MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2020]

zoeken in:
Gesundheit!

Magick1
Het valt me toch op hoeveel kansloze nummers genomineerd worden, terwijl er nog heel wat 'bekendere' nummers nog nooit aan de Witte Trui hebben deelgenomen.

Ik versta niet goed wat het punt is van het nomineren van een niet-single van albums die nog niet eens 100 stemmen halen.

Ah, zo ontdekken we nog eens wat, toch? Daarnaast is het ook zo dat bekendere nummers het zeker niet automatisch goed doen. Waarom dan geen kans wagen met wat minder bekend is? Elk jaar zitten er wel een paar singles in mijn eigen top 100 die niemand lijkt te kennen. Dat maakt voor mij niet dat het nummer kansloos is, laat staan dat ik enig belang hecht aan hoeveel stemmen de artiest al kreeg. All fine.

Magick1 schreef:
Het valt me toch op hoeveel kansloze nummers genomineerd worden, terwijl er nog heel wat 'bekendere' nummers nog nooit aan de Witte Trui hebben deelgenomen.

Ik versta niet goed wat het punt is van het nomineren van een niet-single van albums die nog niet eens 100 stemmen halen.

Afgezien van dat ik niet altijd weet wat wel en niet bekend is, als je alleen 'bekende' nummers mee laat doen hou je het ook in stand, bekend blijft bekend (maar niet perse beter) en onbekend blijft onbekend. Singles vs niet-singles zou je een punt kunnen hebben al is dat ook niet altijd duidelijk en sommige bands doen überhaupt niet aan singles.

Interpol - The Rover spotify:track:1RTk31cNoWdx1HBRbkc02a
Manchester Orchestra - The Moth spotify:track:0vF9RAGwgYtfO1Aajwb7et
Silversun Pickups - Mean Spirits spotify:track:4vj7tAxMjYMtyqxJy0lEYq
The Walkmen - Line By Line spotify:track:4zClKHQhJzBin8oWgRXQ2O

Ik houd het te weinig in de smiezen om hier te nomineren , natuurlijk ga ik wel weer de finale meedoen en hopelijk mee uitzenden.

Magick1 schreef:

Bijna de helft van de nummers die aan Ronde 1 deelnemen vallen al af he. Zoveel bekende/populaire artiesten die in het verleden ook niet eens de Top 400 haalden. Dat is inherent aan de opzet. Ik zie het nomineren in De Witte Trui zelf meer als middel om mijn favoriete nummers onder de aandacht te brengen bij de medeusers.

Tijd voor een nieuwe nominatieronde, Onweerwolf?

Onweerwolf
Bijna, maar de organisatie heeft 3 dagen koortsig gegriept dus er komt niet veel uit mijn vingers.

Onweerwolf
Okay, tijd voor de bonusronde. Ik zoek nog 56 nominaties. Er zijn tot dusverre 66 users die hebben genomineerd. Iedereen die al heeft genomineerd mag 1 extra nominatie toevoegen. Maar vol is vol.

Je krijgt een tagje in deze post als je al hebt genomineerd. Krijg je geen tagje dan moet je direct even bellen want dan heb ik je nominaties niet meegenomen.

123poetertjes, 50tracks, aerobag, aERodynamIC, Arno, ArthurDZ, AstroStart, Casartelli, charlotte2807, chevy93, Choconas, Co Jackso, Dance Lover, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, Edgar18, El Ninjo, esteban, Finidi, Gebruiker43757, Glen Hansard, Grafmat, Gretz, Guessmaker, herman, hoi123, JoaMuse, johan de witt, johannesA, Johnny Marr, jordidj1, Joren999, kaj_666, Koenr, luigifort, Magick1, marsupilami, mol, MRDammann, MVW, nelis, Onweerwolf, Outlaw104, pauljojo, Ploppesteksel, Poeha, Poek, ranja, remcodulac, Rvdz, SanderT, SBube, Scorpion_21, Silent_shout, Simon77, sj0n88, Snoeperd, sokra, stardust_be, STaRS, Titmeister, vigil, VladTheImpaler, WhyNotSmile, yeahyeahyeah

Heb je nog niet genomineerd dan mag je nu direct (maximaal) 5 nominaties indienen.

Onweerwolf
Sigur Rós - Dauðalogn spotify:track:2jw4JU0wJkNWURreYQsblk

Grimes & i_o – Violence spotify:track:1Rr3ELmKFgoMiDwB1HYbvW

Kacey Musgraves - Space Cowboy spotify:track:5bum4HbCDFoB9wpsc0sQky

Edit: toch geen Aafke Romeijn - Karakter (hernominatie), maar een van de beste songs van Kacey die in 2019 schandalig genoeg tot de bubbling under werd veroordeeld

Lalalar - Isyanlar spotify:track:6MuJthsOyjo0W4w3VIMy4k

Ik knal er gewoon nog een 2019 topper tegenaan!

mol
Grizzly Bear - Mourning Sound spotify:track:0szSOfZVM3G5mWI1ogQjr7

Ride - Clouds of Saint Marie spotify:track:1hFD5EyGlLHSRJPD818jah

Perfume Genius - Eye in the Wall spotify:track:4zHphnQaIiwuUGxOOfYZac

Jan Swerts - Ik Had Je Nooit Alleen Mogen Laten, Becky. spotify:track:6N7QR4Ff4OJwPoSkkgUJbD

Natalia Lafourcade ft. Los Macorinos - Tú sí sabes quererme spotify:track:6p3yxt0uJJshAS3CT0znQg

Stavroz - The Finishing spotify:track:2SCLswvRP8hAYdIKsrLV6h

King Princess - Ain't Together spotify:track:4aGvs7y4hQIbGss7zmEXKf

Johnny Marr schreef:
Jan Swerts - Ik Had Je Nooit Alleen Mogen Laten, Becky.
Fijn dat jij hem oppakt, ik had hem ook op de lijst staan om (opnieuw) te nomineren.
Koenr schreef:
Natalia Lafourcade ft. Los Macorinos - Tú sí sabes quererme
Die heb ik twee jaar geleden geprobeerd. Hopelijk heb jij meer succes!

The Van Jets - The Future spotify:track:0C17eIw9JKFBm9Ay2XD5tw

Van januari 2010 dus mag nog net meedoen.

The Future, held

Tame Impala - It Might Be Time spotify:track:2P0NiuAfypaw5UZJoo0n0o

Aangezien Grafmat naar ik weet zijn lijstje niet heeft aangepast

Casartelli (moderator)
Vreemde Kostgangers - Ik Ben Op Weg spotify:track:1qbAqtAyxvG5ZBwTygAA7G

Colin Stetson and Sarah Neufeld - The Sun Roars into View (kan iemand pls linkje zoeken?)

Onweerwolf
Vreemde titel heeft die nominatie van hoi123 zeg.

https://i.vgy.me/RiyjGA.png

Vampire Weekend - Sympathy spotify:track:2YegRTu9IjiUg4VWfnXyM3

Onweerwolf
Nog 40 plekjes!

Gast
geplaatst: vandaag om 06:31 uur

geplaatst: vandaag om 06:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.