MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2020

zoeken in:
Fantastisch nummer, past idd zo op Pony.

Een 3,5 is wel absurd laag. Het is geen pure country, meer mengelmoes van verschillende genres. Moet hij bij elk nieuw nummer dan een andere sound hebben? Beetje onzin, van mij mag hij nog op deze weg wel even blijven doorgaan, iemand met zo'n stem kan weinig fout doen hier

Van mij een 9.

Maar goed, Pony staat hier dan ook op 5* en mijn favoriete album van 2019.

musicfriek schreef:
Fantastisch nummer, past idd zo op Pony.

Een 3,5 is wel absurd laag. Het is geen pure country, meer mengelmoes van verschillende genres. Moet hij bij elk nieuw nummer dan een andere sound hebben? Beetje onzin, van mij mag hij nog op deze weg wel even blijven doorgaan, iemand met zo'n stem kan weinig fout doen hier

Van mij een 9.

Maar goed, Pony staat hier dan ook op 5* en mijn favoriete album van 2019.

3,5 is inderdaad kritisch, ik zal het even toelichten. Er zijn meerdere ingrediënten aanwezig om Orville voor mij een zeer interessante act te maken. Thematisch sterk, visueel prikkelend en een dijk van een stem. Daarnaast stond er met sub pop al een aardige label achter de man en nu met Colombia helemaal. Maar op muzikaal vlak miste ik op Pony echter net de uitspattingen om Orville buitencategorie te maken, maar mijn interesse was gewekt. Summertime vind ik dan muzikaal weer net wat vlakker dan het werk op pony, dus er heerst bij mij ook wat frustratie over een gemiste kans, en daardoor een zwaardere beoordeling.

Het is verder maar een mening hoor, maar als er ook maar enige waarheid in verscholen gaat, heb ik goed nieuws voor je: Ik denk dat Orville nóg veel beter kan

aerobag schreef:
op muzikaal vlak miste ik op Pony echter net de uitspattingen om Orville buitencategorie te maken, maar mijn interesse was gewekt.
Orville heeft juist een compleet nieuw genre uitgevonden met zijn debuutalbum. Country gemixt met new wave, rock, pop etc. Heeft nog geen enkele artiest gedaan. Voor mij al genoeg redenen om het buitencategorie te noemen Maar we luisteren er allebei anders naar, denk ik. No problem at all, je benoemd ook genoeg pluspunten en ik denk ook dat hij veel meer in zijn mars heeft, want voor Pony had hij al een muzikale historie in totaal andere genres (punk vooral).

Dat stukje met die banjo, oef, alle haren staan recht omhoog hier, van genot welteverstaan

Ah, the return of the rodeo clown

Ik vind Orville Peck weldegelijk een uitgesproken eigen geluid hebben, maar dat geluid spreekt mij niet zo aan. Iets te Amerikaans wellicht. Summertime vind ik geen onaardig nummer, maar doet me ook niet zo heel veel.

6

6,2

Begin & het banjo-stukje zijn fraai. De vollere stukken werken niet helemaal voor mij.

01-04: Orville Peck - Summertime (Edgar18 / 6 / 6,08)
02-04: Zebra Katz - IN IN IN (aerobag / / )

Arbeidsdeskundige
5,5

De 10 meest gewaardeerde nummers van Maart hadden jullie al gekregen, maar nogmaals voor het overzicht! Zie spotify linkje hierbeneden als je ze allemaal (nog een keer) rustig wilt luisteren, net zoals de top 10 van voorgaande maanden.

1. Roman Flügel - Garden Party
2. Quelle Chris & Chris Keys feat. Joseph Chilliams & Cavalier - LIVING HAPPY
3. Natalia Lafourcade - La Malquerida
4. Run The Jewels - Yankee And The Brave
5. Sufjan Stevens & Lowell Brams - What It Takes
6. Aseul - 말해봐요
7. Dos Monos - Rojo
8. Holden & Zimpel - Sunday
9. Sorry - Snakes
10. Hotels - Queens (West African Peanut Soup)

Top 10 van 2020
1. Deleyaman - Exil (jan)
2. Roman Flügel - Garden Party (mar)
3. Quelle Chris & Chris Keys feat. Joseph Chilliams & Cavalier - LIVING HAPPY (mar)
4. Mdou Moctar - Ibitlan (feb)
5. Run The Jewels - Yankee And The Brave (mar)
6. Natalia Lafourcade - La Malquerida (mar)
7. Squarepusher - Nervelevers (jan)
8. Kiko Dinucci feat. Rodrigo Ogi - Veneno (feb)
9. Wacław Zimpel - Sine Tapes (jan)
10. Natalia Lafourcade - Veracruz (feb)

7,6

En een feature van Shygirl op z'n plaat zie ik, ben benieuwd.

En voor de oplettende kijker, het klopt dat de jaarlijkse top 10 kan afwijken van de top 10 per maand. Door samenvoeging van de maanden verandert namelijk ook de zwaarte van het 'stemgemiddelde' waar de IMDB-formule gebruik van maakt

02-04: Zebra Katz - IN IN IN (aerobag / 7 / 6,36)
03-04: QRTR - You Won't Return (Nunca) (Titmeister)

Arbeidsdeskundige
5

Nou, laat ik dan de eerste zijn die het een voldoende geeft.

7,7

5,5

5,5 is ook een voldoende hoor, anders had ik mijn middelbare schooldiploma nooit gehaald

Ik beschouw alles onder de 6 als onvoldoende, tis hier geen middelbare school

5,3 was op de universiteit voldoende; 5,3 werd afgerond werd 5,5 en omdat je geen halve cijfers op je lijst kon krijgen werd dat weer een 6. Wetenschappelijke logica zullen we maar zeggen.

Nou, niet bij ons hoor.

02-04: Zebra Katz - IN IN IN (aerobag / 7 / 6,36)
03-04: QRTR - You Won't Return (Nunca) (Titmeister / 6 / 4,95)
04-04: Kate NV - Sayonara (Edgar18 / / )

Ah, weer te laat met stemmen. Nog een 7,4 voor QRTR.

Kate is tof. Zag haar een aantal jaar geleden op LGW?

7,7 voor deze. Ben benieuwd naar de nieuwe plaat.

51 op het rapport, waar dan ook, was geslaagd. Dus ook voor mij is alles boven de 5 voldoende, ok matig wel, maar in ieder geval niet gebuisd. Geen wonder dat ik het vreemd vind wanneer mensen 3 sterren geven en het over 'matig' hebben. Voor mij is 3 sterren goed, zonder meer.

5.5

Gast
geplaatst: vandaag om 13:06 uur

geplaatst: vandaag om 13:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.