MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Niet met je eens. Deze twee van Bill overklassen die van Curtis en Otis.

Uitslag Ronde 2 - Ladder 31:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 1000 van de Top 2000

1. Marvin Gaye - What's Going On [85] 712
2. Kate Bush - Running Up That Hill [159] 570
3. The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties [551] 474
4. Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road [340] 409
5. The Undertones - Teenage Kicks [1058] 387
6. PJ Harvey - The Words That Maketh Murder [359] 374
7. A Tribe Called Quest - Can I Kick It? [711] 370
8. Massive Attack - Paradise Circus [1274] 366
9. Big Country - Chance [794] 321

Uitgeschakeld, echter - de beste 100 afvallers plaatsen zich alsnog bij de beste 1000.

10. Michael Jackson - Don't Stop 'til You Get Enough [639] 315
11. Björk - Human Behaviour [500] 312
12. Nirvana - In Bloom [1622] 292
13. Wipers - Over The Edge [1546] 285
14. Boudewijn De Groot & Elly Nieman - Prikkebeen [1068] 285
15. Pulp - This Is Hardcore [1279] 284
16. Manic Street Preachers - Your Love Alone Is Not Enough [1827] 259
17. Stereolab - French Disko [1694] 256
18. Elvis Presley - Heartbreak Hotel [1909] 234
19. Balthazar - Bunker [861] 212
20. Grace Jones - La Vie En Rose [1811] 183

Het lijstje van PB 82 wat te laat was kost Bjork een plaats in de volgende ronde en daardoor gaat nu Big Country een ronde verder. Alle afvallers scoren te laag om een kans te hebben om nog door te gaan.

Mooi dat Big Country net door is, nog mooier is de flinke sprong van Teenage Kicks!

Oef, jammere keldering van Balthazar, wel mooie scores voor Teenage Kicks en Paradise Circus!

El Ninjo schreef:
Uitslag Ronde 2 - Ladder 31:

Het lijstje van PB 82 dat te laat was kost Bjork een plaats in de volgende ronde en daardoor gaat nu Big Country een ronde verder...

”Veel mensen zien het glas vaak halfleeg. Voor mij is het meestal halfvol.”

Je had dat natuurlijk ook zo kunnen zeggen: “het lijstje van PB82 hebben we niet meegeteld omdat het pas na de deadline werd ingediend. Hadden we zijn 16 punten voor Björk wèl meegeteld, dan had niet Big Country, maar Björk de volgende ronde gehaald, nu haalt deze IJslandse nymf het net niet."

Jammer, want Björk hoort zeker tot het selecte muzikale groepje muzikanten dat voor mij de jaren 90 opluisterde en met 'Human Behaviour'

de openingstrack van haar 'Debut' album uit 1993 - maakte deze voormalige leadzangeres van de Sugarcubes meteen duidelijk dat we ook solo rekening met haar moesten (gaan) houden.

En ook niet onbelangrijk, samen met die andere engelse suikerklontjes hielp ze ooit mijn landgenoten Barman, Pawlowski en Carlens nog aan een passende bandnaam.

Jammer, want kwaliteit hoort beloond en daar tekent Björk zeker voor en daarmee verdient ze natuurlijk een plek ergens hoog in de Top 1000. Björk is so cute!

Gelukkig gaf deze ladder mij wel de kans om John Robert Parker Ravenscroft OBE nog even te herdenken.

PB 82 schreef:
"More Songs about Chocolate & Girls"
****** Tribute to John Robert Parker Ravenscroft OBE (30 August 1939 – 25 October 2004) *****

& The Undertones ? ... die hebben het gisteren gelukkig wel gehaald en daar zijn we dan weer heel content mee.

10. Michael Jackson - Don't Stop 'til You Get Enough [639] 315
Na al het soulsucces van de afgelopen dagen is dit toch wel een bittere pil.

PB 82 schreef:
(quote)

(quote)

Je had dat natuurlijk ook zo kunnen zeggen: “het lijstje van PB82 hebben we niet meegeteld omdat het pas na de deadline werd ingediend. Hadden we zijn 16 punten voor Björk wèl meegeteld, dan had niet Big Country, maar Björk de volgende ronde gehaald, nu haalt deze IJslandse nymf het net niet."

Je hebt gelijk....maar kwam waarschijnlijk voort uit wat frustratie dat Bjork het niet gehaald had.

Uitslag Ronde 2 - Ladder 32:

1. Bill Withers - Ain't No Sunshine [315] 624
2. Kendrick Lamar - King Kunta [31] 532
3. Massive Attack - Protection [1102] 518
4. Ultravox - Vienna [206] 515
5. Slowdive - Star Roving [702] 512
6. BAP - Kristallnaach [592] 485
7. Dire Straits - Tunnel Of Love [433] 450
8. Sigur Rós - Untitled #1 [428] 431
9. Arctic Monkeys - Do I Wanna Know? [533] 414

Uitgeschakeld, echter - de beste 100 afvallers plaatsen zich alsnog bij de beste 1000.

10. The Police - Message In A Bottle [822] 389
11. Interpol - Not Even Jail [991] 354
12. Kate Bush - Moving [1275] 304
13. Belle And Sebastian - Get Me Away From Here, I'm Dying [1726] 295
14. Black Sabbath - Black Sabbath [1572] 291
15. Blur - Out Of Time [902] 259
16. Nick Cave & The Bad Seeds - Bright Horses [new] 253
17. R.E.M - Bang & Blame [new] 221
18. Flash And The Pan - Hey St. Peter [1689] 199
19. Kacey Musgraves - Slow Burn [1574] 196
20. Vampire Weekend - This Life [new] 158

The Police gaat het zeker redden, Interpol ook wel denk ik alhoewel dat iets minder zeker is. De rest ligt eruit.

Massive Attack doet het goed dit jaar, nog een nummer in de top 1000.

En Bill met overmacht 1e, Kendrick heeft het nakijken.

Zou te gek zijn als Ain't No Sunshine een keer de finale zou halen. Wel samen met Kenny natuurlijk.

Moet de DAB wel tot december aanhouden. Zou mooi zijn

Waar kan ik tekenen?

Titmeister schreef:
Moet de DAB wel tot december aanhouden. Zou mooi zijn
Heeft toch hopelijk weinig met de DAB te maken, maar meer met het inzicht van de stemmers dat dit werkelijk waar een prachtnummer is.

Poeha schreef:
(quote)
Heeft toch hopelijk weinig met de DAB te maken, maar met het inzicht van de stemmers dat dit werkelijk waar een prachtnummer is.

Dat is toch de essentie van de DAB? Mensen vinden niet opeens de muziek mooi, omdat de artiest is overleden. Ze vonden de muziek al mooi, maar zijn die weer meer gaan luisteren vanwege het overlijden en daardoor is ie wat meer top-of-mind.

Uitslag Ronde 2 - Ladder 33:

1. Talk Talk - Living In Another World [59] 611
2. Deep Purple - Child In Time [28] 487
3. The Beach Boys - Good Vibrations [132] 476
4. Underworld - Cowgirl [696] 455
5. Talking Heads - Crosseyed And Painless [570] 444
6. Pet Shop Boys - West End Girls [647] 383
7. Guns N' Roses - Estranged [1126] 318
8. Trentemoller - Miss You [1348] 313
9. Courtney Barnett - History Eraser [1602] 295

10. Al Stewart - Year Of The Cat [566] 279
11. Dusty Springfield - I Just Don't Know What To Do With Myself [591] 274
12. Dire Straits - Private Investigations [689] 270
13. R.E.M. - The Sidewinder Sleeps Tonite [972] 253
14. Alice Cooper - Halo Of Flies [671] 243
15. Mike Oldfield & Maggie Reilly - Moonlight Shadow [581] 241
16. Golden Earring - Radar Love [1419] 236
17. Eagles - Hotel California [1563] 197
18. Ryan Paris - Dolce Vita [new] 182
19. The Alan Parsons Project - Old And Wise [1292] 154
20. Mark & Clark Band - Worn Down Piano [1730] 89

Best wel verrassende uitslag, of dat nu te maken heeft met het relatief laag aantal stemmers deze ronde (62 waar we normaal rond de 70 of zelfs meer zitten) ?
Voor alle afvallers eindigt het hier ook.

Wat doen Moonlight Shadow daar al uitgeschakeld

edit: miss you

Zoveel goede nummers en dan gaan de verkeerde nummers weer door

Gelukkig heeft West End Girls zich staande weten te houden, Dusty

MVW
El Ninjo schreef:
Best wel verrassende uitslag, of dat nu te maken heeft met het relatief laag aantal stemmers deze ronde (62 waar we normaal rond de 70 of zelfs meer zitten) ?

Van Courtney kan ik het wel verklaren; best wel veel cliche classics in deze ladder dus de liefhebbers daarvan moesten kiezen, de aanwezige electro/dance is ook niet het beste wat de ladder te bieden heeft en zo stond ze bij mij zomaar op 1 terwijl dat in vrijwel geen enkele andere ladder zou gebeuren.

laxus11 schreef:
Zoveel goede nummers en dan gaan de verkeerde nummers weer door

Goed om te horen dat je deze tracks van DP en GnR ook verkeerd vindt

Vind het overigens helemaal geen verassende uitslag met het stem publiek kennende. Veel 'dezelfde' soort classics die in 1 ladder zitten.

Gretz schreef:
(quote)

Goed om te horen dat je deze tracks van DP en GnR ook verkeerd vindt

Bb, Gnr, Dp en TT zijn de enige goede nummers die doorgaan van zowat alle nummers in deze ladder

Die van Courtney begrijp ik helemaal niet. Nummer passeert zomaar, vrij banaal. Ze heeft veel betere songs.

Estranged
Old and Wise

Dat Courney verrassend doorgaat heeft vast te maken met het feit dat chevy93 is vergeten te stemmen op Al

Waarom History Eraser alsnog top 1000-waardig is heeft mijns inziens vooral te maken met de geniale songtekst. Sunderland en 123poetertjes leggen het hier goed uit

Courtney!

Vergeten te stemmen, overkomt me niet vaak

Gelukkig is Miss You wel door en maakte het voor Dolce Vita toch niet uit.

Moonlight Shadow zo laag

wow, wat geweldig van Courtney... ik had niet het idee dat ze zo lekker ging deze ronde met haar en HE is niet bij iedereen haar favoriet.
Gretz schreef:
...
Waarom History Eraser alsnog top 1000-waardig is heeft mijns inziens vooral te maken met de geniale songtekst. Sunderland en 123poetertjes leggen het hier goed uit
haar songtekst heeft nog het meeste weg van Waanzinnig gedroomd van KvK, van wat ik er uit op kan maken, maar de sound en de coole clip (met toen al een cameo van Jen Cloher) maken het voor mij vooral geweldig.

sowieso een verrassende uitslag met al die nummers uit het tijdperk van de zwartwit televisie in het rechterrijtje...

Gaat het dan toch gebeuren dat het jongere werk de boventoon gaat voeren hier?

Gast
geplaatst: vandaag om 22:21 uur

geplaatst: vandaag om 22:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.