Muziek / Muziekgames / Top 100 sekseverwarring
zoeken in:
0
geplaatst: 30 oktober 2019, 23:18 uur
0
geplaatst: 30 oktober 2019, 23:27 uur
80. Frankie Lymon & The Teenagers - Why Do Fools Fall In Love
Scheelt natuurlijk ook als je de baard nog niet in de keel hebt!
Scheelt natuurlijk ook als je de baard nog niet in de keel hebt!
0
geplaatst: 31 oktober 2019, 15:11 uur
78. Beach House - Walk in the Park
In de eerste maanden ook in de veronderstelling geweest dat BH een mannelijke leadzanger had
In de eerste maanden ook in de veronderstelling geweest dat BH een mannelijke leadzanger had

0
geplaatst: 31 oktober 2019, 15:19 uur
Gretz schreef:
78. Beach House - Walk in the Park
Ik dacht dat Beach House zowel een zanger als zangeres had. Is bv Norway ook door een vrouw gezongen dan?78. Beach House - Walk in the Park
0
geplaatst: 31 oktober 2019, 15:22 uur
JoaMuse schreef:
(quote)
Ik dacht dat Beach House zowel een zanger als zangeres had. Is bv Norway ook door een vrouw gezongen dan? Naar mijn weten is Victoria de enige die ooit leadvocals op zich heeft genomen en zingt Alex eigenlijk nooit een woordje mee.
2
geplaatst: 31 oktober 2019, 15:25 uur
Gretz schreef:
Naar mijn weten is Victoria de enige die ooit leadvocals op zich heeft genomen en zingt Alex eigenlijk nooit een woordje mee.
Haha wow, ben nu paar nummers aan het opzetten maar zelfs als ik probeer te denken dat ik een vrouw hoor kan ik het moeilijk geloven. Ben zelfs livefragmenten aan het checken nu. (quote)
Naar mijn weten is Victoria de enige die ooit leadvocals op zich heeft genomen en zingt Alex eigenlijk nooit een woordje mee.

0
geplaatst: 31 oktober 2019, 16:36 uur
JoaMuse schreef:
(quote)
Haha wow, ben nu paar nummers aan het opzetten maar zelfs als ik probeer te denken dat ik een vrouw hoor kan ik het moeilijk geloven. Ben zelfs livefragmenten aan het checken nu.
Heb ze vorig jaar live gezien en toen werd alles idd alleen door Victoria Legrand gezongen. Maar ik ben blij dat ik niet de enige ben die hierover twijfelde

0
geplaatst: 2 november 2019, 11:57 uur
In de vinylquiz van Berry komt nog wel eens een nummer langs, meestal soul/disco, waarbij ik mijn teamgenoten vraag "Is het eigenlijk een man of vrouw die zingt?" (en ik niet altijd een goed antwoord krijg).
Bij de steunplaten ontdekte ik er eentje:
76. Freddie James - Get Up And Boogie
Bij de steunplaten ontdekte ik er eentje:
76. Freddie James - Get Up And Boogie
0
geplaatst: 18 november 2019, 16:07 uur
75. Silversun Pickups - Growing Old is Getting Old
Tijdje gedacht dat SP een zangeres had.
0
geplaatst: 18 november 2019, 16:26 uur
Joren999 schreef:
Wordt er dan niet door een man én een vrouw gezongen op het nummer?!
0
geplaatst: 18 november 2019, 17:22 uur
Joren999 schreef:
Wow, dat dacht ik tot op heden eigenlijk ook

0
geplaatst: 18 november 2019, 18:17 uur
SP heeft een zangeres, Nikki Monninger, en die zingt bij dit nummer toch echt mee (op de achtergrond). In onderstaande video kun je het zien (en horen) Maar je bedoelde wellicht dat je dacht er uberhaupt niet door een man gezongen wordt?
(hij past wel in het lijstje met alle verwarring)
(hij past wel in het lijstje met alle verwarring)
0
geplaatst: 18 november 2019, 22:09 uur
Ja, ik was in de veronderstelling dat de volledige zang door een vrouw was verzorgd. Een liveversie zorgde volgens mij enigszins voor verwarring 

1
geplaatst: 30 november 2019, 20:55 uur
0
geplaatst: 30 november 2019, 21:02 uur
73. Alabama Shakes - Hold On
Van Alabama Shakes dacht ik in eerste instantie dat er een man aan het zingen was... Zelfs als bij Nina Simon, Beach House en Tracy Chapman.
Van Alabama Shakes dacht ik in eerste instantie dat er een man aan het zingen was... Zelfs als bij Nina Simon, Beach House en Tracy Chapman.
0
geplaatst: 30 november 2019, 22:53 uur
herman schreef:
Van Alabama Shakes dacht ik in eerste instantie dat er een man aan het zingen was...
Van Alabama Shakes dacht ik in eerste instantie dat er een man aan het zingen was...
Hier kom ik ook even uit de lucht gevallen ...
0
geplaatst: 30 november 2019, 23:53 uur
70. MECK ft. Leo Sayer - Thunder In My Heart Again
Het origineel kende ik niet. Maar door deze cover dacht ik écht dat het om een dame ging. In mijn hoofd zag ik een oudere zwarte soul-madam.
Het origineel kende ik niet. Maar door deze cover dacht ik écht dat het om een dame ging. In mijn hoofd zag ik een oudere zwarte soul-madam.
0
geplaatst: 1 december 2019, 11:35 uur
esteban schreef:
Op Thunder in my heart klinkt Leo toch wel redelijk mannelijk. Maar hiervan dacht ik als kind (aanvankelijk) wel dat het door een vrouw gezongen werd: Leo Sayer - You make me feel like dancing (1976) - YouTube
0
geplaatst: 1 december 2019, 14:33 uur
Ik snap het. Al hoorde ik daar dan weer duidelijk dat het een man was die een hoog stemmetje deed, zoals bij de BeeGees.
0
geplaatst: 11 december 2019, 14:15 uur
69. Tshegue - Muanapoto
Kwam er pas achter toen ik ze live zag, was wel even een klein shockmomentje. Die meid is wel een fantastische performer trouwens.
Kwam er pas achter toen ik ze live zag, was wel even een klein shockmomentje. Die meid is wel een fantastische performer trouwens.
1
geplaatst: 11 december 2019, 21:49 uur
esteban schreef:
Ik ook altijd, een Jocelyn Brown kloon ?
0
geplaatst: 11 december 2019, 21:51 uur
68.Route 94-My love
Route 94 - My Love ft. Jess Glynne (Official Music Video) - YouTube
En dit klonk mij dan weer als een man?
Route 94 - My Love ft. Jess Glynne (Official Music Video) - YouTube
En dit klonk mij dan weer als een man?
0
geplaatst: 11 december 2019, 22:17 uur
Mij ook... ik was aan het wachten tot Jess Glynne zou gaan zingen (maar dat deed ze blijkbaar al de hele tijd).
0
geplaatst: 12 december 2019, 09:54 uur
Twee die opvallend genoeg nog niet genoemd zijn:
67. Portugal. The Man - Feel it Still
66. Asaf Avidan & The Mojo's - One Day/ Reckoning Song (Wankelmut remix)
67. Portugal. The Man - Feel it Still
66. Asaf Avidan & The Mojo's - One Day/ Reckoning Song (Wankelmut remix)
* denotes required fields.