MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2020

zoeken in:
01-05: Elza Soares - Carinhoso (aerobag / 12 / 7,20)
02-05: caroline - Dark blue (Choconas / 8 / 7,14)
03-05: Bert Cools - Live at de Roma (Edgar18 / 7 / 7,19)
04-05: Namasenda - Dare AM (Gretz / 12 / 5,78)
05-05: India Jordan - For You (Edgar18 / 12 / 5,82)
06-05: Thiago Nessif feat. Arto Lindsay - Soar Estranho (Titmeister / 8 / 7,51)
07-05: Caïro Liberation Front feat. Naujawanan Baidar - Asban (Edgar18 / 9 / 6,28)
08-05: Norah Jones - I'm Alive (Choconas / 9 / 5,28)
09-05: GEZAN - 東京 (aerobag / / )

Arbeidsdeskundige
6

7,2

2 deze hoef ik nooit meer te horen

Het begin was erg slecht, daarna werd het gelukkig beter.

5,0

Dit klinkt een beetje als een dronken Japanner die een nummer van 30 Seconds to Mars doet bij de karaoke, maar de tekst is vergeten

3

Zozo, deze valt niet best, had ik niet verwacht! Karma voor mijn eigen recente negativiteit.

Ik vind het juist wel een sterk nummer. Psychedelische noise rock. Op het recente (imo ook sterke) album is TOKYO het afsluitende hoogtepunt. Ik geniet van de tribale chants die GEZAN toepast in hun muziek, geeft de muziek een extra dimensie. GEZAN speelt met tempo's en zoals ook te horen is op TOKYO beschikt de band over een behoorlijke range. Ze wisselen het stevige gitaarwerk af met ritmische melodische passages en speelse zanglijnen. Instrumentaal is het ook veel rijkelijker gevuld dan een eerste luisterbeurt suggereert, veel subtiele toevoegingen zitten verscholen. Imo juist een band met een geheel eigen sound.

8

Ik vond juist de eerste minuut van het nummer wel overtuigend. De rest een stuk minder, vanwege het accent van de zanger. Hoewel niet helemaal geslaagd, vind ik deze muziek wel uniek en intrigerend. Een nipte voldoende van mijn kant.

6

7,4

06-05: Thiago Nessif feat. Arto Lindsay - Soar Estranho (Titmeister / 8 / 7,51)
07-05: Caïro Liberation Front feat. Naujawanan Baidar - Asban (Edgar18 / 9 / 6,28)
09-05: GEZAN - 東京 (aerobag / 9 / 5,62)
10-05: The Eddy feat. St, Vincent - The Eddy (Edgar18 / / )

The Eddy is een nieuwe Netflix serie over een Parijse jazzclub. De muziek in de serie is van de hand van Glen Ballard. Een aantal liedjes van de soundtrack zijn ook opgenomen door "gekende" artiesten zoals dit nummer door St. Vincent. Ik vind dit een fijne jazzy compositie die de sfeer van de vroegere nachtclub (zoals ik die ken uit boeken en films) goed weet te vangen.

8,0

Arbeidsdeskundige
9

7,8

hmm misschien moet ik die serie maar eens bekijken

Klinkt wel als een interessante serie.

7

Klinkt idd als een interessante serie.

6,2

Had al gelezen over deze serie, ik denk dat ik die binnenkort maar eens ga bekijken. Ook wel aardig om Annie eens op deze manier te horen zingen.

6,8

6

06-05: Thiago Nassif feat. Arto Lindsay - Soar Estranho (Titmeister / 8 / 7,51)
09-05: GEZAN - 東京 (aerobag / 9 / 5,62)
10-05: The Eddy feat. St. Vincent - The Eddy (Edgar18 / 8 / 7,35)
11-05: Fontaines D.C. - A Hero's Death (Titmeister)

5,5

Weinig nieuws onder de zon, al zal dat voor de liefhebbers wellicht geen probleem zijn.

Dit is typisch muziek dat wat mij betreft wel wat meer uit de bocht mag vliegen. Nu blijft het geheel wat te afstandelijk om me te kunnen overtuigen. Wel geinig om Aidan Gillen te zien in de videoclip.

4

4

Gaap.

4,5

Arbeidsdeskundige
4

Cervantes schreef:
Dit is typisch muziek dat wat mij betreft wel wat meer uit de bocht mag vliegen. Nu blijft het geheel wat te afstandelijk om me te kunnen overtuigen. Wel geinig om Aidan Gillen te zien in de videoclip.

Dat gevoel had ik de eerste paar keer ook, maar nu vind ik het juist wel sterk dat ie er niet compleet uitvliegt, waar je dat wel verwacht. En Littlefinger was een van de redenen om deze clip te plaatsen

8

Dit nummer schreeuwde om een escalatie, die nooit kwam.
Voor mij is de lat voor moderne rock acts dusdanig hoog gelegd -door bands als Black Midi, Black Country New Road, Protomartyr, Tropical Fuck Storm, Daughters, Girl Band- dat ik hier niet zoveel meer uit kan halen.

5

Wow, wat is dit opeens kut zeg nu ik freejazz en consorten heb ontdekt. Nu al helemaal klaar mee.

4,5

8 #teamheiko

Wist niet dat die president van Baltimore ook meedeed jn GOT.

Johnny Marr schreef:
Wow, wat is dit opeens kut zeg nu ik freejazz en consorten heb ontdekt. Nu al helemaal klaar mee.

4,5

Johnny ‘snob’ Marr

Gast
geplaatst: vandaag om 12:27 uur

geplaatst: vandaag om 12:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.