MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Top 100 sekseverwarring

zoeken in:
Ik kan me voorstellen dat er meer nummers van Leo Sayer zijn die voor verwarring gezorgd hebben. Deze bijvoorbeeld:

Haha, ik herken deze situatie. Ooit op een festival met een vriendin Whispering Sons live gezien. We stonden wat verder weg en waren niet zo heel erg nuchter meer. Ze boog naar me toe en vertelde me dat ze de zanger wel knap vond. Toen we halverwege de show wat dichterbij stonden kwamen we toch tot de conclusie dat het geen zanger was maar een zangeres.

Sandokan-veld schreef:
67. Portugal. The Man - Feel it Still)

Je zou denken dat de bandnaam het wel weggeeft, maar het blijkt toch voor meer mensen verwarrend:

EvilDrSmith schreef:
Wat? WAT? WWAATT??
Die zang van Portugal the Man is van een.... zanger?
Oh, vandaar die bandnaam ook.
Ik hoor dit nummer nog regelmatig op de radio (Radio 1) voorbijkomen en altijd gedacht dat het een zangeres was. Djiezus...

remcodulac schreef:
(quote)
Ben ik best een grote Nina-fan, maar inderdaad, bij de mij onbekendere nummers wil ik nog wel eens naar een zanger op zoek gaan.

Sterker nog: bij het volgende nummer dacht Remco dat het om een boyband ging.

En dat was dus nog een vrij bekende cover. Ik was er niet helemaal bij.

52. James Morrison -You Give Me Something

Teamgenote bij een popquiz gisteren zocht naar een zangeres en wilde in eerste instantie niet geloven dat het om een zanger ging.

51. Guano Apes - Lords of the Board

jordidj1 schreef:
Lol, ik zie nu pas dat een vrouw dit zingt. Nou ja, zingt. Op los gaat.

Al is daar wel kritiek op:

123poetertjes schreef:
Guano Apes lekker hoor, die is nieuw voor me. Hoe je hier een dude in hoorde is wel een raadsel tho x

(maar inderdaad lekker nummer)

50. The Butterflies - Willem Wordt Wakker

Altijd gedacht dat die ene stem van een vrouw was. Maar van een jochie blijkbaar.

Poek schreef:
50. The Butterflies - Willem Wordt Wakker

Altijd gedacht dat die ene stem van een vrouw was. Maar van een jochie blijkbaar.

Grappig. Ik heb ook altijd gedacht dat het een dame was.

Onweerwolf
Het waren dan ook de Nederlandse Everly Brothers, niet de Nederlandse Everly Brother & Sister.

49. JJ - Wasted Love (Oostenrijkse inzending voor ESF)

Dacht eerst dat er een vrouw zong. Zou overigens best een hit kunnen worden.

48. Michael Jackson - Ain't No Sunshine

remcodulac en ik maar zoeken naar een vrouw bij de Berryquiz gisteren, bleek de beroemde kindervriend te zijn!

47. Delays - Wanderlust

RIP

46. The Pointer Sisters - Automatic

Ik hoorde het nummer op de radio en ging controleren of het wel echt een sister was die de leadzang deed. Ja dus, zelfs het behoorlijk lage 'automatic' in het refrein. Al is onderstaand filmpje geen 100% bewijs:

45. Beyonce - Blackbird

remcodulac was overtuigd dat hij een duet tussen man en vrouw hoorde. Suzan en Freek of zo.

Nee, dit is duidelijk een vrouw. Ik denk dat er gewoon iets mis is met de geluidsinstallatie in Schinkel

44.Alle Farben-She moves

altijd gedacht dat dit een vrouw was

EvilDrSmith schreef:
488. The Stylistics - Children of the Night (1972)
Haha, ik lees net Barbra Streisand bij Wendy terwijl ik dit luister.
Ik zag die stem ook even niet aankomen en dacht aan Dionne Warwick, maar Barbra is ook wel treffend.
Maar The Stylistics hebben toch een zanger, een mannelijke? Houdt hij hier dan zijn waffel? Tsja, als het over kinderen gaat, dan geven de mannen weer niet thuis. Het is ook altijd hetzelfde traditionele liedje.
Zie ik nu dat ze wel degelijk een Barbra als zangeres in de gelederen hebben, maar dan ene Barbra Ingram.

Shaky schreef:
Voorzichtig met vakanties naar Thailand EvilDrSmith, hebben ze een adamsappel of een derde been dan moet je ff kijken wat je doet.
Vooruit, Russell Thompkins Jr. kan hoog zingen in zijn falsetto, maar dit is toch echt geen vrouw.

42. Bobby Helms - Jingle Bell Rock

Bij een puquiz moesten we in de muziekronde kerstliedjes raden. Mijn team vulde bij dit nummer Nina Simone in. Ik vond de stem wel iets van een man hebben, dus ik dacht "O, dat zal dan wel kloppen."

Bij een ander kerstnummer twijfelden we dan weer tussen Miss Montreal en Lana del Rey. Het bleek Justin Bieber te zijn.

Poek schreef:

Bij een ander kerstnummer twijfelden we dan weer tussen Miss Montreal en Lana del Rey. Het bleek Justin Bieber te zijn.

Ik vimd Sera dan weer heel erg als Justin Bieber klinken.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:47 uur

geplaatst: vandaag om 04:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.