Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
0
geplaatst: 23 oktober 2020, 11:09 uur
Wow. Ik wist niet dat er mensen bestonden die God Only Knows kut vinden, eigenlijk. Ik dacht allemansvriend, net als A Forest.
1
geplaatst: 23 oktober 2020, 11:18 uur
God Only Knows....brrrr....niks allemansvriend....als die de finale haalt dan moet het al raar lopen als ik nog zou moeten nadenken over mijn nummer 32.
0
geplaatst: 23 oktober 2020, 11:23 uur
Ik heb er ook weinig mee, veel te veel geforceerde blijheid...
0
geplaatst: 23 oktober 2020, 11:39 uur
Titmeister schreef:
Blijheid?
1
geplaatst: 23 oktober 2020, 11:59 uur
johan de witt schreef:
Dat is Good Vibrations.
Dat is Good Vibrations.
Die is idd nog een tandje irritanter idd.
Ja, of geforceerde luchtigheid, hoe je het wilt noemen. Het proberen muziek te maken die klinkt alsof het leven een grote vakantie onder een stralende zon is; een probleem dat ik over het algemeen heb met de Beach Boys. Doe mij maar droefneuzen als Joy Division, The National en Nick Cave

1
geplaatst: 23 oktober 2020, 12:10 uur
Ik hoor toch best wel een droeve ondertoon bij God Only Knows. Het is geen Surfing USA 

0
geplaatst: 23 oktober 2020, 12:22 uur
johan de witt schreef:
Ik hoor toch best wel een droeve ondertoon bij God Only Knows. Het is geen Surfing USA
Ja dat
0
geplaatst: 23 oktober 2020, 13:21 uur
Johnny Marr schreef:
Wow. Ik wist niet dat er mensen bestonden die God Only Knows kut vinden, eigenlijk. Ik dacht allemansvriend, net als A Forest.
Ik vind heel veel van Beach Boys kut. Sorry. Ook die samenzang...... niks voor mij. Soortgelijke meer hedendaagse bandjes doen het ook vaak slecht bij mij.
0
geplaatst: 23 oktober 2020, 13:33 uur
Ik ben ook geen groot Beach Boys liefhebber, maar ik vind het wel een fijn tegengeluid naast al die geforceerde droeftoeter-muziek in onze lijst.
0
geplaatst: 23 oktober 2020, 13:39 uur
Titmeister schreef:
Ja, of geforceerde luchtigheid, hoe je het wilt noemen. Het proberen muziek te maken die klinkt alsof het leven een grote vakantie onder een stralende zon is; een probleem dat ik over het algemeen heb met de Beach Boys. Doe mij maar droefneuzen als Joy Division, The National en Nick Cave
(quote)
(quote)
Het hele Pet Sounds-album is soms net zo neerslachtig als de gemiddelde Joy Division-plaat hoor, dat blije poppiejoppie-imago dat de groep kreeg aangemeten na hun eerste successen dekt zeker niet de hele lading van hun lange carrière.
Het kan natuurlijk nog steeds je ding niet zijn en daar is uiteraard niks mis mee, maar God Only Knows te geforceerd luchtig noemen is net hetzelfde als zeggen dat je Ghosteen niks vindt omdat je Nick Cave te manisch en duister vindt.

Ik begin erover omdat de Beach Boys toch wel extra last lijken te hebben van het imago uit hun vroegste succesperiode, en dat vind ik gewoon erg opmerkelijk. Stel je voor dat dit ook zo was met The Beatles, en we Abbey Road allemaal geen kans geven omdat de eerste hits van de groep Love Me Do en Please Please Me waren.
2
geplaatst: 23 oktober 2020, 13:48 uur
zeg t ze ArthurDZ. Beach Boys waren best metal hoor, kijk maar naar hun album covers
2
geplaatst: 23 oktober 2020, 13:52 uur
aerobag schreef:
zeg t ze ArthurDZ. Beach Boys waren best metal hoor, kijk maar naar hun album covers
Surf's Up helaas dit jaar uit de lijst gevallen dacht ik
Schoolvoorbeeld van een gewichtige Beach Boys-song.
1
geplaatst: 23 oktober 2020, 13:53 uur
ArthurDZ schreef:
Schoolvoorbeeld van een gewichtige Beach Boys-song.
(quote)
Schoolvoorbeeld van een gewichtige Beach Boys-song. Ja dat is jammer inderdaad, het hele album is sowieso iets minder 'luchtig' en stukkie meer psychedlic. Tenzij je harmonieuze zanglijnen interpreteert als te zoetsappig natuurlijk, want dat blijft hun trademark
1
geplaatst: 23 oktober 2020, 14:39 uur
ArthurDZ schreef:
Het hele Pet Sounds-album is soms net zo neerslachtig als de gemiddelde Joy Division-plaat hoor, dat blije poppiejoppie-imago dat de groep kreeg aangemeten na hun eerste successen dekt zeker niet de hele lading van hun lange carrière.
Het kan natuurlijk nog steeds je ding niet zijn en daar is uiteraard niks mis mee, maar God Only Knows te geforceerd luchtig noemen is net hetzelfde als zeggen dat je Ghosteen niks vindt omdat je Nick Cave te manisch en duister vindt.
(quote)
Je hebt gelijk, Wouldn't It Be Nice of Don't Talk (Put Your Head on My Shoulder) passen zo op Closer of Disintegration

Ik snap het punt dat je probeert te maken met de vergelijking met Nick Cave, alleen loopt ie nogal mank m.i. Ghosteen is niet bepaald representatief voor Cave's oeuvre namelijk, waar God Only Knows en Pet Sounds wel redelijk representatief zijn voor dat van het oeuvre van de Beach Boys.
Anyway, ik vind er dus weinig aan. Ik hou er verder wel over op en ga wel ergens een clubje oprichten met Eric en Erminio

1
geplaatst: 23 oktober 2020, 14:52 uur
Titmeister schreef:
Anyway, ik vind er dus weinig aan. Ik hou er verder wel over op en ga wel ergens een clubje oprichten met Eric en Erminio
God only knows dat wij dan in het juiste kamp zitten

0
geplaatst: 23 oktober 2020, 15:54 uur
Titmeister schreef:
Je hebt gelijk, Wouldn't It Be Nice of Don't Talk (Put Your Head on My Shoulder) passen zo op Closer of Disintegration
Ik snap het punt dat je probeert te maken met de vergelijking met Nick Cave, alleen loopt ie nogal mank m.i. Ghosteen is niet bepaald representatief voor Cave's oeuvre namelijk, waar God Only Knows en Pet Sounds wel redelijk representatief zijn voor dat van het oeuvre van de Beach Boys.
(quote)

Je hebt gelijk, vrolijkheid ten top dat Don't Talk
Maar ja als je zelfs God Only Knows al geforceerd vrolijk vindt klinken, dan luisteren we op een heel andere manier naar de Beach Boys en dan heeft verder discussiëren weinig zin
Nog even wat betreft mijn Nick Cave-vergelijking: het ging me erom dat het niet eerlijk zou zijn om de Nick van Ghosteen gelijk te stellen met de Nick van The Birthday Party, net zoals het volgens mij niet eerlijk is om de Beach Boys anno Pet Sounds gelijk te stellen met de Beach Boys van pakweg Surfin' Safari. Ik zie niet in waarom mijn keuze voor Ghosteen ipv een No More Shall We Part oid dat punt mank zou doen laten lopen.
Maar goed, let's agree to disagree, we hoeven het ook niet altijd eens te zijn met elkaar
0
geplaatst: 23 oktober 2020, 22:09 uur
Ronde 4 - Ladder 12:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 160 van de Top 2000
1. dEUS - Instant Street [21] 582
2. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea [179] 502
3. R.E.M. - Find The River [135] 476
4. DJ Shadow - Midnight in a Perfect World [276] 461
5. Mazzy Star - Fade Into You [139] 455
6. The Cure - Pictures Of You [283] 446
7. Sonic Youth - Teen Age Riot [117] 425
Uitgeschakeld, echter - de beste 20 afvallers plaatsen zich alsnog bij de top 160.
8. Arcade Fire - No Cars Go [75] 423
9. Marvin Gaye - Mercy Mercy Me (The Ecology) [784] 401
10. Tool - Schism [472] 380
11. Talk Talk - It's My Life [282] 364
12. The Stranglers - Golden Brown [560] 358
13. The Cure - One Hundred Years [286] 341
14. R.E.M. - Orange Crush [383] 333
15. Talking Heads - The Great Curve [947] 324
16. Damien Rice - 9 Crimes [265] 316
17. The Cure - Plainsong [178] 315
18. Jeff Buckley - Hallelujah [443] 292
19. Talk Talk - Renée [915] 272
20. The Jesus And Mary Chain - Just Like Honey [414] 234
Opvallendste van deze uitslag is (afgaande op de ranking van vorig jaar) eigenlijk dat Arcade Fire slechts 8e is. Ze worden nog gered door het stempercentage waardoor ze wel bij de beste afvallers gaan komen.
Ik zal vanaf nu de afvallerslijst ook plaatsen. Volgens de kort door de bocht statistiek gaat er gemiddeld per ladder 1 afvaller door, dus na 12 ladders zou je nu in de top 12 van afvallers moeten staan. Uiteindelijk gaan de beste 20 afvallers door.
Afvallerslijst:
1. R.E.M. - Losing My Religion
2. The Sundays - Here's Where The Story Ends
3. Prince And The Revolution - Let's Go Crazy
4. Arcade Fire - No Cars Go
5, The Beach Boys - God Only Knows
6, Mobb Deep - Shook Ones Pt. II
7, Massive Attack - Inertia Creeps
8, Spinvis - Bagagedrager
9, Gorky - Mia
10, Portishead - We Carry On
11, Kendrick Lamar - The Blacker The Berry
12. Pink Floyd - Comfortably Numb
------------
13. R.E.M. - E-Bow The Letter
14. Marvin Gaye - Mercy Mercy Me (The Ecology)
15. The Smashing Pumpkins - Disarm
16. Phosphorescent - Song For Zula
17. Killing Joke - Love Like Blood
Er is niks veranderd, Pink Floyd staat nog steeds net boven de streep, R.E.M. er nog steeds net onder.
1. dEUS - Instant Street [21] 582
2. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea [179] 502
3. R.E.M. - Find The River [135] 476
4. DJ Shadow - Midnight in a Perfect World [276] 461
5. Mazzy Star - Fade Into You [139] 455
6. The Cure - Pictures Of You [283] 446
7. Sonic Youth - Teen Age Riot [117] 425
Uitgeschakeld, echter - de beste 20 afvallers plaatsen zich alsnog bij de top 160.
8. Arcade Fire - No Cars Go [75] 423
9. Marvin Gaye - Mercy Mercy Me (The Ecology) [784] 401
10. Tool - Schism [472] 380
11. Talk Talk - It's My Life [282] 364
12. The Stranglers - Golden Brown [560] 358
13. The Cure - One Hundred Years [286] 341
14. R.E.M. - Orange Crush [383] 333
15. Talking Heads - The Great Curve [947] 324
16. Damien Rice - 9 Crimes [265] 316
17. The Cure - Plainsong [178] 315
18. Jeff Buckley - Hallelujah [443] 292
19. Talk Talk - Renée [915] 272
20. The Jesus And Mary Chain - Just Like Honey [414] 234
Opvallendste van deze uitslag is (afgaande op de ranking van vorig jaar) eigenlijk dat Arcade Fire slechts 8e is. Ze worden nog gered door het stempercentage waardoor ze wel bij de beste afvallers gaan komen.
Ik zal vanaf nu de afvallerslijst ook plaatsen. Volgens de kort door de bocht statistiek gaat er gemiddeld per ladder 1 afvaller door, dus na 12 ladders zou je nu in de top 12 van afvallers moeten staan. Uiteindelijk gaan de beste 20 afvallers door.
Afvallerslijst:
7, Massive Attack - Inertia Creeps
8, Spinvis - Bagagedrager
9, Gorky - Mia
10, Portishead - We Carry On
11, Kendrick Lamar - The Blacker The Berry
12. Pink Floyd - Comfortably Numb
------------
13. R.E.M. - E-Bow The Letter
14. Marvin Gaye - Mercy Mercy Me (The Ecology)
15. The Smashing Pumpkins - Disarm
16. Phosphorescent - Song For Zula
17. Killing Joke - Love Like Blood
Er is niks veranderd, Pink Floyd staat nog steeds net boven de streep, R.E.M. er nog steeds net onder.
0
geplaatst: 23 oktober 2020, 22:14 uur
Johnny Marr schreef:
(quote)
Beide instant bottom 5 voor mij.
1
geplaatst: 23 oktober 2020, 22:14 uur
Al dat moois bij de ondersten en dan deze nr. 1, 2 en 4 
Laten we hopen dat de E-Bow t nog gaat redden...

0
geplaatst: 23 oktober 2020, 22:32 uur
DJ Shadow
dan te bedenken dat ie een paar jaar geleden nog uit de lijst viel...
dan te bedenken dat ie een paar jaar geleden nog uit de lijst viel...
0
geplaatst: 24 oktober 2020, 01:16 uur
Titmeister schreef:
(quote)
(quote)
En toch steeds geen punten voor New Dawn Fades?

0
geplaatst: 24 oktober 2020, 07:52 uur
Dat is net niet mijn favoriet van JD, maar had bovenal de pech met een ijzersterke ladder; mijn nummer 7 uit die ladder scoort nog steeds een ruime 9...
0
geplaatst: 24 oktober 2020, 08:14 uur
1 (en op de valreep 2) op 7 maar door in deze ladder en zelfs dan zijn de bovenste van een hoog niveau, wat wel iets zegt over de enorme sterkte van deze ladder.
0
geplaatst: 24 oktober 2020, 09:59 uur
Aan de uitslag kun je wel de leeftijd raden van de gemiddelde deelnemer. 

2
geplaatst: 24 oktober 2020, 10:01 uur
luigifort schreef:
Er staat inderdaad wel wat weinig R.E.M. bovenin.Laten we hopen dat de E-Bow t nog gaat redden...
0
geplaatst: 24 oktober 2020, 19:40 uur
Ronde 4 - Ladder 13:
1. Portishead - Glory Box [189] 546
2. Pulp - Common People [43] 436
3. Archive - Controlling Crowds [351] 425
4. Pixies - Debaser [116] 421
5. The Cure - Lullaby [104] 403
6. The Rolling Stones - Sympathy For The Devil [99] 401
7. Lana Del Rey - Mariner’s Apartment Complex [874] 386
8. The Rolling Stones - Gimme Shelter [19] 377
9. Metallica - One [78] 371
10. PJ Harvey - The Glorious Land [120] 347
11. Slint - Good Morning, Captain [225] 346
12. Massive Attack - Safe From Harm [912] 328
13. The Beach Boys - Good Vibrations [132] 328
14. Interpol - Untitled [516] 317
15. Nas - N.Y. State of Mind [578] 308
16. M83 - Midnight City [569] 277
17. Neil Young - Heart Of Gold [127] 253
18. The O'Jays - Back Stabbers [1344] 246
19. The Breeders - Cannonball [579] 244
20. The Cure - In Between Days [297] 240
Lana del Rey maakt een hele mooie sprong en ook Archive keert weer terug in de wat hogere regionen. The Rolling Stones hebben geen last van een dubbele entry want Gimme Shelter gaat het via de beste afvallerslijst halen en Metallica staat daar voorlopig ook nog net goed.
Ik zal vanaf nu de afvallerslijst ook plaatsen. Volgens de kort door de bocht statistiek gaat er gemiddeld per ladder 1 afvaller door, dus na 13 ladders zou je nu in de top 13 van afvallers moeten staan. Uiteindelijk gaan de beste 20 afvallers door.
Afvallerslijst:
7. The Rolling Stones - Gimme Shelter
8, Massive Attack - Inertia Creeps
9, Spinvis - Bagagedrager
10. Metallica - One
11, Gorky - Mia
12, Portishead - We Carry On
13, Kendrick Lamar - The Blacker The Berry
------------
14. Pink Floyd - Comfortably Numb
15. R.E.M. - E-Bow The Letter
16. Marvin Gaye - Mercy Mercy Me (The Ecology)
17. The Smashing Pumpkins - Disarm
18. Phosphorescent - Song For Zula
Doordat er in deze ladder 2 nummers doorgaan beland Pink Floyd voorlopigweer aan de verkeerde kant van de streep.
1. Portishead - Glory Box [189] 546
2. Pulp - Common People [43] 436
3. Archive - Controlling Crowds [351] 425
4. Pixies - Debaser [116] 421
5. The Cure - Lullaby [104] 403
6. The Rolling Stones - Sympathy For The Devil [99] 401
7. Lana Del Rey - Mariner’s Apartment Complex [874] 386
8. The Rolling Stones - Gimme Shelter [19] 377
9. Metallica - One [78] 371
10. PJ Harvey - The Glorious Land [120] 347
11. Slint - Good Morning, Captain [225] 346
12. Massive Attack - Safe From Harm [912] 328
13. The Beach Boys - Good Vibrations [132] 328
14. Interpol - Untitled [516] 317
15. Nas - N.Y. State of Mind [578] 308
16. M83 - Midnight City [569] 277
17. Neil Young - Heart Of Gold [127] 253
18. The O'Jays - Back Stabbers [1344] 246
19. The Breeders - Cannonball [579] 244
20. The Cure - In Between Days [297] 240
Lana del Rey maakt een hele mooie sprong en ook Archive keert weer terug in de wat hogere regionen. The Rolling Stones hebben geen last van een dubbele entry want Gimme Shelter gaat het via de beste afvallerslijst halen en Metallica staat daar voorlopig ook nog net goed.
Ik zal vanaf nu de afvallerslijst ook plaatsen. Volgens de kort door de bocht statistiek gaat er gemiddeld per ladder 1 afvaller door, dus na 13 ladders zou je nu in de top 13 van afvallers moeten staan. Uiteindelijk gaan de beste 20 afvallers door.
Afvallerslijst:
7. The Rolling Stones - Gimme Shelter
8, Massive Attack - Inertia Creeps
9, Spinvis - Bagagedrager
10. Metallica - One
11, Gorky - Mia
12, Portishead - We Carry On
13, Kendrick Lamar - The Blacker The Berry
------------
14. Pink Floyd - Comfortably Numb
15. R.E.M. - E-Bow The Letter
16. Marvin Gaye - Mercy Mercy Me (The Ecology)
17. The Smashing Pumpkins - Disarm
18. Phosphorescent - Song For Zula
Doordat er in deze ladder 2 nummers doorgaan beland Pink Floyd voorlopigweer aan de verkeerde kant van de streep.
* denotes required fields.