MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2019 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Onweerwolf schreef:
Ik ben wel benieuwd welke alternatieve plaat die nooit de finale haalde er volgend jaar gepusht gaat worden.

Abel - Onderweg

Casartelli (moderator)
El Ninjo schreef:
En weer komt er vers bloed bij...zowel Talk Talk als Burial gaan hun debuut maken in de finale.
Een vrijwel zekere nummer 32 en een vrijwel zeker top-3-nummer. Onder de streep ben ik daar dan toch blij mee. En ja, Common People, Unfinished Sympathy en Maid of Orleans worden node gemist.

Edgar18 schreef:
Echo en Depeche Mode worden ook veel genoemd.

Echo gaat dat denk ik niet redden, Depeche Mode geef ik wel een kans....ik ga voor Heroes, Smiths, Beatles en de 4e wordt denk ik een strijd tussen Depeche Mode, dEUS, Arcade Fire, Bruce Springsteen en Radiohead.

luigifort schreef:
De asbak wordt mijn nr. 32 denk ik...

De bijnaam is de Wesp ?

He bah. Niet mee kunnen spelen. Marvin had hier op #1 gestaan.

Echo gaat het volgend jaar wel redden, zonder de herkansingen
Fate up against resits

Onweerwolf
luigifort schreef:
Echo gaat het volgend jaar wel redden, zonder de herkansingen

Vlak voor de deadline zeker?

Even gekeken naar de 'winst' van de herkansingen:

New Order - Blue Monday (5e)
The National - Bloodbuzz Ohio (7e)
Deep Purple - Child In Time (5e)
The Church - Under The Milky Way (14e)
The Velvet Underground - Venus In Furs (8e)
Joy Division - Love Will Tear Us Apart (6e)
Talk Talk - Such A Shame (5e)
Burial - Ashtray Wasp (6e)

In de vorige ronde waren 4 ladders. Daarvan zou de top 8 door gegaan zijn (even zonder stempercentages gerekend).

Tot nu toe is het netto effect dus slechts Under the Milky Way.

Dit ten koste van:
Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat (7e)

De meest plausibele verklaring voor de finalepositie van The Church lijkt me dat deze in een zeer sterke ladder zat met veel vaste finalisten die het doorgaans ook heel goed doen, én er aardig wat 80s-concurrentie in die ladder zat.

Nog verwacht:

Ladder 3:
Heroes (7e)
Enjoy the Silence (5e)
Exit Music (For A Film) (6e)
How Soon Is Now (7e)

Ladder 4:
Lioness (8e)
Stem / Long Stem (6e)
Unforgettable Fire (8e)
Let it Happen (8e)

Dit lijkt overigens te bevestigen wat een eerste oogopslag ook al deed vermoeden: ladder 3 is veel sterker.

catdog schreef:
Marvin had hier op #1 gestaan.

Ik zie Heroes, Smiths, Depeche en Radiohoofd nog doorstoten in deze herkansing. Of toch Life on Mars?

Tunnels en Living in Another World vind ik eigenlijk nog beter dan Rebellion en Such a Shame, maar ze gaan het beide niet redden vrees ik.

Laat ik dan de eerste zijn die opmerkt dat t Nederlandse lied wederom ontbreekt in de finale. Een gotspe.

Gretz schreef:
De bijnaam is de Wesp ?
Asbak past beter ??

musicfriek schreef:
Nou, dit wordt voor mij de meest waardeloze finale ooit

Yup.......

Talk Talk toch wel een duidelijk lichtpuntje in een verder bedroevende uitslag.

Het ziet er imho sterk naar uit dat gezien de slachtpartij die ladder 3 gaat worden de finale het niveau van de vorige jaren niet gaat halen.

Het nieuwe systeem is nog steeds wel tof hoor...

Scorpion_21 schreef:
Laat ik dan de eerste zijn die opmerkt dat t Nederlandse lied wederom ontbreekt in de finale. Een gotspe.
Helemaal eens, maar als het van Spinvis en Eefje moet komen, kan ik het alleen maar toejuichen dat ze ver van de finale verwijderd blijven.

Wrathchild1
Als je zo denkt dan wordt het meer een zo van ....er moet iets van dit of dat in beslist. Ik had er ook wel een Soul, Punk of zMetalnummer in willen hebben.....( voorzover ik het goed heb qua finale nummers tot dusver)

Burial in de finale.

Burial & Bloodbuzz ? in de finale, perfect koppel om samen met Het Lichtje het podium completeren. De finale kan nu al niet meer stuk, ondanks dat er iets meer classic rock in staat dan me lief is

Ben toch wel reuze benieuwd hoe ladder 3 straks gaat eindigen....als ik zo snel visueel over de lijstjes heen scan dan denk ik dat The Smiths wel redelijk safe zitten, maar daarachter lijkt van alles mogelijk met Bowie, Talk Talk, Beatles, Arcade Fire, Depeche Mode, Bruce, Radiohead die het op het oog allemaal goed lijken te doen....

Drie nummers uit mijn top 4 van vorig jaar samen in één ladder. Ik denk dat ik op zoek kan naar een nieuw podium...

El Ninjo schreef:
Het aantal stemmers op de eerste herkansingsladder was 77...en wat er al aan zat te komen, Deep Purple haalt voor het eerst de finale. Daarnaast mag ook de finaleplaats van The Church toch wel licht verrassend genoemd worden. Uiteindelijk zijn de cijfers ook behoorlijk overtuigend van de top 4, de rest volgt toch wel op gepaste afstand.
4. The Church - Under The Milky Way 286

Under the Milky Way staat niet in de Top 2000 én ook niet in de Snob 2000, maar haalt bij ons wel de finale? Hoe dan???
(Niet dat ik deze prima song geen finale gun, maar ben oprecht verbaasd dat zo'n 80s classic niet eens in de lijst der lijsten is terug te vinden. Is The Church dan echt zo'n onbekende naam voor het grote publiek?)

Gretz schreef:
(quote)

Under the Milky Way staat niet in de Top 2000 én ook niet in de Snob 2000, maar haalt bij ons wel de finale? Hoe dan???
(Niet dat ik deze prima song geen finale gun, maar ben oprecht verbaasd dat zo'n 80s classic niet eens in de lijst der lijsten is terug te vinden. Is The Church dan echt zo'n onbekende naam voor het grote publiek?)

Daar gaat wellicht verandering in komen, want het nummer is in oktober al twee keer gedraaid op Radio 2 (en daarvoor niet 1x in 2019).

Het stond de laatste jaren ook op de keuzelijst, maar helaas nog niet in DE lijst. Hopelijk dit jaar inderdaad.

Koenr schreef:
MusicMeter is laatst overgenomen door Mathijs van Nieuwkerk & co. Niet meegekregen? De bedoeling is dat onze top 2000 elk jaar meer op die van hen gaat lijken.

https://i.imgur.com/qz9UuxC.png
Stop de VerTop2000AGoGo'ing. Het is tijd voor ACTIE: de kalkaanslag van de Africas, Child in Times, Stairways to Heaven, Piano Men en Radar Loves moet uit de Nederlandse ether gedotterd worden!
Zorgwekkende trend

Casartelli (moderator)
Gretz schreef:
De vraag stellen is hem beantwoorden, vrees ik, maar wellicht ten overvloede citeer ik mezelf van 3,5 jaar geleden nog maar eens:
Casartelli schreef:
The Church! Hun laatste optreden in Nederland was in een niet uitverkochte kleine zaal van Paradiso. Toen ik dit aan een toch redelijk in muziek ingevoerde vriendin vertelde, was haar reactie "wat, heb jij Chvrches in de kleine zaal van Paradiso gezien?". Nou, bijna.

AstroStart schreef:
(quote)

Daar gaat wellicht verandering in komen, want het nummer is in oktober al twee keer gedraaid op Radio 2 (en daarvoor niet 1x in 2019).

Ah, dan mag ik dus ook hopen dat de Bloedbus het eindelijk eens tot de schopt. Vorige maand zowaar weer eens gedraaid op de zender der zenders, nog wel tijdens kantooruren
https://i.imgur.com/yidS7Cy.png

Wrathchild1 schreef:
(quote)
Mag hopen van niet. Die hoort in DWT thuis.

Godzijdank staan er eindelijk 3 nummers uit de 10s in de Ladderfinale, en we mogen nog hopen op een vierde en vijfde (Tame Impala en Kanye ). De tens waren jarenlang het ondergeschoven kindje in dit geweld, maar nu wordt dit sublieme decennium eindelijk voldoende op waarde geschat

Gretz schreef:
(quote)

(afbeelding)
Stop de VerTop2000AGoGo'ing. Het is tijd voor ACTIE: de kalkaanslag van de Africas, Child in Times, Stairways to Heaven en Radar Loves moet uit de Nederlandse ether gedotterd worden!
Zorgwekkende trend
Not to be 'that guy', maar... gerontocraat.

Onweerwolf
Ik ken The Church ook alleen maar van de MuMeLadder

Laatst hoorde ik hem wel op radio 2

Gast
geplaatst: vandaag om 16:31 uur

geplaatst: vandaag om 16:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.