Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 1980
zoeken in:
0
geplaatst: 6 oktober 2019, 19:21 uur
Love Will Tear Us Apart haalt overigens al jaren de Ladderfinale niet meer
0
geplaatst: 6 oktober 2019, 20:45 uur
Titmeister schreef:
Love Will Tear Us Apart haalt overigens al jaren de Ladderfinale niet meer
Zo voelt het anders niet .Love Will Tear Us Apart haalt overigens al jaren de Ladderfinale niet meer
1
geplaatst: 6 oktober 2019, 20:47 uur
6. Joy Division - Atmosphere (41 punten, 12 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: johan de witt, jorro & luigifort)
De eerste van de twee Joy Divisions bevindt zich in niemandsland. De nummer zeven staat op veilige afstand, terwijl de nummer vijf buiten bereik blijft.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: johan de witt, jorro & luigifort)
De eerste van de twee Joy Divisions bevindt zich in niemandsland. De nummer zeven staat op veilige afstand, terwijl de nummer vijf buiten bereik blijft.
2
geplaatst: 6 oktober 2019, 20:54 uur
5. Joy Division - Decades (49 punten, 17 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: GrafGantz, jordidj1, Titmeister & mijzelf)
Bah, deze vijfde plek valt mij een tikje tegen. Een fabelachtig mooi nummer van Ian Curtis en de zijnen. Sloot de halve finale af als virtuele nummer drie, maar moet ik de echte finale nog twee andere nummers voor laten gaan.
4. Talking Heads - Once in a Lifetime (49 punten, 15 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: aerobag, ranja, Gretz, jeroentjuhh & ArthurDZ)
Een van die twee nummers is de tweede Talking Heads, Once in a Lifetime. In punten eindigden beide nummers exact gelijk, maar Talking Heads wist net één nummer een plek meer te vergaren. De virtuele top vijf na de halve finales blijkt in de finale ook de daadwerkelijke top vijf te zijn.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: GrafGantz, jordidj1, Titmeister & mijzelf)
Bah, deze vijfde plek valt mij een tikje tegen. Een fabelachtig mooi nummer van Ian Curtis en de zijnen. Sloot de halve finale af als virtuele nummer drie, maar moet ik de echte finale nog twee andere nummers voor laten gaan.
4. Talking Heads - Once in a Lifetime (49 punten, 15 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: aerobag, ranja, Gretz, jeroentjuhh & ArthurDZ)
Een van die twee nummers is de tweede Talking Heads, Once in a Lifetime. In punten eindigden beide nummers exact gelijk, maar Talking Heads wist net één nummer een plek meer te vergaren. De virtuele top vijf na de halve finales blijkt in de finale ook de daadwerkelijke top vijf te zijn.
0
geplaatst: 6 oktober 2019, 21:06 uur
3. David Bowie - Ashes to Ashes (58 punten, 18 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: andré, Brunniepoo, musicfriek, Marty McFly & charlotte2807)
In deze - qua genreverdeling en geluid - ietwat eenzijdige finale zijn Bruce Springsteen en David Bowie voor mij de meest vreemde eenden in de bijt. Beide scoren goed in deze finale, misschien wel omdat ze een net wat ander geluid dan de rest laten horen. Bowie scoorde door de finale heen gestaag zijn punten en dat resulteert in deze fraaie podiumpositie. Niet Bowies eerste in dit spel, en vermoedelijk ook niet zijn laatste.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: andré, Brunniepoo, musicfriek, Marty McFly & charlotte2807)
In deze - qua genreverdeling en geluid - ietwat eenzijdige finale zijn Bruce Springsteen en David Bowie voor mij de meest vreemde eenden in de bijt. Beide scoren goed in deze finale, misschien wel omdat ze een net wat ander geluid dan de rest laten horen. Bowie scoorde door de finale heen gestaag zijn punten en dat resulteert in deze fraaie podiumpositie. Niet Bowies eerste in dit spel, en vermoedelijk ook niet zijn laatste.
0
geplaatst: 6 oktober 2019, 21:09 uur
2. Bruce Springsteen - The River (60 punten, 18 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Poeha, johannesA, laxus11, Pietro & stardust_be)
En over de vreemde eendjes gesproken, daar hebben we The Boss. Vooraf gaf ik Springsteen een aardige kans op de overwinning, maar dat heeft er nooit echt ingezeten. Sterker nog, The River begon opvallend zwak aan deze finale. Halverwege bungelde Springsteen nog ergens onderaan, maar naarmate de lijstjes vorderden kwamen er meer en meer punten waardoor The River toch het podium heeft weten te halen.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Poeha, johannesA, laxus11, Pietro & stardust_be)
En over de vreemde eendjes gesproken, daar hebben we The Boss. Vooraf gaf ik Springsteen een aardige kans op de overwinning, maar dat heeft er nooit echt ingezeten. Sterker nog, The River begon opvallend zwak aan deze finale. Halverwege bungelde Springsteen nog ergens onderaan, maar naarmate de lijstjes vorderden kwamen er meer en meer punten waardoor The River toch het podium heeft weten te halen.
2
geplaatst: 6 oktober 2019, 21:14 uur
1. The Cure - A Forest (70 punten, 19 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Wrathchild1, Simon77, nelis & DjFrankie)
Daar is ie dan, het nummer dat je wist dat zou komen. A Forest heeft op deze site een monumentale status, en die maakt het nummer ook in dit spelletje waar. Ik hoopte op een stuntje van Springteen of Bowie, maar The Cure was te sterk en is de afgetekende winnaar. De vier eerste plaatsen zijn nog niet eens zo spectaculair, maar er waren ook zeven tweede, en zeven derde plaatsen. Van de negentien keer dat A Forest genoemd werd betrof het dus in achttien gevallen een podiumplek, dat vind ik wel straf.
Proficiat!
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Wrathchild1, Simon77, nelis & DjFrankie)
Daar is ie dan, het nummer dat je wist dat zou komen. A Forest heeft op deze site een monumentale status, en die maakt het nummer ook in dit spelletje waar. Ik hoopte op een stuntje van Springteen of Bowie, maar The Cure was te sterk en is de afgetekende winnaar. De vier eerste plaatsen zijn nog niet eens zo spectaculair, maar er waren ook zeven tweede, en zeven derde plaatsen. Van de negentien keer dat A Forest genoemd werd betrof het dus in achttien gevallen een podiumplek, dat vind ik wel straf.
Proficiat!
0
geplaatst: 6 oktober 2019, 21:14 uur
SONG VAN HET JAAR 1980:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/94/AForest_single.jpg
THE CURE - A FOREST
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/94/AForest_single.jpg
THE CURE - A FOREST
0
geplaatst: 6 oktober 2019, 21:15 uur
Song van het Jaar podia:
1965:
1. Nina Simone - Sinnerman
2. Simon & Garfunkel - The Sound of Silence
3. Bob Dylan - Like a Rolling Stone
1967:
1. The Beatles - A Day in the Life
2. Love - Alone Again Or
3. The Velvet Underground - Venus in Furs
1968:
1. The Rolling Stones - Sympathy for the Devil
2. Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower
3. The Beatles - While My Guitar Gently Weeps
1972:
1. David Bowie - Starman
2. Neil Young - Heart of Gold
3. Bobby Womack - Across 110th Street
1974:
1. Supertramp - School
2. Paul McCartney & Wings - Band on the Run
3. Ann Peebles - I'm Gonna Tear Your Playhouse Down
1976:
1. David Bowie - Station to Station
2. Blue Öyster Cult - (Don't Fear) The Reaper
3. Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie
1979:
1. The Clash - London Calling
2. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
3. Pink Floyd - Comfortably Numb
1980:
1. The Cure - A Forest
2. Bruce Springsteen - The River
3. David Bowie - Ashes to Ashes
1982:
1. The The - Uncertain Smile
2. Michael Jackson - Billie Jean
3. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc)
1985:
1. The Smiths - How Soon Is Now?
2. The Waterboys - Don't Bang the Drum
3. Prince and the Revolution - Raspberry Beret
1988:
1. Tracy Chapman - Fast Car
2. Metallica - One
3. Talk Talk - I Believe In You
1989:
1. The Cure - Pictures of You
2. Pixies - Monkey Gone to Heaven
3. The Cure - Disintegration
1992:
1. R.E.M. - Find The River
2. Tori Amos - Winter
3. Gorky - Mia
1994:
1. Portishead - Sour Times
2. Warren G feat. Nate Dogg - Regulate
3. Kristin Hersh - Your Ghost
1995:
1. Pulp - Disco 2000
2. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
3. Mobb Deep - Shook Ones, Pt. 2
1999:
1. dEUS - Instant Street
2. Blur - Tender
3. Wilco - Via Chicago
2001:
1. Alizée - Moi... Lolita
2. The Shins - New Slang
3. Röyksopp - Eple
2005:
1. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
3. Arctic Monkeys - I Bet You Look Good on the Dancefloor
2007:
1. Arcade Fire - Intervention
2. The National - Fake Empire
3. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
1965:
1. Nina Simone - Sinnerman
2. Simon & Garfunkel - The Sound of Silence
3. Bob Dylan - Like a Rolling Stone
1967:
1. The Beatles - A Day in the Life
2. Love - Alone Again Or
3. The Velvet Underground - Venus in Furs
1968:
1. The Rolling Stones - Sympathy for the Devil
2. Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower
3. The Beatles - While My Guitar Gently Weeps
1972:
1. David Bowie - Starman
2. Neil Young - Heart of Gold
3. Bobby Womack - Across 110th Street
1974:
1. Supertramp - School
2. Paul McCartney & Wings - Band on the Run
3. Ann Peebles - I'm Gonna Tear Your Playhouse Down
1976:
1. David Bowie - Station to Station
2. Blue Öyster Cult - (Don't Fear) The Reaper
3. Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie
1979:
1. The Clash - London Calling
2. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
3. Pink Floyd - Comfortably Numb
1980:
1. The Cure - A Forest
2. Bruce Springsteen - The River
3. David Bowie - Ashes to Ashes
1982:
1. The The - Uncertain Smile
2. Michael Jackson - Billie Jean
3. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc)
1985:
1. The Smiths - How Soon Is Now?
2. The Waterboys - Don't Bang the Drum
3. Prince and the Revolution - Raspberry Beret
1988:
1. Tracy Chapman - Fast Car
2. Metallica - One
3. Talk Talk - I Believe In You
1989:
1. The Cure - Pictures of You
2. Pixies - Monkey Gone to Heaven
3. The Cure - Disintegration
1992:
1. R.E.M. - Find The River
2. Tori Amos - Winter
3. Gorky - Mia
1994:
1. Portishead - Sour Times
2. Warren G feat. Nate Dogg - Regulate
3. Kristin Hersh - Your Ghost
1995:
1. Pulp - Disco 2000
2. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
3. Mobb Deep - Shook Ones, Pt. 2
1999:
1. dEUS - Instant Street
2. Blur - Tender
3. Wilco - Via Chicago
2001:
1. Alizée - Moi... Lolita
2. The Shins - New Slang
3. Röyksopp - Eple
2005:
1. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
3. Arctic Monkeys - I Bet You Look Good on the Dancefloor
2007:
1. Arcade Fire - Intervention
2. The National - Fake Empire
3. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
1
geplaatst: 6 oktober 2019, 21:16 uur
Ah A Forrest toch gewonnen, niet in mijn top 5 eindlijst.
Bedankt Edgar voor de mooie herrinnering aan1980 .
Bedankt Edgar voor de mooie herrinnering aan1980 .
1
geplaatst: 6 oktober 2019, 21:18 uur
The Cure is met deze overwinning de derde artiest die een tweede overwinning pakt. Zou er nog een derde inzitten?
Bedankt voor het meespelen allemaal, ik zie jullie graag weer bij de volgende Song van het Jaar.
Bedankt voor het meespelen allemaal, ik zie jullie graag weer bij de volgende Song van het Jaar.
1
geplaatst: 6 oktober 2019, 21:35 uur
Bah, Decades niet op het podium. Toch altijd weer blij met het bos ❤️
Thanks E!
Thanks E!
1
geplaatst: 6 oktober 2019, 21:49 uur
3 mensen hier hebben een uitmuntende smaak! Knock, Knock...let's start a band
1
geplaatst: 6 oktober 2019, 22:08 uur
luigifort schreef:
3 mensen hier hebben een uitmuntende smaak! Knock, Knock...let's start a band
3 mensen hier hebben een uitmuntende smaak! Knock, Knock...let's start a band
Eensch Song van het Jaar 1980
1
geplaatst: 6 oktober 2019, 22:10 uur
1
geplaatst: 7 oktober 2019, 11:26 uur
0
Wrathchild1
geplaatst: 7 oktober 2019, 11:45 uur
De beste , vurigste song heeft gewonnen en terecht. Nr2. en 3 had ik lager verwacht, niet omdat ze slecht zijn , maar missen dat echte ‘vuur’ .
Ik vind ze beide overins heel mooi, maar zonder dat extra.
Decades had ik daar eerder verwacht.....die heeft ook dat extra . I Will Follow/U2 lijdt aan ‘haters’ , hoewel dezelfde personen van bands houden die o.a. (behoorlijk/veel) beiïnvloedt zijn door de latere, mindere U2 (post 2000) ; dat vind ik dan wel weer grappig.
De studioversie van I Will Follow kan zeker niet tippen aan de live uitvoering(en) van de 1 van of misschien wel grootste band van de 80’s.
Ik vind ze beide overins heel mooi, maar zonder dat extra.
Decades had ik daar eerder verwacht.....die heeft ook dat extra . I Will Follow/U2 lijdt aan ‘haters’ , hoewel dezelfde personen van bands houden die o.a. (behoorlijk/veel) beiïnvloedt zijn door de latere, mindere U2 (post 2000) ; dat vind ik dan wel weer grappig.
De studioversie van I Will Follow kan zeker niet tippen aan de live uitvoering(en) van de 1 van of misschien wel grootste band van de 80’s.
0
Wrathchild1
geplaatst: 7 oktober 2019, 12:57 uur
jordidj1 schreef:
. Snel door naar 2006.
Oh ......pas ik even.. Snel door naar 2006.
0
geplaatst: 4 januari 2020, 15:05 uur
Song van het Jaar 1980:
1. The Cure - A Forest
2. Bruce Springsteen - The River
3. David Bowie - Ashes to Ashes
4. Talking Heads - Once in a Lifetime
5. Joy Division - Decades
6. Joy Division - Atmosphere
7. The Sound - Missiles
8. U2 - I Will Follow
9. Ultravox - Vienna
10. Talking Heads - Born Under Punches (The Heat Goes On)
11. Japan - Nightporter
12. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Enola Gay
13. Dire Straits - Tunnel of Love
14. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
15. Talking Heads - Crosseyed and Painless
16. Bruce Springsteen - Point Blank
17. Fischer Z - So Long
18. The Cure - Play for Today
19. Joy Division - Twenty Four Hours
20. Martha and the Muffins - Echo Beach
1. The Cure - A Forest
2. Bruce Springsteen - The River
3. David Bowie - Ashes to Ashes
4. Talking Heads - Once in a Lifetime
5. Joy Division - Decades
6. Joy Division - Atmosphere
7. The Sound - Missiles
8. U2 - I Will Follow
9. Ultravox - Vienna
10. Talking Heads - Born Under Punches (The Heat Goes On)
11. Japan - Nightporter
12. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Enola Gay
13. Dire Straits - Tunnel of Love
14. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
15. Talking Heads - Crosseyed and Painless
16. Bruce Springsteen - Point Blank
17. Fischer Z - So Long
18. The Cure - Play for Today
19. Joy Division - Twenty Four Hours
20. Martha and the Muffins - Echo Beach
* denotes required fields.