Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song (per jaar)
zoeken in:
0
geplaatst: 15 augustus 2020, 15:45 uur
5-4
15. Evoken - Shades of Night Descending vs. Fall of Efrafa - Republic of Heaven
0-1
Shades of Night Descending komt blijkbaar niet uit 2009, maar uit de jaren '90.
15. Evoken - Shades of Night Descending vs. Fall of Efrafa - Republic of Heaven
0-1
0
geplaatst: 15 augustus 2020, 22:11 uur
Johnny Marr schreef:
Dat is jammer. Vond het wel een sterk nummer verder.
0-5
16. Redemption - Love Kills Us All / Life In One Day vs. Karnivool - New Day
0
geplaatst: 15 augustus 2020, 23:30 uur
Redemption staat garant voor heerlijk progmetal met een symfonisch tintje.
Ook Karnivool met New Day is een van de betere prognummers.
Jammer dat deze twee nu al tegen elkaar staan.
2-0
Ook Karnivool met New Day is een van de betere prognummers.
Jammer dat deze twee nu al tegen elkaar staan.
2-0
0
geplaatst: 15 augustus 2020, 23:49 uur
Wederom twee eigen nominaties tegen elkaar. Gaat er iig ééntje door. 50/50 wat mij betreft.
2-1 voor de spanning
2-1 voor de spanning
0
geplaatst: 16 augustus 2020, 10:30 uur
3-5 allebei weinig met metal te maken toch? Gwn progrock, of is it just me?
0
geplaatst: 16 augustus 2020, 11:25 uur
0
geplaatst: 16 augustus 2020, 12:22 uur
1-1
Wat een te gek ding is dat Damned Spirits Dance. Apart, maar wel vet!
Wat een te gek ding is dat Damned Spirits Dance. Apart, maar wel vet!
0
geplaatst: 16 augustus 2020, 12:24 uur
Johnny Marr schreef:
allebei weinig met metal te maken toch? Gwn progrock, of is it just me?
Ik weet niet hoe ieder en m.n. de spelleider hiernaar kijkt? Misschien heb je wel een punt. allebei weinig met metal te maken toch? Gwn progrock, of is it just me?
In dat geval zou je metal goed moeten definiëren wat je daar precies onder verstaat en welke bands hier niet thuishoren.
In zo'n geval denk ik dat ik dan mijn laatste stem hier heb uitgebracht, want zelf kom ik uit het proggenre en heb daar dus duidelijk meer een 'luisterend oor' naar dan met nominaties die ik hier af en toe tegenkom.
1-2
0
geplaatst: 16 augustus 2020, 12:28 uur
Jacoto schreef:
In zo'n geval denk ik dat ik dan mijn laatste stem hier heb uitgebracht, want zelf kom ik uit het proggenre en heb daar dus duidelijk meer een 'luisterend oor' naar dan met nominaties die ik hier af en toe tegenkom.
(quote)
Oei dat zou ik wel jammer vinden, we hebben hier al weinig deelnemers... en ik moet m'n hand in eigen boezem steken want ik heb hier Arriving Somewhere But Not Here van Porcupine Tree ooit eens genomineerd. Laat ze maar lekker meedoen dan

1
geplaatst: 16 augustus 2020, 12:31 uur
Over het algemeen geldt de ongeschreven regel dat een album genrebenaming "Metal" zou moeten hebben. Dat lijkt me een goede leidraad. Uitzonderingen daarbuiten zijn wat mij betreft aan het oordeel van de nomineerder. Als ik naar genoemde battle kijk heeft Redemption gewoon de genrebenaming, en vind ik Karnivool persoonlijk wel heavy genoeg (tweede helft vooral) om hier mee te kunnen doen. Zolang men geen ballads nomineert zie ik geen problemen.
Als iemand iets niet metal genoeg vind kunnen ze altijd de andere kant op stemmen, zou ik zeggen

0
geplaatst: 16 augustus 2020, 14:43 uur
Johnny Marr schreef:
... en ik moet m'n hand in eigen boezem steken want ik heb hier Arriving Somewhere But Not Here van Porcupine Tree ooit eens genomineerd. Laat ze maar lekker meedoen dan
Wat betreft ‘Arriving Somewhere But Not Here’, die zou ik hier zelf nooit durven nomineren, ... en ik moet m'n hand in eigen boezem steken want ik heb hier Arriving Somewhere But Not Here van Porcupine Tree ooit eens genomineerd. Laat ze maar lekker meedoen dan
al heeft PT best wel goeie up-tempo nummers.The_CrY schreef:
Over het algemeen geldt de ongeschreven regel dat een album genrebenaming "Metal" zou moeten hebben. Dat lijkt me een goede leidraad. Uitzonderingen daarbuiten zijn wat mij betreft aan het oordeel van de nomineerder. Als ik naar genoemde battle kijk heeft Redemption gewoon de genrebenaming, en vind ik Karnivool persoonlijk wel heavy genoeg (tweede helft vooral) om hier mee te kunnen doen. Zolang men geen ballads nomineert zie ik geen problemen.
Als iemand iets niet metal genoeg vind kunnen ze altijd de andere kant op stemmen, zou ik zeggen
Duidelijk verhaal zo, in geval van twijfel gewoon tegenstemmen dus. Over het algemeen geldt de ongeschreven regel dat een album genrebenaming "Metal" zou moeten hebben. Dat lijkt me een goede leidraad. Uitzonderingen daarbuiten zijn wat mij betreft aan het oordeel van de nomineerder. Als ik naar genoemde battle kijk heeft Redemption gewoon de genrebenaming, en vind ik Karnivool persoonlijk wel heavy genoeg (tweede helft vooral) om hier mee te kunnen doen. Zolang men geen ballads nomineert zie ik geen problemen.
Redemption heeft idd bij MuMe het label Metal en past dus precies in dit format hier.
Wat rockballads betreft: daar heb ik er wel een van genomineerd en is volgens mij ook nog een ronde verder gekomen. Ik wist niet dat die ‘ongewenst’ zijn. Ik zal ‘m in de volgende ronde dan ook niet meer steunen.
1
geplaatst: 16 augustus 2020, 15:27 uur
Jacoto schreef:
(...)
Wat rockballads betreft: daar heb ik er wel een van genomineerd en is volgens mij ook nog een ronde verder gekomen. Ik wist niet dat die ‘ongewenst’ zijn. Ik zal ‘m in de volgende ronde dan ook niet meer steunen.
(...)
Meteen even een voetnoot dat dit geen officiële, absolute regel is en meer een voorkeur bij mezelf. In het verleden in een eerdere incarnatie is Temple of the King van Rainbow eens genomineerd en heel ver gekomen. Kennelijk dus genoeg mensen die een ballad in dit soort games goed waarderen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.