MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2020

zoeken in:

01-04: Orville Peck - Summertime (Edgar18 / 6 / 6,08)
02-04: Zebra Katz - IN IN IN (aerobag / 7 / 6,36)
03-04: QRTR - You Won't Return (Nunca) (Titmeister / 6 / 4,95)
04-04: Kate NV - Sayonara (Edgar18 / 8 / 6,73)
05-04: Nicolas Jaar - Mud (aerobag / 5 / 7,32)
06-04: Nicola Cruz - Levanta Muertos (Koenr / 8 / 6,91)
07-04: Drab City - Devil Doll (musicfriek / 9 / 6,32)
08-04: Do Nothing - LeBron James (Edgar18 / 9 / 6,24)
09-04: Arandel - Hysope (aerobag / 7 / 5,31)
10-04: Ghetto Kumbé - Vamo a Dale Duro (Koenr / 9 / 6,52)
11-04: Sink Ya Teeth - Somewhere Else (Titmeister / 7 / 6,29)
12-04: Gorillaz feat. Peter Hook & Georgia - Aries (Titmeister / 6 / 6,63)
13-04: Sevdaliza - Lamp Lady (Edgar18 / 8 / 7,85)
14-04: lojii feat. Zeroh - pay rent (Blend) (aerobag / 6 / 6,95)
15-04: Suzane - La Flemme (Ploppesteksel / 9 / 6,52)
16-04: Letrux - Vai Brotar (aerobag / 6 / 6,40)
17-04: Bon Voyage Organisation - La Course (Titmeister)

Jammer, net te laat!

Edgar18 schreef:
Jammer, net te laat!

Je had al anderhalf uur de tijd... Morgen is ie voor jou

Titmeister schreef:
Je had al anderhalf uur de tijd... Morgen is ie voor jou
Nee hoor, ik moest een nieuwe tip van de week droppen.

Titmeister, deze komt toch uit 2019? Van dit album:
Floating Points - Crush (2019)

Ja, zo te zien wel.

aerobag schreef:
Titmeister, deze komt toch uit 2019? Van dit album:
Floating Points - Crush (2019)

Ik heb hier een releasedatum van 7 april 2020: Bias / Floating Points / Release / Ninja Tune - ninjatune.net

Dat gaat over de Mayfield Depot Remix, en achter die versie hebben ze ook de reguliere Bias geplakt (de extended versie, niet degene die jij hier hebt geplaatst).

Ik heb live al een aantal keer van Floating Points genoten. Om er zo los naar te luisteren is meestal niet echt mijn ding, al vind ik Bias best een fijne track. Net die remix even aangezet, die doet het niet voor mij.

Het is ook bijna niet bij te houden; op Spotify staat zowel het origineel als de extended versie op de release van 7 april, en geen eerdere release... Ik heb hem inmiddels vervangen door La Course van Bon Voyage Organisation. Zowel de single, als het album zijn gereleased in 2020.

Arbeidsdeskundige
8

Fijne kosmische discofusion, van het type dat bij voorkeur uit Frankrijk komt:

8,3

Nice

7,5

Dit is niet echt iets voor mij.

4,8

Titmeister schreef:
Fijne kosmische discofusion, van het type dat bij voorkeur uit Frankrijk komt

Die album versie van 7 minuten (met ambient intro en outro) is zelfs nog fijner!

aerobag schreef:
(quote)

Die album versie van 7 minuten (met ambient intro en outro) is zelfs nog fijner!

Zal dit weekend het album eens aanslingeren

Toch wel een tikkie saai hoor.

6

6,2

01-04: Orville Peck - Summertime (Edgar18 / 6 / 6,08)
02-04: Zebra Katz - IN IN IN (aerobag / 7 / 6,36)
03-04: QRTR - You Won't Return (Nunca) (Titmeister / 6 / 4,95)
04-04: Kate NV - Sayonara (Edgar18 / 8 / 6,73)
05-04: Nicolas Jaar - Mud (aerobag / 5 / 7,32)
06-04: Nicola Cruz - Levanta Muertos (Koenr / 8 / 6,91)
07-04: Drab City - Devil Doll (musicfriek / 9 / 6,32)
08-04: Do Nothing - LeBron James (Edgar18 / 9 / 6,24)
09-04: Arandel - Hysope (aerobag / 7 / 5,31)
10-04: Ghetto Kumbé - Vamo a Dale Duro (Koenr / 9 / 6,52)
11-04: Sink Ya Teeth - Somewhere Else (Titmeister / 7 / 6,29)
12-04: Gorillaz feat. Peter Hook & Georgia - Aries (Titmeister / 6 / 6,63)
13-04: Sevdaliza - Lamp Lady (Edgar18 / 8 / 7,85)
14-04: lojii feat. Zeroh - pay rent (Blend) (aerobag / 6 / 6,95)
15-04: Suzane - La Flemme (Ploppesteksel / 9 / 6,52)
16-04: Letrux - Vai Brotar (aerobag / 6 / 6,40)
17-04: Bon Voyage Organisation - La Course (Titmeister / 7 / 6,54)
18-04: Fiona Apple - Newspaper (Edgar18 / / )

Arbeidsdeskundige
8

Let even op de release date boys, deze is van ook van 2019. Edgar18 heb je nog wat anders in de koker? Iets van die nieuwe Fiona Apple wil vast wel genomineerd worden

https://aufabwegen.bandcamp.com/album/sleepwalker

Sleepwalker by O Yuki Conjugate (Album, Tribal Ambient): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com

Raar, hij staat op Spotify als 2020 release. Ik doe wel even iets anders.

9 bijzonder nummer, 1e keer dat ik deze hoor en draait voor 3e keer achter elkaar

Heb nooit zo veel gehad met Fiona, vind het iets te veel kunstschoolmeisjes-muziek. Deze gaat me ook niet bekeren.

4

Arbeidskundige stemde allicht nog op het oude nummer.

Ik had ook nooit zoveel met de albums van Fiona, maar dit is toch wel andere koek. Sterk album hoor, dit een van de hoogtepunten. Snijdende tekst, heerlijk ritmisch en sterke melodie in de vocalen. Ieder zijn mening Titmeister maar ik vind het op meerdere vlakken echt verschrikkelijk om te lezen dat je dit als 'Kunstschoolmeisjes' muziek wegzet

8,3

Het nieuwe album wordt wel erg gehypet. Ik ga daar voorlopig nog niet helemaal in mee. Maar, dit nummer springt er wel positief uit.

7,8

aerobag schreef:
Ik had ook nooit zoveel met de albums van Fiona, maar dit is toch wel andere koek. Sterk album hoor, dit een van de hoogtepunten. Snijdende tekst, heerlijk ritmisch en sterke melodie in de vocalen. Ieder zijn mening Titmeister maar ik vind het op meerdere vlakken echt verschrikkelijk om te lezen dat je dit als 'Kunstschoolmeisjes' muziek wegzet

Ik vind het persoonlijk wel meevallen met het ritmische en melodische, in beide vind ik nergens naartoe gaan.

En die term slaat vooral om mijn eigen perceptie. In de tijd dat ik nog wel actief in de muziekscene was, had je een behoorlijke oververtegenwoordiging van een bepaald type: deed HKU, vond zichzelf heel erg artistiek, vrijgevochten en anti-establishment - en liet dat bij voorkeur aan iedereen horen. Het waren niet per definitie meisjes, maar wel 80-90%. Fiona Apple was dan weer typisch zo'n artiest waar dit soort persoon mee te koop liep - die connotatie heb ik altijd met haar muziek gehouden, maar nogmaals, dat is persoonlijk.

Titmeister schreef:
(quote)

Ik vind het persoonlijk wel meevallen met het ritmische en melodische, in beide vind ik nergens naartoe gaan.

En die term slaat vooral om mijn eigen perceptie. In de tijd dat ik nog wel actief in de muziekscene was, had je een behoorlijke oververtegenwoordiging van een bepaald type: deed HKU, vond zichzelf heel erg artistiek, vrijgevochten en anti-establishment - en liet dat bij voorkeur aan iedereen horen. Het waren niet per definitie meisjes, maar wel 80-90%. Fiona Apple was dan weer typisch zo'n artiest waar dit soort persoon mee te koop liep - die connotatie heb ik altijd met haar muziek gehouden, maar nogmaals, dat is persoonlijk.

Dan interpreteerde ik je verkeerd, ik dacht dat je bedoelde dat dit muziek DOOR een muziekschoolmeisje was, maar je bedoelt VOOR muziekschoolmeisjes haha. Ik zat ermee dat Fiona toch wel een zwaardere emotionele rugzak heeft dan het gemiddelde muziekschoolmeisje, haar muziek wel wat tegendraadser is dan de gemiddelde leringen op een kunstschool en dat het meisje inmiddels al weer 43(!) is. Maar ik geloof direct dat dit een artieste is die goed ligt bij de vrijgevochten en artistieke (het woord pretentieus ontwijken ) types, daar heb ik ook wel een bepaald beeld bij.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:46 uur

geplaatst: vandaag om 04:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.