menu

Muziek / Muziekgames / Oude, onbekende Metal Knock-out Game

zoeken in:
avatar van ZAP!
Om nog es wat meer oude, vrij onbekende metal onder de aandacht te brengen, hier een nieuwe game. Het idee is om twee oude metalsongs tegen elkaar te laten strijden. Ik zal als instigator beginnen met twee songs van albums die op MuMe 10 of minder stemmen hebben en daar kan dan een dag lang op gestemd worden (ik wil graag de vaart erin houden) middels een +1, eventueel met een cijfer (1,0*-10*).
Ik begin vandaag vroeg, maar men heeft tot morgen +/- 15:00u de tijd om te stemmen. De winnaar gaat een ronde verder en neemt het op tegen een volgende suggestie. Ik vind het prima als iemand dan de volgende suggestie doet (liefst rond / na 15:00u dus) - anders doe ik het.

Dan nog de vragen "wat is metal" en "wat is oud?" Ik stel voor dat we alle soorten metal doen (geen rock of hardrock dus, daar kan nog een aparte game voor komen...?) en van 1979 tot 1994 gaan...

De aftrap: Tourniquet - 'Psycho Surgery' (album) - Anacrusis - 'Paint a Picture' (album)






avatar van ZAP!
Nog even een extra oproepje voor deze game (users o.a. uitgezocht op 5 sterren voor M's 'M.o.P.'):

The_CrY - Devoo - vielip - andnino - RuudC - trebremmit - notsub - DargorDT - Kronos - namsaap - Kill_illuminati - jurado - Henri-S - i.Ron S. - HammerHead - Heino - freakey - Eddie - _wrathchild_ - ASman - B.Robertson - Brutus - Dieter - gigage - jordidj1

Liefhebbers? Of op- of aanmerkingen? Laat u horen!

avatar van Hacker
allebei de tracks zijn me te rommelig eerlijk gezegd
maar toch een vrij duidelijke voorkeur :

0-1 ( 5,25 vs 6 )

avatar van vielip
Ah een nieuwe game. Altijd leuk!

Ik ken beide bands niet. Al komt me de naam Tourniquet ergens wel vaag bekend voor. Anacrusis heb ik echt nog nooit van gehoord.

Het nummer van Tourniquet vind ik muzikaal te gek met al die tempo wisselingen. Coole riffs en groove ook. Enkel het zeurderige zingen verpest het een beetje. Het nummer van Anacrusis vind ik muzikaal iets minder maar daarvan vind ik de zang beter te behappen. Lastig om een winnaar aan te wijzen derhalve.
Ik ga toch voor Anacrusis; 0-2 dus.

avatar van The_CrY
Altijd leuk, een nieuwe game, maar aangezien Favoriete Metal Song (per jaar) momenteel ook al actief is weet ik niet of ik regelmatig mee kan doen. Wel een leuk concept.

avatar van Kronos
Spelletjes boeien mij niet echt. Maar ik ga wel in de gaten houden wat hier zoal voorbijkomt. Van Anacrusis was ik in de jaren tachtig en begin negentig fan. Een band die met elk nieuw album wat progressiever uit de hoek kwam. Nu vind ik er niet veel meer aan. Niet alle oude onbekende metal doorstaat de tand des tijds.

avatar van ZAP!
Fijn, reacties. Het loopt nog niet storm, maar het begin is er.

Ik laat deze 2 nog staan tot maandag, dan gaat de winnaar tegen een nieuwe. Maar als iemand eerder wil, is 't ook okay.

avatar van Dieter
0-2

Nieuwe metalgame, prima initiatief.
Ik zal regelmatig kijken en stemmen en/of toevoegen.


avatar van ZAP!
vielip had ook gestemd, dus is het nu 0-4.

avatar van ZAP!
Toch maar een nieuwe ronde, eerder dan gepland. Mijn stem gaat naar Tourniquet, maar ik had het mezelf wel lastig gemaakt want Anacrusis smaakt mij ook heel best. Dan wordt het 1 - 4. Ik stel voor dat er minstens vijf stemmen moeten zijn gegeven voor we naar de volgende ronde gaan. Ben nog aan het broeden op extra wedstrijd-elementen, wordt vervolgd - suggesties welkom.


De 'sequel': Anacrusis - 'Paint a Picture' (album) - Messiah Force - 'The Sequel' (album)*








Verder nog een paar users seinen die misschien ook wel mee willen doen: Lau1986, Rufus, AOVV, Johnny Marr, aslan, Arbeidsdeskundige, enne, zegt het voort!

* old skool speed / power / heavy metal uit Canada, met zangeres met flinke strot en een stel prima muzikanten. Niets nieuws onder de zon, wel lekker! Inmiddels is de 1e stem voor hun album ook binnen.

avatar van Rufus
Heb te weinig kennis hierover, zou dus bijna altijd de nummers moeten afluisteren.
Hier heb echt geen tijd meer voor. Sorry.

avatar van ZAP!
Het is ook de bedoeling om onbekende metal onder de aandacht te brengen... Maar geen probleem verder!

avatar van B.Robertson
Een moment graag. Heb een bluetooth speaker gekregen zodat ik via de smartphone eindelijk op beter geluidsniveau naar YouTube kan luisteren. De oude situatie was dat ik binnen een straal van een meter bij de laptop moest blijven.

Kan ik dus ook met het metal album van de week meedoen. Heb het momenteel echter druk met mijn eigen muziek en moet nog wat gebrande albums van IQ en Arena nader beluisteren die een collega voor mij meenam. Maar probeer dit topic wel te volgen.

avatar van vielip
Messiah Force vind ik weinig soeps. Slechte zangeres en ook de sound vind ik niet lekker. Anacrusis dus maar weer; 1-0

avatar van aslan
aslan (crew)
2-0

avatar van ZAP!
Ik ga voor 2-1 - ik ben kennelijk erg coulant met dit soort old skool en zo slecht vind ik die zangeres niet hoor!

avatar van Dieter
3-1

Ken Messiah Force niet en dat gaat ook niet veranderen


avatar van ZAP!
Cool, toch nog een extra stem voor Messiah Force. Wil iemand anders een volgende doen, of...?

avatar van B.Robertson
Ik wil wel een suggestie doen die binnen de criteria valt.

Gothic Slam - Killer Instinct (1988)

Gothic slam - Fought for Death - 1988

avatar van ZAP!
Bedankt! Dan doe ik het zo:


Ronde 3: Anacrusis - 'Paint a Picture' (album) vs. Gothic Slam - 'Fought for Death' (album)







avatar van ZAP!
0-1

Toffe band, Gothic Slam, straks nog even stemmen.

avatar van Dieter
Gothic Slam ken ik dan weer wel. Typisch jaren 80 thrashbandje, maar niet echt hoogstaand. Heb de LP ook nog wel ergens op zolder liggen denk ik.

1-1

avatar van vielip
Lekkere old school thrash brengt Gothic Slam. Prima te luisteren! Zoals thrash hoort te klinken qua sound. 1-2 derhalve.

avatar van aslan
aslan (crew)
1-3



avatar van Dieter
ZAP! is het dus de bedoeling dat er ieder dag rond de klok van 15.00 uur een nieuw metalnummer van een (relatief) onbekende band, uitgebracht tussen 1979 en 1994 het gaat opnemen tegen de winnaar?
Het maximaal aantal stemmen is 10 van het album waar het nummer op staat?

avatar van ZAP!
Dieter - dat is voorlopig mijn opzet. Maar zodra er (minimaal) 5 stemmen binnen zijn, mag de winnaar door tegen de volgende... als iemand nog een suggestie heeft ter aanvulling (zit zelf ook nog te broeden) - altijd welkom!

Zelf heb ik momenteel even geen tijd, maar later vandaag kan ik wel een nieuwe plaatsen - of als iemand anders wil...

Gast
geplaatst: vandaag om 00:09 uur

geplaatst: vandaag om 00:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.