totdat ik bij de laatste track aangeland was: Contemplation Of The Beautiful.
Dat was direct onomwonden mijn eerste keuze voor dit spel. Doordat ik er zelf helemaal van ondersteboven was, leek me dat zeker een kandidaat voor minstens de kwartfinale, maar zoals dat zo vaak gaat met de muziek in spelletjes kon deze stille wens van me niet voor een verrassing zorgen en was Earthside al in een van de eerste rondes gesneuveld.

Maar het kan verkeren…
En jullie horen me dan ook niet klagen, want Arcane en last but not least winnaar My Dying Bride hebben het, tegen mijn verwachting in, uitstekend gedaan en haalden beiden wel de kwartfinale.
Tot slot, dank aan jullie allen voor de interessante nominaties van dit jaar en het spelgenot, ook The_CrY voor de organisatie en op naar een nieuwe jaargang zou ik zo zeggen!

Bij die nieuwe jaargang dacht ik aan 2011, het jaar dat ik met pensioen ben gegaan. Een jaar waarin pas het echte leven is begonnen.

Dan trap ik wel af voor 2011!!!

2011 - Eerste ronde (4 nominaties per user):

Arch / Matheos - Stained Glass Sky
Leprous - Forced Entry
Mastodon - Black Tongue
Sólstafir - Djákninn

Totaal 4 (64)
Deadline donderdag 25 juni 12.00 uur

Volgens de nieuwe regel mogen mijn nominaties pas na 10 uren gepost worden, zag ik net.
Morgen ben ik de hele dag offline dus dan wordt het voor mij vrijdag.
De eerste ronde haal ik dus niet, dan doe ik wel met ronde 2 mee.

Jacoto ik wil de tweede nominatie ronde eventueel wel overslaan, alhoewel ik het weer een prima jaar vind. Ben wel benieuwd naar je nominaties en weet wat ikzelf te bieden heb en er vermoedelijk snel uitligt.

aslan (crew)
2011 >> Wat een mega superjaar met ongelooflijk goeie albums... en goeie nummers! Ik krijg dit jaar gerust in mijn eentje opgevuld

2011 - Eerste ronde (4 nominaties per user):

Anaal Nathrakh - Volenti Non Fit Iniuria °°°°
Arch / Matheos - Stained Glass Sky
August Burns Red - Cutting the Ties °°°°
Autopsy - Hand of Darkness
Esoteric - Cipher
Leprous - Forced Entry
Hate Eternal - Haunting Abound °°°°
Job For a Cowboy - Misery Reformatory °°°°
Looking for an Answer - Cheerleaders Para El Armegedon
Mastodon - Black Tongue
Mournful Congregation - The Waterless Streams
Sólstafir - Djákninn

Totaal 12 (64)
Deadline donderdag 25 juni 12.00 uur

B.Robertson schreef:
Jacoto ik wil de tweede nominatie ronde eventueel wel overslaan, alhoewel ik het weer een prima jaar vind. Ben wel benieuwd naar je nominaties en weet wat ikzelf te bieden heb en er vermoedelijk snel uitligt.
In dat geval zou ik er vrijdag 8 kunnen nomineren. Laat ik dat maar gelijk vragen aan de spelleider of dat mag?

Wat is het maximum aantal per artiest?

Johnny Marr schreef:
Wat is het maximum aantal per artiest?

Max 2 nummers per artiest.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:05 uur

geplaatst: vandaag om 00:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.