MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
chevy93 schreef:
Mooi dat ik om half 7 bedacht nog niet gestemd te hebben. God Only Knows daardoor door.

Ik troost me met de gedachte dat het alternatief R.E.M. was. Lood om oud ijzer.

God Only Knows, das pas een overrate zeurplaat.

AstroStart schreef:
De eerste ladder was natuurlijk direct de meest pittige ladder. Jammer van The Smiths (alhoewel deze track een mooi sprongetje maakt tov 2019), maar vooral pijnlijke uitslagen voor The Sound en Love. Ik hoopte dat de val uit de top 100 voor The Sound vorig jaar een eenmalig incident was, maar blijkbaar is een plek in de regio 100-200 de nieuwe standaard en lijkt een toekomstige finaleplek verder weg dan ooit.

#klaagmodusaan
Wat Lana Del Rey in de top 8 doet... Venice Bitch is best een aardig nummer hoor (top 1000-waardig), maar toch niet één van de kroonjuwelen van tachtig jaar pomuziek? Zet dit nummer naast Alone Again Or: een nummer dat na bijna 60 jaar nog steeds modern en hedendaags klinkt. Dat is niet te verkopen.

Dat Venice Bitch in de top 80 staat is een echte aanfluiting. Komt bij mij nooit in top 2000. Een nummer als Video Games is in mijn oren dan veel tijdlozer.
Nuja, ik stemde niet mee deze ronde, dus ik moet zwijgen.

El Ninjo schreef:
God Only Knows, das pas een overrate zeurplaat.
It takes one to know one.

Ronde 5 - Ladder 3:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 80 van de Top 2000

1. The Beatles - A Day In The Life [7] 593
2. Radiohead - Paranoid Android [10] 578
3. Depeche Mode - Enjoy The Silence [35] 528
4. Nina Simone - Sinnerman [20] 481
5. Massive Attack - Unfinished Sympathy [40] 453
6. Television - Marquee Moon [342] 419
7. Mazzy Star - Fade Into You [139] 415
8. Kendrick Lamar - King Kunta [31] 402

Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaatsen zich alsnog bij de top 80.

9. Sigur Rós - Untitled #8 [25] 401
10. Radiohead - Idioteque [165] 394
11. Mobb Deep - Shook Ones Pt. II [148] 361
12. Keane - Somewhere Only We Know [197] 360
13. The Knife - Silent Shout [61] 349
14. Bruce Springsteen - Thunder Road [63] 342
15. The National - Fake Empire [121] 327
16. Tom Waits - Martha [57] 306
17. Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) [50] 299
18. Oasis - Champagne Supernova [91] 293
19. Metallica - One [78] 292
20. Radiohead - Fake Plastic Trees [231] 207

Een ladder met een hoop ex-finalisten - van zowel vorig jaar en van de jaren ervoor - waarvan een aantal sneuvelen, t.w. The National, Tom Waits en meer dan waarschijnlijk ook The Knife. Sigur Ros gaat het wel redden via de ontsnappingsroute van de afvallerslijst. Verder is het ook niet het jaar van Bruce Springsteen want zijn enig overgebleven nummer legt in deze ladder ook het loodje.
Daarnaast zijn er ook 2 verrassingen te noteren in de vorm van Mazzy Star en Television die zich dit jaar bij de bovenste 80 hebben gevoegd.

Ik zal vanaf nu gewoon de bovenste 16 afvallers uit de afvallerslijst plaatsen. Staat het nummer hier niet in dan is ie definitief afgevallen. Vergeleken met gisteren kunnen we vaststellen dat R.E.M. - Nightswimming, Neil Young - Like A Hurricane, The Blue Nile - Tinseltown In The Rain, Love - Alone Again Or en Pearl Jam - Alive er nu definitief uitliggen.

1 Sigur Rós - Untitled #8
2 R.E.M. - Drive
3 Radiohead - Idioteque
4 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
5 Portishead - Glory Box
6 The Sound - Winning
7 The Clash - London Calling
8 Fela Kuti - Gentleman
9 Mobb Deep - Shook Ones Pt. II
10 Joy Division - New Dawn Fades
11 The Rolling Stones - Sympathy For The Devil
12 Keane - Somewhere Only We Know
13 DJ Shadow - Midnight in a Perfect World
14 The Killers - Mr. Brightside
15 The Knife - Silent Shout
16 Midlake - Roscoe

Aantal zeer pijnlijke uitschakelingen. Amper 1 op 8 door in deze ladder van mijn lijstje.

Wat een slachting. One, Sprawl II, Silent Shout.
Wel zeer blij met Marquee Moon zo hoog.

Marquee Moon

Thunder Road.

En Marquee moon is toch wel een grote verrassing in deze ladder.

cosmic kid (moderator)
Met A Day In The Life en Paranoid Android als de logische 1 en 2 zijn de hoogtepunten ook wel genoemd.

Geen Bruce, geen Keane, geen Metallica, geen Idioteque, geen Oasis

Prima uitslag wel gezien alle grote namen in de ladder - met de #1-3 heb ik niet zoveel maar blij met nrs 4 t/m 11.

Verrassende uitslag toch wel, veel toppers uitgeschakeld - was natuurlijk ook verreweg de sterkste ladder deze ronde - maar dan wel Marquee Moon en Fade Into You door; dat laatste compleet terecht overigens. Als Idioteque en Shook Ones ook nog doorgaan, is het helemaal een topuitslag.

Rangschikking: 1 t/m 7, Rangschikkingstool MuMeLadder (dit laten staan!)

Ronde 5 - Ladder 4: [05/11/2020] Same as it ever was, same as it ever was

1. Nick Cave And The Bad Seeds - Into My Arms
2. Arcade Fire - Intervention
3. Pearl Jam - Black
4. Radiohead - Karma Police
5. The Beatles - Eleanor Rigby
6. Talking Heads - Once In A Lifetime
7. Talk Talk - Such A Shame

Deadline: vrijdag 6 november 19:00 uur

was natuurlijk ook verreweg de sterkste ladder deze ronde.
Of deze bewering statistisch gezien klopt weet ik niet, maar ook voor mijn gevoel was dit de sterkste ladder. Met samengeknepen billetjes bekeek ik de uitslag, gelukkig zijn mijn drie grote favorieten door. Van Nina Simone en The Beatles had ik dat verwacht, van Kendrick Lamar iets minder. Mijn vrees was dat de aanwezigheid van Shook Ones Pt. II weleens funest had kunnen uitpakken.

Eergisteren verbaasden een aantal mensen zich over het succes van Lana Del Rey. Datzelfde gevoel heb ik bij Mazzy Star en (in mindere mate) Television. Verfrissend is het wel, al had ik dan liever Mobb Deep en Keane voor die frisse wind zien zorgen.

Scorpion_21 schreef:
Same as it ever was, same as it ever was

Nou ik vind het toch een vrij opvallende plek van plaatsing

Hopelijk volgend jaar haasje-over tussen Shooked Ones en King Kunta. Die eerste is intrinsiek toch duidelijk de betere hiphoptrack, terwijl King Kunta wat meer star quality en hitgevoeligheid en daardoor veel meer niet-hiphopliefhebbers aanspreekt.

meest pure/ authentieke, das iets heel anders .

Scorpion_21 schreef:
Rangschikking: 1 t/m 7, Rangschikkingstool MuMeLadder (dit laten staan!)

Ronde 5 - Ladder 4: [05/11/2020] Same as it ever was, same as it ever was

1. Nick Cave And The Bad Seeds - Into My Arms
2. Arcade Fire - Intervention
3. Pearl Jam - Black
4. Radiohead - Karma Police
5. The Beatles - Eleanor Rigby
6. Talking Heads - Once In A Lifetime
7. Talk Talk - Such A Shame

Deadline: vrijdag 6 november 19:00 uur

Je lijstje staat in het verkeerde topic

Edgar18 schreef:
(quote)
meest pure/ authentieke, das iets heel anders .

Klopt, voor mij persoonlijk wel de betere natuurlijk.

Ik heb het lijstje van Scorpion_21 wat per ongeluk in dit topic was geplaatst i.p.v. in het gewone MuMeLadder topic gewoon meegerekend.

Ronde 5 - Ladder 4:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 80 van de Top 2000

1. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) [6] 591
2. Pearl Jam - Black [11] 555
3. Marvin Gaye - What's Going On [85] 514
4. Talking Heads - Once In A Lifetime [45] 470
5. Pixies - Debaser [116] 443
6. Sinéad O'Connor - Troy [23] 437
7. Kendrick Lamar - Sing About Me, I'm Dying of Thirst [1131] 426
8. The Beatles - Eleanor Rigby [41] 425

Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaatsen zich alsnog bij de top 80.

9. Interpol - Leif Erikson [144] 409
10. The Sundays - Here's Where The Story Ends [170] 406
11. Talk Talk - Such A Shame [8] 399
12. Massive Attack - Angel [192] 397
13. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart [130] 382
14. Prince And The Revolution - Let's Go Crazy [174] 374
15. Arcade Fire - Intervention [92] 360
16. Nick Cave And The Bad Seeds - Into My Arms [153] 342
17. Sonic Youth - Teen Age Riot [117] 340
18. Queens Of The Stone Age - No One Knows [167] 304
19. The Velvet Underground - Heroin [89] 289
20. Radiohead - Karma Police [109] 237

De grote verrassing in deze uitslag zijn wel de 11e plaats van Talk Talk die daarmee een vrije val lijkt te maken vanaf de 8e plaats vorig jaar...of biedt de afvallerslijst toch nog hoop...en natuurlijk de 7e plaats van Kendrick Lamar die een giga sprong in de lijst gaat maken. Verder een redelijk regelmatig uitslag denk ik.

Ik zal vanaf nu gewoon de bovenste 16 afvallers uit de afvallerslijst plaatsen. Staat het nummer hier niet in dan is ie definitief afgevallen. Vergeleken met gisteren kunnen we vaststellen dat Keane - Somewhere Only We Know, DJ Shadow - Midnight in a Perfect World, The Killers - Mr. Brightside, The Knife - Silent Shout en Midlake - Roscoe er nu definitief uitliggen.

1. Sigur Rós - Untitled #8
2. R.E.M. - Drive
3. Radiohead - Idioteque
4. Interpol - Leif Erikson
5. Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
6. Portishead - Glory Box
7. The Sundays - Here's Where The Story Ends
8. The Sound - Winning
9. The Clash - London Calling
10. Talk Talk - Such A Shame
11. Massive Attack - Angel
12. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
13. Fela Kuti - Gentleman
14. Mobb Deep - Shook Ones Pt. II
15. Joy Division - New Dawn Fades
16. The Rolling Stones - Sympathy For The Devil

Sing about me

maar Silent Shout, Roscoe en Midnight eruit?

Kendrick en Marvin mogen in de finale van mij

Such a Shame.

catdog schreef:
Such a Shame.

Zonde inderdaad, maar goed, Talk Talk heeft nummers die beter in de finale zouden weerstaan. Living in Another World ofzo.

Geen Silent Shout in de finale, toch wel een verrassing. Die was de afgelopen jaren toch wel een vaste gast geworden volgens mij. Hopen dat er nog een ander tof electronicnummer voor in de plaats komt.

Vorig jaar was ie al ingeruild voor Burial beide zijn geniaal, maar vind Ashtray Wasp nog net ietsje beter dan Silent Shout...

Verder een enorme jump van Kendrick en idd een erg verrassende uitschakeling van Talk Talk die laatste was vorig jaar mijn nummer laatst in de finale, dus erg vind ik het niet... Wel jammer dat Fela en Mobb Deep nu zo goed als afgevallen zijn.

Arcade Fire maakt een mager jaar door deze editie. Zowat alle nummer dalen duidelijk.

Klopt, Sprawl II, No Cars Go en Intervention lijken allen buiten de Top 100 te vallen.....

Nog even de loftrompet afsteken voor Leif Erikson, met nog 4 ladders te gaan lijkt die op koers voor een plek bij de beste 80.

Nu was Arcade Fire ook wel ruim bedeeld de afgelopen jaren. Intervention en No Cars Go zijn m.i. ook niet top 100-waardig.

Titmeister schreef:
Nu was Arcade Fire ook wel ruim bedeeld de afgelopen jaren. Intervention en No Cars Go zijn m.i. ook niet top 100-waardig.

Wat lees ik nu

Gast
geplaatst: vandaag om 22:04 uur

geplaatst: vandaag om 22:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.