Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
3
geplaatst: 14 november 2020, 20:28 uur
laxus11 schreef:
Meh Let Down vind ik nou niet echt finale materiaal.
Meh Let Down vind ik nou niet echt finale materiaal.
Nogal een understatement. Ik ben een Radiohead-liefhebber, maar Let Down vind ik een middelmatige zeikplaat, die samen met Fitter Happier een 5* voor OK Computer in de weg staat... Het contrast met de andere Radiohead is dan ook gigantisch; Idioteque was mijn nummer 1 geworden, Let Down waarschijnlijk mijn nummer 32 (zit nog een potentiële uitdager in de huidige ladder, maar die verwacht ik niet in de finale). Nogal een, eh, Let Down dus

5
geplaatst: 14 november 2020, 20:30 uur
Ah, voor mezelf en volgens mij ook een hoop andere users is Let Down juist het mooiste wat Radiohead ooit heeft gemaakt. Ik ga er in ieder geval serieuze over nadenken om hem op het podium te zetten, nu The National onfortuinlijk is afgevallen 

0
geplaatst: 14 november 2020, 20:38 uur
Ja, The The in de finale, samen met de mooiste Radiohead, Instant Street en Move On Up. Geweldig! Jammer natuurlijk van The Sound, maar het is geen verrassing dat Winning sneuvelt. Ook balen van Teardrop. Spijtig dat er geen Massive Attack in de finale te horen is.
En helaas niet af van DJ Shadow. Hij duwt zelfs Sufjan en Bloodbuzz eruit. Man man.
En helaas niet af van DJ Shadow. Hij duwt zelfs Sufjan en Bloodbuzz eruit. Man man.
0
geplaatst: 14 november 2020, 20:40 uur
Stem / Long Stem is bij mij meestal een stabiele middenmoter, toch had ik prima een jaartje zonder gekund. Dan echt liever John Wayne Gacy Jr. of Bloodbuzz Ohio.
2
geplaatst: 14 november 2020, 20:43 uur
Dat Pixies en Sufjan niet in de finale staan is balen, maar Let Down in de finale maakt direct alles goed. Eindelijk het allerbeste Radiohead nummer in de finale
Op basis van de lijstjes had ik het niet meer verwacht.
0
geplaatst: 14 november 2020, 21:22 uur
Mooi dat Uncertain Smile het gehaald heeft. Jammer dat dit nummer van Huilie Huilie het ook lijkt te halen. Zul je zien dat zijn ene goeie nummer het niet gaat halen....
0
geplaatst: 14 november 2020, 21:46 uur
Poek schreef:
Jammer dat dit nummer van Huilie Huilie het ook lijkt te halen. Zul je zien dat zijn ene goeie nummer het niet gaat halen....
Jammer dat dit nummer van Huilie Huilie het ook lijkt te halen. Zul je zien dat zijn ene goeie nummer het niet gaat halen....
Wie is Huilie Huilie? Is dat het broertje van Blaat Blaat?

2
geplaatst: 14 november 2020, 21:49 uur
1
geplaatst: 14 november 2020, 21:50 uur
AstroStart schreef:
Het leed is al in de eerste ladder aangericht, waar Bill en De Kevers nooit en te nimmer boven deze twee moderne klassiekers (De
en De Bloedbus) hadden mogen eindigen imo. Verschillen waren minimaal. Er zal vast een indiejan op de site rondlopen die vergeten is te stemmen toen
0
geplaatst: 14 november 2020, 21:50 uur
Oei tot daar mijn voorspellende kwaliteiten. 
Fijn van dEUS, maar daarnaast veel negatieve uitkomsten na deze ladder: zwakkere broeders als Uncertain Smile, Let Down en Enjoy the Silence in de finale en het beste afvallerslijstje dat van zeer goed naar matig is gegaan. Kan wel eens mijn laagst gequoteerde finale ooit worden.

Fijn van dEUS, maar daarnaast veel negatieve uitkomsten na deze ladder: zwakkere broeders als Uncertain Smile, Let Down en Enjoy the Silence in de finale en het beste afvallerslijstje dat van zeer goed naar matig is gegaan. Kan wel eens mijn laagst gequoteerde finale ooit worden.
0
geplaatst: 14 november 2020, 21:57 uur
Deze nieuwe opzet zorgt er in ieder geval voor dat er meer debutanten bv zijn in de finale dan anders 

2
geplaatst: 14 november 2020, 22:00 uur
Gretz schreef:
Dit zou wellicht een interessant consumentenonderzoek kunnen zijn
Er zijn in 2020 zeker albums uitgekomen die goed passen in de BLM-beweging, zoals de twee platen van SAULT en Run the jewels 4. En er zijn natuurlijk ook behoorlijk wat protestsongs uitgekomen in het voorjaar n.a.v. de gebeurtenissen in Minneapolis.
Ik durf niet direct te zeggen of de oudere muziek die van zwarte origine is in 2020 ook weer meer in de spotlights is geraakt. En of dat de gemiddelde waardering (on)bewust hoger is geworden, zowel hier op MuMe als in de grote buitenwereld. Het zou kunnen, maar het hoeft niet.
Nou hier heb ik geen uitgebreid consumentenonderzoek voor nodig. De users hier kennende (zei het oppervlakkig) heeft die BLM-beweging weinig tot niets van doen met de (inderdaad dit jaar) hogere rankings van de top soul nummers. Wel kun je concluderen dat hier op de site er dan toch eindelijk de erkenning daar is voor de kwaliteit van die betreffende tracks (en hopelijk nog soul in het algemeen), uitgezonderd Luigi c.s. dan.Dit zou wellicht een interessant consumentenonderzoek kunnen zijn
Er zijn in 2020 zeker albums uitgekomen die goed passen in de BLM-beweging, zoals de twee platen van SAULT en Run the jewels 4. En er zijn natuurlijk ook behoorlijk wat protestsongs uitgekomen in het voorjaar n.a.v. de gebeurtenissen in Minneapolis.Ik durf niet direct te zeggen of de oudere muziek die van zwarte origine is in 2020 ook weer meer in de spotlights is geraakt. En of dat de gemiddelde waardering (on)bewust hoger is geworden, zowel hier op MuMe als in de grote buitenwereld. Het zou kunnen, maar het hoeft niet.
2
geplaatst: 14 november 2020, 22:06 uur
Let Down is gewoon het beste Radiohead-nummer dus fijn dat die in de finale staat (ook al is het wel een overvloed aan Radiohead). Dag Let Down haters, ik ben er zeer blij mee.
En zo'n DJ Shadow? Best aardig hoor. Maar alweer finale? Mag van mij nog gedumpt worden. Dat vind ik nu niet finale-waardig.
Ik hoop dat Sufjan's mooiste (Chicago) het wel gaat redden.
En zo'n DJ Shadow? Best aardig hoor. Maar alweer finale? Mag van mij nog gedumpt worden. Dat vind ik nu niet finale-waardig.
Ik hoop dat Sufjan's mooiste (Chicago) het wel gaat redden.
1
geplaatst: 14 november 2020, 22:11 uur
Men heeft het hier steeds over het beste Radiohead nummer (om het even welke), maar No Surprises zie ik hier toch echt nergens tussen staan.
2
geplaatst: 14 november 2020, 22:19 uur
vigil schreef:
Fijn dat Gahan en co. weer terug zijn!
Fijn dat Gahan en co. weer terug zijn!
Volgend jaar ook met Never Let Me Down Again in de finale. Als Let Down t ook al haalt

1
geplaatst: 14 november 2020, 22:22 uur
Let Down, ongelofelijk prachtig nummer. Mooi dat die de finale eens haalt. Ben wel blij met bijna de hele uitslag van vandaag eigenlijk, de top 6 zijn allemaal nummers die bij mij wellicht in de bovenste helft zullen staan.
1
geplaatst: 14 november 2020, 22:23 uur
0
geplaatst: 14 november 2020, 22:44 uur
arcade monkeys schreef:
Dat Pixies en Sufjan niet in de finale staan is balen, maar Let Down in de finale maakt direct alles goed. Eindelijk het allerbeste Radiohead nummer in de finale
Op basis van de lijstjes had ik het niet meer verwacht. Waar komt dat toch vandaan?
Zoveel andere Radiohead-favorieten hier,maar niet deze. Ik zal het wel eerlijke kans geven in de finale.
5
geplaatst: 14 november 2020, 23:13 uur
Over de Grotman en de Slechte Zaadjes gesproken, Dance Lover
kan je misschien wel overtuigen van de schoonheid van De Straat 
(fragment gedeeld met zijn instemming)
0
geplaatst: 14 november 2020, 23:15 uur
Wat een uitslagen! Ik ben mijn volledige Bottom 5 van vorig jaar al kwijt, als dit zo doorgaat heb ik straks een oud-winnaar op nummer 32, die ik gewoon erg graag hoor. Verder weer mooie nieuwkomers met Nick Cave en Let Doen!
3
geplaatst: 15 november 2020, 01:23 uur
Als ik mijn top 32 erbij pak die ik een tijd terug gepost heb in De top 100 van... moet ik zeggen dat ik helemaal geen reden tot klagen heb:
2. Prince & the Revolution – The Beautiful Ones (hier een ander, even goed nummer: When Doves Cry)
3. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása (een grote wens, maar met Untitled 8 ben ik ook blij)
6. The Smiths – There Is a Light That Never Goes Out
7. Pearl Jam - Alive (maar Black mag zeker ook wel)
9. Nick Cave & the Bad Seeds – The Mercy Seat (ik hoop dat ie het weer redt)
10. Radiohead – Let Down (hallo haters)
11. Kate Bush – Hello Earth (Wuthering Heights is nu eenmaal de vaste waarde in de ladder)
16. dEUS – Gimme the Heat (ik hoopte dat Hottellounge het zou redden, maar Instant Street is prima)
18. Sufjan Stevens – Chicago (duimen maar)
21. Nick Drake – Day Is Done (blij dat ie terug is in de finale met al net zo'n mooi nummer)
25. Echo & the Bunnymen – The Killing Moon (tadaaaaaa)
32. Depeche Mode – Everything Counts (ze zijn weer terug)
En vooruit:
33. The Cure – In Between Days (zouden ze weer die eerste plek gaan bezetten met de grote klassieker?!)
En dan de artiesten die pech hebben:
14. Tori Amos – 1000 Oceans (jammer dat Winter het niet gered heeft)
15. David Bowie – Blackstar (een Bowie-loze finale is toch wel even van de schrik bekomen)
22. Pixies – Debaser (bijna lukte het weer)
29. Massive Attack – Inertia Creeps (jammer dat Massive Attack er nu niet bij is)
30. The Doors – The Crystal Ship (ook net geen Doors)
Behoorlijk gelijk oplopende top 32, zeker wat artiesten betreft.
2. Prince & the Revolution – The Beautiful Ones (hier een ander, even goed nummer: When Doves Cry)
3. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása (een grote wens, maar met Untitled 8 ben ik ook blij)
6. The Smiths – There Is a Light That Never Goes Out

7. Pearl Jam - Alive (maar Black mag zeker ook wel)
9. Nick Cave & the Bad Seeds – The Mercy Seat (ik hoop dat ie het weer redt)
10. Radiohead – Let Down (hallo haters)
11. Kate Bush – Hello Earth (Wuthering Heights is nu eenmaal de vaste waarde in de ladder)
16. dEUS – Gimme the Heat (ik hoopte dat Hottellounge het zou redden, maar Instant Street is prima)
18. Sufjan Stevens – Chicago (duimen maar)
21. Nick Drake – Day Is Done (blij dat ie terug is in de finale met al net zo'n mooi nummer)
25. Echo & the Bunnymen – The Killing Moon (tadaaaaaa)
32. Depeche Mode – Everything Counts (ze zijn weer terug)
En vooruit:
33. The Cure – In Between Days (zouden ze weer die eerste plek gaan bezetten met de grote klassieker?!)
En dan de artiesten die pech hebben:
14. Tori Amos – 1000 Oceans (jammer dat Winter het niet gered heeft)
15. David Bowie – Blackstar (een Bowie-loze finale is toch wel even van de schrik bekomen)
22. Pixies – Debaser (bijna lukte het weer)
29. Massive Attack – Inertia Creeps (jammer dat Massive Attack er nu niet bij is)
30. The Doors – The Crystal Ship (ook net geen Doors)
Behoorlijk gelijk oplopende top 32, zeker wat artiesten betreft.
0
geplaatst: 15 november 2020, 11:47 uur
Zit er al een Talk Talk in de finale? Miljaar, wat zijn die 2 waar we nu nog op kunnen stemmen geweldig.
1
geplaatst: 15 november 2020, 14:09 uur
aERodynamIC schreef:
Als ik mijn top 32 erbij pak die ik een tijd terug gepost heb in De top 100 van... moet ik zeggen dat ik helemaal geen reden tot klagen heb:
Ik ook niet. Maar ik klaag dan ook helemaal niet. Ik ben dan ook niet zo eenkennig. Als ik mijn top 32 erbij pak die ik een tijd terug gepost heb in De top 100 van... moet ik zeggen dat ik helemaal geen reden tot klagen heb:

Als ik kijk naar mijn inzending voor de Verrukkelijke 500 (en alvast een voorschot neem op de uitslag vanavond):
3. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
6. Sigur Rós - Untitled (Popplagið)
15. Radiohead - Paranoid Android
16. The Smiths - How Soon Is Now?
27. Talk Talk - Living in Another World
Verder nog in de top 100:
37. The The - Uncertain Smile
En nog veel in de achterhoede:
101. Talk Talk - I Believe in You
108. Bill Withers - Ain't No Sunshine
125. Radiohead - Exit Music (For a Film)
155. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
162. Nina Simone - Sinnerman
168. Kate Bush - Wuthering Heights
171. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
240. Pearl Jam - Black
269. The Smiths - Bigmouth Strikes Again
293. Depeche Mode - Enjoy the Silence
346. Curtis Mayfield - Move On Up
361. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
364. dEUS - Instant Street
427. DJ Shadow - Stem/Long Stem
431. Television - Marquee Moon
472. Burial - Ashtray Wasp
1
geplaatst: 15 november 2020, 14:17 uur
Mag hopen dat LIAW het haalt, hét Talk Talk nummer bij uitstek
0
geplaatst: 15 november 2020, 14:26 uur
De geposte lijstjes zo doorscannend, kan ik niet echt uitschieters ontdekken die opmerkelijk veel genoemd worden. Dat wordt spannend, met schaaltje popcorn op schoot refreshen vanaf 7.
0
geplaatst: 15 november 2020, 14:27 uur
jordidj1 schreef:
En toch is "I believe in you" nog genialer. Ken het maar sinds dit jaar. Maar wat minder toegankelijk of catchy.
* denotes required fields.