MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Top 100 sekseverwarring

zoeken in:
81. Au Pairs - Set Up

Ik dacht een tijdje dat het een zanger was.

80. Frankie Lymon & The Teenagers - Why Do Fools Fall In Love

Scheelt natuurlijk ook als je de baard nog niet in de keel hebt!

78. Beach House - Walk in the Park

In de eerste maanden ook in de veronderstelling geweest dat BH een mannelijke leadzanger had

77. RVG - I Used to Love You

Gretz schreef:
78. Beach House - Walk in the Park

In de eerste maanden ook in de veronderstelling geweest dat BH een mannelijke leadzanger had
Ik dacht dat Beach House zowel een zanger als zangeres had. Is bv Norway ook door een vrouw gezongen dan?

JoaMuse schreef:
(quote)
Ik dacht dat Beach House zowel een zanger als zangeres had. Is bv Norway ook door een vrouw gezongen dan?

Naar mijn weten is Victoria de enige die ooit leadvocals op zich heeft genomen en zingt Alex eigenlijk nooit een woordje mee.

Gretz schreef:
(quote)

Naar mijn weten is Victoria de enige die ooit leadvocals op zich heeft genomen en zingt Alex eigenlijk nooit een woordje mee.
Haha wow, ben nu paar nummers aan het opzetten maar zelfs als ik probeer te denken dat ik een vrouw hoor kan ik het moeilijk geloven. Ben zelfs livefragmenten aan het checken nu.

jordidj1 gooi Mark Morrison dan

JoaMuse schreef:
(quote)
Haha wow, ben nu paar nummers aan het opzetten maar zelfs als ik probeer te denken dat ik een vrouw hoor kan ik het moeilijk geloven. Ben zelfs livefragmenten aan het checken nu.

Heb ze vorig jaar live gezien en toen werd alles idd alleen door Victoria Legrand gezongen. Maar ik ben blij dat ik niet de enige ben die hierover twijfelde

In de vinylquiz van Berry komt nog wel eens een nummer langs, meestal soul/disco, waarbij ik mijn teamgenoten vraag "Is het eigenlijk een man of vrouw die zingt?" (en ik niet altijd een goed antwoord krijg).

Bij de steunplaten ontdekte ik er eentje:

76. Freddie James - Get Up And Boogie

75. Silversun Pickups - Growing Old is Getting Old

Tijdje gedacht dat SP een zangeres had.

Joren999 schreef:

Wordt er dan niet door een man én een vrouw gezongen op het nummer?!

Joren999 schreef:

Wow, dat dacht ik tot op heden eigenlijk ook

Alleen een man

SP heeft een zangeres, Nikki Monninger, en die zingt bij dit nummer toch echt mee (op de achtergrond). In onderstaande video kun je het zien (en horen) Maar je bedoelde wellicht dat je dacht er uberhaupt niet door een man gezongen wordt?

(hij past wel in het lijstje met alle verwarring)

Ja, ik was in de veronderstelling dat de volledige zang door een vrouw was verzorgd. Een liveversie zorgde volgens mij enigszins voor verwarring

74. The Stylistics - Can't Give You Anything (But My Love)

Een vrouw, dacht ik al heel mijn leven.

73. Alabama Shakes - Hold On

Van Alabama Shakes dacht ik in eerste instantie dat er een man aan het zingen was... Zelfs als bij Nina Simon, Beach House en Tracy Chapman.

zaaf
72. Rush - Closer To The Heart

Eerst even gecheckt...nee! Nog geen Rush!

zaaf
71. Placebo - Lady of the Flowers

En meneer! Molko was ook niet niet aan de beurt

herman schreef:
73. Alabama Shakes - Hold On

Van Alabama Shakes dacht ik in eerste instantie dat er een man aan het zingen was...

Hier kom ik ook even uit de lucht gevallen ...

70. MECK ft. Leo Sayer - Thunder In My Heart Again

Het origineel kende ik niet. Maar door deze cover dacht ik écht dat het om een dame ging. In mijn hoofd zag ik een oudere zwarte soul-madam.

esteban schreef:

Het origineel kende ik niet. Maar door deze cover dacht ik écht dat het om een dame ging. In mijn hoofd zag ik een oudere zwarte soul-madam.

Op Thunder in my heart klinkt Leo toch wel redelijk mannelijk. Maar hiervan dacht ik als kind (aanvankelijk) wel dat het door een vrouw gezongen werd: Leo Sayer - You make me feel like dancing (1976) - YouTube

Ik snap het. Al hoorde ik daar dan weer duidelijk dat het een man was die een hoog stemmetje deed, zoals bij de BeeGees.

69. Tshegue - Muanapoto

Kwam er pas achter toen ik ze live zag, was wel even een klein shockmomentje. Die meid is wel een fantastische performer trouwens.

esteban schreef:

Ik ook altijd, een Jocelyn Brown kloon ?

68.Route 94-My love
Route 94 - My Love ft. Jess Glynne (Official Music Video) - YouTube

En dit klonk mij dan weer als een man?

Mij ook... ik was aan het wachten tot Jess Glynne zou gaan zingen (maar dat deed ze blijkbaar al de hele tijd).

Twee die opvallend genoeg nog niet genoemd zijn:

67. Portugal. The Man - Feel it Still
66. Asaf Avidan & The Mojo's - One Day/ Reckoning Song (Wankelmut remix)

Gast
geplaatst: vandaag om 06:14 uur

geplaatst: vandaag om 06:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.