MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Wrathchild1 schreef:
Het publiek zal Sunglasses ook nooit pruimen ...,een bak chaos. Het is chaotisch om chaotisch te klinken.

Kijk anders voor de gein eens hier. Niet iedereen is zo kortzichtig

Wrathchild1
Niet iedereen is kortzichtig , maar de Mumeladder is/lijkt me over het algemeen conservatiever.

Overigens is er niks mis mee om nieuwe/experimentele muziek te promoten, maar het puntentotaal hier zegt genoeg . Bij de Witte Trui staat men sneller open voor dit soort muziek denk ik.

Wrathchild1 schreef:
Niet iedereen is kortzichtig , maar de Mumeladder is/lijkt me over het algemeen conservatiever.

Overigens is er niks mis mee om nieuwe/experimentele muziek te promoten, maar het puntentotaal hier zegt genoeg . Bij de Witte Trui in staat men sneller open voor dit soort muziek denk ik.

De Witte Ladder wordt vaak zelfs als conservatiever gezien. Vorig jaar zelfs geen hiphop in de finale daar, terwijl dit in de ladder wel het geval was.

Wrathchild1
Ok

Oei , de Song van het Jaar 2019 blijkt nog wat te spannend voor de gemiddelde deelnemer hier.

En zoals dumb_helicopter ook al zei, De Witte Trui is zo mogelijk nog conservatiever dan de Ladder.

Wrathchild1 schreef:

Overigens is er niks mis mee om nieuwe/experimentele muziek te promoten, maar het puntentotaal hier zegt genoeg . Bij de Witte Trui in staat men sneller open voor dit soort muziek denk ik.

De Witte Trui is met afstand de meest conservatieve lijst hier op de site, denk dat zelfs de Prehistorische Ladder progressiever is

Verder is het ladderpubliek uiteraard wat conservatiever dan dat in het Song van het Jaar-topic. Daarom zei ik ook: nog niet klaar. Geloof mij maar, over een paar jaar staat Sunglasses gewoon in de Ladder. Het is ook niet zomaar een of ander obscuur bandje, ook in de mainstream media krijgt dit gewoon positieve kritieken:
Black Country, New Road review – truly a sound less travelled | Music | The Guardian - theguardian.com
https://www.thetimes.co.uk/article/black-country-new-road-review-old-fashioned-virtuosity-in-an-exciting-packed-out-show-ptj3pdq6v
Privacy settings - volkskrant.nl

Wrathchild1
Ik weet niet hoeveel overlap er qua deelnemers in beide topics zitten. In vind experimentelere nummers zelf prima, maar Sunglasses trek ik ook niet ( dit nummer in ieder geval).

Over een jaar of vijf (of minder)staat er misschien inderdaad heel anders voor.

Ik heb het nog maar 1 keer gehoord, maar ik kon het echt wel smaken. In dezelfde vijver als Black Midi, zijn die genomineerd?

Casartelli (moderator)
Dat liedje over die zonnebril heb ik ook gehoord, maar ben ik inmiddels alweer vergeten. Echter...
13. Marillion - Fugazi** 305
Fijn dat een van de mooiste nummers ever weer mee mag doen!

gerre schreef:
Ik heb het nog maar 1 keer gehoord, maar ik kon het echt wel smaken. In dezelfde vijver als Black Midi, zijn die genomineerd?

Nee, Black Midi is niet genomineerd. Ik ben het met je eens dat beide bands uit hetzelfde vaatje tappen. Maar ik maak me geen illusies: in het Song van het Jaar-topic kwam Black Midi er ook niet aan te pas, dus ik ben ervan overtuigd dat de MuMeLadder er zeker (nog) niet klaar voor is. Wellicht in de nabije toekomst?

Glen Hansard schreef:
KoRn kwam nog dichter bij dan ik had gedacht maar helaas. Volgend jaar maar eens wat van Deftones nomineren.

Doen!

Choconas schreef:
in het Song van het Jaar-topic kwam Black Midi er ook niet aan te pas, dus ik ben ervan overtuigd dat de MuMeLadder er zeker (nog) niet klaar voor is. Wellicht in de nabije toekomst?

Ik hoop het, want black midi > BCNR.

Ha, ik wist helemaal niet dat Sodade in de Ladder van gisteren stond, maar dat was niet de reden dat ik het genomineerd had voor de Anderstalige Ladder. Maar blijkbaar heb ik deze daar leren kennen, want het stond vorig jaar ook al in de ladder blijkbaar. Dat deze zo hoog zou eindigen had ik zeker niet verwacht.

En een mooie dodenartiestenbonus voor Bill.

Jammer van Aja. Sunglasses had ik vooraf ook weinig kansrijk geacht, maar wellicht met genoeg SvhJ-publiek had deze het beter kunnen doen. Niet dus.

Casartelli schreef:
Dat liedje over die zonnebril heb ik ook gehoord, maar ben ik inmiddels alweer vergeten.
Nu kun je veel zeggen over Sunglasses, maar volgens mij niet dat je het snel vergeet. Voor- of tegenstander.

Nou, ik heb Sunglasses anders ook 5x beluisterd voordat er iets bleef hangen, leuk tijdens het luisteren maar eenmaal klaar kwam er niets van het nummer in mijn hoofd naar bovendrijven. Denk dat Casper dat bedoelt, want natuurlijk is het een vrij atypische plaat.

Verder eens met Titmeister dat dit nummer de komende jaren zeker de MuMeladder gaat bestormen. Overigens net als The Caterpillar`s Intervention & Priestess volgend jaar, die staan al op mijn nominatielijst!

Ah, het nieuwe MuMe-elite nummer is blijkbaar geboren. Vind je het niets of laat ik zeggen niet goed genoeg om punten te geven dan ben je gelijk kortzichtig, is het te spannend voor je of gewoon conservatief.

Altijd leuk zo'n eigen bubbel

Over 5 jaar zijn wij er ook klaar voor begrijp ik

Of andersom, want My Heroics stond vorig jaar wel in de top 2000. Nu ligt ie eruit. Ms te vaak gehoord?

Idd jammer van Absynthe Minded, goed dat die zonglaasjes eens op hun juiste plek gezet worden!

Casartelli (moderator)
Dance Lover schreef:
Nou, ik heb Sunglasses anders ook 5x beluisterd voordat er iets bleef hangen, leuk tijdens het luisteren maar eenmaal klaar kwam er niets van het nummer in mijn hoofd naar bovendrijven. Denk dat Casper dat bedoelt, want natuurlijk is het een vrij atypische plaat.
Ik moest natuurlijk ook nog wel een paar andere MML-liedjes luisteren die ik niet of onvoldoende kende.

Maar het lijkt er sterk op dat ik hem volgend jaar een nieuwe kans mag gaan geven te blijven hangen.

vigil schreef:
Ah, het nieuwe MuMe-elite nummer is blijkbaar geboren. Vind je het niets of laat ik zeggen niet goed genoeg om punten te geven dan ben je gelijk kortzichtig, is het te spannend voor of gewoon conservatief.

Altijd leuk zo'n eigen bubbel

OK boomer

Voor mij was Sunglasses een mooie ontdekking, maar het zat voor mij in een te sterke ladder....in een andere ladder had het wellicht al wat puntjes meegesnoept. Maar ik sluit niet uit dat dit gaat groeien en in de toekomst wel punten gaat krijgen (mits opnieuw genomineerd).

Uitslag Ronde 1 - Ladder 102:
(er staat een * bij de nieuwe nominaties en een ** bij de her-nominaties)

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000

1. The National - Bloodbuzz Ohio 603
2. Suzanne Vega - Luka 506
3. R.E.M. - E-Bow The Letter 503
4. Anne Clark - Our Darkness 399
5. Antony And The Johnsons - You Are My Sister 392
6. The Buoys - Give Up Your Guns 361
7. Car Seat Headrest - Drunk Drivers / Killer Whales 349
8. Queen & David Bowie - Under Pressure 345
9. Aphex Twin - Windowlicker 327
10. The White Stripes - Seven Nation Army 318
11. Glen Hansard & Markéta Irglová - Falling Slowly 294
12. Claw Boys Claw - Rosie 287
13. London Grammar - Wasting My Young Years 272
14. Men Without Hats - The Safety Dance 255
15. The Beatles - Hey Jude** 249

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Amy Winehouse - Tears Dry On Their Own 243
17. Cocteau Twins - Donimo 230
18. Prince - Moonbeam Levels* 195
19. Hazel O'Connor - Will You 187
20. Green Day - Boulevard of Broken Dreams ** 185

Zowel Amy Winehouse als Cocteau Twins plaatsen zich voor de eindlijst, de rest valt definitief af.

10. The White Stripes - Seven Nation Army 318

20. Green Day - Boulevard of Broken Dreams ** 185

Oh damn, da's de tweede keer ik vergeet te stemmen en de tweede keer dat een (ex)nominatie er daardoor uitvliegt.

Seven Nation Army staat bovenaan mijn lijst van compleet kapot gedraaide deuntjes. Ik verwacht eigenlijk steeds Michael van Gerwen te zien opkomen.

Glen Hansard schreef:
Seven Nation Army staat bovenaan mijn lijst van compleet kapot gedraaide deuntjes. Ik verwacht eigenlijk steeds Michael van Gerwen te zien opkomen.

Minder darts kijken, is dat probleem zo opgelost

Helaas hebben velen Prince met dit prachtige nummer geen kans gegeven.

Het kan niet aan de sterkte van de ladder hebben gelegen, kijkende naar de resp. 4e en 5e plek voor Anne Clark en Antony And The Johnsons

Glen Hansard schreef:
Alle Duitsers...

Deze uitslag

Gast
geplaatst: vandaag om 05:15 uur

geplaatst: vandaag om 05:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.