MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Waar hoort de quote....?

zoeken in:
soulwax - nite versions?

Eerste hint: Dit album volgde op een reeks zeer teleurstellende albums van wat eens een grootheid was.

Die hint dat deed het hem.
Het is metallica - S&M

Next
Gisterenavond nog maar eens mijn oren opengesteld aan deze boeman-schijf: wat er uitspringt is het consequent doorgetrokken lethargisch gevoel.

Het voelt aan alsof de atoombom iedere seconde tot ontploffing kan komen wanneer je deze plaat ondergaat. Bij momenten voelt het aan alsof je aan het luisteren bent naar de "opa" van een paar postrock cd's, zonder de kenmerkende erupties weliswaar

geen idee....tip?

Zachary Glass bij Pink Floyd - The wall

Next:
Het is moeilijk dit album te definieren in tekst. Als ik dit album hoor krijg ik eerder beelden dan woorden. Ik zie zomer, de jaren vijftig zoals in moderne films over de jaren vijftig, meisjes, cadillacs, de open weg, schoonmoeders, voor het eerst verliefd zijn, leven en ga zo maar door.
Natuurlijk hebben bovengenoemde zaken ook een keerzijde; de winter, de jaren tachtig, onwillige meisjes, Fords, doodlopende wegen, schoonmoeders (sommige dingen draai je om en zien er nog steeds hetzelfde uit), de eerste keer dat je hart gebroken wordt, de dood etc.
Dit album heeft het allemaal.

dutch2
Bruce Springsteen: The River

Vooral vanwege die Cadillacs.

dutch2
Meteen maar de volgende. Twee quotes bij een album. Omdat ze zo leuk zijn.

Klopt het dat je bijna in elk liedje varkens hoort knorren? Ofwel heb ik een heel rare versie van dit album...

Ik heb hem weer 's opstaan en zeker in ***** zit van dat geknor. Maar het klinkt wel als speelgoed (zitten sowieso wel veel speelgoedgeluiden op deze CD). Een apart contrast, want in andere opzichten klinkt deze CD alsof ie al zeker 50 jaar oud is.

CocoRosie - La Maison de Mon Rêve

Deze muziek klinkt zo "doe-maar-kalm-aan" dat ik er dagen aan een stuk kan naar luisteren. In je hoofd maak je een verre reis, en 't kost je helemaal niets

Een hint misschien?

Koen?

Hm, Ik zal hier wel even het hele stukje neerzetten dan.

*** ... dat lijkt exact voor deze jongen geschreven

Toen ik deze voor 't eerst hoorde, was ik er toch lichtjes onderste boven van. Het leek wel de soundtrack die bij "On The Road" van Jack Kerouac hoorde ... binnenin ***, en daardoor werd mijn verbeelding danig gekieteld

Deze muziek klinkt zo "doe-maar-kalm-aan" dat ik er dagen aan een stuk kan naar luisteren. In je hoofd maak je een verre reis, en 't kost je helemaal niets

Sal Paradise moest 'em gehoord hebben

Het is in ieder geval wel duidelijk van wie de quote is

Ja dat lijkt me onmiskenbaar de tekst die ik bij het laatste album van Peter Beense had gezet.

Nou dit schiet dus niet op. Geef maar eens een tip Koenr, want dit spelletje is veuls te leutig om dood te laten bloeden.

Het lijkt mij Zachary maar waar ook waar?

Zo'n omschrijving kan natuurlijk alleen staan bij Calexico - The black light.

En dat is natuurlijk helemaal goed.

Mag allene degene die het goed geraden heeft een nieuwe quote plaatsen??

Jep. Paalhaas mag er dus eentje plaatsen.

Dan plaats ik maar een nieuwe:

Ik krijg steeds de neiging om de straat op te rennen, mijn vuisten te ballen, met de armen zwaaiend in het rondte te rennen onderwijl in gezichten roepend dat ik 'Loose' ben.

Reijersen schreef:
Mag allene degene die het goed geraden heeft een nieuwe quote plaatsen??

Laten we afspreken dat als je het goed geraden hebt, je diezelfde dag een nieuwe moet plaatsen, anders mag iemand anders het doen.

O, en deze quote is natuurlijk een eitje: ElMeroMero bij Stooges - Fun house.

Wie zin heeft mag een nieuwe plaatsen.

Dit is niet egt een quote m.b.t. tot een album, maar tot een artiest, mag ook hea? tooooch???

"Kom me hoale, ik leg voor lul"

Nou vooruit, maar hij moet natuurlijk wel op het forum te vinden zijn.

Metalhead88 schreef:
Dit is niet egt een quote m.b.t. tot een album, maar tot een artiest, mag ook hea? tooooch???

"Kom me hoale, ik leg voor lul"

Zou je aub normaal Nederlands kunnen schrijven, ik begrijp hier namelijk niks van.

Nou, het valt allemaal toch nog wel mee? egt, hea en een paar o'tjes achter elkaar komen tenminste prima door mijn Spelfoutfilter Deluxe©.

Doe mij ook zo'n Spelfoutfilter Deluxe©, Paalhaas. Die is tegenwoordig hard nodig op de meeste fora.

relax man, die quote is wereldberoemd in Nederland...denk ik...of nou ja, in de Achterhoek dan(HINT!!)

Gast
geplaatst: vandaag om 00:50 uur

geplaatst: vandaag om 00:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.