MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
aerobag schreef:
De geposte lijstjes zo doorscannend, kan ik niet echt uitschieters ontdekken die opmerkelijk veel genoemd worden. Dat wordt spannend, met schaaltje popcorn op schoot refreshen vanaf 7.

Anders bereken je de uitslag gewoon, doet Geert ook

jordidj1 schreef:
(quote)

Daar twijfel ik geen seconde aan

Ik zie wel veel stuivertje wissel tussen de twee Talk Talk's, als dat maar goed gaat

aerobag schreef:
(quote)

Daar twijfel ik geen seconde aan

Ik zie wel veel stuivertje wissel tussen de twee Talk Talk's, als dat maar goed gaat

Waar is Time It’s Time als je haar nodig hebt

jordidj1 schreef:
(quote)

Ik heb vannacht al gestemd, heb nu alle recht om mijn nieuwsgierigheid naar de tussenstand niet langer te weerstaan

Ik koos dan ook 2 keer Talk Talk. Geen dank.

gerre schreef:
Ik koos dan ook 2 keer Talk Talk. Geen dank.
De enige juiste keuze ook.

Idem hier, kon niet kiezen. Toch nog een lichte voorkeur voor het schuimbekkend geniale I Believe In You...

Lekker met de schuimkraag van I bier in you.

Johnny Marr schreef:
Idem hier, kon niet kiezen. Toch nog een lichte voorkeur voor het schuimbekkend geniale I Believe In You...

Ik 'moest' wel kiezen en I Believe in You lijkt me toch echt geweldig als die het haalt.

Wat een stunt van Let Down! Qua voorkeursstemmen op deze site is dit pas het zesde nummer van OK Computer en toch haalt deze gewoon even de finale. Bijzondere prestatie.

Verder ben ik vooral blij (en opgelucht) dat Enjoy the Silence er weer terug bij is.

Vinden jullie het ook zo spannend?

Luuk stond geen buitenspel...

Zeer spannend!

Ik vrees echter dat geen enkele afvaller het uit de laatste ladder gaat redden vanwege de ongekende sterkte van die ladder.

En op zich leuk dat een andere Radiohead zich een keer in de finale weet te wurmen, maar alsjeblieft geen 4 x Radiohead, dat is er echt teveel aan.........

jordidj1 schreef:
Mag hopen dat LIAW het haalt, hét Talk Talk nummer bij uitstek
Nope
jordidj1 schreef:
Waar is Time It’s Time als je haar nodig hebt
Niet goed genoeg voor de echte top.

Ronde 6 - Ladder 3:

Rechtstreeks geplaatst voor de Finale van de Top 2000

1. Radiohead - Paranoid Android [10] 584
2. Arcade Fire - Rebellion (Lies) [1] 578
3. Sufjan Stevens - Chicago [52] 564
4. Talk Talk - Living In Another World [59] 520
5. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) [161] 507
6. The Smiths - How Soon Is Now? 501
7. Songs: Ohia - Lioness [27] [4] 496

Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaatsen zich alsnog bij de top 80.

8. Radiohead - Exit Music (For A Film) [14] 477
9. Talking Heads - Once In A Lifetime [45] 465
10. Sinéad O'Connor - Troy [23] 456
11. Bobby Womack - Across 110th Street [223] 427
12. Donna Summer - I Feel Love [53] 419
13. The Doors - The End [93] 404
14. Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat [36] 398
15. Burial - Ashtray Wasp [32] 395
16. The Clash - London Calling [194] 388
17. The Smiths - Bigmouth Strikes Again [39] 374
18. Mazzy Star - Fade Into You [139] 361
19. Television - Marquee Moon [342] 357
20. Talk Talk - I Believe In You [448] 329

De allerlaatste uitslag van dit jaar bevat een paar kleine verrassingen denk ik. Ondanks dat er met Exit Music toch niet de minste 2e Radiohead bijdrage in deze ladder zit, weet Paranoid Android deze ladder toch gewoon te winnen en de nummer 1 van vorig jaar Rebellion (Lies) toch te kloppen.
Sufjan Stevens haalt eindelijk met Chicago de finale en Simple Minds zijn weer terug in de finale. En Talk Talk wisselt uiteindelijk van nummer in de finale. Betekent wel dat Troy en Ashtray Wasp dit jaar de finale missen.
En hoe zit het met de afvallers.....uiteindelijk komen de Talking Heads net een paar puntjes tekort om the Beatles uit de finale te houden....dat houdt dus in dat Exit Music het gewoon op stempercentage redt en we dus met 4 Radiohead nummers in de finale zitten en dat What's Going On net als allerlaatste afvalt.

Afvallerslijst, deze 4 halen voorlopig de finale.

1 Nick Cave And The Bad Seeds - Jubilee Street
2 DJ Shadow - Stem / Long Stem
3 Radiohead - Exit Music (For A Film)
4 The Beatles - A Day In The Life

De laatste uitslag is de beste: New Gold Dream als fijne verrassing met enkele andere nummers die minstens middenmoot scoren (muv HSIN helaas maar dat was ingecalculeerd) en Beatles en Exit Music via de afvallers gelukkig nog naar de finale.

Mooi dat Chicago met hun beste nummer (Sufjan Stevens) de finale heeft gehaald! Hopelijk volgend jaar ook waardering voor andere nummers van Peter Cetera en co.

Wel jammer dat de verkeerde Talk Talk het gehaald heeft.

De goede TT in de finale en de beste Sufjan en SM, best tevreden met de uitslag ondanks de uitschakeling van The End en 4x RH

Talk Talk Simple Minds

Dat Marvin en Talking Heads de finale net missen ten faveure van twee duidelijk mindere en meer afgezaagde songs neem ik er dan maar bij.

Casartelli (moderator)
Verheugd over New Gold Dream en bijzonder verheugd over Living in Another World

Dan nemen we het doorgaan van dat foute nummer van Sufjan Stevens en het afvallen van Troy en I Feel Love wel op de koop toe. Marquee Moon in de finale was ook wel een topstunt geweest, maar het moet een beetje realistisch blijven (en hij maakt nu al een mooie sprong).

4x Radiohead in de finale, en naast Rebellion ook Tunnels... ik voorspel alvast een overwinning voor A Forest

Jammer van Burial, en van de drie Talk Talk's was I Believe In You veruit mijn favoriet. Hoor ook liever The Mercy Seat dan Jubilee Street, maar ach, door de band genomen gewoon weer een topfinale! En A Day In The Life is ook niet mijn favoriete Beatlessong, maar voor de continuiteit toch leuk dat ie er weer bij zit. Laat dus maar komen die finale!

Helaas geen Bobby in de finale. Helaas 4x Radiohead (al heb ik daar ook stiekem aan bijgedragen ) maar wel topuitslagen mbt Simple Minds, Talk Talk & The Beatles.

Gelukkig staat A Day In The Life nog net aan de goede kant van de streep.
Geen verkeerde uitslag van de laatste ladder, dat Bigmouth het niet zou redden zag ik wel aankomen.

Het wordt een mooie finale, al is 4x Radiohead wel net teveel van het goede .

Wow, The Beatles echt met de hakken over de sloot naar de finale. Geweldige spel opzet!

Jammer van Donna, Sinead & Burial, maar blij met Talk Talk & Chicago > John Wayne Gacy Jr.

Mijn #32 is wel bekend, zeik nummer hoor dat Lioness.

Hoewel ook met de nummers die doorgaan allemaal niets mis is, is dit toch wel een vrij suffe uitslag als je ziet wat er afvalt. Zes van de nummers uit mijn lijstje bij de bottom-7 had ik toch niet verwacht, da’s toch wel een record in de slechte zin van het woord. En oja, die andere haalt het ook niet.

El Ninjo schreef:
Dat houdt dus in dat Exit Music het gewoon op stempercentage redt en we dus met 4 Radiohead nummers in de finale zitten en dat What's Going On net als allerlaatste afvalt.

Vier keer Radiohead... creatieve stemarmoede aan onze kant. Verder wel een redelijke uitslag met de finaleplaatsen van Sufjan Stevens en Songs: Ohia als hoogtepunten. Vier van de andere vijf zijn ook best prima, al had ik natuurlijk liever The Clash, Bobby Womack en de andere Smiths in de finale gehad. New Gold Dream (81-82-83-84) is absoluut mijn ding niet, maar aangezien al mijn voorgaande nummers 32 zich niet geplaatst hebben voor deze finale is het toch wel goed dat ze erbij zijn. Niet gezegd hebbende dat de laatste plaats al vergeven is. #Black #A Forest

Dance Lover schreef:
Wow, The Beatles echt met de hakken over de sloot naar de finale. Geweldige spel opzet!
Helemaal mee eens! De competitie is er absoluut spannender op geworden. En wat een geluk dat The Beatles het nog net redden. Een finale zonder de beste band ooit had voor mij toch wat afbreuk gedaan aan een verder leuke en bij vlagen verrassende finalelijst.

Donna

Gelukkig met Talk Talk, Simple Minds en deze Beatles ook goed nieuws!
Maar al met al zal t toch de slechtste finale ooit zijn vrees ik, ben benieuwd of ik aan 50% voldoendes kom

Ik heb duidelijk te vroeg gejuicht over de finale dit is zo'n beetje de meest waardeloze uitslag denkbaar; het hoogste nummer waar ik op heb gestemd staat op 11 en 3/4 matige nummers zijn door...

Héél erg jammer van Troy, maar verder ben ik vooral blij met de nieuwe aanwinsten voor de finale. Living in Another World en vooral Chicago gun ik het ontzettend!

Troy en Burial

Gast
geplaatst: vandaag om 03:14 uur

geplaatst: vandaag om 03:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.