Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
0
geplaatst: 7 november 2020, 09:19 uur
Die twee waren voor mij net wel top 100-waardig. Sprawl is dan weer het nummer waarvan ik de daling wel toejuich.
1
geplaatst: 7 november 2020, 09:39 uur
Ai, Silent Shout er nu definitief uit. Such a Shame gaat het heel moeilijk krijgen. En daarvoor in de plaats Kendrick
Volgend jaar beter dan maar.
Volgend jaar beter dan maar.
0
geplaatst: 7 november 2020, 10:01 uur
Mooie sprong voor in mijn ogen de beste van Kenny. En Talk Talk heeft inderdaad gelukkig nog heel wat sterker materiaal in de race
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 november 2020, 10:42 uur
Dit
En als Kendrick Lamar om de andere dag "verrassend" bij de top eindigt, is daar de verrassing ook wel een keer af.
En als Kendrick Lamar om de andere dag "verrassend" bij de top eindigt, is daar de verrassing ook wel een keer af.
0
geplaatst: 7 november 2020, 10:44 uur
Zo bezien gaat er toch wel wat mooie zwarte muziek in de finale komen als deze trend zich doorzet. 

1
geplaatst: 7 november 2020, 10:59 uur
Arcade Fire is een geweldige band, maar 5x top 100 is zwaar overdreven. En die 2 nummers behoren niet tot mijn favoriete AF-nummers, dus hoeven van mij niet in de top 100. Die andere 3 misstaan daar zeker niet.
dumb_helicopter schreef:
Die twee waren voor mij net wel top 100-waardig. Sprawl is dan weer het nummer waarvan ik de daling wel toejuich.
Verrassend dat wij het niet eens zijn

0
geplaatst: 7 november 2020, 12:15 uur
Mooi dat Kendrick ook met deze door mag, en dat moet ook geen verrassing meer zijn. Het is meer verrassend dat die vorig jaar zo slecht scoorde. Het is niet meer dan normaal dat er 2 hiphopnummers bij de beste 80 staan, dat is eigenlijk nog weinig. Om van electronic nog te zwijgen. DJ Shadow zit daar nog tussenin natuurlijk, dus die kan je daar half bijrekenen voor allebei.
1
geplaatst: 7 november 2020, 14:41 uur
Vergeleken met gisteren kunnen we vaststellen dat Keane - Somewhere Only We Know, The Killers - Mr. Brightside, The Knife - Silent Shout en Midlake - Roscoe er nu definitief uitliggen.
Damn, wat een rijtje! Zoveel pijn kan ik niet verdragen. 
Ik had geen tijd om te stemmen gisteren, maar gelukkig is Troy door! In deze fase van het spel zit ik iedere ronde met samengeknepen billen voor Sinéad.
4
geplaatst: 7 november 2020, 15:58 uur
Coma Cat schreef:
Het is niet meer dan normaal dat er 2 hiphopnummers bij de beste 80 staan, dat is eigenlijk nog weinig. Om van electronic nog te zwijgen. DJ Shadow zit daar nog tussenin natuurlijk, dus die kan je daar half bijrekenen voor allebei.
Het is niet meer dan normaal dat er 2 hiphopnummers bij de beste 80 staan, dat is eigenlijk nog weinig. Om van electronic nog te zwijgen. DJ Shadow zit daar nog tussenin natuurlijk, dus die kan je daar half bijrekenen voor allebei.
Je hebt helemaal gelijk, maar we moeten van ver komen. Een aantal jaar geleden stonden de hoogste hiphop- en electronic-nummers niet bij de beste 500. Wel zou het voor de variatie leuk zijn om 1 Kendrick in te ruilen voor bv. Mobb Deep of ATCQ...
0
geplaatst: 7 november 2020, 23:39 uur
Ronde 5 - Ladder 5:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 80 van de Top 2000
1. dEUS - Instant Street [21] 543
2. The Smiths - How Soon Is Now? [4] 479
3. Archive - Controlling Crowds [351] 461
4. Prince & The Revolution - When Doves Cry [106] 417
5. The Church - Under The Milky Way [24] 411
6. Nick Drake - Northern Sky [100] 399
7. The Doors - Riders On The Storm [54] 389
8. Burial - Ashtray Wasp [32] 385
Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaatsen zich alsnog bij de top 80.
9. Miles Davis - So What [682] 381
10. The Smiths - Bigmouth Strikes Again [39] 377
11. The Rolling Stones - Gimme Shelter [19] 363
12. Editors - Papillon [224] 333
13. 16 Horsepower - Black Soul Choir [330] 329
14. David Bowie - Station To Station [111] 325
15. Prince & The Revolution - Purple Rain [66] 324
16. Deerhunter - Desire Lines [394] 310
17. U2 - The Unforgettable Fire [17] 308
18. Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5) [60] 292
19. The Cult - She Sells Sanctuary [398] 292
20. Suzanne Vega - Luka [239] 282
Toch wel een opvallende uitslag. Allereerst al dat How Soon Is Now (toch al jaren lang top 10 en veelal top 5 in onze eindrangschikking) hier klop krijgt van dEUS. Daarnaast een hele fraaie 3e plaats voor Archive. Van Prince scoort degene het hoogst die vorig jaar lager stond dan de andere. Verder blijft Miles het goed doen want die gaat zich bij de beste afvallers plaatsen. En nadat we Band of Horses - Funeral en Deep Purple - Child In Time al definitief kwijt waren geraakt als zijnde finalisten van vorig jaar, geldt datzelfde nu ook voor U2 - The Unforgettable Fire. Bovendien ziet het er ook niet goed uit voor The Rolling Stones - Gimme Shelter als zijnde toch wel vaste waarde in de laatste finales. En ook Pink Floyd scoort toch wel opvallend laag.
Ik zal vanaf nu gewoon de bovenste 16 afvallers uit de afvallerslijst plaatsen. Staat het nummer hier niet in dan is ie definitief afgevallen. Vergeleken met gisteren kunnen we vaststellen dat Mobb Deep - Shook Ones Pt. II , Joy Division - New Dawn Fades en The Rolling Stones - Sympathy For The Devil er nu definitief uitliggen.
1 Miles Davis - So What
2 Sigur Rós - Untitled #8
3 The Smiths - Bigmouth Strikes Again
4 R.E.M. - Drive
5 Radiohead - Idioteque
6 Interpol - Leif Erikson
7 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
8 Portishead - Glory Box
9 The Sundays - Here's Where The Story Ends
10 The Sound - Winning
11 The Clash - London Calling
12 Talk Talk - Such A Shame
13 The Rolling Stones - Gimme Shelter
14 Massive Attack - Angel
15 Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
16 Fela Kuti - Gentleman
1. dEUS - Instant Street [21] 543
2. The Smiths - How Soon Is Now? [4] 479
3. Archive - Controlling Crowds [351] 461
4. Prince & The Revolution - When Doves Cry [106] 417
5. The Church - Under The Milky Way [24] 411
6. Nick Drake - Northern Sky [100] 399
7. The Doors - Riders On The Storm [54] 389
8. Burial - Ashtray Wasp [32] 385
Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaatsen zich alsnog bij de top 80.
9. Miles Davis - So What [682] 381
10. The Smiths - Bigmouth Strikes Again [39] 377
11. The Rolling Stones - Gimme Shelter [19] 363
12. Editors - Papillon [224] 333
13. 16 Horsepower - Black Soul Choir [330] 329
14. David Bowie - Station To Station [111] 325
15. Prince & The Revolution - Purple Rain [66] 324
16. Deerhunter - Desire Lines [394] 310
17. U2 - The Unforgettable Fire [17] 308
18. Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5) [60] 292
19. The Cult - She Sells Sanctuary [398] 292
20. Suzanne Vega - Luka [239] 282
Toch wel een opvallende uitslag. Allereerst al dat How Soon Is Now (toch al jaren lang top 10 en veelal top 5 in onze eindrangschikking) hier klop krijgt van dEUS. Daarnaast een hele fraaie 3e plaats voor Archive. Van Prince scoort degene het hoogst die vorig jaar lager stond dan de andere. Verder blijft Miles het goed doen want die gaat zich bij de beste afvallers plaatsen. En nadat we Band of Horses - Funeral en Deep Purple - Child In Time al definitief kwijt waren geraakt als zijnde finalisten van vorig jaar, geldt datzelfde nu ook voor U2 - The Unforgettable Fire. Bovendien ziet het er ook niet goed uit voor The Rolling Stones - Gimme Shelter als zijnde toch wel vaste waarde in de laatste finales. En ook Pink Floyd scoort toch wel opvallend laag.
Ik zal vanaf nu gewoon de bovenste 16 afvallers uit de afvallerslijst plaatsen. Staat het nummer hier niet in dan is ie definitief afgevallen. Vergeleken met gisteren kunnen we vaststellen dat Mobb Deep - Shook Ones Pt. II , Joy Division - New Dawn Fades en The Rolling Stones - Sympathy For The Devil er nu definitief uitliggen.
1 Miles Davis - So What
2 Sigur Rós - Untitled #8
3 The Smiths - Bigmouth Strikes Again
4 R.E.M. - Drive
5 Radiohead - Idioteque
6 Interpol - Leif Erikson
7 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
8 Portishead - Glory Box
9 The Sundays - Here's Where The Story Ends
10 The Sound - Winning
11 The Clash - London Calling
12 Talk Talk - Such A Shame
13 The Rolling Stones - Gimme Shelter
14 Massive Attack - Angel
15 Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
16 Fela Kuti - Gentleman
3
geplaatst: 7 november 2020, 23:49 uur
Zeer jammer van The Stones maar verder toch wel een topuitslag, Archive, Nick Drake en de duiven mogen van mij direct de finale in.
En Papillon niet door, waren dit normale tijden geweest dan hadden Johnny Marr en ik nu waarschijnlijk een feestje gegeven op de goede afloop
En Papillon niet door, waren dit normale tijden geweest dan hadden Johnny Marr en ik nu waarschijnlijk een feestje gegeven op de goede afloop

0
geplaatst: 8 november 2020, 00:04 uur
Ligt het nou aan mij of vallen alle goede nummers steeds af? Shook Ones, New Dawn Fades nu weer...
wel mooi dat we Deerhunter hebben geloosd
wel mooi dat we Deerhunter hebben geloosd
2
geplaatst: 8 november 2020, 00:05 uur
Fijne uitslag wel. De goede Prince door ook.
En hoe tof zou het zijn om een keer wat jazz in de finale te hebben. Miles. ❤️
0
geplaatst: 8 november 2020, 00:30 uur
El Ninjo schreef:
Ik heb het lijstje van Scorpion_21 wat per ongeluk in dit topic was geplaatst i.p.v. in het gewone MuMeLadder topic gewoon meegerekend.
Ronde 5 - Ladder 4:
1. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) [6] 591
2. Pearl Jam - Black [11] 555
3. Marvin Gaye - What's Going On [85] 514
4. Talking Heads - Once In A Lifetime [45] 470
5. Pixies - Debaser [116] 443
6. Sinéad O'Connor - Troy [23] 437
7. Kendrick Lamar - Sing About Me, I'm Dying of Thirst [1131] 426
8. The Beatles - Eleanor Rigby [41] 425
9. Interpol - Leif Erikson [144] 409
10. The Sundays - Here's Where The Story Ends [170] 406
11. Talk Talk - Such A Shame [8] 399
12. Massive Attack - Angel [192] 397
13. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart [130] 382
14. Prince And The Revolution - Let's Go Crazy [174] 374
15. Arcade Fire - Intervention [92] 360
16. Nick Cave And The Bad Seeds - Into My Arms [153] 342
17. Sonic Youth - Teen Age Riot [117] 340
18. Queens Of The Stone Age - No One Knows [167] 304
19. The Velvet Underground - Heroin [89] 289
20. Radiohead - Karma Police [109] 237
De grote verrassing in deze uitslag zijn wel de 11e plaats van Talk Talk die daarmee een vrije val lijkt te maken vanaf de 8e plaats vorig jaar...of biedt de afvallerslijst toch nog hoop...en natuurlijk de 7e plaats van Kendrick Lamar die een giga sprong in de lijst gaat maken. Verder een redelijk regelmatig uitslag denk ik.
Ik zal vanaf nu gewoon de bovenste 16 afvallers uit de afvallerslijst plaatsen. Staat het nummer hier niet in dan is ie definitief afgevallen. Vergeleken met gisteren kunnen we vaststellen dat Keane - Somewhere Only We Know, DJ Shadow - Midnight in a Perfect World, The Killers - Mr. Brightside, The Knife - Silent Shout en Midlake - Roscoe er nu definitief uitliggen.
1. Sigur Rós - Untitled #8
2. R.E.M. - Drive
3. Radiohead - Idioteque
4. Interpol - Leif Erikson
5. Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
6. Portishead - Glory Box
7. The Sundays - Here's Where The Story Ends
8. The Sound - Winning
9. The Clash - London Calling
10. Talk Talk - Such A Shame
11. Massive Attack - Angel
12. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
13. Fela Kuti - Gentleman
14. Mobb Deep - Shook Ones Pt. II
15. Joy Division - New Dawn Fades
16. The Rolling Stones - Sympathy For The Devil
Ik heb het lijstje van Scorpion_21 wat per ongeluk in dit topic was geplaatst i.p.v. in het gewone MuMeLadder topic gewoon meegerekend.
Ronde 5 - Ladder 4:
1. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) [6] 591
2. Pearl Jam - Black [11] 555
3. Marvin Gaye - What's Going On [85] 514
4. Talking Heads - Once In A Lifetime [45] 470
5. Pixies - Debaser [116] 443
6. Sinéad O'Connor - Troy [23] 437
7. Kendrick Lamar - Sing About Me, I'm Dying of Thirst [1131] 426
8. The Beatles - Eleanor Rigby [41] 425
9. Interpol - Leif Erikson [144] 409
10. The Sundays - Here's Where The Story Ends [170] 406
11. Talk Talk - Such A Shame [8] 399
12. Massive Attack - Angel [192] 397
13. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart [130] 382
14. Prince And The Revolution - Let's Go Crazy [174] 374
15. Arcade Fire - Intervention [92] 360
16. Nick Cave And The Bad Seeds - Into My Arms [153] 342
17. Sonic Youth - Teen Age Riot [117] 340
18. Queens Of The Stone Age - No One Knows [167] 304
19. The Velvet Underground - Heroin [89] 289
20. Radiohead - Karma Police [109] 237
De grote verrassing in deze uitslag zijn wel de 11e plaats van Talk Talk die daarmee een vrije val lijkt te maken vanaf de 8e plaats vorig jaar...of biedt de afvallerslijst toch nog hoop...en natuurlijk de 7e plaats van Kendrick Lamar die een giga sprong in de lijst gaat maken. Verder een redelijk regelmatig uitslag denk ik.
Ik zal vanaf nu gewoon de bovenste 16 afvallers uit de afvallerslijst plaatsen. Staat het nummer hier niet in dan is ie definitief afgevallen. Vergeleken met gisteren kunnen we vaststellen dat Keane - Somewhere Only We Know, DJ Shadow - Midnight in a Perfect World, The Killers - Mr. Brightside, The Knife - Silent Shout en Midlake - Roscoe er nu definitief uitliggen.
1. Sigur Rós - Untitled #8
2. R.E.M. - Drive
3. Radiohead - Idioteque
4. Interpol - Leif Erikson
5. Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
6. Portishead - Glory Box
7. The Sundays - Here's Where The Story Ends
8. The Sound - Winning
9. The Clash - London Calling
10. Talk Talk - Such A Shame
11. Massive Attack - Angel
12. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
13. Fela Kuti - Gentleman
14. Mobb Deep - Shook Ones Pt. II
15. Joy Division - New Dawn Fades
16. The Rolling Stones - Sympathy For The Devil
Thanks nog!
0
geplaatst: 8 november 2020, 00:56 uur
Koenr schreef:
Miles! ❤️❤️❤️
Wel bijzonder spijtig van Gimme Shelter en Unforgettable Fire, hopelijk kan ik straks ter compensatie So What bovenaan mijn finalelijstje zetten.
0
geplaatst: 8 november 2020, 03:47 uur
Prachtige uitslag
Archive, Burial, Miles, een van de mooiste Drakes en de juiste Prince door. U2 uitgeschakeld, evenals eigenlijk alle mindere nummers in deze ladder. Blijf me alleen wel verbazen over het succes van dEUS dit jaar, zelfs boven How Soon Is Now? 
Archive, Burial, Miles, een van de mooiste Drakes en de juiste Prince door. U2 uitgeschakeld, evenals eigenlijk alle mindere nummers in deze ladder. Blijf me alleen wel verbazen over het succes van dEUS dit jaar, zelfs boven How Soon Is Now? 
1
geplaatst: 8 november 2020, 09:03 uur
Als we het dan toch over dEUS hebben: ik vind Instant Street goed hoor, maar als we het dan bijvoorbeeld over de juiste Prince hebben... laten we dan ook de juiste dEUS eens doen: Hotellounge! Gelukkig doet die het nu ook goed, maar Hotellounge in de finale i.p.v. Instant Street zou ik wel heel erg fijn vinden.
Blij met Miles, dat zou inderdaad te gek zijn als die de finale haalt.
Blij met Miles, dat zou inderdaad te gek zijn als die de finale haalt.
0
geplaatst: 8 november 2020, 10:37 uur
Ik ben erg blij met Archive en The Church verder is het niet veel tot erg weinig. Eigenlijk zoals de gehele Top 80 er uit gaat zien of er moet nog wel heel erg veel veranderen maar ik vrees t ergste.
0
geplaatst: 8 november 2020, 10:41 uur
Blij met dEUS en The Church. Hopelijk kunnen Bigmouth (wat die andere van The Smiths te zoeken heeft in deze fase is me een raadsel) en Gimme Shelter daar finaal nog bij.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 november 2020, 11:21 uur
ArthurDZ schreef:
de duiven mogen van mij direct de finale in
Ik dacht even "heb ik nu een Doves-nummer over het hoofd gezien". Enfin, hoe dood kan een mus zijn...de duiven mogen van mij direct de finale in
Maar ook zeer verheugd met deze mooie score van Controlling Crowds.
0
geplaatst: 8 november 2020, 11:32 uur
The Sound gelukkig nog steeds aan de goede kant van de streep. Alleen een wonder kan Gimme Shelter nog redden. Spijtig, maar daar staat een geweldige eerste plaats voor dEUS tegenover. Knappe prestatie ook van Controlling Crowds.
0
geplaatst: 8 november 2020, 13:01 uur
Goh, wat is er met The Smiths aan de hand? HSIN kan Instant Street niet eens verslaan en Bigmouth heeft de herkansing nodig. De weg naar de finale is wel eens soepeler verlopen voor ze. Ik ben of dit ook iets gaat betekenen voor hun prestaties in de finale.
1
geplaatst: 8 november 2020, 13:22 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Ik dacht even "heb ik nu een Doves-nummer over het hoofd gezien". Enfin, hoe dood kan een mus zijn... ... of een duif.
Ik had trouwens precies hetzelfde!

0
geplaatst: 8 november 2020, 18:20 uur
Er sneuvelen zo aardig wat Top 2000-klassiekers.
Het zou toch wat zijn als Pink Floyd überhaupt niet tot de top 100 zou komen.
Het zou toch wat zijn als Pink Floyd überhaupt niet tot de top 100 zou komen.
3
geplaatst: 8 november 2020, 19:27 uur
Jullie mogen zeggen wat jullie willen, de Amerikaanse presidentsverkiezingen waren niet spannender dan dit topic. Zit hier alweer te nagelbijten
1
geplaatst: 8 november 2020, 20:36 uur
Trend van 2020: de Veronicasering van de Ladder is op z'n retour en Pulp krijgt steeds hardere klappen. Terwijl meerdere indie(Suf)jannen en de favoriete zangeres van OWW het licht naar boven lijkt te hebben gevonden
1
geplaatst: 8 november 2020, 20:54 uur
Dan voorspel ik nu vast al de trend van 2021: de ladder Veronicaseert opnieuw 
Ik heb al een aantal jaar de indruk dat het hier erg schommelt, meer alternatieve jaren wisselen zich af met edities waarin de oude garde plots toch weer aan terrein wint. Eens zien of dit met het nieuwe systeem ook zo blijft natuurlijk

Ik heb al een aantal jaar de indruk dat het hier erg schommelt, meer alternatieve jaren wisselen zich af met edities waarin de oude garde plots toch weer aan terrein wint. Eens zien of dit met het nieuwe systeem ook zo blijft natuurlijk
* denotes required fields.