MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Gretz schreef:
Dat Courney verrassend doorgaat heeft vast te maken met het feit dat chevy93 is vergeten te stemmen op Al
Vergeten niet. Ik heb me er gewoon niet toe bewogen. Als ik had geweten dat Year of the Cat mee had gedaan in deze ladder had ik ongetwijfeld die minuut tijd wel genomen.

Sunderland schreef:
sowieso een verrassende uitslag met al die nummers uit het tijdperk van de zwartwit televisie in het rechterrijtje...

Gaat het dan toch gebeuren dat het jongere werk de boventoon gaat voeren hier?

Ik denk dat het vooral een incident is, veroorzaakt door de grote hoeveelheid classic rock die in de ladder stond. Vind het niet erg, want Trentemøller profiteert als het enige electronic-nummer in de ladder

Nu we toch over hem hebben, El Ninjo of cosmic kid, kunnen we zijn artiestennaam goed schrijven (met een ø)? Dat helpt mijn OCD in dezen

Casartelli (moderator)
Hoewel verre van mijn top-7 is het Trentemøller best gegund. Maar voor het door zijn van die draak van Courtney Barnett is geen enkel excuus, vooral het rijtje 12-15 doet pijn.

Trentemoller en Courtney waren ook de enige twee nummers uit deze eeuw geloof ik. De rest leek meer op de playlist van Veronica.

Nog even een correctie op de uitslag van ladder 32, ik dacht dat ik deze al geplaatst had maar was dit blijkbaar toch vergeten....ik had eerst per ongeluk de lijstjes van Guessmaker en the viking meegenomen, maar deze waren buiten de deadline geplaatst en tellen dus niet meer mee.
Even voor iedereen...het heeft geen zin om na de deadline nog een lijstje te plaatsen, dat telt niet meer mee.
Ook nog even een oproep voor iedereen om de rangschikkingstool te gebruiken. Ik zie geen reden waarom je dat niet zou doen en je zelf nog met copy /paste zou willen werken.
Bij gebruikers die dat niet doen gaat er toch af en toe iets fout, meest voorkomende fouten zijn dat de naam van de artiest al direct zonder spatie achter het getal wordt geplaatst, daar kan de automatische tool slecht mee omgaan, of er valt toch ineens een letter of zo af bij de copy /paste actie etc....en dan moet ik zelf weer de verbeteringen invoeren.
Dus waarom zelf moeilijk gaan doen met copy / paste als er een rangschikkingstool is die het automatisch voor je goed zet!!!

Dan hier de gecorrigeerde uitslag voor ladder 32....voor de uitslag maakt het eigenlijk niks uit, enige verschil is dat the Police wat lager op de afvallerslijst komt maar nog steeds op zeker geplaatst is en Interpol nu wat hoger in de afvallerslijst gaan komen en dus ook op zeker geplaatst is (waar ik eerst nog een kleine slag om de arm hield)

Uitslag Ronde 2 - Ladder 32:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 1000 van de Top 2000

1. Bill Withers - Ain't No Sunshine [315] 600
2. Kendrick Lamar - King Kunta [31] 532
3. Massive Attack - Protection [1102] 518
4. Slowdive - Star Roving [702] 512
5. Ultravox - Vienna [206] 477
6. Dire Straits - Tunnel Of Love [433] 450
7. BAP - Kristallnaach [592] 446
8. Sigur Rós - Untitled #1 [428] 431
9. Arctic Monkeys - Do I Wanna Know? [533] 392

Uitgeschakeld, echter - de beste 100 afvallers plaatsen zich alsnog bij de beste 1000.

10. The Police - Message In A Bottle [822] 355
11. Interpol - Not Even Jail [991] 354
12. Belle And Sebastian - Get Me Away From Here, I'm Dying [1726] 295
13. Kate Bush - Moving [1275] 294
14. Black Sabbath - Black Sabbath [1572] 291
15. Blur - Out Of Time [902] 259
16. Nick Cave & The Bad Seeds - Bright Horses [new] 240
17. R.E.M - Bang & Blame [new] 221
18. Kacey Musgraves - Slow Burn [1574] 196
19. Flash And The Pan - Hey St. Peter [1689] 184
20. Vampire Weekend - This Life [new] 153

El Ninjo: Geen idee hoe deze rangschikkingstool werkt.Vrees dat ik alles in de war gooi.Het hele vorig jaar daarom bijna niet meegespeeld.

the viking en anderen die niet weten hoe de tool werkt.

Die rangschikkingstool werkt heel simpel.
In kolom B zet je gewoon de getallen 1 t/m 7 achter de nummers die jij in je top 7 wilt zetten. Alleen als de getallen 1 t/m 7 ingevuld zijn, dan verschijnt je lijstje meteen in kolom F.
Vervolgens kopieer je gewoon Kolom F inclusief header (Ronde x - ladder x) en footer (deadline) en plaats je dat in het topic.
Echt supereenvoudig, daar kun je eigenlijk niks fout aan doen.

Als je bang bent de tool te vernachelen dan zou ik alleen maar je lijstjes plaatsen en geen nieuwe ladders erin plakken, er zijn genoeg mensen die dat al doen.

Ik gebruik die tool ook nooit, pak altijd het 1e bericht en dan ga ik wegstrepen. Moet ik die tool nu per se gebruiken?

Ik vind dat wegstrepen nu juist zo leuk

Je moet die tool niet per se gebruiken....het is alleen zo dat ik zo her en der af en toe foutjes ontdek bij users die de tool niet gebruiken vanwege verkeerd plaatsten of er valt per ongeluk iets weg met copy/paste

1.The Doors - Light My Fire ...zonder spatie ertussen wordt bijv Doors in de automatische tool
1. The Doors - Light My Fir ... de laatste letter valt per ongeluk weg.

Zijn van die foutjes die ons allemaal wel eens overkomen en die niet bewust of expres gedaan worden maar dit soort "foutjes" betekent wel elke keer weer dat ik moet opsporen waar het mis is gegaan, wat er mis is gegaan en het dan moet aanpassen ...en met het gebruik van de tool heb je dat soort "foutjes" niet meer.

El Ninjo schreef:
the viking en anderen die niet weten hoe de tool werkt.

Die rangschikkingstool werkt heel simpel.
In kolom B zet je gewoon de getallen 1 t/m 7 achter de nummers die jij in je top 7 wilt zetten. Alleen als de getallen 1 t/m 7 ingevuld zijn, dan verschijnt je lijstje meteen in kolom F.
Vervolgens kopieer je gewoon Kolom F inclusief header (Ronde x - ladder x) en footer (deadline) en plaats je dat in het topic.
Echt supereenvoudig, daar kun je eigenlijk niks fout aan doen.

Als je bang bent de tool te vernachelen dan zou ik alleen maar je lijstjes plaatsen en geen nieuwe ladders erin plakken, er zijn genoeg mensen die dat al doen.

Dank je wel voor de tip Erminio.Net even getest in de MuMeladder en volgens mij ging het goed.Wel weer verwijderd want ik had al gestemd.

El Ninjo schreef:
Zijn van die foutjes die ons allemaal wel eens overkomen en die niet bewust of expres gedaan worden maar dit soort "foutjes" betekent wel elke keer weer dat ik moet opsporen waar het mis is gegaan, wat er mis is gegaan en het dan moet aanpassen ...en met het gebruik van de tool heb je dat soort "foutjes" niet meer.
Ik snap 'm, ben er zelf altijd vrij scherp op dat ik alles juist plaats, ik dubbelcheck het ook altijd. Denk niet dat je bij mij veel fouten pakt. Maar ik zal het eens gaan bekijken Als the viking het kan

El Ninjo schreef:
Je moet die tool niet per se gebruiken....

Bedenk ook dat de tool niet te gebruiken is op mobiele apparaten. Er zijn hier volgens mij wel users die MuMe alleen op mobiel bezoeken.

Enkel op de momenten dat ik alleen via mobiel kan stemmen maak ik geen gebruik van de tool. Maar dan is het op zich een kleine moeite om de gehele ladder te quoten en vervolgens met copy-paste de juiste spelling te gebruiken. De layout van getal, punt en spatie zou iedereen gewoon standaard moeten kunnen hanteren.

Uitslag Ronde 2 - Ladder 34:

1. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place [122] 554
2. The Cure - Plainsong [178] 523
3. The Temptations - Papa Was A Rolling Stone [322] 501
4. Bruce Springsteen - Darkness On The Edge Of Town [213] 391
5. Wipers - Youth Of America [1481] 376
6. Depeche Mode - Everything Counts [649] 367
7. The Rolling Stones - Sister Morphine [740] 367
8. TV On The Radio - Wolf Like Me [1257] 362
9. Godspeed You! Black Emperor - The Dead Flag Blues [1263] 352

Uitgeschakeld, echter - de beste 100 afvallers plaatsen zich alsnog bij de beste 1000.

10. Pavement - Range Life [1409] 317
11. Angel Olsen - Sister [new] 306
12. The Comet Is Coming - Summon The Fire [new] 304
13. Louis Armstrong - What A Wonderful World [1128] 295
14. Sufjan Stevens - Tonya Harding (In D Major) [609] 288
15. Prince & the Revolution - The Beautiful Ones [new] 282
16. Gang Starr - Above The Clouds (feat. Inspectah Deck) [new] 276
17. The Last Shadow Puppets - Standing Next To Me [1443] 254
18. The Strokes - Reptilia [1528] 252
19. Snow Patrol - Chasing Cars [1278] 237
20. Muse - Uprising [1771] 196

Verrassend lage score van Sufjan Stevens in deze ladder.
De afvallers scoren allen te laag om nog hoop op een langer verblijf te koesteren.

Gretz schreef:
(quote)

Bedenk ook dat de tool niet te gebruiken is op mobiele apparaten. Er zijn hier volgens mij wel users die MuMe alleen op mobiel bezoeken.

Ik bezoek MuMe vrijwel alleen mobiel en gebruikte de tool daardoor tot dusver niet, maar ik heb het net geprobeerd en hij doet het ook gewoon op mobiel, dus zal hem voortaan gebruiken.

Titmeister schreef:
(quote)

Ik bezoek MuMe vrijwel alleen mobiel en gebruikte de tool daardoor tot dusver niet, maar ik heb het net geprobeerd en hij doet het ook gewoon op mobiel, dus zal hem voortaan gebruiken.

Ah op een iPhone kan ik de spreadsheet wel openen in de mobiele browser, maar kan ik vervolgens niet de top 7 kopiëren. Hoe doe jij dat?

Op mijn Samsung S10 werkt het ook prima. Al geef ik de voorkeur aan computer, dat werkt toch iets fijner.

Gretz schreef:
(quote)

Ah op een iPhone kan ik de spreadsheet wel openen in de mobiele browser, maar kan ik vervolgens niet de top 7 kopiëren. Hoe doe jij dat?

Gewoon ingedrukt houden, selecteren en op kopiëren drukken. Maar goed, dat is wel met een Android-telefoon.

Gretz schreef:
(quote)

Gewoon de spreadsheet app downloaden, dat werkt wel

Nadeel aan die sheet is wel dat je snel uit die 20 nummers eentje over het hoofd ziet, waardoor je die onbedoeld puntloos laat. Misschien komt daardoor ook die last minute wijzigingen?

jordidj1 schreef:
Nadeel aan die sheet is wel dat je snel uit die 20 nummers eentje over het hoofd ziet, waardoor je die onbedoeld puntloos laat. Misschien komt daardoor ook die last minute wijzigingen?

Daar ben ik ook een beetje bang voor, heb die tool net even getest, idd vrij makkelijk hanteerbaar, maar je moet niet iets over het hoofd zien, iets wat bij wegstrepen niet gebeurd.

Casartelli (moderator)
Als ik de tool open, heb ik de rangschikking ook al op een (digitaal) kladje gemaakt. De momenten dat ik de tool open en dat iemand nog op zijn elfendertigst aan het invullen is (nee, de 5 toch maar even weghalen en ergens anders plaatsen, o nee, toch maar een 4 en dan de 4 op 6 en waar ik eerst 6 zei...) horen niet tot mijn favoriete momenten.

Sterker nog: als ik op vakantie ga, maak ik even een lokale kopie van de tool en vul ik op mijn gemak een voor een de vakantieladders in, dat scheelt t.z.t. weer gepriegel op de mobiel.

Eén van de allermooisten van Prince

Uitslag Ronde 2 - Ladder 35:

1. The Rolling Stones - Gimme Shelter [19] 650
2. Nick Cave And The Bad Seeds - The Weeping Song [888] 496
3. The Who - Baba O'Riley [84] 493
4. Arcade Fire - Ready To Start [392] 463
5. The Band - The Weight [385] 436
6. Pixies - Here Comes Your Man [407] 403
7. Cream - White Room [799] 396
8. The The - Heartland [1185] 391
9. The xx - Crystalised [808] 373

10. Tears For Fears - Head Over Heels [633] 346
11. Prince - Gold [new] 335
12. Kirsty MacColl - A New England [1577] 312
13. Stevie Wonder - Master Blaster (Jammin') [1063] 306
14. Yann Tiersen - Comptine D'un Autre Été: L'après-Midi [1715] 291
15. Johnny Cash - Ring Of Fire [729] 270
16. Serge Gainsbourg - Ballade De Melody Nelson [841] 262
17. Martha Reeves And The Vandellas - Dancing In The Street [1302] 217
18. The Smashing Pumpkins - Soma [1088] 204
19. Don McLean - American Pie [1581] 193
20. Eurythmics - Here Comes The Rain Again [1774] 163

Tears for Fears plaatst zich zeker bij de beste afvallers en Prince denk ik ook wel alhoewel die iets minder ruimte over heeft. De rest is gezien.

TFF

Kirsty

TFF

Wow, flinke score voor The Weeping Song. Zou dat komen omdat Dance Lover hem net had gedropt had in de Cave-meter?

Kirsty

Titmeister schreef:
Wow, flinke score voor The Weeping Song. Zou dat komen omdat Dance Lover hem net had gedropt had in de Cave-meter?

NAIS!

Ik had hem zelfs over de 500 punten grens heen kunnen tillen.

Uitslag Ronde 2 - Ladder 36:

1. Midlake - Roscoe [138] 679
2. Pulp - Disco 2000 [102] 521
3. Rage Against The Machine - Killing In The Name [208] 481
4. Let's Eat Grandma - Donnie Darko [236] 466
5. Nina Simone - Strange Fruit [1473] 435
6. Metallica - The Unforgiven [new] 383
7. Godspeed You! Black Emperor - East Hastings [1366] 377
8. OutKast - Hey Ya! [1321] 373
9. Prefab Sprout - Appetite [1739] 370

10. Eefje De Visser - De Bedoeling [797] 357
11. Boudewijn De Groot - Verdronken Vlinder [150] 356
12. The Who - Won't Get Fooled Again [474] 313
13. The Joy Formidable - Whirring [1244] 294
14. Suede - Trash [1639] 278
15. Ennio Morricone - Once Upon A Time In The West [1422] 276
16. Foo Fighters - Everlong [1454] 276
17. Tears for Fears - Everybody Wants To Rule The World [new] 269
18. The War On Drugs - Holding On [1685] 258
19. Fischer-Z - Marliese [1007] 239
20. Gorillaz - Demon Days [new] 199

Dit is dan weer een ladder met een toch wel verrassende uitslag in die zin dat 3 voormalige top 1000 nummers waaronder 2 top 500 nummers het onderspit delven tegen 4 nummers die vorig jaar niet bij de beste 1300 te vinden waren en 1 nieuwkomer.
Voor zowel Eefje de Visser en Boudewijn de Groot geldt dat ze met de schrik vrijkomen en o.b.v. het stempercentage toch wel doorgaan bij de beste 100 afvallers, voor the Who (en de overige afvallers) is dat echter niet het geval.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:05 uur

geplaatst: vandaag om 06:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.