MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Eerste ladder meteen de sterkste

Dat vind ik nu juist 1 van de makkelijkste, zo niet de allermakkelijkste van alle 8 ladders (om mijn top 7 van te bepalen bedoel ik dan) ... hoop nummers die ik wel heel goed vind hoor in die ladder, maar waarmee ik ook wel goed kan leven als die in deze fase van de strijd afvallen.

Ergste vind ik nog dat niks op alfabetische volgorde staat, mijn autistische brein kan dat niet aan

laxus11 schreef:
Ergste vind ik nog dat niks op alfabetische volgorde staat, mijn autistische brein kan dat niet aan
Volgende keer zet ik ze echt op willekeurige volgorde.

(In de rangschikkingstool staan ze wel op alfabet nu)

Uit het overzichtstopic:
chevy93 schreef:
Ronde klaar: 3 november
Wou je ze alle 8 tegelijk gaan spelen ofzo?

musicfriek schreef:
Uit het overzichtstopic:
(quote)
Wou je ze alle 8 tegelijk gaan spelen ofzo?
Scherp! Ik had 't gewoon gekopieerd uit de initiële planning, maar blijkbaar lopen we achter?

Ronde 5 - Ladder 1:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 80 van de Top 2000

1. Arcade Fire - Rebellion (Lies) [1] 679
2. New Order - Blue Monday [9] 586
3. The National - Bloodbuzz Ohio [15] 533
4. Prince - Sign O' The Times [69] 532
5. Radiohead - Let Down [88] 484
6. Songs: Ohia - Lioness [27] 456
7. Alice In Chains - Would? [180] 431
8. Lana Del Rey - Venice Bitch [80] 426

Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaatsen zich alsnog bij de top 80.

9. Echo & The Bunnymen - The Killing Moon [37] 413
10. Portishead - Glory Box [189] 412
11. The Sound - Winning [124] 410
12. DJ Shadow - Midnight in a Perfect World [276] 376
13. R.E.M. - Nightswimming [96] 358
14. The Blue Nile - Tinseltown In The Rain [136] 351
15. Love - Alone Again Or [51] 337
16. Kate Bush - Running Up That Hill [159] 336
17. R.E.M. - Losing My Religion [312] 301
18. Pixies - Where Is My Mind? [133] 300
19. Beach House - Myth [207] 259
20. The Smiths - I Know It's Over [371] 220

De uitslag van de allereerste ladder in Ronde 5 heeft niet heel veel grote verrassingen in petto. Echo & the Bunnymen had je o.b.v. de voorgaande jaren wel bij de bovenste 8 mogen verwachten, maar wie weet haalt die het nog bij de beste afvallers. En Love had je ook wel hoger mogen verwachten denk ik.
Het meest verrassend is nog wel de uitstekende klassering van Alice in Chains. Die gaat in ieder geval een mooie sprong maken in de eindlijst.

Alice in Chains idd de grootste verrassing, houdt 3 oud-finalisten achter zich. Terecht overigens, Would? vind ik met afstand het beste grungenummer ooit.

Zeer mooie uitslag. Blij dat er een aantal nummers afvallen die voor mij niets meer in deze ronde te zoeken hadden.

We komen maar niet van die bitch af he maar goed, 5 van mijn top 7 door, topuitslag!

Alice en Lana, blijf maar lekker doorladderen!

Het is over voor I Know It's Over, de ultieme tearjerker Allerlaatste dan nog, schabouwelijk hé Koenr?

De eerste ladder was natuurlijk direct de meest pittige ladder. Jammer van The Smiths (alhoewel deze track een mooi sprongetje maakt tov 2019), maar vooral pijnlijke uitslagen voor The Sound en Love. Ik hoopte dat de val uit de top 100 voor The Sound vorig jaar een eenmalig incident was, maar blijkbaar is een plek in de regio 100-200 de nieuwe standaard en lijkt een toekomstige finaleplek verder weg dan ooit.

#klaagmodusaan
Wat Lana Del Rey in de top 8 doet... Venice Bitch is best een aardig nummer hoor (top 1000-waardig), maar toch niet één van de kroonjuwelen van tachtig jaar pomuziek? Zet dit nummer naast Alone Again Or: een nummer dat na bijna 60 jaar nog steeds modern en hedendaags klinkt. Dat is niet te verkopen.

AstroStart schreef:
Wat Lana Del Rey in de top 8 doet... Venice Bitch is best een aardig nummer hoor (top 1000-waardig), maar toch niet één van de kroonjuwelen van tachtig jaar pomuziek? Zet dit nummer naast Alone Again Or: een nummer dat na bijna 60 jaar nog steeds modern en hedendaags klinkt. Dat is niet te verkopen.
Hoe kun je een nummer uit 2018 nou vergelijken met een nummer uit 1967, daar zit meer dan vijftig jaar tussen! Eigenlijk maakt dat de prestatie van Venice Bitch alleen nog maar knapper .

Hoe kijk je dan aan tegen Let It Happen, King Kunta, Ashtray Wasp en andere hedendaagse nummers die goed scoren? Mogen we die wel vergelijken met een kroonjuweel als Alone Again Or? Of verdienen eigenlijk alleen nummers van voor jaar X een plekje in de hogere regionen omdat ze zich al jarenlang bewijzen?

Ik ben niet zo'n Lana Del Rey fan, maar juist Venice Bitch vind ik wel heel goed. Best te bilijken dat ie zo lang meegaat in dit spelletje. Sterker nog, het lijkt me typisch een nummer dat meer en meer boven komt drijven als we in hogere rondes komen. Zie bijv. Burial en Kendrick verleden jaar. Zo'n kunstje zie ik Lana ook wel flikken.

Verder een weinig spannende uitslag. Persoonlijk had ik Radiohead en Alice wel willen inruilen voor bijvoorbeeld Love, The Blue Nile, Shadow of Echo.

Edgar18 schreef:
Hoe kijk je dan aan tegen Let It Happen, King Kunta, Ashtray Wasp en andere hedendaagse nummers die goed scoren? Mogen we die wel vergelijken met een kroonjuweel als Alone Again Or? Of verdienen eigenlijk alleen nummers van voor jaar X een plekje in de hogere regionen omdat ze zich al jarenlang bewijzen?

Oh nee, absoluut niet. Graag meer hedendaagse muziek in de top 100. Nummers als Let It Happen, King Kunta en Ashtray Wasp vind ik echter in een andere categorie thuishoren dan Venice Bitch. Vernieuwing van de top 100 en daarbij vooral een verbreding in genres zou zeker nog beter zijn.

Venice Bitch is - voor mij- gewoon een goed niets-aan-de-hand-liedje, maar nou niet echt een vernieuwend meesterwerk zoals de eerder genoemde nummers (terwijl ik echt niets heb met Ashtray Wasp). Maar goed, al het bovenstaande is een mening.

Voor mij is Venice Bitch wel een meesterwerk - of het nou vernieuwend is kun je je inderdaad afvragen. Maar dat is Let It Happen ook zeker niet (en die is m.i. ook stukken minder sterk).

Uit dat rijtje van 4 zou ik eigenlijk alleen Ashtray Wasp als vernieuwend kwalificeren (Burials eerdere en vergelijkbare werk dan niet meegerekend).

Ben het met de bovenbuurman eens, Lana weet met Venice Bitch haar creatieve grenzen behoorlijk te verleggen. Het is alsof Red House Painters zich aan een pop nummer wagen, er gebeurt van alles op dat nummer. Het zou een niets-aan-de-hand-nummertje zijn als hij na 3 minuten zou stoppen, maar dan is het toneel pas net opgebouwd

Ik sluit me aan bij mijn voorgangers. Ben ook verre van een Lana-fan, maar Venice Bitch zie ik wel als een uniek popnummer dat m.i. niet zou misstaan in de finale. Ik vraag me zelf eerder af wat een Mariner's Apartment Complex in deze regionen doet, dat is meer een nummer voor rond plaats 1000 ofzo...

Ach zolang Would? eens de finale zou halen, vind ik verder bijna alles goed. Dan neem ik Lana zelfs op de koop toe. Per slot van rekening moeten de onderste regionen in de finale ook gevuld worden.

Ronde 5 - Ladder 2:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 80 van de Top 2000

1. Kate Bush - Wuthering Heights [12] 624
2. Nick Cave And The Bad Seeds - Jubilee Street [71] 551
3. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) [67] 523
4. Curtis Mayfield - Move On Up [114] 489
5. DJ Shadow - Stem / Long Stem [30] 466
6. Radiohead - Exit Music (For A Film) [14] 465
7. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) [161] 461
8. The Beach Boys - God Only Knows [55] 437

Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaatsen zich alsnog bij de top 80.

9. R.E.M. - Drive [86] 433
10. The Clash - London Calling [194] 420
11. Fela Kuti - Gentleman [253] 399
12. The Rolling Stones - Sympathy For The Devil [99] 393
13. Joy Division - New Dawn Fades [296] 393
14. The Killers - Mr. Brightside [171] 389
15. Midlake - Roscoe [138] 374
16. Neil Young - Like A Hurricane [83] 368
17. Pearl Jam - Alive [176] 349
18. David Bowie - Ashes To Ashes [285] 328
19. dEUS - Suds & Soda [251] 327
20. Arcade Fire - No Cars Go [75] 311

Curtis Mayfield en Simple Minds doen het in vergelijking met vorig jaar een stuk beter. Arcade Fire maakt een behoorlijke val. Verder niet heel veel verrassends te melden denk ik.

Ik zal vanaf nu gewoon de bovenste 16 afvallers uit de afvallerslijst plaatsen. Staat het nummer hier niet in dan is ie definitief afgevallen.

1 R.E.M. - Drive
2 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
3 Portishead - Glory Box
4 The Sound - Winning
5 The Clash - London Calling
6 Fela Kuti - Gentleman
7 The Rolling Stones - Sympathy For The Devil
8 Joy Division - New Dawn Fades
9 DJ Shadow - Midnight in a Perfect World
10 The Killers - Mr. Brightside
11 Midlake - Roscoe
12 R.E.M. - Nightswimming
13 Neil Young - Like A Hurricane
14 The Blue Nile - Tinseltown In The Rain
15 Love - Alone Again Or
16 Pearl Jam - Alive

Zowat alle goede nummers aan het verkeerde eind van de streep. Pearl Jam, Arcade Fire, The Killers, Neil Young, ... Gelukkig gaan het fantastische Exit Music en New Gold Dream nog door.
Die overrate zeurplaat van Cave mag dan weer wel door. Heeft nochtans veel beter gemaakt dan dit.

AstroStart schreef:
Maar goed, al het bovenstaande is een mening.
Daar zit wel de crux denk ik. Prima uiteraard, ieder zijn smaak. Persoonlijk mag ik Let It Happen ook graag horen, maar die vind ik toch minder bijzonder/ vernieuwend dan Venice Bitch.

Fijne uitslag vandaag, beide soulnummers een ronde verder . Wel jammer van Gentleman en London Calling, al heb ik goede hoop dat die laatste toch nog mee mag naar ronde 6. Daarnaast had ik het weleens verfrissend gevonden om Exit Music voortijdig te lozen. Een puntje of vijftig minder was niet erg geweest.

Mooi van Curtis Mayfield Drive gaat het hopelijk gemakkelijk redden.

Blij dat Marvin, Curtis en Shadow door zijn, maar Simple Minds en Beach Boys hadden we wel mogen lozen... Hopen op Fela in de herkansing, al gaat dat lastig worden.

dumb_helicopter schreef:
Zowat alle goede nummers aan het verkeerde eind van de streep. Pearl Jam, Arcade Fire, The Killers, Neil Young, ... Gelukkig gaan het fantastische Exit Music en New Gold Dream nog door.
Die overrate zeurplaat van Cave mag dan weer wel door. Heeft nochtans veel beter gemaakt dan dit.

Overrate zeurplaat? Echt waar? Jubilee Street is fantastisch, elke keer weer kippenvel.

Sillah schreef:
(quote)

Overrate zeurplaat? Echt waar? Jubilee Street is fantastisch, elke keer weer kippenvel.

Top-2000 zou voor mij net mogen, maar op het album alleen al staan al verschillende betere nummers, laat staan in zijn complete oeuvre. Top-80 is dan ook wat overdreven. Ik eis dat het tellen van de stemmen vanaf nu stopgezet wordt van zodra Jubilee Street zich in het verliezende kamp bevindt.

Jammer dat Nick, Marvin, Curtis en Shadow door zijn...
Met het oog op de naderende finale ook weer niet ongunstig. Ook het rechterrijtje moet gevuld worden

Simple Minds

Curtis had ik zelf niet op gestemd (want sterke ladder) maar toch leuk dat die door is.

Mooi dat ik om half 7 bedacht nog niet gestemd te hebben. God Only Knows daardoor door.

Fela niet door </3. Had daar nog wel goede hoop voor.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:34 uur

geplaatst: vandaag om 04:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.