MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Tip de User Game

zoeken in:
Ik ben naarstig op zoek naar nieuwe 4.5 of 5* albums. De gouden tip voor een 5* levert de tipgever nog steeds een taart op

Wie mag ik eerst een tip geven?

fredpit
@ Deric Raven.. hmm Greg Dullen..altijd goed!!

Tip voor jou: Als je de ruige Cave, Deus en The Cure weet te waarderen dan kun je mischien hier je tanden eens inzetten

Dogfaced Hermans - Hum Of Life

Paap..geef mij maar eens een tip.

@ Paap_Floyd:

Moeilijk om iets te vinden dat je nog niet hebt gehoord...

http://www.musicmeter.nl/artist/3946 misschien?

@ fredpit:

Wel, ik kan me niet echt voorstellen dat je 'm niet kent, maar ik zie hem niet bij je stemmen, dus ik zeg:

Carla Bley/Paul Haines - Escalator over the hill

fredpit
ja ik ken hem..maar dank je, de bestelling gaat NU de deur uit. Geweldig mooi album, dat ik nog steeds niet (origineel) in bezit heb.

Wie geeft mij een tip?

fredpit
@ Paap_Floyd: Canterburry, prog, folk, Jazz, oude jaren 70 meuk

http://www.musicmeter.nl/al...

@ Cygnus: Postrock, donker, zwaar, rock, meeslepend, prog/avantgarde, folk.

Moeilijk, Ik kon zo 123 niets vinden wat je al niet gehoord had. toen bedacht ik me dat je mischien eens iets uit een andere genre met dezelfde kenmerken zou kunnen proberen

- Leonard Cohen - Songs of Love and Hate
- John Fahey - Fare Forward Voyages
(en schrik niet )
- John Coltrane - A Love Supreme

Ah, dit komt mij bekend voor, ik heb het alleen nooit gehoord. Ik ga er meteen achteraan! En Frank, jij krijgt leuke dingen te horen

Bedankt Jeroen, Fahey loopt hier binnen...

Fahey klinkt goed! Mag ik Fredpit, in dezelfde stijl als wat ik nu aan het luisteren ben, dit album aanraden?

fredpit
Toen ik vanmiddag je lijst doorspitte, was hij me al opgevallen. Ik zal er eens snel achteraan gaan

Ik heb ook de twee andere tips van Fredpit beluisterd.

John Coltrane was niet zo'n geslaagde kennismaking. Nerveus gefröbel waar ik alleen maar zenuwachtig van word. 2*

Bij Cohen was het niet de eerste kennismaking, en ook dit album bevalt me goed. 4* als openingsbod

Zo heb ik dus Devotchka inmiddels geluisterd. Ik zal dEUS ook eens opleggen, al heb ik onze Belgische vrienden tot nog toe steeds gemeden omdat de nummers die ik van ze ken me nooit echt hebben weten te boeien.

fredpit
Cygnus schreef:
John Coltrane was niet zo'n geslaagde kennismaking. Nerveus gefröbel waar ik alleen maar zenuwachtig van word. 2*

Ja...en toch De opbouw van het album en het zware themathiek doen mij wel ergens denken aan muziek van b.v. Godspeed....

Maar ik had al wel een vermoeden dat jazz en saxgetoeter niet je ding zouden zijn. Maar wie weet in de toekomst... Liefhebbers van de muziek die jij in je lijsten laat zien ( ) weten Coltrane meestal ook wel te waarderen..vandaar mijn (enigszins vreemde) keuze.

Dat vermoeden had ik ook al, vandaar dat ik nooit eerder aan Coltrane ben begonnen. Bedankt voor je tips, er zaten twee mooie albums bij!

Tips die in het straatje passen van de onderstaande bands zijn zeer welkom!

Threat Signal
Drowning Pool
All That Remains
Flyleaf
Disturbed
Evanescence
Rise Against

Alvast bedankt!

Meshuggah (I)
Opeth (Deliverance, Ghost Reveries)
Lamb of God

voltazy
heeft iemand toevallig nog tips voor mij ?

lambf
Dysrhythmia - Barriers and Passages zal je mischien wel kunnen waarderen

voltazy
bedankt voor de tip

ik zal eens zien wat ik ervan kan luisteren

Kan iemand mij een tip geven, je kan ook vrij bekende namen noemen, zoveel heb ik niet gehoord, al ken ik het dan waarschijnlijk wel van naam. ^_^

Gezien je smaak: klik

De rustige dEUS-kant, dat klinkt erg goed! Bedankt, dat ga ik zeker proberen!

[Roel]
voor de liefhebbers van jazz
aka moon- invisible moon
prachtig album van een zwaar ondergewaardeerde groep

Het leek me wel aardig om dit topic weer 's van stal te houden en de oorspronkelijke opzet aan te houden.

Wellicht nu in iets gewijzigde zin, dat wil zeggen dat je pas weer iemand mag tippen als jij de vorige tip hebt afgehandeld in de vorm van een recensie (hoeft niet pagina's lang, maar geef gewoon een duidelijke indruk van wat je van de plaat vond).

Dit was de oorspronkelijke opzet, die dus gehandhaafd blijft. Er komt alleen bij dat je nu ook je indruk van het duidelijk weergeeft bij de desbetreffende albumdiscussie en dat je pas een volgende tip mag geven als je jouw eigen tips hebt afgehandeld. Dit om te voorkomen dat iemand voortdurend platen tipt aan anderen, maar zelf nauwelijks iets luistert.

Dus:

BoordAppel schreef:
Je geeft een tip aan de persoon die boven je staat om te gaan beluisteren. Vervolgens geeft de volgende weer een tip aan degene die net een tip gaf aan de persoon die boven hem stond. Ehm... duidelijk?

Zo zie ik bijvoorbeeld dat salvatore wel van hiphop houdt en Eminem wel kan waarderen. Ik geef hem dan de tip om Louis Logic - Sin-A-Matic eens te gaan beluisteren.

Nou, wie raadt mij wat aan. Mag vanalles zijn.

Nou.. laat ik dat dan eens doen:

klik

niemand die een tip voor mij heeft?

ja!

Jhelisa - A Primitive Guide to Being There

(misschien vind je het verrassend goed, misschien verrassend slecht)

dank u.. ik ben op zoek

Zo.. is geluisterd en voorzien van een kort praatje, voor Reijersen nu Dummy

... en laat maar weer een tip komen dus

Gast
geplaatst: vandaag om 02:51 uur

geplaatst: vandaag om 02:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.