Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 2 november 2019, 12:11 uur
8. Songs: Ohia - The Black Crow (33 punten, 11 keer genoemd)
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van: Johnny Marr, Choconas & mijzelf)
Op plek acht vinden we de eerst Jason Molina. The Black Crow werd slechts elk keer genoemd, maar pakte wel drie eerste plekken. Zonder Lioness was de score misschien nog wel hoger uitgevallen, al is Lioness natuurlijk wel "de klassieker" van de twee.
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van: Johnny Marr, Choconas & mijzelf)
Op plek acht vinden we de eerst Jason Molina. The Black Crow werd slechts elk keer genoemd, maar pakte wel drie eerste plekken. Zonder Lioness was de score misschien nog wel hoger uitgevallen, al is Lioness natuurlijk wel "de klassieker" van de twee.
0
geplaatst: 2 november 2019, 12:17 uur
7. Eminem feat. Dido - Stan (37 punten, 14 keer genoemd)
(genomineerd door JoaMuse, nummer 1 van: dumb_helicopter)
Bovenin het rechterrijtje vinden we Eminem en Dido. De finaleplek voor Stan mag best verrassend genoemd worden want in de eerste ronde overleefde Stan maar net de ladder, en ook in de halve finale was het kantje boord. Zelf heb ik dit nummer nooit helemaal serieus kunnen nemen, iets wat ik vermoedelijk deel met Arjan Lubach die er nog eens een alleraardigste parodie op maakte. Een aantal van jullie denkt er duidelijk anders over, en dat levert Eminem een fraaie zevende plek op.
(genomineerd door JoaMuse, nummer 1 van: dumb_helicopter)
Bovenin het rechterrijtje vinden we Eminem en Dido. De finaleplek voor Stan mag best verrassend genoemd worden want in de eerste ronde overleefde Stan maar net de ladder, en ook in de halve finale was het kantje boord. Zelf heb ik dit nummer nooit helemaal serieus kunnen nemen, iets wat ik vermoedelijk deel met Arjan Lubach die er nog eens een alleraardigste parodie op maakte. Een aantal van jullie denkt er duidelijk anders over, en dat levert Eminem een fraaie zevende plek op.
0
geplaatst: 2 november 2019, 12:21 uur
Nou, dat begint al lekker. 4 van mijn top 5 zijn al voorbijgekomen.
Ik vrees dat Coldplay gaat winnen
Ik vrees dat Coldplay gaat winnen

1
geplaatst: 2 november 2019, 12:22 uur
6. Coldplay - Trouble (40 punten, 14 keer genoemd)
(genomineerd door laxus11, nummer 1 van: Simon77, esteban, laxus11 & charlotte2807)
Ja ja lieve kijkbuiskinderen, ooit was Coldplay wel degelijk een alleraardigste band. Volgens mijn bescheiden mening uiteraard. De eerste drie albums van de band mag ik nog steeds best graag horen. De twee Coldplay nominaties in dit spel rolden zonder al te veel moeite door de voorronden heen, en ook in deze finale doen ze het prima. Trouble is de 'aanvoerder' van de onderkant, want vanaf de nummer vijf zien we een flinke stijging in punten en gaat het om de echte knikkers.
(genomineerd door laxus11, nummer 1 van: Simon77, esteban, laxus11 & charlotte2807)
Ja ja lieve kijkbuiskinderen, ooit was Coldplay wel degelijk een alleraardigste band. Volgens mijn bescheiden mening uiteraard. De eerste drie albums van de band mag ik nog steeds best graag horen. De twee Coldplay nominaties in dit spel rolden zonder al te veel moeite door de voorronden heen, en ook in deze finale doen ze het prima. Trouble is de 'aanvoerder' van de onderkant, want vanaf de nummer vijf zien we een flinke stijging in punten en gaat het om de echte knikkers.
0
geplaatst: 2 november 2019, 12:33 uur
Das het voordeel van een recentere editie, je vindt vaker leuke video's. Die van Stan vind ik ook wel geinig.
1
geplaatst: 2 november 2019, 12:45 uur
5. Coldplay - Yellow (53 punten, 14 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: johan de witt & DjFrankie)
We zijn twee liedjes verder en je kunt weer gerust gaan slapen. Coldplay's Yellow doet het bijzonder goed, maar een overwinning is te veel gevraagd. Yellow en Trouble werden beiden veertien keer genoemd, het verschil zit hem in de nummer twee plekken (zeven - nul). Om even aan te geven hoe close het is, Yellow mist op twee punten na het podium en op zeven punten na de eindoverwinning.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: johan de witt & DjFrankie)
We zijn twee liedjes verder en je kunt weer gerust gaan slapen. Coldplay's Yellow doet het bijzonder goed, maar een overwinning is te veel gevraagd. Yellow en Trouble werden beiden veertien keer genoemd, het verschil zit hem in de nummer twee plekken (zeven - nul). Om even aan te geven hoe close het is, Yellow mist op twee punten na het podium en op zeven punten na de eindoverwinning.
0
geplaatst: 2 november 2019, 12:50 uur
4. Songs: Ohia - Lioness (54 punten, 17 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Koenr, jordidj1 & LucM)
Afgaande op het jaarlijkse laddersucces (vijf van de laatste zes edities een finaleplek) leek Lioness me vooraf de grote favoriet. Het mocht helaas niet zo zijn. Zeventien noteringen, tien keer podium, het zijn prima cijfers, maar in deze spannende finale zijn er drie liedjes die net aan beter presteren.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Koenr, jordidj1 & LucM)
Afgaande op het jaarlijkse laddersucces (vijf van de laatste zes edities een finaleplek) leek Lioness me vooraf de grote favoriet. Het mocht helaas niet zo zijn. Zeventien noteringen, tien keer podium, het zijn prima cijfers, maar in deze spannende finale zijn er drie liedjes die net aan beter presteren.
1
geplaatst: 2 november 2019, 12:55 uur
3. Radiohead - Idioteque (55 punten, 15 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: aerobag, Brunniepoo, vigil, Titmeister, GrafGantz, luigifort, nelis & JoaMuse)
Pfoe, bijna lamme vingers van het typen van users die deze song bovenaan hun lijstje hadden staan. Acht stuks maar liefst, en dan nog 'maar' een derde plek scoren in dit spel. Ten opzichte van de andere top vier nummers blijft Radiohead een klein beetje achter qua aantal noteringen (drie minder dan de top twee), en daar zit hem precies het verschil tussen een derde plek en de eindzege. Deze finale volgt overigens zeer nauwkeurig de stempercentages uit de halve finale, met één flinke uitzondering. Idioteque plaatste zich als nummer acht (!!) voor deze finale, en eindigde in de halve nog achter Trouble en gelijk met Stan.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: aerobag, Brunniepoo, vigil, Titmeister, GrafGantz, luigifort, nelis & JoaMuse)
Pfoe, bijna lamme vingers van het typen van users die deze song bovenaan hun lijstje hadden staan. Acht stuks maar liefst, en dan nog 'maar' een derde plek scoren in dit spel. Ten opzichte van de andere top vier nummers blijft Radiohead een klein beetje achter qua aantal noteringen (drie minder dan de top twee), en daar zit hem precies het verschil tussen een derde plek en de eindzege. Deze finale volgt overigens zeer nauwkeurig de stempercentages uit de halve finale, met één flinke uitzondering. Idioteque plaatste zich als nummer acht (!!) voor deze finale, en eindigde in de halve nog achter Trouble en gelijk met Stan.
0
geplaatst: 2 november 2019, 12:59 uur
Wow, die zanger in die clip van Idioteque gaat helemaal los joh.
1
geplaatst: 2 november 2019, 13:19 uur
2. Grandaddy - He's Simple, He's Dumb, He's the Pilot (58 punten, 18 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: andré, ArthurDZ, Gretz & Rudi S)
Lioness, Idioteque of He's Simple.... Een van die drie zou toch zeker wel met de bloemen aan de haal gaan? Nou, mooi niet dus. De verschillen zijn weliswaar minimaal, ze zijn er wel. In de halve finale nog het hoogste stempercentage maar nu net aan de verkeerde kant van de score.
1. Goldfrapp - Utopia (60 punten, 18 keer genoemd)
(genomineerd door GrafGantz, nummer 1 van: Cervantes, wibro, musicfriek & jorro)
En zo vinden we opeens Goldfrapp op de hoogste trede! Zagen jullie hem aankomen? Ik niet. Goldfrapp werd samen met Grandaddy het vaakst genoemd, en pikte in die 'race for the prize' net iets meer puntjes mee dan de concurrentie. Hoewel ik dit zeker geen verkeerd liedje vind is het voor mij net één van de twee iets minder favoriete nummers in de finale. Je kunt niet alles hebben zullen we maar zeggen. Grappig feitje, Goldfrapp had bijna niet meegedaan aan deze finale. Het is dat het niet storm liep bij het nomineren waardoor sommige users nog een extra nummer mochten toevoegen. Pas bij die tweede ronde was GrafGantz zo scherp Utopia voor te dragen voor deze editie.
Over hem gesproken, zou ie alweer nuchter zijn? Vanavond een volgend flesje wijn om dit succes te vieren?
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: andré, ArthurDZ, Gretz & Rudi S)
Lioness, Idioteque of He's Simple.... Een van die drie zou toch zeker wel met de bloemen aan de haal gaan? Nou, mooi niet dus. De verschillen zijn weliswaar minimaal, ze zijn er wel. In de halve finale nog het hoogste stempercentage maar nu net aan de verkeerde kant van de score.
1. Goldfrapp - Utopia (60 punten, 18 keer genoemd)
(genomineerd door GrafGantz, nummer 1 van: Cervantes, wibro, musicfriek & jorro)
En zo vinden we opeens Goldfrapp op de hoogste trede! Zagen jullie hem aankomen? Ik niet. Goldfrapp werd samen met Grandaddy het vaakst genoemd, en pikte in die 'race for the prize' net iets meer puntjes mee dan de concurrentie. Hoewel ik dit zeker geen verkeerd liedje vind is het voor mij net één van de twee iets minder favoriete nummers in de finale. Je kunt niet alles hebben zullen we maar zeggen. Grappig feitje, Goldfrapp had bijna niet meegedaan aan deze finale. Het is dat het niet storm liep bij het nomineren waardoor sommige users nog een extra nummer mochten toevoegen. Pas bij die tweede ronde was GrafGantz zo scherp Utopia voor te dragen voor deze editie.
Over hem gesproken, zou ie alweer nuchter zijn? Vanavond een volgend flesje wijn om dit succes te vieren?
0
geplaatst: 2 november 2019, 13:19 uur
SONG VAN HET JAAR 2000
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41J2GMGJ5EL.jpg
GOLDFRAPP - UTOPIA
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41J2GMGJ5EL.jpg
GOLDFRAPP - UTOPIA
0
geplaatst: 2 november 2019, 13:20 uur
Song van het Jaar podia:
1965:
1. Nina Simone - Sinnerman
2. Simon & Garfunkel - The Sound of Silence
3. Bob Dylan - Like a Rolling Stone
1967:
1. The Beatles - A Day in the Life
2. Love - Alone Again Or
3. The Velvet Underground - Venus in Furs
1968:
1. The Rolling Stones - Sympathy for the Devil
2. Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower
3. The Beatles - While My Guitar Gently Weeps
1972:
1. David Bowie - Starman
2. Neil Young - Heart of Gold
3. Bobby Womack - Across 110th Street
1974:
1. Supertramp - School
2. Paul McCartney & Wings - Band on the Run
3. Ann Peebles - I'm Gonna Tear Your Playhouse Down
1976:
1. David Bowie - Station to Station
2. Blue Öyster Cult - (Don't Fear) The Reaper
3. Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie
1979:
1. The Clash - London Calling
2. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
3. Pink Floyd - Comfortably Numb
1980:
1. The Cure - A Forest
2. Bruce Springsteen - The River
3. David Bowie - Ashes to Ashes
1982:
1. The The - Uncertain Smile
2. Michael Jackson - Billie Jean
3. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc)
1985:
1. The Smiths - How Soon Is Now?
2. The Waterboys - Don't Bang the Drum
3. Prince and the Revolution - Raspberry Beret
1988:
1. Tracy Chapman - Fast Car
2. Metallica - One
3. Talk Talk - I Believe In You
1989:
1. The Cure - Pictures of You
2. Pixies - Monkey Gone to Heaven
3. The Cure - Disintegration
1992:
1. R.E.M. - Find The River
2. Tori Amos - Winter
3. Gorky - Mia
1994:
1. Portishead - Sour Times
2. Warren G feat. Nate Dogg - Regulate
3. Kristin Hersh - Your Ghost
1995:
1. Pulp - Disco 2000
2. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
3. Mobb Deep - Shook Ones, Pt. 2
1999:
1. dEUS - Instant Street
2. Blur - Tender
3. Wilco - Via Chicago
2000:
1. Goldfrapp - Utopia
2. Grandaddy - He's Simple, He's Dumb, He's the Pilot
3. Radiohead - Idioteque
2001:
1. Alizée - Moi... Lolita
2. The Shins - New Slang
3. Röyksopp - Eple
2005:
1. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
3. Arctic Monkeys - I Bet You Look Good on the Dancefloor
2007:
1. Arcade Fire - Intervention
2. The National - Fake Empire
3. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
1965:
1. Nina Simone - Sinnerman
2. Simon & Garfunkel - The Sound of Silence
3. Bob Dylan - Like a Rolling Stone
1967:
1. The Beatles - A Day in the Life
2. Love - Alone Again Or
3. The Velvet Underground - Venus in Furs
1968:
1. The Rolling Stones - Sympathy for the Devil
2. Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower
3. The Beatles - While My Guitar Gently Weeps
1972:
1. David Bowie - Starman
2. Neil Young - Heart of Gold
3. Bobby Womack - Across 110th Street
1974:
1. Supertramp - School
2. Paul McCartney & Wings - Band on the Run
3. Ann Peebles - I'm Gonna Tear Your Playhouse Down
1976:
1. David Bowie - Station to Station
2. Blue Öyster Cult - (Don't Fear) The Reaper
3. Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie
1979:
1. The Clash - London Calling
2. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
3. Pink Floyd - Comfortably Numb
1980:
1. The Cure - A Forest
2. Bruce Springsteen - The River
3. David Bowie - Ashes to Ashes
1982:
1. The The - Uncertain Smile
2. Michael Jackson - Billie Jean
3. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc)
1985:
1. The Smiths - How Soon Is Now?
2. The Waterboys - Don't Bang the Drum
3. Prince and the Revolution - Raspberry Beret
1988:
1. Tracy Chapman - Fast Car
2. Metallica - One
3. Talk Talk - I Believe In You
1989:
1. The Cure - Pictures of You
2. Pixies - Monkey Gone to Heaven
3. The Cure - Disintegration
1992:
1. R.E.M. - Find The River
2. Tori Amos - Winter
3. Gorky - Mia
1994:
1. Portishead - Sour Times
2. Warren G feat. Nate Dogg - Regulate
3. Kristin Hersh - Your Ghost
1995:
1. Pulp - Disco 2000
2. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
3. Mobb Deep - Shook Ones, Pt. 2
1999:
1. dEUS - Instant Street
2. Blur - Tender
3. Wilco - Via Chicago
2000:
1. Goldfrapp - Utopia
2. Grandaddy - He's Simple, He's Dumb, He's the Pilot
3. Radiohead - Idioteque
2001:
1. Alizée - Moi... Lolita
2. The Shins - New Slang
3. Röyksopp - Eple
2005:
1. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
3. Arctic Monkeys - I Bet You Look Good on the Dancefloor
2007:
1. Arcade Fire - Intervention
2. The National - Fake Empire
3. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
1
geplaatst: 2 november 2019, 13:23 uur
Had ik ook zeker niet verwacht, heerlijke nummer 1.
Mooi gepresenteerd weer
Mooi gepresenteerd weer

0
geplaatst: 2 november 2019, 13:23 uur
Over fijne live video's gesproken, die van Utopia is zeer fraai! Somerset House is dan ook wel een hele mooie concertlocatie.
Zelf zag ik Goldfrapp jaren geleden in Paradiso, dat was wel aardig.
Zelf zag ik Goldfrapp jaren geleden in Paradiso, dat was wel aardig.
1
geplaatst: 2 november 2019, 13:27 uur
Waar staat Utopia in de ladder?
In dit deelnemersveld zeker een terechte winnaar!
In dit deelnemersveld zeker een terechte winnaar!
0
geplaatst: 2 november 2019, 13:32 uur
Klik!
De vraag stellen is meer moeite dan het even opzoeken. Utopia is hard op weg richting uitgang. Plekje achthonderdzoveel is volgens mij het beste resultaat uit het verleden.
De vraag stellen is meer moeite dan het even opzoeken. Utopia is hard op weg richting uitgang. Plekje achthonderdzoveel is volgens mij het beste resultaat uit het verleden.
1
geplaatst: 2 november 2019, 13:39 uur
Dank weer voor het meespelen allemaal, vandaag misschien al een nieuwe editie.
1
geplaatst: 2 november 2019, 13:59 uur
Zoals gewoonlijk heb ik er kijk op. De bottom 4 in deze finale was mijn top 4.
Edgar weer bedankt voor een fijne finalepresentatie. Leuk zo met die liveclips.
Edgar weer bedankt voor een fijne finalepresentatie. Leuk zo met die liveclips.
0
geplaatst: 2 november 2019, 14:24 uur
Onverwacht inderdaad, maar prima winnaar. Fijn dat de betere pop nog steeds kan zegevieren.
* denotes required fields.