Muziek / Muziekgames / Top 100 sekseverwarring
zoeken in:
0
geplaatst: 12 december 2019, 12:42 uur
123poetertjes schreef:
69. Tshegue - Muanapoto
Haha, wat. Hier had ik ook echt geen idee van. Het feit dat ze gewoon op de cover van haar single staat had misschien een hint kunnen zijn.69. Tshegue - Muanapoto
edit: Nu ik het nummer terugluister besef ik dat ik er altijd vanuit ging dat de eerste helft voor een man werd gezongen en de tweede door een vrouw. Nou goed.
0
geplaatst: 12 december 2019, 19:04 uur
Ik kwam er vandaag achter dat die vreemde stem bij de tUnE-yArDs van een vrouw is.
Bewijs: 64. tUnE-yArDs - Bizness (Live on KEXP) - YouTube
Bewijs: 64. tUnE-yArDs - Bizness (Live on KEXP) - YouTube
0
geplaatst: 4 januari 2020, 12:11 uur
63. Veel mensen denken dat de band Come een zanger heeft maar nee, de zangeres heet Thalia Zedek.
Come - William - YouTube
Come - William - YouTube
0
geplaatst: 7 januari 2020, 23:52 uur
remcodulac, El Ninjo en ik hadden er weer eentje bij een quiz. Geen moment overwogen dat het om een vrouw zou kunnen gaan (ik geloof dat we Jason and the Scorchers hadden ingevuld?).
62. Joan Armatrading - Me, myself, I
62. Joan Armatrading - Me, myself, I
0
geplaatst: 14 juni 2020, 16:57 uur
De clip geeft het wel enigzins weg maar als je die er niet bij ziet... jaren heb ik dit alleen van een verzamelaar en later ook cd-single gekend.
61. YouTube
61. YouTube
1
geplaatst: 4 oktober 2021, 23:28 uur
Het duurde even, maar we hebben een nummer 60!
pureshores schreef:
Citrus Park - Snow (1992)
ik werd hier wel blij van, al dacht ik eerst dat een vrouw zong (Wendy James X Nena)
Citrus Park - Snow (1992)
ik werd hier wel blij van, al dacht ik eerst dat een vrouw zong (Wendy James X Nena)

0
geplaatst: 1 januari 2022, 17:49 uur
60. WIll Downsing - [url=https://www.youtube.com/watch?v=AO128UhPivE]Kissing With Confidence[/ur]
Hoop beroemdheden doen aan dit nummer mee: Carly Simon, Nile rodgers, Todd Rundgren, Steve Winwood. Ik dacht altijd dat de praatstem van Will Downing was en dus een man. Het is inderdaad de stem van Will, maar die heet in het echt Lynn Goldsmith. Wikipedia verklaart mijn verwarring: "Goldsmith used a voice recorder to sound like a man."
Hoop beroemdheden doen aan dit nummer mee: Carly Simon, Nile rodgers, Todd Rundgren, Steve Winwood. Ik dacht altijd dat de praatstem van Will Downing was en dus een man. Het is inderdaad de stem van Will, maar die heet in het echt Lynn Goldsmith. Wikipedia verklaart mijn verwarring: "Goldsmith used a voice recorder to sound like a man."
1
geplaatst: 2 januari 2022, 22:28 uur
EvilDrSmith schreef:
Haha, geweldig: die schreeuwende vibrato-falsetto. Ik zat te zoeken welke zangeres dat was, maar het blijkt de zanger van de band zelf te zijn. Zelfs bij herbeluistering hoor ik nog steeds een vrouw. Iets voor jouw Top 100 sekseverwarring, Poek?
Haha, geweldig: die schreeuwende vibrato-falsetto. Ik zat te zoeken welke zangeres dat was, maar het blijkt de zanger van de band zelf te zijn. Zelfs bij herbeluistering hoor ik nog steeds een vrouw. Iets voor jouw Top 100 sekseverwarring, Poek?
Bij deze (59). Nu met filmpje erbij, waarin de man achter de hoge stem te zien is:
0
geplaatst: 2 januari 2022, 22:46 uur
Poek schreef:
60. WIll Downsing - [url=https://www.youtube.com/watch?v=AO128UhPivE]Kissing With Confidence[/ur]
De uitvoerende heet Will Powers (maakt voor het verhaaltje verder niet uit). Ik denk een woordspeling op 'will power' (wilskracht).
0
geplaatst: 2 januari 2022, 22:48 uur
58. Dat duet van Jimmy Somervile & Sarah Jane Morris.
En het nummer heet....
En het nummer heet....
0
geplaatst: 2 januari 2022, 22:50 uur
ranboy schreef:
De uitvoerende heet Will Powers (maakt voor het verhaaltje verder niet uit). Ik denk een woordspeling op 'will power' (wilskracht).
Nog meer verwarring! Maar dat komt ook omdat ik eerst naar Will Downing zocht en toen aan Will Powers dacht.
0
geplaatst: 2 januari 2022, 22:52 uur
57. Als het thema 'Sekseverwarring' is, dan nu Devine met Shoot Your Shot.
1
geplaatst: 3 januari 2022, 10:11 uur
56. Jinjer - Pisces
Door die Live beelden weten wij het toch: die grunter is een vrouw
Door die Live beelden weten wij het toch: die grunter is een vrouw

1
geplaatst: 3 januari 2022, 11:08 uur
Heh, zonder beeld zou het inderdaad moeilijk te geloven zijn dat de vocalen door dezelfde persoon worden gedaan 

0
geplaatst: 24 januari 2022, 15:43 uur
55. Een willekeurig nummer van Gazpacho.
Met dank aan Arrie!
Reijersen schreef:
230. Gazpacho – Night (2007)
Luisterervaring: eigenlijk was ik bij het eerste nummer de weg al een beetje kwijt en dat ging als volgt: ‘onheilspellend, sfeervol begin en dan een VROUW!? Ik had er eigenlijk een mannenstem verwacht eigenlijk. Een diepe mannenstem. Die stem van de vrouw past wel goed bij het sfeertje zeg. Of is het wel een man? Want als ik afbeeldingen op zoek van de band dan zie ik alleen maar mannen.’
230. Gazpacho – Night (2007)
Luisterervaring: eigenlijk was ik bij het eerste nummer de weg al een beetje kwijt en dat ging als volgt: ‘onheilspellend, sfeervol begin en dan een VROUW!? Ik had er eigenlijk een mannenstem verwacht eigenlijk. Een diepe mannenstem. Die stem van de vrouw past wel goed bij het sfeertje zeg. Of is het wel een man? Want als ik afbeeldingen op zoek van de band dan zie ik alleen maar mannen.’
Met dank aan Arrie!
0
geplaatst: 24 januari 2022, 16:26 uur
54. Skunk Anansie - Weak
Ergens midden jaren negentig zag ik Skunk Anansie live in Oosterpoort Groningen. Een MTV festival.
(Edit: februari 1996)
Ik vond het maar een vervelende, kale, donkergetinte man. Ben na twee of drie liedjes weggelopen. Pas weken/maanden later kwam ik erachter dat het een vrouw was.
Ergens midden jaren negentig zag ik Skunk Anansie live in Oosterpoort Groningen. Een MTV festival.
Ik vond het maar een vervelende, kale, donkergetinte man. Ben na twee of drie liedjes weggelopen. Pas weken/maanden later kwam ik erachter dat het een vrouw was.
2
geplaatst: 8 december 2023, 19:40 uur
53. Backxwash - I LIE HERE BURIED WITH MY RINGS AND MY DRESSES
Ik had zelf ook niets door. Ook geen idee van de gender van Ada Rook trouwens.
EvilDrSmith schreef:

Had ik HAAR dan toch maar gezien op Roadburn, dan had ik hier geen flater hoeven slaan. Bizar dat me dat tijdens het luisteren niet is opgevallen, noch dat ik dat niet eerder heb gezien/gelezen/gehoord. Thnx.
(quote)
Oops! 
Had ik HAAR dan toch maar gezien op Roadburn, dan had ik hier geen flater hoeven slaan. Bizar dat me dat tijdens het luisteren niet is opgevallen, noch dat ik dat niet eerder heb gezien/gelezen/gehoord. Thnx.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 december 2023, 01:00 uur
EttaJamesBrown schreef:
54. Skunk Anansie - Weak
54. Skunk Anansie - Weak
Tuurlijk. Skin klinkt als een vrouw en ziet er uit als vrouw. Lijkt me bijzonder sterk dat je dat niet doorhebt.
0
geplaatst: 9 december 2023, 01:25 uur
Onweerwolf schreef:
Tuurlijk. Skin klinkt als een vrouw en ziet er uit als vrouw. Lijkt me bijzonder sterk dat je dat niet doorhebt.
(quote)
Jij was erbij in Oosterpoort? Laat ik dit zeggen: ze droeg geen galajurk en pijpenkrullen. Wel jammer dat je mijn onwetendheid niet op waarde weet te schatten
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 december 2023, 01:29 uur
Ik zag haar in 1996 op Pinkpop. Je bent je gewoon flink aan het aanstellen.
0
geplaatst: 9 december 2023, 12:22 uur
Vooruit dan maar; je hebt helemaal gelijk
De Elfstedentocht bestaat niet. Toen ik afgelopen zomer bij de Sneekweek was, zag ik ook niemand schaatsen.
De Elfstedentocht bestaat niet. Toen ik afgelopen zomer bij de Sneekweek was, zag ik ook niemand schaatsen.
0
geplaatst: 9 december 2023, 13:30 uur
Scorpion_21 schreef:
53. Asaf Avidan - One Day/Reckoning Song
53. Asaf Avidan - One Day/Reckoning Song
Je bent niet de enige die door dat nummer verward is, want die was al genoemd:
Sandokan-veld schreef:
66. Asaf Avidan & The Mojo's - One Day/ Reckoning Song (Wankelmut remix)
66. Asaf Avidan & The Mojo's - One Day/ Reckoning Song (Wankelmut remix)
0
geplaatst: 9 december 2023, 13:56 uur
Poek schreef:
Oh dan trek ik m terug.(quote)
(quote)
0
geplaatst: 9 december 2023, 21:11 uur
Poek schreef:
(quote)
Backxwash en Ada zijn allebei transvrouwen. (Van die twee passt Ada wel iets beter imo.)
0
geplaatst: 9 december 2023, 21:13 uur
Als dit nog niet aangedragen is: Silversun Pickups... voordat ik foto's of video's te zien kreeg leek het me toch een vrij uitgemaakte zaak dat daar een vrouw aan de zang was. 
edit: Oh laat maar

edit: Oh laat maar

Joren999 schreef:
75. Silversun Pickups - Growing Old is Getting Old
Tijdje gedacht dat SP een zangeres had.
75. Silversun Pickups - Growing Old is Getting Old
Tijdje gedacht dat SP een zangeres had.
1
geplaatst: 14 december 2023, 13:13 uur
esteban schreef:
70. MECK ft. Leo Sayer - Thunder In My Heart Again
Het origineel kende ik niet. Maar door deze cover dacht ik écht dat het om een dame ging. In mijn hoofd zag ik een oudere zwarte soul-madam.
70. MECK ft. Leo Sayer - Thunder In My Heart Again
Het origineel kende ik niet. Maar door deze cover dacht ik écht dat het om een dame ging. In mijn hoofd zag ik een oudere zwarte soul-madam.
toen ik dit de 1e keren hoorde dacht ik ook aan een Jocelyn Brown achtig type.
* denotes required fields.